Cum ar arăta Opel sub umbrela PSA Peugeot - Citroen: marca germană și-ar păstra propria identitate și conducere

Publicat joi, 16.02.2017 13:05 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Opel ar urma să-și păstreze propria identitate și structură de conducere chiar dacă va fi cumpărată de PSA Peugeot - Citroen, potrivit unor surse apropiate grupului francez.

General Motors negociază vânzarea constructorului Opel către Grupul PSA Peugeot - Citroen, iar informația apărută în această săptămână a trezit numeroase semne de întrebare din partea autorităților germane și britanice.

Pentru moment, cele două companii au evitat să facă declarații cu privire la eventualele măsuri pe care le-ar lua Grupul PSA în cazul unei achiziții, însă surse citate de agenția de presă Reuters au aflat detalii despre planurile lui Carlos Tavares, CEO-ul francezilor.

Sursa citată afirmă că "Tavarez va menține Opel ca o companie germană în deplin acord cu legislația muncii din Germania" și că va prezenta tranzacția ca pe o "alianță între un producător francez și unul german". De altfel, se anticipează că aceasta va fi poziția lui Tavarez și în cadrul unor întâlniri pe care le va avea cu autoritățile germane, inclusiv cu cancelarul Angela Merkel.

Pe de altă parte, General Motors s-a limitat să afirme că un astfel de acord va permite celor de la Opel și PSA "să-și îmbunătățească poziția într-o piață europeană aflată în plină schimbare", iar sursele Reuters afirmă că GM va insista pe faptul că siguranța locurilor de muncă va fi mai mare dacă Opel va ajunge în curtea celor de la PSA.

Principalele temeri ale autorităților vizează cele 19.000 de locuri de muncă de la cele 3 fabrici Opel din Germania, la care se adaugă alte 4.500 de locuri de munca din Anglia. În total, Opel are în prezent circa 38.000 de angajați în întreaga Europă. Opel traversează o situație dificilă din punct de vedere financiar, cu pierderi de peste 800 de milioane de dolari în 2015 și de apriape 260 de milioane de dolari în 2016. Anterior, GM anticipa că Opel va deveni profitabilă abia în 2018.

Via Automotive News

  • mishazaitev, joi, 16.02.2017 14:09

    Eu cred ca lucrurile nu pot sa stea asa. Oricat de "german" ar ramane Opel, scopul unei asemene aliante ramane profitul. Ori, Opel in acest moment nu este profitabila! Prin urmare, in vine greusa sa cred ca francezii chiar nu vor schimba nimic. Si apoi o asemenea alianta ar trebui sa se soldeze cu utilizarea unor platforme comune, unor motorizari comune. Ce-or sa faca francezii? Or sa permita ca inlauntru grupului PSA sa se utilizeze, spre exemplu, si motorizarea de 1.6 diesel de la Opel si cea de la Citroen, si motorizarile pe benzina turbo facute in colaborare cu BMW pe care le utilizeaza in prezent francezii, si cele pe care le-au lansat relativ de curand cei de la Opel? Repet, mi-e greu sa cred ca achizitia OPEL fara a schimba nimic la Opel, este profitabil. Si dincolo de toate, mi-e greu sa cred ca PSA are resurse sa sustina o asemenea achizitie, avand in vedere ca a trecut, nu demult, printr-o criza destul de grava.

  • dan, joi, 16.02.2017 14:15

    Exact ce ziceam la articolul precedent: cum ar fi dac-ar fi !

  • zuzu, joi, 16.02.2017 15:16

    Opel a fost pe pierdere pt ca GM nu s-a adaptat si a trimis germanilor platforme neadaptate motoarelor specifice Europei. Opel a fost nevoit sa adapteze astfel fiecare platforma/caroserie si sa faca parteneriate cu FIAT si PSA in productia de motoare pt a reduce costurile.

  • Prince Mohamed Parish Vounthe, joi, 16.02.2017 15:37

    Sunt vrajeli si nici nu cred in Prostii de acestea " ca sa fiu sincer ! :-(

  • CCD, joi, 16.02.2017 15:39

    Ce mi se pare mie cel mai ciudat este ca nici GM nu castiga nici PSA. GM dispare din Europa, miscare gresita, chiar daca Opel e pe pierdere, GM este profitabil si are puterea sa aduca si Opel pe verde. PSA este super dependenta de piata europeana iar aceasta achizitie le aduce inca o marca exclusiv europeana, nu un jucator cu prezenta in alte zone ale lumii.

  • vianu, joi, 16.02.2017 15:48

    @misha..si ce ar fi rau daca ar fi schimbari? daca platformele, motoarele, tehnologia la modul general va da cu + va fi folosita oriunde va fi necesar...Sunt sigur ca vor exista "curenti" in toate sensurile. O alianta adevarata nu poate functiona decat in acest mod. Mentalitatea asta nu vreau pentru ca "eu nu vreau" numai functioneaza. Totul se reduce la profitabilitate....daca va fi necesar Opel va face motoare de PSA si PSA va folosi platformele nemtilor. Ma gandesc doar la faptul ca Opel are o full-electrica, PSA s-a pierdut pe drum cu tehnologia dar in schimb are motoarele facute cu BMW. asa cum ai zis, cu adevarat problematica nu e achizitia cat mai ales continuarea acesteia...vom vedea Oricum, mie aceasta alianta tare imi miroase o copie a celei dintre Renault-Nissan. Francezi-japonezi, francezi-germani, isi pun baietii astia outzele in mai multe cosuri...iar Tavarez, venit de la Renault cred ca si-a facut temele parca incepe sa-mi mi se pare fireasca aceasta alianta prin achizitie

  • Andy, joi, 16.02.2017 16:24

    @zuzu De unde ai scos-o? Toate platformele Opel sunt proiectate in Germania, la centrul GM si au fost ulterior exportate pe modelele mici Chevrolet si pe toate Buick-urile, Buick-uri care de alftel sunt Opel-uri cu alta sigla. Ca motorizari au folosit turbo benzinare inaintea majoritatii coreenilor si japonezilor, iar diesel-urile mici erau realizate impreuna cu Fiat, la VM Motori, unde atat GM cat si Fiat au 50% fiecare. Singurul lucru tehnic care li se poate reprosa (si aici probabil ca summonez un demon :D) e ca au folosit in ultimii ani suspensii independente doar pe Insignia. Inclusiv modelele cu peste 140 cp foloseau bara de torsiune pe spate, un pic imbunatatita, e adevarat: Z link (Watts link). Ca fiabilitate au stat mai bine ca VW, insa mai slab ca alti competitori europeni, japonezi sau coreeni: http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/2016128germanyvds1.jpg

  • Andy, joi, 16.02.2017 16:26

    http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/2016128germanyvds1.jpg Link-url corect cu fiabilitatea pe 2016 in Germania.

  • Andy, joi, 16.02.2017 16:27

    Eroare la AM (si ieri ati avut erori). Cautati "jd power reliability germany 2016" si e primul site gasit pe google.

  • OVIDIU, joi, 16.02.2017 18:46

    DA ESTE FIRESC INCEPUTUL SFARSITULUI PENTRU SUPREMATIA GERMANILOR LA MASINI DE VOLUM URMEAZA DIN NOU UN DECENIU POATE MAI MULT DE SUPREMATIE FRANCEZA ESTE CICLIC DAR DAR DAR SA NU UITAM DE KOREENI BY BY

  • mishazaitev, vineri, 17.02.2017 09:39

    @vianu Eu nu ziceam ca ar fi rau sa fie schimbari. Spuneam doar ca e realmente imposibil sa nu fie, asa cum se sugereaza in articol!