Ford Mustang, cea mai vândută mașină sportivă din lume în 2016. Modelul american ocupă primul loc și în România

Publicat marţi, 23.05.2017 16:40 de Daniel Popescu

Cu peste 150.000 de unități comercializate, Ford Mustang a câștigat lupta pentru cea mai vândută mașină sportivă din lume în 2016, iar modelul american ocupa primă poziție inclusiv în România.

La sfârșitul lunii aprilie, Ford anunța rezultate excelente de vânzări pentru Mustang, despre care afirmă că anul trecut s-a comercializat în peste 150.000 de unități. Vânzările globale au crescut cu 6%, în timp ce 45.000 de unități au fost comercializate în afara Statelor Unite.

Acum, constructorul american a anunțat că Mustang a fost cea mai vândută mașină sportivă din lume pe parcursul anului trecut, pe baza unor date furnizate de analiștii de la IHS Markit, care au făcut o sinteză a înregistrărilor de mașini noi din acest segment.

În plus, Ford a anunțat că Mustang a fost cea mai vândută sportivă din lume și în numeroase piețe europene, iar printre acestea se numără și România, alături de alte state precum Cehia, Ungaria, Finlanda și Grecia.

De altfel, pe Bătrânul Continent s-au înregistrat peste 15.000 de unități Mustang, însă cele mai mari creșteri au fost raportate în Germania. "De al Cercul Polar la Mediterana, Ford Mustang a ocupat prima poziție în clasamentul vânzărilor de mașini sportive în diverse țări din Europa. Clienții europeni continuă să joace un rol important în succesul global al lui Musang", afirmă Roelant de Waard, vicepreședinte de marketing și vânzări al Ford Europa.

Vânzările europene par să aibă un ritm similar și în 2017, după comercializarea a 3.600 de unități în primele 3 luni ale anului.

Via Ford

  • Andi, marţi, 23.05.2017 17:19

    Noroc cu rasnita aia de sub capota

  • Andy, marţi, 23.05.2017 17:20

    @Andi Grosul vanzarilor sunt facute de V8, atat in Europa cat si in SUA. Rasnita e doar de marketing.

  • Andy, marţi, 23.05.2017 17:23

    *e facut

  • Liviu, miercuri, 24.05.2017 09:58

    @Andy La ce taxe demente sunt in Europa pt motoarele mari, ma indoiesc. Dai in 4-5 ani taxe cat sa-ti mai cumperi o data masina. Majoritatea sunt 2.3, uita-te si la cele SH de vanzare din Europa si ai sa vezi.

  • zuzu, miercuri, 24.05.2017 10:33

    Succesul este datorat in primul rand pretului de vanzare scazut la se adauga motorizarea de 2,5 care pt europeni/asiatici este perfecta dpdv al impozitarii.

  • Andi, miercuri, 24.05.2017 10:33

    @Andy: Dupa cum a zis si Liviu, studiaza un pic si ai sa vezi ca 2.3 e grosul. In Romania cred ca la 10 mustanguri vazute 2-3 sunt GT. Restul rasnite dealea. Inteleg sa faci si versiuni mai slabe, ca si mustangul din anii 60 avea motoare mici, dar sa sari cu surle si trambite ca conduci Mustang cand Mustangul este faimos pt V8/ muscle car/ fost pony car... mi se pare cam deplasat.

  • Andy, miercuri, 24.05.2017 11:51

    @Liviu & Andi Pai tocmai asta e, inainte sa postez ceva studiez nu zic balarii: http://www.roadandtrack.com/car-culture/buying-maintenance/news/a30502/ford-mustang-europe-sales/ 70% din vanzari in Europa sunt realizate de V8, restul de 2.3 :-)

  • Andi, miercuri, 24.05.2017 15:25

    @Andy: pai se bate cap in cap cu faptul ca eu vad 2 GT-uri si restul de 8 sunt 2.3. Ma rog, nu conteaza avand in vedere ca ai articol care dovedeste ce zici tu.

  • Andy, miercuri, 24.05.2017 15:55

    @Andi Pana la urma piata noastra e una anapoda, atat dpdv al volumului masinilor noi vs. sh, cat si a preferintei multora care-si permit premium dar opteaza pentru diesel sau alte motorizari mai economice sau entry. Din seria dau peste 60.000 pe un Merc nou, insa conteaza ca imi consuma 3l in oras in plus si 1 l afara... Carpeala. Ramanem din pacate caini raiosi cu coada pe sus oricat ne-am ascunde dupa deget.

  • Arogantul, miercuri, 24.05.2017 16:36

    2 stele sa teste, 'nuff said

  • los, miercuri, 24.05.2017 18:06

    Chiar azi am vazut un Mustang GT, deci cu V8 5.0,cu numere de Spania

  • mishazaitev, joi, 25.05.2017 10:57

    @Andy Asa este.... Diferenta de pret intre 2.3. si 5.0 nu este atat de mare incat cel care-si doreste o asemenea masina sa se impiedice in valoarea impozitului. @Arogantul Ai vazut si motivele pentru care a obtinut doua stele? La capitolul siguranta ocupantilor adulti sta chiar bine. Sta destul de bine si la protectia pietonilor. A fost descalificata pentru siguranta ocupantilor copii (dar cine isi ia copilul la plimbare in Mustang V8?) si pentru ca-i lipsesc tot felul de semnale sonore pentru diverse lucruri (safety assist).

