Jaguar I-Pace este răspunsul englezilor la Tesla Model X și la avalanșa SUV-urilor electrice
Jaguar a lansat conceptul unui SUV electric, așteptat să se lanseze în anul 2018. Modelul se numește I-Pace și este diferit de actualul F-Pace.
Jaguar intră în clubul select al constructorilor auto care cochetează cu ideea unui SUV electric. Englezii au dezvăluit conceptul unui crossover cu zero emisii, denumit I-Pace, ce urmează a fi prezentat cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles.
Introdus de designerul șef Ian Callum, noul I-Pace ar urma să fie materializat într-un model de serie în maim 18 luni. Cel puțin asta este promisiunea celor de la Jaguar. Chiar dacă mulți vor fi tentați să îl considere o versiune electrică a actualului F-Pace, Jaguar ne asigură că este mai mult de atât.
Modelul vine cu o caroserie coupe, cu un pachet de baterii ascunse sub podea și cu performanțele unui F-Pace R. Când va debuta în producție, cel mai probabil în primăvara lui 2018, adică în același timp cu SUV-ul electric Audi, modelul englez va fi mai scump cu 15 până la 20% față de versiunea similară a convenționalului F-Pace.
Noua platformă pe care a fost dezvoltat I-Pace a fost construită cu mult aluminiu pentru a reduce masa, iar pachetul de baterii a fost gândit pentru a face parte din structura caroseriei și pentru a asigura o rigiditate crescută.
Dimensiunile sunt diferite de cele ale lui F-Pace, adică măsoară 4680 mm lungime, 1890 mm lățime și 1560mm înălțime.
Propulsia va fi asigurată de două motoare electrice, poziționate pe fiecare axă. Fiecare livrează câte 200 de cai putere, pentru un total de 400 de cai și un cuplu motor de 700 Nm. Performanțele nu sunt nici ele de neglijat, accelerația de la 0 la 100 de km/h fiind realizată în aproximativ 4 secunde.
Bateriile au o capacitate de 90 kWh și pot asigura o autonomie pur electrică de 500 de kilometri, exact ca valorile promise de rivalii Audi și Mercedes. Încărcarea se poate face rapid. De la o sursă de 50 kW, este nevoie de 90 de minute pentru a umple bateria în proporție de 80% și de aproape două ore pentru 100%. Bușonul prizei este amplasat pe aripa față.
Modurile de recuperare vor fi și ele diferite, existând posibilitatea de a conduce mașina și cu o singură pedală, adică cea de accelerație, întrucât frâna de motor la eliberarea ei va fi destul de puternică.
Jaguar susține că viitorul I-Pace va avea o ținută de drum exemplară, ajutată de faptul că masa totală este repartizată egal pe ambele punți (50/50), că centrul de greutate este mai coborât, că direcția este una asistată electromagnetic și că suspensia spate este una multilink, similară cu cea a lui F-Pace.
Arata exceptional. Cine ar fi crezut acum cativa ani cand au fost cumparati de Tata Motors ca o sa scoata asa ceva pe piata. Bravo lor.