Cartea de service digitală o să te scape de țepe: Renault și Microsoft pun bazele acestui proiect
Grupul Renault vrea să introducă o carte de service digitală. Astfel, dealerii, asiguratorii și service-urile vor completa informații într-un singur document, iar clientul va putea oferi acces unui posibil cumpărător. Siguranța datelor și transparența lor sunt punctele cheie.
Atunci când mergi să cumperi o mașină rulată, vei acorda un punct în plus dacă vânzătorul deține o carte de service pusă la punct. Doar că, în ziua de astăzi, un astfel de document în alb poate fi achiziționat de pe diverse site-uri, iar mai apoi completat de vânzător după bunul plac. Totodată, în cartea de service nu apar toate operațiile efectuate asupra mașinii.
Oficialii Grupului Renault au dat mâna cu specialiștii de la Microsoft și cu firma de consultanță VISEO pentru realizarea unei versiuni digitale a cărții de service. Francezii spun că vor utiliza tehnologia Blockchain, acesta fiind cunoscută în prezent mulțumită monedei virtuale Bitcoin. Prin intermediul acestei tehnologii, datele introduse vor fi securizate și vor fi puse la dispoziția clienților într-o manieră transparentă.
În acest moment, informațiile despre un vehicul sunt stocate în mai multe sisteme în bazele de date ale producătorilor, ale asiguratorilor sau ale service-urilor. Prin arhitectura noului proiect, aceste informații vor fi introduse într-un singur document. Pe scurt, centralizarea datelor. Spre exemplu, dacă vei să vinzi mașina și ai o astfel de carte de service digitală, vei putea oferi acces potențialului client, iar astfel lucrurile vor deveni mult mai clare pentru toată lumea.
"Cartea de service digitală ne va permite să oferim servicii noi într-un ecosistem alături de asiguratori și dealeri. Tehnologia Blockchain este capabilă să creeze un protocol sigur și de încredere", a declarat Elie Elba, director al departamentului Digital și Connected Vehicles din cadrul Grupului Renault.