Ssangyong renaște: conceptul LIV-2 anunță viitoarea generație a SUV-ului Rexton

Publicat luni, 03.10.2016 16:41 de Mircea Meşter

Prezentarea lui Ssangyong LIV-2 Concept este un moment crucial pentru marca sud-coreeană, care se pregătește să-și parafeze renașterea cu o nouă generație Rexton. Frații mai mici Korando și Tivoli au fost doar începutul unui drum lung spre revenire.

Marca sud-coreeană Ssangyong se pregătește asiduu de lansarea unei noi geneații a SUV-ului Rexton, simbolul gamei de modele a mărcii asiatice. După ce și-a reîmprospătat gama de modele și a lansat Tivoli și Korando, Ssangyong vizează reînnoirea celui mai mare model al său, iar Salonul de la Paris a găzduit prezentarea conceptului din care va deriva acesta. Denumit oficial LIV-2 Concept, prototipul asiaticilor are rolul de a ne oferi o primă imagine a liniilor de design pe care aceștia le vor adopta în cazul versiunii de serie.

Ssangyong LIV-2 Concept: date esențiale

● Conceptul LIV-2 este a doua dezvoltare a unei linii de prototipuri care a început în 2013 prin prezentarea lui LIV-1, concept dezvăluit la Salonul de la Seul din acel an.

● "LIV" este acronimul expresiei Limitless Interface Vehicle.

● Modelul de serie derivat din acest concept va apărea pe piață în a doua parta a anului 2017. Numele nu este confirmat în acest moment, însă este foarte probabil ca Ssangyong să păstreze denumirea Rexton.

● Conceptul de creație adoptat de Ssangyong odată cu lansarea lui Tivoli a fost poreclit "Dignified Motion". Filosofia de design, în schimb, poartă un nume ceva mai complex: Nature-born 3Motion.

● Conform designerilor sud-coreeni, grila radiatorului inrpirată din aripile deschide ale unei păsări va fi prezentă pe fiecare model pe care marca îl va lansa în următoarea perioadă.

● În interior, scopul designerilor Ssangyong a fost acela de a crea un habitaclu inspirat din limuzinele cu șofer, acest lucru implicând "design contemporan" și spațiu copios dedicat relaxării și, la nevoie, muncii de birou.

● Sub capotă, conceptul Ssangyong vine cu un motor pe care îl vom vedea cu siguranță și pe versiunea de serie. Este vorba de un diesel de 2.2 litri cu turbină cu geometrie variabilă care atinge un maximum de 420 Nm încă de la 1500 rpm. Acesta este cuplat cu o transmisie automată cu șapte trepte împrumutată de la Mercedes-Benz. Nu se cunoaște puterea maximă dezvoltată de acest motor.

● Alternativa pe benzină va fi un motor de 2.0 litri turbo. Din nou, Ssangyong a păstrat secretul asupra cifrelor oficiale legate de putere, performanțe și consum. 

● În versiunea de serie, modelul sud-coreean va dispune de sisteme de siguranță avansate precum frânarea automată de urgență cu recunoașterea pietonilor, monitorizarea unghiului mort, asistent de fază lungă sau asistent la părăsirea benzii de rulare.

  • mog, luni, 03.10.2016 17:28

    not bad. 2 motoare moderne...design placut.

  • biob, luni, 03.10.2016 17:44

    Arata ciudat. Ca sa nu spun ca-i urat.

  • mishazaitev, marţi, 04.10.2016 09:25

    Carosieria va fi pe sasiu sau autoportanta? Pentru ca daca va avea acest design futurist si caroserie pe sasiu, s-ar putea sa fie o optiune pentru cei care s-au saturat de SUV-uri si nu-si permit Land Cruiser.

  • ady, sâmbătă, 08.10.2016 16:23

    aide ma despre ce vorbim? rexton e gipanu saracului nu creca da nimeni bani de nou pe el