Audi Q2 își face loc pe piața din România cu un preț de pornire de 26.500 de euro

Publicat marţi, 11.10.2016 18:47 de Bogdan Mirică

Audi a adus și în România noul Q2. Cel mai mic SUV din gamă pornește de la 26.500 de euro și se poziționează între A3 și Q3 în materie de preț.

Audi își lărgește oferta de SUV-uri pe piața din România odată cu introducerea noului Q2. Modelul german, pe care l-am testat și noi în mijlocul acestei veri, este cel mai mic crossover din gama constructorului german și este poziționat între Audi A3 și Q3 ca preț de achiziție.

Pentru moment, piața autohtonă va primi doar două motorizări, una diesel și una pe benzină. Cei care vor prefera eficiența se vor mulțumi cu deja celebrul agregat de 1.6 litri TDI, preluat de la părintele Volkswagen. El oferă 116 cai putere și poate fi comandat doar cu o transmisie manuală cu șase rapoarte.

Cei care vor o doză de sportivitate, Audi pune la dispoziție propulsorul 1.4 TFSI, de asemenea foarte popular în gama Audi, echipat cu un sistem de dezactivare al cilindrilor. Unitatea garantează 150 de cai putere și poate fi comandată și cu transmisie manuală, dar și cu automata S-Tronic cu șapte rapoarte.

MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Basic Design Sport
1.6 TDI 115 CP Man6 26.480 28.610 28.610
1.4 TFSI 150 CP Man6 27.129 29.259 29.959
Aut7 (S-tronic) 29.330 31.460 31.460

Prețurile pornesc de la 26.480 de euro pentru versiunea diesel de 1.6 litri, alăturată pachetului de dotări standard, denumit Basic.

Printre echipamente amintim: cotiera centrală față, cric ascuns în portbagaj, faruri cu halogen, geamuri termoizolante (inclusiv luneta cu sistem de degivrare), interfață Bluetooth în funcție de modelul de telefon, MMI Radio plus comandă vocală, oglinzi exterioare acționate electric și încălzite, cu semnalizatoare LED incorporate, bare vopsite în culoarea caroseriei.

Pentru că este poziționat într-un segment în care până acum părea că activează Q3, am decis să vedem cum se raportează Audi Q2 și la crossover-ele compacte premium cu care până acum se bătea fratele mai mare, dar și la o serie de SUv-uri mici, cum sunt Jeep Renegade și Mini Countryman.

NOUL AUDI Q2 vs. concurența directă și indirectă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Audi Q2
1.6 TDI Basic
116 4.4 10.3 26.480
Mini Countryman
1.6 diesel
112 4.2 10.9 25.500
Jeep Renegade
1.6 MultiJet
120 4.6 10.2 25.748
Mercedes-Benz GLA
1.5 CDI
109 3.9 11.9 29.586
BMW X1
sDrive16d
116 3.9 11.1 31.860
Volvo V40 Cross Country
D2
120 3.7 10.6 26.342
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Omu, marţi, 11.10.2016 21:26

    26.500 euro -1400 programul rabla - 2500 oferta Audi , masina asta va costa sub 23.000. Un pret tot la fel de scump si dupa reducere. Dar sa nu uitam ca are la baza platforma MQB, adica care pe versiunile sub 30 mii . nu ofera nici macar suspensie Multi-link, nu mai zic de suspensie Quadri-Link precum au japonezele de volum ca Honda Accord, Toyota Avensis, Mazda 6, nu mai zic de suspensie adaptiva cum are rivalul nipon Lexus , Q2 nici Clima automata nu are, nici faruri cu lupa , nici jante aliaj , nici motor prea sprinten. Asadar nesimtit de scump.

  • tavi, marţi, 11.10.2016 22:42

    Mafiotule , iar o dai in balarii. In primul rand nu-si are rostul comparatia intre Audi Q2 si Mazda 6 , Honda Accord sau Avensis, clase total diferite. In al 2 lea rand , nici iubitele tale japoneze din aceeasi clasa(Mazda CX 3 si Honda H-RV) nu ofera suspensie multi-link nici macar in echiparea de top. Da , Mazda CX 3 chiar si cu tractiune 4x4 are tot acea "osie de caruta pe spate" cum o numesti tu .

  • Gogonici, miercuri, 12.10.2016 08:34

    Sa-mi fie cu iertare, dar au ramas corigenti la design. Stopuri fata si spate copiate de la Polo. Mi-e frica sa deschid pozele cu interiorul, va las pe voi!

  • Kirotractor, miercuri, 12.10.2016 10:23

    1.Erată necesară-n text - PENTRU cei care vor o doză de sportivitate... 2. Designul e totuși elegant și cu proporții OK, deși nu aduce nimic nou cu profilul ăsta gen Citroen Cactus. Și interiorul e impecabil, dar asta nu justifică (părerea mea)... 3.... Prețul clar exagerat, dar ce altceva putem aștepta de la Audi?! Observați oricum că Mercedes GLA 1.5 DCi - cu motor de Dacie, da - e și mai scump! V40 Cross Country imi pare cea mai bună opțiune-n segmentul ăsta fițos, dar nu contează ce cred eu sau alții - tripleta nemțească va vinde-n continuare în draci, și nu doar la noi.

  • Coco, miercuri, 12.10.2016 10:28

    O abordare absolut inedita cu topica premium la interior si un design extravagant. Asta defineste notiunea calitatii celebrului Grup care a fost acuzat fara voie.

  • @tavi, miercuri, 12.10.2016 10:54

    Daca ai fii citit cu atentie comentariul lui @Omu, ti-ai fi dat seama ca tipul a facut referire doar la scopul initial al masinii in comparatia cu marci de volum de alta clasa care ofera un ansamblu superior chiar si unei marci premium ca Q2 chiar adac aceasta este intr-o alta clasa . Audi Q2 este un model Premium, iar prin premium se intelege si un ''dedesubt'' la fel de premium. Mazda CX-3 este un model de volum, nu premium, iar in varainata de top costa cat costa Q2 in basic. Intelegi ? Omul a dat exemplu de Honda Accord fiindca chiar daca acesta este un model de volum dintr-o clasa superioara tot , nu poate fii depasit de un model premium. Nu conteaza ca Q2 este in alta clasa, conteaza ca acesta este unul ''premium'' ( in teorie cel putin nu si in practica ) , adica care trebuia sa bata orice model de alta clasa de la marci de volum. De la japonezi doar Lexus este rival lui Audi, iar toate SUV-urile lor folosesc suspensie adaptiva net superioara. Daca erai destept ai fi adus ca exemplu tot o marca premium. In sfarsit ! PS: Da, Mazda CX-3 in varianta de top ofera o punte rigida amplasata un pic in faţa cetrului punţii spate pentru a fi posibila tracţiunea integrala. La versiunile 4x4 apare diferentialul spate si semi-axele de la el spre roţi, care mai au si rol de bare suplimentare de stabilizare, iar astfel versiunile 4x4 au o tinuta de drum mai buna. Ferice ?

  • Scorpionul.negru, miercuri, 12.10.2016 13:09

    Masina e ok pana cand te uiti la spate. Un spate ieftin pt. o masina atat de scumpa. ...pacat ! Au stricat masina cu stopurile alea de Polo....

  • Stefi, miercuri, 12.10.2016 13:18

    Fiecare dupa cum vede lucrurile, eu la banii astia, avand nevoie de mai mult spatiu, deja vad un Touran (ba chiar Sharan) binisor echipat. :)