Chinezii de la Great Wall vor să cumpere Jeep de la Fiat: "Vrem să devenim cel mai mare producător de SUV-uri din lume"

Publicat luni, 21.08.2017 11:45 de Daniel Popescu

Great Wall a confirmat că intenționează să cumpere Jeep, marcă ce aparține în prezent de Grupul Fiat-Chrysler. Obiectivul chinezilor este să devină cel mai mare producător de SUV-uri din lume.

Cu numai o săptămână în urmă, presa americană anunța că mai multe companii din China intenționează să cumpere Grupul Fiat-Chrysler, însă rând pe rând Geely și Dongfeng au negat informațiile.

Iată însă că zvonurile se dovedesc a fi reale cel puțin parțial, întrucât chinezii de la Great Wall au confirmat public că sunt interesați de anumite active deținute de Fiat-Chrysler. Astfel, Great Wall vrea să cumpere brandul Jeep și a luat deja legătura cu oficialii Fiat-Chrysler pentru a depune o ofertă în acest sens.

"Suntem foarte interesați de brandul Jeep și îl urmărim cu atenție de mult timp. Obiectivul nostru strategic este să devenim cel mai mare producător de SUV-uri din lume. Achiziționarea Jeep, un brand global de SUV-uri, ne-ar permite să ne atingem obiectivul mai devreme și mai bine", explică Xu Hui, un purtător de cuvânt al celor de la Great Wall.

O astfel de achiziție ar permite celor de la Great Wall să se extindă semnificativ pe piața americană, acolo unde speră să vândă și propriile SUV-uri Haval la un moment dat. În plus, chinezii se gândesc și la construirea unei uzine pe Statele Unite.

Cu numai câteva luni în urmă, Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler, remarca valoarea brandului și estima că Jeep are potențialul de a deține o cotă de 20% din piața de SUV-uri. "Dacă există un brand care are abilitatea de a deține 20% din pata globală, acel brand este Jeep", spunea el.

Tot atunci, Marchionne a admis că Jeep s-ar putea desprinde de Fiat-Chrysler în cadrul unei companii de sine-stătătoare, așa cum s-a întâmplat și cu Ferrari. În plus, Fiat-Chrysler a anunțat anterior ca o asemenea măsură ar putea fi aplicată și în cazul brandurilor Alfa Romeo și Maserati.

Via Automotive News

  • ati inceput bine, luni, 21.08.2017 12:14

    :)))))))

  • xxx, luni, 21.08.2017 13:36

    Istoria mărcii este complicata deși a avut un mare succes, Wills apoi a fuzionat cu Keiser, care a fost cumpărată de American Motors Corporation, Renault a preluat controlul AMC si a vândut apoi la Chrysler care este pe butuci ăștia au toate șansele sa ajungă la chinezi

  • KKK, luni, 21.08.2017 14:20

    Ai dracu' chinezi. Nu-i mai suport.

  • LR, luni, 21.08.2017 14:25

    Fără xenofobie, fără rasism, fără violență!

  • Clip-Clop, luni, 21.08.2017 15:12

    Au si c***tii astia niste ambitii ..... Mai bine s-ar ambitiona sa construiasca ei ceva ORIGINAL, economic si CALITATIV, decat sa se duca cu sorcova de la constructor la constructor...

  • Sam93, luni, 21.08.2017 16:03

    Ar fi cretini astia de la FCA sa vanda Jeep, avand in vedere ca e principala lor sursa de venit in prezent. Singurul FCA brand care vinde la un volum decent si o marja de profit mare avand preturi premium. Daca FCA vinde Jeep la chinezi, nu doar ca-si strica imaginea pe piata americana, dar isi si vand gasca de aur. Fara Jeep intra in faliment in 2 ani.

  • Edikkk, luni, 21.08.2017 19:35

    Nu vinde FCA marca Jeep ... sper... Ei vor o alianţă cu alţii mari (non chinezi) gen GM, VAG etc

  • dany, luni, 21.08.2017 20:02

    la fel cum VW nu ar vinde niciodata Audi nici FCA nu vor vinde Jeep sau Ferrari (desi Ferrari e independenta)

  • AndreiRN, marţi, 22.08.2017 05:43

    Pai Jeep se fabrica acuma in China 100% asa ca de ce nu ar cumpara si numele mai ales ca FCA sunt disperati dupa banii.

  • scamel, marţi, 22.08.2017 08:23

    iar domnule? acum o saptamana a mai aparut stirea asta, iar dupa trei zile s-a desmintit. faceti serial?

  • Andy, marţi, 22.08.2017 13:19

    @scamel Stirea de cateva zile se referea la tot FCA-ul. As prefera Jeep-ul la chinezi si sa faca din el ce a facut Geely cu Volvo decat sa ajunga la GM sau VAG si sa se canibalizeze si eventul sa ajunga cum a ajuns Chrysler sub Fiat doar cu doua modele (200-le nu va mai fi produs).