BMW dezvolta un nou tip de baterie pentru mașini electrice: capacitate cu 20% mai mare, greutate mai mică
BMW lucrează la o baterie Li-Ion pentru mașini electrice care va avea o capacitate cu până la 20% mai mare prin înlocuirea electroliților lichizi cu unii solizi.
BMW este unul dintre producătorii auto care au inițiat un amplu proces de electrificare a gamei de modele și deține inclusiv un brand separat pentru mașini electrice. Constructorul german își concentrează atenția inclusiv asupra îmbunatățirii autonomiei bateriilor, iar în prezent dezvoltă lucrează la un proiect ambițios.
Inginerii germani vor să înlocuiască electroliții lichizi cu unii solizi, iar acest lucru va permite o creștere a capacității de 15 până la 20%. De asemenea, noile baterii vor fi mai ușoare, iar riscul de incendiu va fi diminuat.
Capacitatea mai mare va permite implicit o autonomie mai bună pentru viitoarele mașini electrice, însă pentru moment există încă probleme majore înainte ca aceste baterii să poată fi produse în serie. Cel mai important aspect este reprezentat de testele de durabilitate pe termen lung, motiv pentru care BMW anticipează că noile baterii vor intra în producție abia în anul 2026.
În paralel, BMW va continua să dezvolte motoarele cu combustie internă, cu obiectivul de a îmbunătăți eficienta acestora cu 33%.
"Vom îmbunătăți eficiența și le vom cula cu mașinile electrificate în multe cazuri. Mașinile plug-in sunt rapide, mai silențioase și accelerează mai bine, dar în același timp stabilesc noi ținte pentru economia de dioxid de carbon. Vom îmbunătăți motoarele în paralel cu trenurile de rulare electrice", spune Ian Robertson, șeful de marketing al BMW.
Via Autocar
Serios!? In 2017 ei folosesc la bateriile li-ion electrolit lichid? Nu credeam ca foloseste careva electrolit lichid in baterii... Sigur ati tradus bine? de ex Leaf lansat in 2010 nu are asa ceva...