Proiectul Ionity: BMW, Daimler, Ford și Volkswagen vor să construiască o rețea europeană de stații pentru încărcarea mașinilor electrice

Publicat vineri, 03.11.2017 13:50 de Petre Barac

Cei mai mari constructori de automobile din Germania (BMW, Daimler și Volkswagen) și Ford au semnat un parteneriat prin care vor să construiască o rețea europeană de stații pentru încărcarea mașinilor electrice.

Ionity, compania de tip joint-venture pe care au înființat-o cei patru constructori, vrea să accelereze tranziția clienților de la automobilele convenționale la cele electrice.

BMW, Daimler, Volkswagen și Ford vor să deschidă 20 de stații de încărcare încă din acest an și vor avea parteneri rețele de carburanți precum OMV, Tank & Rast și Circle 1. Primele puncte de încărcare vor apărea în Germania, Austria și Norvegia, țările unde circulă cele mai multe automobile electrice.

Rețeaua ar urma să ajungă la 100 de stații în 2018, respectiv 400 de puncte de încărcare până în 2020. Ionity va fi condusă de Michael Hajesch, șeful Corporate Strategy de la BMW, și Marcus Groll, șeful Porsche Fastcharging, din VW Group.

O echipă de 50 de persoane va lucra în special la sediul din Munchen și se va ocupa de extinderea rețelei de-a lungul Europei.

Via Ford

  • dan_grc, vineri, 03.11.2017 14:48

    De modernizarea rețelei electrice de la noi, cine se ocupă? Că Bucureștiul poate rămâne în beznă și fără un milion de electrice conectate la prize. Este valabil pentru toată țara.

  • ACE - Craiova, vineri, 03.11.2017 14:50

    O initiativa laudabila a PRODUCATORILOR - in sfarsit.... Daca GUVERNELE sunt "cam" LENESE - producatorii se gandesc si la noi, la consumatori ....... BRAVOS - si speram noi sa vedem cat mai multe initiative de acest gen - alaturi de MODELE ELECTRICE, cat mai rapid !!!

  • Reteaua retrograzilor, vineri, 03.11.2017 15:02

    Este culmea ca cei mai retrograzi producatori auto s-au gandit sa dezvolte o retea de statii de incarcare. Mai baieti, dar masini electrice cand produceti si voi, ca pana si chinezii v-au luat-o inainte?

  • cineva@reteaua, vineri, 03.11.2017 15:09

    Retrograzi? BMW are 3 modele electrice in Ro: I3 si I8...

  • cineva, vineri, 03.11.2017 15:10

    2, nu 3. Graba...

  • Edikkk, vineri, 03.11.2017 15:44

    O decizie foarte inteleapta, pentru ca indiferent daca ei vor face electrificarea masinilor lor in urmatorii 3 ani, oricum altii o sa o faca - grupul Renaul-Nissan care sunt inainte si apoi Hyunday-Kia care sunt mult mai ambitiosi decat germanii ! O decizie foarte buna si pentru clienti, pentru cetateni si o decizie care ii v-a surprinde pe constructorii germani pentru ca este de un mare succes.

  • LOL, vineri, 03.11.2017 16:25

    asta cu "prodcatorii se gandesc la clienti" m-a facut sa rad. Se gandesc la buzunaru clientului, nu la client. E simplu, tu produci o masina electrica pe care nu ti-o prea cumpara nici dracu pt ca nu prea exista statii unde sa o incarci. Chiar daca masina ta e buna si foarte apreciata...problema e ca nu-i si practica din cauza lipsei statiilor. Dar in loc sa stai dupa guverne 70.000 de ani, te apuci si construiesti pr cont propriu. Chiar daca inseaman sa investesti o suma foarte mare de bani, in timp, castigurile vor fi uriase. Hai sa revenim totusi pe pamant, nu prea mai intereseaza pe oameni de alti oameni, totu-i dictat de propriile interese.

  • Green_Alex, vineri, 03.11.2017 17:56

    Si iar revin si spun ca marea gaselnita a consortiului din 4 constructori de Top nu este decat o copie a ceea ce a facut Tesla (o firma de buzunar pe langa vw sau Ford) acum 5-7 ani in state (un teritoriu mai mare decat europa de vreo n ori). Dar tot Musk si tesla sunt niste escroci ca nu se tin de termene.

  • c, vineri, 03.11.2017 20:41

    Un fel de ”la vremuri noi, tot NOI”... Valabil si ptr marile lanturi de ”benzinarii” care o dau si ele pe incarcare electrica... simt toti ”maharii” cum bate vantu... ala al schimbarii... doar n-or sa plece ei de la masa imbelsugata...

  • vianu, vineri, 03.11.2017 23:01

    Mentalitati comunistoide cat incape...si pun pariu ca intrebarile idioate "si guvernele ce fac?" vin de indivizi cate au "prins" comunismul de prin filmele 'telectuale si politicieni la fel de comunisti ca Ceaisescu. E piata libera e o industrie in care libera initiativa nu are legatura cu mana intinsa la poarta guvernului si pancarte cu "vrem..." Guvernele pun presiune prin legislatie si norme legate de emisii, restu' e treaba companiilor sa se adapteze.... @c...acuma ai descoperit faza? De ani de zile mesajul companiilor petroliere este ca vremurile se schimba si ei vor fi in fruntea trendului. Banii sunt bani indiferent de sursa acestora, iar energia e viata oricarei economii.