Chinezii de la Chery mai bagă o fisă în Europa: după eșecul Qoros, lansează un nou brand dedicat europenilor
Chery lansa cu fast în 2011 brandul Qoros, cu care încerca să agațe clienții europeni. Deși au reușit chiar și 5 stele la EuroNCAP, modelele noii mărci nu au convins în vânzări. Iar Chery mută din nou: lansează un nou brand la Frankfurt. Acesta va vinde hibrizi, hibrizi plug-in și electrice.
Povestea constructorilor chinezi care încearcă să penetreze piața europeană își va derula un nou episod în cursul acestei toamne. Chery, cel mai mare exportator auto din China, va iniția un nou asalt asupra piețelor de pe Bătrânul Continent lansând la Salonul Auto de la Frankfurt, care-și va deschide porțile la mijlocul lunii septembrie, un SUV compact.
Partea interesantă este că Chery nu va lansa noul SUV sub brandul Chery, ci sub o marcă proprie nouă despre care chinezii nu oferă nicio informație oficială până în acest moment. De altfel, noul brand va fi dezvoltat ulterior într-o familie de modele construite pentru "clienți tineri, din zonele urbane, cu filosofie progresistă" și se vor plia pe cerințele europenilor când vine vorba de "design, calitate, dinamică și siguranță", spun cei de la Chery în comunicatul oficial care însoțește primele trei imagini-teaser.
A doua încercare după eșecul Qoros
Nu este pentru prima dată când Chery încearcă marea cu degetul în Europa. Brandul Qoros a fost dezvoltat și lansat în 2011 special pentru piețele de aici, însă succesul său s-a lăsat așteptat, în ciuda faptului că modelele dezvoltate sub acest brand au reușit să depășească una dintre principalele bariere psihologice pe care clienții europeni le au când vine vorba de mașini din China: cea a siguranței. Qoros 3 sedan a primit în 2013 calificativul maxim de cinci stele la EuroNCAP, dovedindu-se la finalul anului mașina cu cel mai mare punctaj pe diferitele categorii testate de organizația independentă europeană. Din păcate pentru Qoros și pentru părintele Chery, europenii nu s-au lăsat impresionați doar de acest rezultat, iar vânzările mărcii în piețele în care aceasta a fost prezentă au rămas infime.
Nu este încă foarte clar ce se va întâmpla cu brandul Qoros după ce Chery va încerca o relansare a produselor sale în Europa. Ce este însă cert este faptul că noua familie de modele va oferi în special versiuni hibride clasice, hibride plug-in (cu încărcare la priză) sau full-electrice.
Chery își face Centru de Cercetare și Dezvoltare în Europa
În ceea ce privește un punct-cheie al expansiunii Chery în Europa, chinezii se vor baza în continuare pe producția mașinilor în cele patru uzine din țara de origine și în alte 10 situri de producție de pe Glob, iar procesul de vânzare va fi realizat cu ajutorul unor parteneri strategici care vor întări prezența viitoarei mărci în țările în care Chery nu este prezent. Nu în ultimul rând, Chery vizează dezvoltarea unui Centru de Cercetare și Dezvoltare european despre care nu știm în acest moment decât că "va fi dedicat noilor produse dezvoltate sub noul brand".
acum nu, dar in 10 ani s-ar putea sa aiba un cuvant de spus, asta daca intre timp nu vor cumpara cateva marci celebre. sa nu uitam ca o treime din vanzarile vw au fost in china, o dependenta periculos de fragila.