Off-roader ca la carte: Duster Extreme Concept accentuează caracterul dur al SUV-ului cu ADN românesc
Divizia braziliană a mărcii Renault a prezentat la Salonul Auto de la Sao Paolo o versiune extremă a lui Duster. Numele său oficial este Duster Extreme Concept și nu va fi pusă în vânzare, fiind dezvoltată exclusiv în sens demonstrativ.
Dacă Dacia și-a prezentat marile noutăți ale acestei toamne în cadrul Salonului Auto de la Paris, acolo unde gama Logan și Sandero a primit un facelift, în timp ce Duster se mulțumește deocamdată cu o cutie automată cu dublu ambreiaj, Salonul Auto de la Sao Paolo i-a dat ocazia biroului brazilian al mărcii Renault de a scoate de sub cearșaf două variații interesante pe aceeași bază: Sandero și Duster.
Vândute în America de Sud sub siglă Renault, Sandero și Duster s-au prezentat în fața publicului brazilian în două versiuni Show Car construite pentru a sublinia potențialul caracteristic fiecăruia dintre cele două mașini. Dacă despre Sandero RS Grand Prix am vorbit în detaliu în articolul de AICI, ne ocupăm în cele ce urmează de varianta Duster.
Se numește Duster Extreme și este o variantă a SUV-ului care duce mai departe look-ul "dur" al mașinii de teren, transformându-se astfel într-un off-roader veritabil ce dă impresia că poate ataca fără probleme orice fel de teren accidentat. Construit pentru a le atrage atenția pasionaților de off-road asupra capacităților sale, Duster Extreme nu va fi pus la vânzare, dar accesoriile suplimentare, materialele inedite și nuanțele noi utilizate de Renault vor fi cu siguranță cerute în viitor de cei care își doresc un off-roader accesibil.
Cu elemente pe care le regăsim de obicei pe off-roaderele dedicate echipelor de intervenție, Duster Extreme iese în evidență prin garda la sol crescută evident față de un Duster de serie, prin anvelopele dedicate terenului accidentat și jantele cu un singur prezon central, prin cârligul de remorcare montat pe bara față și prin elementele de culoare roșie care contrastează cu nuanța exterioară gri mat. Duster Extreme oferă un set de lumini LED suplimentare montate pe plafon, iar spoilerele și barele față și spate sunt modificate serios pentru a sublinia caracterul radical al prototipului.
Inserțiile roșii se regăsesc și la interior, acolo unde acestea potențează estetic și subliniază o serie de elemente de siguranță dedicate pe care le regăsim de obicei pe mașinile construite pentru off-road extrem.
Sub capotă, Duster Extreme beneficiază de un motor pe benzină de 2.0 litri care poate fi comandat în Brazilia, dar nu este disponibil în Europa. Evident, Show Car-ul Renault are tracțiune integrală.
Arata bine, dur si potent, insa e doar show-car nicidecum off-roader veritabil cum spuneti voi. Toata transformarea sta in accesorii atractive ce pot fi puse si pe un Smart. Chiar si garda la sol marita. Pai un off-roader veritabil cred ca se lauda cu un sasiu special, suspensii speciale, sistem 4x4 cu reductoare si diferentiale, motor cu setari speciale, maruntaie proiectate special pentru solicitari deosebite. Masina asta, la fel ca Renault X-mod, Seat X-perience, E-class All Terrain, are doar niste plastice vopsite care se sparg in prima creanga de copac. Imi plac in special cele vopsite argintiu, dur-aluminiu tata ! Totul in ziua de azi tine de imagine, de cum poti sa pari mai tare decat esti, de cum sa te lauzi mergand in oras cu masini dure si sa te isterizezi cand ti-o atinge o cucoana cu geanta de umar.