Stickerele de poluare care înlocuiesc timbrul de mediu au fost stabilite: mașinile electrice și hibride, privilegiate de noua legislație
Mașinile electrice și hibride vor utiliza stickere verzi cu valoarea 0, în timp ce mașinile non-euro fabricate cel târziu în 2005 ar putea să nu fie incluse în nicio normă de poluare.
Ministerul Mediului a elaborat un proiect care prevede înlocuirea timbrului de mediu cu stickere colorate, iar acestea ar urma să fie obținute după efectuarea Inspecţiei Tehnice Periodice (ITP).
Astfel, Service-ul auto va lipi pe parbriz un sticker colorat conform normei de poluare trecute în talonul maşinii, iar agenția de presă Mediafax a intrat în posesia unor documente care arată modul în care vor fi evidențiate mașinile prin aceste stickere.
Astfel, mașinile electrice și hibride ar urma să primească stickere verzi numerotate cu 0, fără să se facă o diferențiere clară între acestea, în ciuda faptului că exista hibrizi care emit chiar și 118 grame de dioxid de carbon pe kilometru, așa cum este Toyota RAV 4 Hybrid.
Mașinile cu motoare pe benzină Euro 5 și Euro 6 vor avea un sticker albastru cu numărul 6, în timp ce numărul 5 va fi galben și va fi alocat mașinilor pe benzină cu Euro 4 și ale celor cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6. Stickerele cu numărul 4 vor fi portocalii și vor fi alocate mașinilor cu motoare pe benzină Euro 2 și Euro 3, dar și celor cu motorizări diesel Euro 4. De asemenea, vehiculele diesel cu motoare Euro 3 vor primi un sticker gri cu numărul 3, în timp ce cele cu motoare diesel Euro 2 vor avea alocat un sticker roșu cu numărul 2.
În cadrul proiectului, mașinile non-euro, indiferent de motorizare, nu vor primi niciun sticker, însă există posibilitatea ca în cadrul legislației finale acestea să beneficieze totuși de un sticker de o altă culoare cu numărul 1.
Sticker | Motoare |
0 | Electrice si hibride |
6 | Benzina (Euro 5 si 6) |
5 | Benzina (Euro 4), Diesel (Euro 5 si 6) |
4 | Benzina (Euro 2 si 3), Diesel (Euro 4) |
3 | Diesel (Euro 3) |
2 | Diesel (Euro 2) |
? | Non-euro |
În acest moment este însă neclar dacă proiectul de înlocuirea a timbrului de mediu cu stickere va continua în această formă, ca urmare a faptului că ministrul Daniel Constantin a fost demis din funcție și înlocuit cu Graţiela Gavrilescu.
Via Mediafax
-
Ion, marţi, 04.04.2017 16:57
@vianu, nici o diferenta, costa ca si pana acum. Diferenta e ca ai o bulina lipta pe parbriz.
-
Andy, marţi, 04.04.2017 17:22
@vianu Costa cativa lei la ITP (5 daca imi amintesc bine). Din 2019 ziceau ca urmeaza taxarea/restrictionarea in orase in functie de clasa de poluare.
-
unsirb, marţi, 04.04.2017 17:25
Sunt curios, pentru diesel-urile VAG "euro 5", care sunt euro 5 doar in timpul testelor, ce abtibild se da?
-
unckle, marţi, 04.04.2017 17:28
Niste penibili :) Iti tragi un Seria7 care papa in oras 12-15% si ai sticker verde pentru ca BMW s-a gandit sa-i puna o elicica legata de arborele cotit :)
-
vianu, marţi, 04.04.2017 17:36
@unsarb...un sticker special, cu poza lui Pinochio @ion ma refeream la urmari...cat ne va "costa" in orase: taxare ori restrictionare. Cum zicea si @Andy...
-
anonymus, marţi, 04.04.2017 17:47
Alta cretinatate gandita de "geniile" alea de la ministerul mediului. Pai daca e vorba asa, am sa imi cumpar un lexus din 2005 euro 4 hibrid. Ce daca consuma 15 l/100 km si polueaza cat un diesel, e hibrid domne. Un hibrid care nu poate face nici macar 1 km electric.
