Deschideţi şampania! Dacia raportează cel mai bun an din istorie după vânzări de 550.000 de unităţi în 2015

Publicat luni, 18.01.2016 13:26 de Daniel Popescu

Dacia a reuşit o nouă performanţă majoră: pe parcursul anului 2015, a vândut peste 550.000 de maşini, cu care marchează un nou record istoric. Aproape 37.000 de unităţi au fost comercializate în România.

Dacia are din nou motive de sărbătoare după publicarea datelor financiare pentru anul 2015. În ciuda faptului că nu a lansat niciun facelift sau generaţie nouă pentru modelele din gamă, constructorul de la Mioveni a raportat cel mai bun an din întreaga sa istorie, după ce a reuşit să vândă 550.920 de maşini.

Performanţa marchează o creştere de 7.7% comparativ cu anul 2014, când producătorul autohton a vândut 511.379 de maşini.

Dacia Sandero este în continuare cel mai apreciat model după ce a înregistrat vânzări de peste 185.000 de unităţi, în timp ce locul doi îi revine lui Duster, cu peste 162.000 de maşini vândute. Logan, cel mai popular model de pe piaţa din România, s-a apropiat foarte mult de pragul psihologic de 100.000 de maşini vândute.

Model Unităţi la nivel global
Sandero 185.358
Duster 162.338
Logan 99.081

Românii au cumpărat 5.000 de Dacii fabricate în Maroc

În România, Dacia a reuşit să vândă pe parcursul anului trecut 36.946 de maşini, în creştere cu aproape 25% comparativ cu 2014. Deloc surprinzător, aproape o treime dintre acestea (11.500 unităţi) au fost achiziţionate prin intermediul programului Rabla, care va continua şi în 2016 în aceeaşi parametri.

Aproape jumătate dintre maşinile Dacia vândute în România au fost Logan (16.119 unităţi), în timp ce Duster şi-a trecut în cont 7.271 de noi proprietari. Dacia estimează că deţine aproximativ o treime din vânzările de maşini noi înregistrate în România pe parcursul anului trecut. 

Model Unitati vandute Romania
Logan 16.119

Duster

7.271
Sandero 5.562

Pata de culoare a statisticii din România vine din... Africa: aproape 5.000 dintre maşinile Dacia vândute pe teritoriul ţării noastre în 2015 au fost produse la fabrica din Maroc.

Prin intermediul acestor vânzări, România ocupă locul 8 în topul ţărilor în care s-au vândut cele mai multe maşini Dacia, în timp ce Franţa rămâne pe prima poziţie cu vânzări de puţin peste 100.000 de exemplare. În Hexagen, Dacia Sandero a ocupat locul 9 în topul celor mai vândute modele. 

Ţară Unităţi vândute
Franţa 100.035
Spania 55.168
Germania 47.453
Italia 46.792
Turcia 44.812
Algeria 40.688
Maroc 37.392
România 36.946
Marea Britanie 26.267
Belgia 17.000

Via Dacia

  • wow, luni, 18.01.2016 13:52

    Pana mai ieri Dacia nici nu exista pe harta in UK , iar astazi mai are putin si depaseste Romania!

  • vianu, luni, 18.01.2016 14:05

    doua statistici ar fi de stiut legat de piata vestica. Care este distributia marcii Dacia pe nivelul veniturilor si cat din aceste vanzari reprezinta a doua sau singura masina din familie

  • Ducu, luni, 18.01.2016 15:27

    Dacă am pune și cele vandute cu sigla de Renault, cifra depășește cu mult 1.000.000. Bravo Dacia!!!

  • Sandu al-III-lea, luni, 18.01.2016 19:09

    Dacia sa puna mana sa vina cu noile generatii de la Logan,Sandero si Duster ca nu-i vad prea bine cat de curand.Sa nu ne mai imbatam cu apa rece.Dacia vine bine pentru ca are masini ieftine raportate la salariile vesticilor.De aia Dacia inca se vinde bine.

