Producția Dacia, în ușoară creștere: aproape două treimi dintre mașinile care ies pe poarta fabricii de la Mioveni sunt Duster

Publicat vineri, 09.06.2017 15:47 de Daniel Popescu

Dacia a produs aproape 143.000 de mașini în primele 5 luni ale anului, în creștere cu 1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar aproape două treimi dintre acestea sunt Duster.

Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a publicat în această săptămână datele oficiale de producție pentru celor de la Dacia.

Potrivit raportului, constructorul roman a fabricat în primele 5 luni ale anului 142.835 de unități, în creștere cu 1% comparativ cu perioada ianuarie-mai 2015. Deloc surprinzător, datele publicate arată o creștere accentuată a producției SUV-ului Duster, concomitent cu o reducere semnificativ a producției lui Logan.

Astfel, 88.728 de unități, reprezentând 62.1% din total, au fost Dacia Duster, în timp ce Logan MCV ocupă locul doi cu 20.545 unități, iar Sandero locul 3 cu 20.313 unități. În schimb, Dacia Logan este doar pe locul 4, cu 13.340 de unități comercializate. La aceste cifre se adaugă și 21.033 caroserii semiasamblate care sunt exportate în Algeria.

Duster va primi în toamna acestui an la Salonul Auto de la Frankfurt cea de-a doua generație, care este deja testată de Dacia. Scăderea producției pentru Logan este ușor de explicat prin faptul că modelul este comercializat în special în România, în timp ce vest-europenii preferă Sandero și Duster.

Via InCont

  • inexorabil, vineri, 09.06.2017 20:53

    Nimic surprinzător…Normal că eului contemporan, care augmentează ȋncontinuu, “trebuie” să-i corespundă un gen de automobil supradimensionat, inclusiv ȋn privința ȋnălțimii… Până la urmă, ajung să cred că acronimul SUV ȋnseamnă: Solipsism Ultraurbanizare Vanitate. Nu-i exclus să sară ca arși teoreticienii, promotorii, adepții și adoratorii pragmatismului transpus ȋn filosofie auto. Dreptul lor; eu, personal, aș prefera ca Dacia să-și concentreze atenția și eforturile asupra evoluției…Loganului, care promite că ar putea ȋncepe să arate a sedan și ȋncă unul care – chiar dacă altadată ar fi părut o idee năstrușnică – poate fi…ȋnfrumusețat.

  • vianu, sâmbătă, 10.06.2017 11:17

    poti pune pe masa UN SINGUR ARGUMENT ECONOMIC care sa-ti sustina preferinta personala? Cumva tre' sa-ti aduc aminte ca aici vorbim de o afacere si nu de un hobby, ca nu suntem in vacanta de vara si nu construim machete de plastic pentru distractia personala? Nu preferintele personale ale tale sau ale mele, sau chiar ale sefului Dacia sunt luate in considerare ci jocul de piata, miscarile concurentei si preferintele consumatorului (indiferentd daca consumatorul stie ce cumpara sau o face pentru ca asa ii dicteaza constiinta influentata de mediu) Apropos de eul contemporan....nu iubitii tai americani au inceput povestea SUV-ului acu' mai bine de 20 de ani? Dar stai, imediat dupa anii razboiului al 2 lea parca martientii faceau masinile alea de 6 metri lungime in 2 portiere!? Ah, stai, nu erau martienii ci ....americanii cu Plymouth, Oldmobile, Cadillac ori Buick(u) cu care vezi Mozambicu. Contemporaneitate...my ass PS. masa asteapta argumentul real PS2 poate te ajuta cu ceva....nu sunt adeptul SUV-urilor

  • inexorabil, marţi, 13.06.2017 20:48

    Am preferat să nu-ți răspund…Ȋn primul rând pentru că nu ȋnțeleg de ce faci abstracție de diferențele majore de relief dintre America de Nord și Europa, astfel că necesitățile off-road sunt mult mai accentuate peste Ocean – un adevăr incontestabil. Ah, da, stai că am putea invoca și aici destule situații care să pledeze ȋn favoarea spațiului “tentant” al unui SUV, cum ar fi…iese o piți la niște cumpărături leșinate, care ȋncap și ȋntr-un Smart, plus că ea este o sfrijită căreia de abia i se zărește prețioasa țeastă peste volanul SUV-ului aristocratic (musai un X, un Q, un M sau un Cayenne – oricum, ȋn majoritatea cazurilor, proprietatea babacilor ȋntreprinzători sau a lui “iubi” ). Argument al naibii de solid. Vei riposta: ipostaze izolate. Sau câte SUV-uri ȋncarcate ochi cu bagaje, obiecte sau cumpărături ai văzut, zi de zi, pe străzile unui oraș (nu contează care) ? Dar cu cârlig de remorcare și chiar cu remorci cuplate? Americanii ȋși rezolvă problemele de transport mai ales cu camionetele (oare să nu știm care este eternul Top 3 la vânzări ȋn State?) și cu vanurile, ȋn timp ce europenii mizează pe furgonete, deși, ȋntr-adevăr, ȋn excursii nu te poți duce cu o autoutilitară (oricum, putem folosi un monovolum, dar rostul SUV-ului tot nu se justifică ȋn afara reliefului accidentat, având ȋn vedere că preferăm locuri de camping prietenoase, pe care, de fapt, le invadăm cu o grămadă de…mașini obișnuite – fiindcă suntem niște rupți ȋn cur care nu-și permit ceea ce visează cu ochii deschiși, ia zi!). Prin urmare, motivația de a deține și pilota o “agabaritică musculoasă” nu se poate ancora decât ȋn resorturi pur personale și…detestabile. Cât despre “vapoarele” de altădată, evident că este vorba doar despre fosta apetență (cu caracter de religie, ce-i drept) a americanilor pentru spațiu și confort, nu despre o ipotetică infatuare “incarnată” cică susținută de dimensiuni și mase pe măsură. Plus că…ia fii atent mai jos, că băieții nu le făceau degeaba “exagerate”, ci urmăreau un scop precis și esențial și se bazau pe o logică persuasivă: http://www.kingoftheroad.net/59olds/olds-images/sales-dash-857-web.jpg M-am exprimat la trecut…Gloriosul și irepetabilul trecut. Astăzi, pare că n-avem altă șansă decât să ne “aliniem la trend”, adică să ȋnotăm, resemnați ca sclavi neputincioși ai automatismului, ȋn aceeași zeamă globală – ca să apelez la un eufemism. Iar conștiința (alias glasul neȋncetat al Creatorului din orice om, fie el bun sau rău) ni se ȋnfățișează ȋn ochii minții (complet anesteziată de excesul și superfluul tehnologic) drept inadmisibilul monstru, sabotor și dinozaur incorect politic de care "trebuie" să scăpăm odată pentru totdeauna…ceea ce tu confirmi, cu brio, de fiecare dată (la fiecare dispută cu subsemnatul), dragă Vienezule.