Dieselgate reloaded? SUA acuză Fiat-Chrysler de utilizarea unui software pentru emisii. Constructorul reacţionează dur: "Nu am făcut nimic ilegal"
Autoritățile din SUA susţin că 104.000 de mașini pick-up şi SUV vândute de Fiat Chrysler Automobiles începând din 2014 utilizează un software care "ar putea" păcăli testele de emisii. Amenda maximă este de 4.6 miliarde de dolari, însă producătorul susţine că nu a încălcat legea.
O singură zi a trecut de la clasarea dosarului Dieselgate în Statele Unite, însă un nou scandal pe subiectul emisiilor este pe punctul de a începe.
De data aceasta, Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA) din Statele Unite acuză Alianţa Fiat-Chrysler (FCA) că a utilizat un software pentru emisii pe 104.000 de unităţi Dodge Ram şi Jeep Grand Cherokee (foto) vândute în perioada 2014-2016.
EPA nu afirmă că software-ul acţionează ca un dispozitiv pentru trucarea emisiilor, însă susţine că Fiat-Chrysler era obligat să anunţe utilizarea acestuia. "Nedeclararea unui software din motorul maşinii care afectează emisiile este o încălcare serioasă a legii. Continuăm să investigăm natura şi impactul acestor dispozitive", afirmă EPA într-un comunicat de presă.
În cazul în care va fi găsit vinovat, constructorul italo-american riscă o amendă maximă de 44.539 de dolari pe vehicul, astfel că suma totală s-ar ridica la 4.6 miliarde de dolari.
Fiat reacţionează dur: "Nu am încălcat legea"
Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler, a vut o reacţie extrem de dură la adresa oficialilor americani. Şeful constructorului a început prin a afirma că Fiat nu a încălcat legea. "Nu am făcut nimic ilegal. Nu a existat în niciun moment intenţia de a crea condiţii pentru a păcăli procesul de testare. Acuzaţiile nu au niciun sens", a explicat el.
În plus, Marchionne a dezvăluit că Fiat a purtat o serie de discuţii cu EPA pe marginea acestui subiect şi că a fost de acord să introducă un update software care să satisfacă toate cerinţele americanilor. În acest context, el critică faptul că EPA a lansat astfel de acuzaţii. "Cred că modul în care a fost prezentat cazul a fost nedrept faţă de Fiat-Chrysler şi asta mă deranjează cel mai mult. Nu există niciun individ în această companie care să încerce ceva atât de prostesc (n.r - precum păcălirea testelor). Nu aparţinem unei clase de criminali", a adăugat el.
Acuzaţiile EPA s-au văzut imediat în valoarea de piaţă a companiei. Acţiunile FCA de pe bursa americană au scăzut iniţial cu 18%, înainte de a recupere o parte din pierderi pentru a încheia ziua cu un minus de 10%.
Via Automotive News
Diferența între VAG și FCA este că primii și-au permis amenzile record, în schimb Fiat-Chrysler ar avea o problemă majoră dacă vor plăti 4.6 miliarde dolari. Desigur, doar dacă aceste acuzații se vor materializa în dovezi concrete.