  • CLUBLANCIA.RO, luni, 18.01.2016 19:24

    E atat de greu sa puna o pereche de airbag-uri cortina, de 200 euro !!!??? offfffffffff

  • lorinczi.thomas, luni, 18.01.2016 20:24

    sa zicem ca tu ceri o pereche de airbag uri cortina, numai 200 de euro, dupa mai vine altu ca vrea ac standard, dup-aia altu nush ce dotare, pe urma altu, si asa se scumpeste al naibii si ziceti ca vai ce s-a scumpit loganu

  • dany, luni, 18.01.2016 21:17

    O alta pata de culoare ar fi daca ati spunje si cate exemplare au fost fabricate in Romania (din total)

  • dgate, luni, 18.01.2016 21:50

    Felicitari Dacia! Pacat ca Dacia Arena o sa fie la Udinese si ca noi importam masini proiectate de noi si fabricate in Maroc ...cat de aiurea suna....

  • S, luni, 18.01.2016 22:26

    Ma uimeste un lucru si modul nostru de gandire. In afara sandero se vinde de 2 ori mai bine decat logan, iar la noi in tara, loganul se vinde de 3 ori mai mai bine decat sandero. Cred ca am ramas cu sechele de la vechea dacie 1300/10, adica noi ne-am obisnuit doar cu aceasta forma de berlina si nu prea ne vedem in alta caroserie. Interesant era daca produceam un hatchback de la inceput, oare acuma mai era loganul in fata lui sandero ?

  • vianu, marţi, 19.01.2016 09:51

    @S pentru ca exista un specific al pietei nationale: spatiu de depoziare. Nu e nimic special, in vest s-au purtat monovolumele si apoi break-urile. Acum modele a caror achizitie nu poate fi explicata (din pucntul tau de vedere) au succes...vezi Juke. Revenind la sechele am avut o ruda cu Oltcit, tipul apreciase la vremea aia confortul si silentioziatatea masinii, apoi mi-a spus ca nu a luat in considerare portbagajul. Evident nu pot extrapola nevoile lui dar, adevarul e ca, romanul trebuie sa-si care ceapa, cartofii, porcul si tuica de sarbatori. Vesticul o face cu un break. Revenind la hatch, personal am preferat o berlina datorita portbagajului si tinand cont de viitoarele nevoi. Si n-am gresit. Dar la la nici un an de la achizitie regretam break-ul lasat la dealer si mai scump cu 700Eu (dar era si mai bine echipat) Ce vreau sa spun...posibil ca Dacia, in vest sa fie achzitionata de o parte a populatiei cu anumite nevoi ori ca a 2 masina ori doar pentru utilizare pe distante scurte. Deci, in locul tau, as lasa "sechelele" de pe vremea prea-impuscatului doar daca am trait acea experienta.

  • vianu, marţi, 19.01.2016 10:00

    bun era un buton de "EDIT"... @S si pentru ca un Sandero e prea scump pentru ceea ce ofera. Culmea, la modul absolut, Sandero e mai scump decat berlina. Si atunci ne mai mira ca romanul isi spune in barba: "pai la banii astia am si un portbagaj mai acatarii!". Niciodata un portbagaj nu e prea mic :)

  • @CLUBLANCIA.RO, marţi, 19.01.2016 14:39

    Airbag-urile laterale sunt de generatie noua ( protejeaza si capul ), ceea ce fac inutile aitbagurile cortina

  • Tudor, marţi, 19.01.2016 15:13

    Vianu are dreptate! Un om care are bani putini, vrea sa cumpere cat mai multa masina cu ei. Atunci cand te dau banii afara din casa, iti cumperi si masina mare si masina mica, gen Sandero pentru cumparaturi in oras.

  • lae, miercuri, 20.01.2016 12:42

    O marca celebra intr-o tara de cacat care de zeci de ani nu este in stare sa-i faca o autostrada ASA CUM A PROMIS .

  • oli, miercuri, 20.01.2016 21:28

    sper sa mai construiasca o fabrica in romania