Noua generație Opel Insignia Country Tourer: tracțiune integrală și gardă la sol cu 20 mm mai mare

Publicat miercuri, 05.04.2017 10:32 de Daniel Popescu

Opel Insignia Country Tourer primește o nouă generație care beneficiază de tracțiune integrală cu control vectorial al cuplului și o gardă la sol cu 20 de milimetri mai mare.

După ce a dezvăluit Insignia Grand Sport și Insignia Sports Tourer cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie, Opel prezintă cea de-a treia versiune de caroserie a popularului model de segment D.

Vorbim despre noua generație Opel Insignia Country Tourer, care păstrează un design exterior care se apropie mai mult de cel al unui SUV, dar care joacă de fapt rolul unui break de familie cu aptitudini în soft-road.

La exterior, modelul beneficiază de o grilă proeminentă și blocuri optice frontale de mici dimensiuni, dar și de elemente noi de design care sugerează un comportament adecvat pentru abordarea unor trasee mai dificile, iar acestea sunt completate de garda la sol cu 20 de milimetri mai ridicată.

La fel ca în cazul versiunii standard de caroserie, ampatamentul noii generații Country Tourer este cu 92 de milimetri mai mare, iar de acest lucru beneficiază în special pasagerii din spate, care au mai mult spațiu interior. De altfel, acest lucru a permis inclusiv creșterea volumului portbagajului cu 130 de litri comparativ cu generația anterioară,, la 1.665 de litri.

Șasiul FlexRide rămâne coloana vertebrală a caracterului dinamic oferit de Insignia, iar acesta adaptează amortizoarele, direcția, răspunsul pedalei de accelerație și momentul schimbării treptelor.

Opel nu a oferit detalii amănunțite despre gama de motorizări, care cel mai probabil va fi identică cu cea disponibilă pe Insignia Grand Sport: un motor pe benzină de 1.5 litri cu 140 CP și 165 CP și unul de 2.0 litri bi-turbo de 260 CP, în timp ce fanii propulsiei diesel au de ales între unitatea de 1.6 litri de 110 CP și 136 CP și noua unitate de 2.0 litri de 170 CP.

Versiunile cu tracțiune integrală beneficiază de asemenea de tehnologia controlului vectorial al cuplului introdusă în premieră pe Insignia Grand Sport, care permite trimiterea cuplului corect pentru fiecare roată în funcție de condițiile de aderență subliniate de senzorii avansați. De asemenea, există o transmisie automată cu 8 trepte, despre care constructorul afirmă că "impresionează prin calitatea schimbărilor de rapoarte".

La nivel tehnologic, noua generație Insignia Country Tourer oferă o versiune modernizată a luminilor LED IntelliLux. Acestea dispun acum de 32 de segmente individuale (de două ori mai multe decât pe Astra) care adaptează fasciculul de lumină în funcție de situația din trafic. Faza lungă permite acoperirea unei distanțe de 400 de metri în fața mașinii, iar diodele își schimbă intensitatea în viraje pentru a acoperi cât mai bine direcția de mers.

Noul Opel Insignia Country Tourer poate fi comandat începând din luna iunie, însă va fi prezentat oficial abia la Salonul Auto de la Frankfurt de la jumătatea lunii septembrie.

Via Opel

  • Coco, miercuri, 05.04.2017 12:17

    Placuta pentru ochi,creaza impresia unui obiect sculptat dintr-un intreg,daca si calitatea ar fi la nivelul celor de la VAG...

  • Andy, miercuri, 05.04.2017 12:45

    Damn, it looks good :D @Coco Depinde de VAG. Opel calitativ e peste Skoda si cam la acelasi nivel cu Seat. VW e peste, insa are si preturi mai mari. De exemplu un Passat 2.0 TDI 190 cp Man in echiparea de top Highline incepe de la 31.778 Euro, in timp ce noua Insignia tot cu 2.0 CDTI 170 cp Man in echiparea de top Innovation incepe de la 26.200 euro. E o diferenta de 5.000 de euro (doua vacante cu cazari bune si mese la restaurant prin Europa de cate doua saptamani fiecare). Pretul Insigniei e comparabil cu al unui Golf intr-o echipare de top cu o motorizare asemanatoare... Ideea e ca n-ai cum sa ai aceeasi calitate la preturi mult mai joase. Vrei calitate mai buna, dai mai mult. Simplu. Insignia ca preturi e la acelasi nivel cu Talisman sau Superb.

  • Coco, miercuri, 05.04.2017 12:54

    Este perfect adevarat ce spui Andy,nu poti sa fi si cu ...aia in posterior si cu sufletul in rai :),am avut opel 10 ani,m-au servit onorabil masinile insa cateodata defectele frecvente ma faceau sa-mi doresc ceva mai bun.

  • Andy, miercuri, 05.04.2017 13:01

    Pai daca vorbim de defecte aparute, vorbim de fiabilitate nu de calitate. La fiabilitate Opel sta oricum mai bine ca VW chiar in Germania: http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds Valabil si in SUA, unde Buick-urile sunt practic Opel-uri cu alta sigla: http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds