Viitorul arată bine în gama compactă Volvo: noile XC40 și S40 au fost prezentate astăzi sub forma a două concepte agresive
După ce ne-au ademenit cu vârfurile de gamă XC90, S90 și V90, suedezii de la Volvo se mișcă spre zona entry a gamei, acolo unde prezintă două concepte care vor da naștere unui SUV compact (XC40) și unui sedan compact care va reînvia modelul de succes S40.
Volvo e în formă maximă. După ce au lansat acum un an și jumătate noua generație XC90, au continuat cu noile S90 și V90 și au promis o gamă lărgită de modele în zona compactă și medie a segmentelor de pe piață, suedezii ne fac cunoștință astăzi cu două dintre conceptele care anunță viitoare modele compacte de serie care astăzi nu există în gama mărcii din Goteborg. Numele lor oficiale sunt Volvo 40.1 Concept și 40.2 Concept, însă cel mai corect este să le numim, simplu, viitorul SUV compact Volvo XC40 și viitorul sedan compact Volvo S40.
Linii împrumutate de la frații mai mari din gama 90
Cele două modele-concept prezentate astăzi de Volvo vor păstra majoritatea elementelor estetice și pe viitoarele versiuni de serie, diferențele urmând să fie făcute mai degrabă la nivel de detalii.
Evident, în cazul viitorului S40 nu vom mai vedea garda la sol înălțată observabilă ușor pe conceptul 40.2, însă modelul de serie care se va lupta pe piață cu Audi A3 Sedan, Mercedes CLA și un eventual sedan compact BMW va păstra elementele de personalitate care-l scot în evidență: stopurile orizontale în forma literei C, profilul subliniat de un montant masiv al lunetei care-i oferă mașinii o alură de coupe cu patru uși și fața dominată de o reinterpretare a farurilor LED care și-au făcut apariția în premieră pe XC90.
De cealaltă parte, SUV-ul care va deriva din Volvo 40.1 Concept promite un grad de personalizare neîntâlnit în gama actuală Volvo și dimensiuni compacte care până astăzi puteau fi regăsite doar parțial de clienții care-și doreau o astfel de mașină în versiunea Cross Country a lui V40. Conceptul anunță un viitor model de serie care va putea fi comandat în caroserie bicoloră, cu plafon contrastant cu restul caroseriei. Stopurile conceptului sunt o versiune modernă a luminilor spate verticale clasice regăsite pe SUV-urile Volvo, diferența fiind dată de un caracter ceva mai angular, mai geometric al liniilor.
Hibrid plug-in plus un model 100% electric
O altă veste importantă venită dinspre Volvo este însă legată de ce oferă cele două modele sub capotă. Construite pe o platformă complet nouă denumită CMA (Compact Modular Architecture) și dezvoltată special pentru a găzdui concepția modelelor din segmentele entry ale gamei Volvo, viitoarele modele de serie vor fi disponibile atât în versiuni diesel și benzină, cât și într-o variantă hibridă benzină-electric denumită oficial T5.
În varianta T5, viitoarele Volvo XC40 și S40 (și, la fel de probabil, și viitorul V40) vor beneficia de un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1.5 litri care va funcționa în tandem cu unul electric. Spre deosebire de versiunile hibride T8 ale lui XC90, S90 și V90, modele construite pe platforma superioară SPA, în varianta T5 ambele motoare vor fi montate pe puntea față, ceea ce înseamnă că hibrizii compacți Volvo vor miza pe tracțiune față, și nu pe integrală.
Peste toate vine însă vestea unui model 100% electric semnat Volvo și construit pe aceeași platformă. Rămâne de văzut dacă vom vorbi despre o versiune a unuia dintre cele două concepte prezentate astăzi sau dacă Volvo va gândi o gamă separată și un tip de caroserie special pentru modelul cu emisii zero.
Save the Date: 2017
Cu ocazia lansării celor două concepte, Volvo și-a stabilit și o țintă optimistă pentru 2025: un milion de mașini electrificate (hibride și pur electrice) vândute la nivel mondial.
Primul dintre cele două concepte prezentate astăzi la Goteborg va vedea lumina zilei în versiune de serie în 2017, urmând ca al doilea să fie dezvoltat în variantă de producție cu un an mai târziu. Rămâne de văzut care va fi ordinea celor două în timeline-ul mărcii scandinave. Noi mizăm pe XC40 ca vârf de lance și pe S40 ca model de volum care urmează în gamă. De urmărit.
la xc40 spatele arata ca la juke dar tot fenomenal arata conceptele iar daca e sa judecam dupa cum arata xc90 si modele de serie vor arata foarte apropiat de ce vedem aici