Așteptarea a luat sfârșit: Skoda Kodiaq a debutat oficial drept cel mai avansat model din istoria cehilor
În cadrul unui eveniment oficial desfășurat la Berlin, Skoda a dezvăluit în premieră mondială noul Kodiaq. Fratele mai mare al lui Yeti este cel mai tehnologizat model din istoria Skoda.
Salonul Auto de la Geneva, desfășurat în luna martie, a confirmat ceea ce publicul aștepta de mulți ani: Skoda își dorea un nou SUV în gamă, iar conceptul Vision S îl anticipa. A fost nevoie de șase luni pentru a vedea versiunea de serie a prototipului prezentat la salonul elvețian.
În cadrul unui eveniment desfășurat într-o fostă fabrică din Berlin, Skoda a tras cearceaful de pe noul Kodiaq. Al doilea SUV din gama constructorului ceh îşi trage numele de la ursul Kodiak. care trăieşte pe o insulă din apropiere de Alaska, însă Skoda a ales să înlocuiască ultima literă cu un "q" pentru că locuitorii din Alaska pronunţă numele ursului drept ”Taq uka 'aq”, unde q este simbolul numelor pentru animale.
Design exterior
Aspectul general împrumută serios din liniile conceptului văzut la Geneva, însă a fost vizibil cumințit. Echipa designerului șef Joszef Kaban a folosit elemente noi, care promit să debuteze și pe vitoarele modele Skoda. Partea frontală va fi dominată de celebra grilă tridimensională Skoda, flancată de blocuri optice extrem de ascuțite, echipate cu tehnologie LED.
Capota motorului are o nervură centrală care se termină cu logo-ul brandului. În partea posterioară, stopurile preiau aceeași formă ascuțită și vin cu LED-uri sub forma literei C, devenită marcă înregistrată Skoda. Jantele vor avea avea dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch.
Cel mai mare portbagaj din segment
Dezvoltat pe aceeași platformă MQB a fraților de concern Volkswagen Tiguan și Seat Ateca, noul Skoda Kodiaq este ceva mai mare decât aceștia, oferind o lungime totală de 4.7 metri (4697 mm mai exact, cu 40 de mm mai mar decât Octavia). Tocmai această caracteristică îl face să fie unul dintre cele mai încăpătoare SUV-uri existente pe piață și primul model din istoria Skoda care poate fi comandat și în versiune cu șapte locuri.
Interiorul lui Skoda Kodiaq va fi unul dintre cele mai încăpătoare din segment. Portbagajul, cu deschidere electrică, va avea o capacitate de 720 de litri în condiții normale și 2065 de litri atunci când ambele banchete sunt rabatate. Pentru a ne putea imagina cât înseamnă această capacitate totală, putem să folosim ca referință Volvo XC90, unul dintre cele mai mari SUV-uri de pe piață, disponibil cu o capacitate totală de încărcare de 1951 de litri.
În plus, în cazul lui Kodiaq, dacă se optează și pentru rabatarea scaunului pasagerului față, SUV-ul poate transporta obiecte de până la 2.8 metri lungime. Mai mult, al doilea rând de scaune poate glisa cu 18 centimetri, iar spătarul este ajustabil.
O nouă planșă de bord
Pe lângă revoluția în materie de spațiu, Kodiaq va marca și o revoluție în materie de design interior. Cu excepția volanului și a portierelor, designul planșei de bord și al instrumentelor a fost modificat. Panoul cu instrumentele de bord oferă două zone simetrice, color, iar gurile de ventilație sunt acum verticale și flanchează un ecran generos, cu funcție tactilă și o mai bună înglobare în planșa de bord.
Sistemul multimedia este acoperit de o sticlă care preia conturul grilei frontale, butoanele fizice de pe lateral vor fi înlocuite de zone tactile, iar grafica va fi ceva mai prietenoasă. Constructorul ceh promite un interior cu zone ușor de accesat, construit după o lege a ergonomiei pe care oricum modelele Skoda o stăpâneau destul de bine.
Tehnologii revoluționare
Interiorul face loc și unor tehnologii noi, dar și unui număr total de 30 de soluții Simply Clever. Printre ele se numără volanul încălzit, blocarea electrică a ușilor pentru copii, protecție pentru deschiderea ușilor și tetiere gândite pentru ați permite să dormi relativ bine în mașină. Nu lipsesc soluțiile deja mai vechi: umbrela ascunsă în portieră, racleta ascunsă în bușonul rezervorului.
Cei pasionați de tehnologie vor regăsi în interiorul noului Kodiaq o cameră de marșarier cu vedere la 360 de grade, conectivitate avansată pentru telefoanele inteligent cu adaptare Apple CarPlay și Android Auto, router WiFi la care se pot conecta pasagerii, frânare de urgență automată cu funcție de recunoaștere a pietonilor, cruise control adaptiv, cititor de semne de circulație și o funcție asistent pentru parcare atunci când Kodiaq tractează o remorcă.
Motorizări de la părintele Volkswagen
Când vine vorba despre motorizări, Skoda preia cam tot ce are mai bun Grupul Volkswagen. SUV-ul cehilor va fi disponibil cu cinci motorizări, dintre care două vor fi diesel, iar alte trei benzină. Intrarea în gamă va fi asigurată de un un motor pe benzină de 1.4 litri și 125 de cai putere. Tot el va fi oferit i într-o versiune de 150 de cai putere. Cel mai puternic propulsor pe benzină va avea o capacitate de 2.0 litri, va fi un TSI și va livra 180 de cai putere. El va fi asociat, ca și o parte din celelalte agregate de mai sus, cu o transmisie automată DSG și cu o tracțiune integrală de origine Haldex.
Cei care preferă dieselul vor primi două versiuni ale motorului 2.0 TDI. Cel puțin pentru început. Astfel, Kodiaq va putea livra 150 sau 190 de cai putere pentru fanii alimentării cu motorină. Și aceste versiuni vor putea fi asociate cu 4x4 și DSG. Acccelerația de la 0 la 100 de km/h a celui mai puternic diesel se face în doar 8.6 secunde.
Versiunile echipate cu DSG le oferă clienților mai multe moduri de funcționare, printre care Normal, Eco, Sport, Snow și Individual. Acestea au efect asupra direcției, accelerației, puterii motorului și modului în care funcționează aerul condiționat. Pe lista de opționale se mai află și o suspensie adaptivă Adaptive Dynamic Chassis Control cu modurile Comfort, Normal sau Sport. Pentru ieșirile în teren accidentat există modul Offroad, acesta modificând modul în care sunt livrate resursele motorului. de asemenea, este activat sistemul care ajută la coborârea unor pante alunecoase, Hill Descent Control.
Cred ca e cel mai corect SUV ,pret, calitate, dimensiuni, spatiu,Vrei mai multa automat vrei ceva premium