-
anonymus, marţi, 04.04.2017 17:51
@unsirb Diesel-urile VAG ar trebui sa primeasca un sticker special negru cu numarul 1.
-
Star Wars, marţi, 04.04.2017 18:14
VW diesel = eticheta neagra nr. 1 de Darth Polutus, First Lord of the Galactic Toxic Empire
-
Alex, marţi, 04.04.2017 18:18
Eu as fi facut altfel, valoarea de pe sticker sa fie invers proportional cu norma euro de poluare si sa reprezinte un factor de multiplicare al unei taxe de access in zonele aglomerate. Adica electricele (atentie nu hibridele) 0, Euro 6 si hibride - 1, Euro 4 - 2 samd. Vrei sa te bagi in trafic aglomerat cu o masina care polueaza, platesti de x ori mai mult taxa respectiva si se rezolva. In forma asta se creaza mai multa confuzie. Doar un gand...
-
@Alex, marţi, 04.04.2017 19:12
Pai inmultesti cu 1/x sau 1:x ... cum e mai simplu de inteles ;-)
-
MrUnivers, marţi, 04.04.2017 19:37
Pana la urma mai scapam naibii de rable ca m-am saturat de ele!
-
Seat, marţi, 04.04.2017 19:51
mai bine sa interzica dieselul si gata poluarea. plus amenadrea celor opriti cu avarii etc
-
someone, marţi, 04.04.2017 20:11
dar oare basculele roman, care sant toate mai batrane decat aproape oricare de aici, dubele in functia unui minister, autobuzele verzi saviem facut in franta in anii '70, care toate sant in " slujba statului" , oare vor mai avea acces prin centrele oraselor mari? si de ce se numeste taxa de poluare sau whatever, cand un diesel euro 4 polueaza mai putin decat o benzina euro 4, dar e mai cancerigen? nu ar trebui sa se numeasca " taxa de sanatate ce iese de pe esapament" ?
-
Romania Unita (fara fani vw), marţi, 04.04.2017 21:50
Tineti minte ce scriu acum: In cativa ani, pe baza acestor stickere, ni se va permite sau restrictiona accesul in centrul marilor orase, sau pe soselele de centura. Sistemul acesta de stickere sunt copiate de la francezi si spanioli, ei in aceasta perioada fac acelasi lucru, au inceput sa distribuie stickere. Diferenta este ca ei informeaza populatia ca dupa 2-5 ani, pe baza acestor stickere se va permite sau nu accesul pe soselele de centura sau centrul oraselor. Atentie mare, parveneala asta cu inmatriculat pe degeaba, a tigailor din 2005-2008 cu 500 de mii de km aduse din Germania, o sa aibe un efect de bumerang. Daca tot aveti pareri, vi s-a urcat capitalismul la cap, veniti de la tara la Bucuresti, plecati in turcia, praga, grecia, dortmund, pe 30 de euro cu ryanair la all inclusive, deschideti-va in plm putin si mintea, nu va mai bucurati ca dati doar 5 lei pe un sticker. Peste 2-5 ani, o sa dati o caruta de bani sa achizitionati o masina cu emisii scazute ca sa puteti circula in marile orase. Treaba asta este de la uniunea europeana, si se aplica la scara larga. Diferenta este ca la noi in Romania, totul se face pe blat. Deci, pentru binele nostru al tuturor, trezirea!
-
vianu, marţi, 04.04.2017 22:19
@Romania Unita...pai stiam asta...in fapt n-ai zis nimic nou. "veniti de la tara la Bucuresti"...ca "taran" iti pot spune cu mana pe inima ca mai "ca la tara", aflat in trecere prin Bucuresti, nu ma simt nici in cel mai pierdut cotlon al Romaniei.
-
joe, miercuri, 05.04.2017 01:52
strazile cu pamant/nisip pe langa borduri si nu numai,o sa aibe si ele stikere? Ca de suspensii de praf avem la greu...
-
Stefi, miercuri, 05.04.2017 08:16
Astea-s pentru cei care tot intrebau ce primesc de banii dati pe taxe de poluare: stickere dom'le! Toata lumea multumita?
