Producătorii auto trebuie să reducă emisiile de CO2 cu 30% până în 2030: autoritățile europene pregătesc și stimulente pentru vânzarea mașinilor electrice

Publicat miercuri, 08.11.2017 16:30 de Petre Barac

Comisia Europeană a anunțat o propunere legislativă prin care producătorii auto trebuie să reducă emisiile de CO2 cu 30% până în 2030. Autoritățile pregătesc și stimulente pentru vânzarea mașinilor electrice.

Producția și vânzarea de mașini electrice în Europa ar putea să înregistreze o creștere accelerată după ce autoritățile au anunțat noile propuneri legislative privind emisiile de CO2 pentru producătorii de mașini.

Astfel, constructorii auto trebuie să reducă emisiile de CO2 cu 15% până în 2025, respectiv cu 30% până în 2030. Ei ceruseră autorităților o tăiere a emisiilor cu cel mult 20%, iar aceasta să fie făcută în funcție de cererea clienților pentru mașinile electrice.

Așa cum se vehiculase anterior, propunerea UE va include și investiții consistente: 800 de milioane de euro pentru mai multe stații de încărcare a mașinilor electrice și alte 200 de milioane de euro pentru dezvoltarea tehnologiei bateriilor în perioada 2018-2020.

De asemenea, autoritățile de la Bruxelles pregătesc o serie de stimulente prin care să accelereze vânzările de mașini electrice în Europa.

Amenzile pentru constructorii care nu vor respecta noile obiective CO2 sunt pe măsură. Conform noilor propuneri, producătorii auto vor plăti 95 de euro pentru fiecare gram de CO2 peste limita admisă și pentru fiecare mașină care nu respectă emisiile.

Pentru ca noile reguli să intre în vigoare, acestea au nevoie de aprobarea tuturor guvernelor europene, precum și a Parlamentului European, un proces ce ar urma să dureze mai mult de un an.

Via Reuters

  • dan_grc, miercuri, 08.11.2017 17:11

    Nu vad ce rost mai au aceste avertismente ale autoritatilor, daca dupa 2020 se anunta moartea motoarelor clasice, ce nevoie mai este de reducerea emisiilor ? In cativa ani se duce dieselul, in maxim 10 si benzina.

  • ACE - Craiova, miercuri, 08.11.2017 17:58

    Nimeni nu poate impune cu de-a sila sa-ti cumperi masina alimentata cu benzina/diesel/hidrogen, hibrid/electrica etc.... Practic optiunea este una personala si depinde mult si de cat de mult ne dorim fiecare dintre noi sa solicitam si sa pimim masini pe gustul nostr.... Este aidoma centralelor termice pentru case: sunt si electrice, cu gaze naturale, cu peleti sau gazeificare etc. Nimeni nu ma obliga sa-mi pun panouri fotovoltaice sau de incalzire pe casa....Asa cum, si la masini, in afara JAF-urilor care scot fum cu nemiluita nu sunt impotriva unui model sau a altuia.... Nu ma intereseaza firma, conteaza PRODUSUL in sine, calitatea, confortul dorit si siguranta pe care acesta ti le poate oferi.... VIITORUL va fi insa - fara dar si poate - ELECTRIC, pentru ca va oferi SIMPLITATE, VOLUM UTIL pentru pasageri precum si un portbagaj mult mai mare decat la masinile termice clasice (fata-spate, vezi modelele TESLA), POLUARE REDUSA, INTRETINERE USOARA, ZGOMOT MAI MIC pe strazi !!! De aceea este nevoie de LEGISLATIE care sa incurajeze electricele si INFRASTRUCTURA adecvata numarului mare de masini care va circula in viitorul apropiat....

  • dan_grc, miercuri, 08.11.2017 18:44

    Nimeni nu poate impune? Cand tot mai multe capitale anunta interzicerea masinilor clasice, pentru inceput in centrele oraselor, apoi cam peste tot, cand apar taxe din ce in ce mai mari pentru aceleasi motoare, asta in cativa ani, cum se numeste asta? Am mai vorbit de aceste chestiuni, cand va exista avansul tehnologic evident, schimbarea va veni de la sine, nu trebuie fortata aceasta schimbare. N-a pus nimeni taxe pe televizorele cu tub catodic, n-a interzis nimeni telefoanele fixe, locomotivele cu aburi, etc, produsele noi, evoluate, au castigat rapid clientii, desigur ca au existat si atunci retineri, dar astazi este evidenta agresivitatea promovarii electricelor, de acord ca sunt probleme de poluare, poluare din care masinile reprezinta o mica parte.

  • vianu, miercuri, 08.11.2017 19:11

    taxele pe emisiile de CO2 sunt de ani de zile. Amenzile la fel. Interzicerea automobilelor in centrele istorice dinainte de a va naste voi mai iesiti din casa, dati-o in papuci de treaba. E bine, in schimb, ca numai puteti respira prin orase. E sanatate curata. Parfum de viorele. ce sa-ti mai vorbesc....

  • dan_grc, miercuri, 08.11.2017 19:17

    Nu ma refeream la centrele istorice, iar problema poluarii n-am negat-o. Niste taxe pe emisii la centralele termice pe cand? Pe la furnale? Asta e tot ce zic. Intorcandu-ma la titlul articolului, prin 2030 se anunta masini zburatoare, chiar disparitia automobilului, asa cum il stim, indiferent daca este clasic sau electric, module autonome, deci despre ce emisii vorbim?

  • Seat, miercuri, 08.11.2017 20:17

    amenzi pt noxe de ce nu dau?!! si sa faca ceva cu zgomotul anvelopelor/calitatea asfaltului, prea mult zgomot.

  • Pana, joi, 09.11.2017 13:03

    Si uite asa constuctorii vor incerca in continuare sa fenteze aceste norme! Pentru ca vor fi f greu de implementat si, nu in ultimul rand, foarte costisitor. Sa nu va mirati daca mai apare un nou Dieselgate.

  • Edikkk, vineri, 10.11.2017 01:05

    De cat sa arunce mii de euro pentru cumpararea de masini electrice sau bani pentru statii electrice, Uniunea Europeana ar trebui sa aiba curajul sa dea o lege similar UK prin care OBLIGA toate benzinariile sa aiba cate o incarcare electrica pentru orice incarcare ... combustibili fosili !!! Shell a deschis deja in Londra , de fapt modificat prima benzinarie, unde se vor incarca masini electrice, langa vanzarea de produse petroliere care deja le au. Si nu este doar acea benzinarie, ci pur si simplu Shell isi doresc implementarea la nivelul a tot UK a acestui sistem !!! Deja au sistem de plata prin app smartphone, dar deja lucreaza la plata prin card bancar contactless pentru ca deja au feedback de la clienti care NU vor sa plateasca prin app smartphone ci cu carduri bancare !!! Imi place enorm, cand anumite features prea... futuriste sunt respinse de clienti... si cand o companie care ISI RESPECTA CLIENTII face imediat implementarea cerintelor clientilor la NEVOILE LOR ! Extraordinar ! Pacat de Brexit, pentru ca un UK leader in electrificare ar fi adus multe beneficii si UE care este mult mai lenta.. din acest punct de vedere.

  • Edikkk, vineri, 10.11.2017 01:13

    https://www.youtube.com/watch?v=nst2RGtgzfk&t=402s @ACE - Craiova corect dle ACE, ce sentiment de placere sa ai sa conduci o full-electrica (mai ales e-pedal !!!) in traficul de la ora cea mai aglomerata in Bucuresti - capitala europeana a traficului congestiont !... ce sentiment sa conduci o full-electrica e-pedal intr-un trafic infernal prin care ... cand stai pe loc este o liniste totala... si NU consumi decat eventual AC si luminile de zi... sau daca mai mergi 1 metru... apesi usor pedala... si usor aceiasi pedala o ridici... (face si infranare pana la oprire) ... si mergand asa... consumi similar a 4 litri benzina la suta !!! (real cred ca de fapt se ajunge la 1 litru benzina la 100km ca si cost in lei ! de fapt) asta in timp ce unul langa tine, pe banda de langa, sta nervos din cale afara cu un motor 1.9 TDI binecunoscut care toarce toata acea juma de ora pentru acei 5km... NON STOP fara oprire si care produce NOXE deaiurea si cand sta pe loc si cand mai merge 1 metru ... pana sa se opreasca iar... si in plina galagie... si sudoare si nervi... ca stii ca iti consuma 15 litri la suta de km !!!!! !! Oare cum e sa iti reduci - stresul consumului, stresul zgomotului, noxele care iti omoara plamanii, condusul nu cu 3 pedale ci doar cu 1 pedala, condusul doar cu o mana, NU cu mana dreapta mereu pe batzul ala stupid care se cheama schimbator de viteze ??? Mult mai futurist, mult mai relax, mult mai sanatos ! Corect ?

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 11.11.2017 17:45

    De-abia astept sa cumpar o masina electrica cat mai curand, automata si 4x4, SIGURA(5 stele EURONCAP) chiar si SUV/crossover cu portbagaj de 450-500 litri ....la pret cat mai OK: 23-25.000 EURO. ...