Cu trenul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni din 2018: călătoria va dura 18 minute şi va costa doar 4 lei
CFR susţine că va electrifica linia de cale ferată de la Gara de Nord la Odăile şi o va prelungi până la Aeroportul Otopeni, urmând să fie inaugurată în aprilie 2018.
În ultimii ani, autorităţile au anunţat cu fast mai multe posibile rute prin care Bucureştiul să fie legat de Aeroportul Otopeni, fie printr-o cale ferată, fie printr-o magistrală de metrou.
Până în prezent, niciuna dintre aceste lucrări, despre care se vehicula că vor fi finalizate în 2020 sau 2021, nu a depăşit stadiul de proiect pe hârtie. În acest context, apariţia unui nou proiect trebuie privită cu incertitudine.
Ministerul Transporturilor a anunţat că CFR Infrastructură, compania care se ocupă de întreţinerea căilor ferate din România, va reabilita şi electrifica actuala linie de cale ferată dintre Gara de Nord şi Odăile, pentru ca ulterior să o prelungească cu încă 2.3 kilometri până la Aeroportul Otopeni.
În plus, va fi construită o staţie provizorie şi un trotuar rulant până la terminalul aeroportului. Călătoria ar urma să coste doar 4 lei, iar ruta ar urma să fie inaugurată în aprilie 2018. Costurile totale ale proiectului sunt estimate la 88 de milioane de euro.
În prezent, pentru a ajunge la aeroport cu trenul, călătorii trebuie să meargă 40 de minute cu trenul de la Gara de Nord la staţia Odăile şi să aştepte 15 minute sosirea unui microbuz care să-i ducă la aeroport în alte 20 de minute, astfel că durata totală a călătoriei este de circa o oră şi 15 minute, mai mare decât cea cu linia expres de autobuze 780, care pleacă de asemenea din Gara de Nord.
Cu numai 6 luni în urmă, autorităţile promiteau o linie de cale ferată de la Gara de Nord la aeroport care să treacă prin Mogoşoaia şi care să fie deschisă parţial chiar în acest an. Un alt proiect vizează construirea unei linii de metrou care să fie finalizata până în 2021.
Via Agerpres
Eu unul nu inteleg obsesia asta cu metroul care sa mearga de la Gara de Nord la Aeroport. Daca tot o sa fie tren, atunci de ce va trebui sa fie si metrou? Pentru metrou ar putea sa faca o linie de la Unirea-Victoriei-Baneasa-Otopeni sau in orice alta directie. Nu toata lumea care ajunge la aeroport o sa isi doreasca sa ajunga si la Gara de Nord...