-
Anonim, miercuri, 05.04.2017 08:48
Acuma aceste stikere costa nimica peste 2 maxim 3 ani o sa platim taxe, impozite exact in functie de stikerul de pe parbriz . Cum taxele nu vor fi mici multi vor preda de voie de nevoie masinile cu stikere 2-3-4 ca taxele vor fi mai mari va valoarea masinii !
-
Ara, miercuri, 05.04.2017 09:59
Da' un sticher care sa ne creasca veniturile astfel incat sa ne permitem sa luam si nou macar o dacie noua pot sa faca? Pana una alta trebuie sa combin un ITP-ist sa-mi dea un sticher cu euro 6, 7 . . .
-
Clique, miercuri, 05.04.2017 11:30
@Seat, tu te auzi ce zici ? "Mai bine să interzică dieselul și gata poluarea" Ai o mentalitate de ..... E ca și cum ai spune, de maine, persoanele cu ochi albaștrii nu mai au voie să respire. [exterminații] Cam așa gandești tu, și mulți alții.
-
Nautilus, miercuri, 05.04.2017 12:09
Norma de poluare SAU anul de fabricatie? Proiectul spune asa: benzina, Euro 4, 01.01.2006-31.12.2010. Sau Diesel, Euro 4, dupa 01.01.2017 Dar mai multe companii au inceput productia de motoare pe benzina Euro 4 inca din 1999-2000 (Mercedes-Benz, Ford) sau 2003-2004 (VAG). Doar pe benzina, fiindca producerea unui Diesel care sa se incadreze in Euro 4 era mai complicata. Din pricina asta au facut magaria cu emisiile la Diesel. Euro 4 a devenit obligatoriu la 01.01.2005. Astfel incat o masina Mercedes-Benz pe benzina fabricata in 2001, sau VW pe benzina fabricata in 2004, numarul de omologare se termina cu E4, are sticker galben de Euro 4, sau portocaliu fiindca e dinainte de 2006?
-
Nautilus, miercuri, 05.04.2017 12:09
Norma de poluare SAU anul de fabricatie? Proiectul spune asa: benzina, Euro 4, 01.01.2006-31.12.2010. Sau Diesel, Euro 4, dupa 01.01.2017 Dar mai multe companii au inceput productia de motoare pe benzina Euro 4 inca din 1999-2000 (Mercedes-Benz, Ford) sau 2003-2004 (VAG). Doar pe benzina, fiindca producerea unui Diesel care sa se incadreze in Euro 4 era mai complicata. Din pricina asta au facut magaria cu emisiile la Diesel. Euro 4 a devenit obligatoriu la 01.01.2005. Astfel incat o masina Mercedes-Benz pe benzina fabricata in 2001, sau VW pe benzina fabricata in 2004, numarul de omologare se termina cu E4, are sticker galben de Euro 4, sau portocaliu fiindca e dinainte de 2006?
-
Tudor, miercuri, 05.04.2017 14:47
@unsirb tot respectul! Esti singurul care ai folosit cuvantul "abtibild", adica cel din limba romana.
-
Coco, joi, 06.04.2017 20:06
Sunt de părere că o astfel de măsură este benefică, chiar dacă pentru unele persoane va crea dificultăți financiare.Este normal că într-o perioadă de timp relativ scurtă, circa 5 ani, treptat dar susținut, modelele uzate dpdv tehnic/tehnologic cât și moral să fie inițial restricționate ca acces, ulterior dur taxate general și în final eliminate. Viitorul este al electricelor, plug in, hibrid și pentru o anumită perioadă benzină. Pentru diesel vin vremuri grele, iar producătorii vor înlocui ei treptat, la început clasă mini și mică, un scurt timp compactă, și ulterior medie și mare motorizările diesel...Iar înlocuirea nu trebuie să îi supere pe fanii acestor motoare că sanatatea și speranța de viață este mai importantă decât... cuplul mai bun și consumul mai mic.
-
Coco, joi, 06.04.2017 20:09
ERATA Sănătate și speranța de viață sunt mai importante...
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
acum trebuie sa aflam si cat costa fiecare culoare