  • mishazaitev, joi, 25.05.2017 11:04

    @Andy Si felicitari si pentru postarea in care descri piata auto din Romania... As mai adauga in completarea tabloului masini scumpe fara casco. masini scumpe cu anvelope low cost. masini scumpe la care se alimenteaza cu 5l de motorina ca sa-i mai ramana proprietarului bani de un suc, masini scumpe curatate cu aspiratorul din curtea benzinariei dupa ce au fost spalate la perii (nu ami nimic impotriva spalatului la perii, chiar si eu apelez la el cand nu am nevoie sa-mi curat masina in interior), dar sa ai ditamai Haudili sau Bamvaul si sa stai in genunchi sa ti-o aspiri singur ca-i mai ieftina fisa la aspirator decat un interior la o spalatorie, mi se pare culmea zgarceniei) ETC

  • mishazaitev, joi, 25.05.2017 11:05

    Aaaaa.... Am mai uitat una, Andy ... Masini spalat cu galeata de parcagii...

  • Andy, joi, 25.05.2017 12:05

    @Arogantul Euro NCAP's Secretary General, Michiel van Ratingen, went further. "Ford did not expect Euro NCAP to test the Mustang and chose not to fit safety technology in Europe which is available to its American consumers, and available on several other sports cars for that matter. Such an attitude to safety should trouble Ford's customers, whether they are buying a high-powered muscle car or a regular family car." Articolul complet: http://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/videos/a32405/the-ford-mustang-isnt-safe-enough-for-euroncap/ Mai pe scurt, au facut ce a facut Dacia mult timp: nu au pus sistemele electronice si Euro Ncap penalizeaza rau asta in scorul final.

  • Mihai, joi, 25.05.2017 12:57

    Oare ce masini conduc cei care catalogheaza un motor de 317 CP drept rasnita, aspirator, etc? Probabil masini de 5-600 CP. O fi un motor in 4 cilindrii, de 2.3 L, dar are performante absolut suficiente pentru drumurile publice. Singurul aspect pentru care merita un V8 este sunetul. Masina arata fabulor si costa mai putin decat un BMW 218i cu motor 1.5L in 3 cilindrii dotat similar. Nu e cea mai performanta masina din lume, nici nu cred ca producatorul a dorit asta, insa e o legenda, are un super spret si niste performante mai mult decat suficiente pentru drumurile publice. Astea sunt motivele pentru care e cea mai vanduta masina sport de pe glob.

  • Arogantul, joi, 25.05.2017 14:04

    andy si miha vad ca le luati repede apararea celor de la ford nu uitati ca o masina care nu are sisteme active de evitare a accidentelor este descalificata in general cu UN punct adica o sa ia 4 in loc de 5 stele, Mustang a ratat 3 stele, deci cu 2 stele in plus , vad ca amandoi aveti amnezie partiala si uitati sa pomeniti de probleme cu centurile de siguranta, adica o chestie chiar DE BAZA, unde nici macar dacia nu mai da chix. este cam aceeasi reactie puerila pe care au avuto fanii inraiti cand merc, si audi au fost sifonate rau de tot la primul test SOT in america.

  • mishazaitev, joi, 25.05.2017 17:27

    @Arogantul Nu i-au apararea nimanui, amice. Intra pe site-ul EuroNCAP si vezi ca lucrurile sunt fix asa cum le-am descris eu, singurele puncte slabe ale masinii fiind protectoa pasagerilor copii si lipsa sistemelor de avertizare. Dar daca tu asa crezi, e in regula! Macar faptul ca iau apararea unei companii americane, te impiedica sa spui ca sunt troll. Esti pe drumul cel bun, zau asa ...

  • Arogantul, joi, 25.05.2017 23:41

    Miha, esti penibil, uite, copy paste din analiza EURONCAP """"""Analysis of the dummy data showed that the driver's head had 'bottomed out' the airbag i.e. there was insufficient pressure in the airbag to prevent the head from contacting the steering wheel through the deflated airbag material. The head of the passenger dummy also bottomed out the airbag against the dashboard, owing to insufficient inflation of the airbag and inadequate restraint for larger statures by the front passenger seatbelt load-limiter. The scores of both the driver and passenger were penalised for the airbag performance. In the full-width rigid barrier test, protection of the driver was good apart from the chest, protection of which was adequate. However, the rear seat passenger slipped under the lap portion of the seatbelt (a phenomenon known as 'submarining') and the score for the knee, femur and pelvis body region was penalised and protection was rated as poor. Protection of the chest was also rated as poor as the rear seatbelt (which has neither pre-tensioners nor load-limiters) showed an excessively high tensile force in the test. Dummy readings of head deceleration indicated weak protection of the head for the rear passenger""""""" negru pe alb