Daimler vrea să se împartă în 3 divizii independente: grupul german ar putea să vândă unele active

Publicat marţi, 17.10.2017 11:26 de Petre Barac, Foto: Mercedes

Daimler vrea să se împartă în trei divizii diferite, ceea ce ar putea însemna vânzarea unor active și tranziția mai rapidă către mașinile electrice și autonome.

Grupul Daimler se pregătește de cea mai mare restructurare din ultimul deceniu. Nemții vor mai multă independență atât pentru divizia de mașini Mercedes-Benz, cât și pentru divizia de camioane și autobuze Daimler. O a treia divizie de servicii financiare este deja independentă.

Planul Daimler este ca structura de conglomerat să fie înlocuită de una de tip holding cu trei entități independente. Astfel, nemții ar putea să vândă mai ușor unele active, iar tranziția către mașinile electrice și autonome ar fi mult mai ușoară.

Pentru început, Daimler a bugetat peste 100 de milioane de euro ca să demareze proiectul de separare. În plus, grupul german a alocat 35 de miliarde de euro în următorii șapte ani pentru investiții în mașini electrice și noi tehnologii.

Restructurarea vine în contextul în care mandatul CEO-ului Dieter Zetsche expiră în 2019. El a venit la șefia Daimler în 2006 și a dus Mercedes pe primul loc în topul vânzărilor de mașini pe segmentul premium.

Via Autonews

  • ACE - Craiova, marţi, 17.10.2017 12:11

    Maximul posibilitatilor in domeniu electric - pana acum - pentru MERCEDES BENZ a fost B-classe cu 200 km autonomie.... Cam putin cand ne gandim ca TESLA ofera 500 km autonomie electrica pe Model 3 - la 44.000 USD.... E timpul schimbarii FUNDAMENTALE si RAPIDE pentru MERCEDES BENZ !!!!

  • Claudiu, marţi, 17.10.2017 14:33

    Strategia Mercedes din ultimii 8 ani a dat roade si acum ii vedem din nou pe prima pozitie la vanzari premium si cu o crestere uriasa de peste 10% an de an. Au recuperat foarte repede handicapul fata de Bmw si Audi si acum sunt foarte departe de ei. Pur si simplu nu considera oportuna investitia in sisteme de propulsie electrice, la fel cum considera si alti constructori. Prefera sa lase pe altii sa-si bata capul cu cercetarea si imbunatatirea tehnologiei bateriilor si vor cumpara sistemele de propulsie de la parteneri(Renault). In ultimii 10 ani s-a dovedit sa fie un parteneriat de succes din care au avut doar de castigat ambele tabere.