A fost ”joia neagră” pentru Renault: acțiunile au scăzut cu 22% din cauza unor suspiciuni de fraudare a emisiilor. Francezii au dezmințit oficial zvonurile

Publicat joi, 14.01.2016 14:54 de Bogdan Mirică

După scandalul emisiilor în care a fost implicat Volkswagen, norul suspiciunilor se adună deasupra unui alt mare constructor european. Renault este cercetat de organele antifraudă din Franța tot pentru păcălirea testelor de emisii.

UPDATE

Renault a emis un comunicat de presă oficial în care anunță că organele de investigație care au cercetat birourile sale în cursul săptămânii trecute nu au găsit dovezi privind falsificarea emisiilor, așa cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen. Prin urmare, francezii susțin că mașinile lor se încadrează în normele de emisii și nu folosesc softuri de păcălire a testelor. Renault a declarat că anchetatorii au vrut de fapt să vadă modul în care funcționează tehnologia de reducere a gazelor de eșapament.


Chiar și așa, ziua de 14 ianuarie va rămâne ca una de neagră amintire pentru Renault, ale cărui acțiuni au scăzut astăzi cu 22 de procente. Analiștii care s-au riscat să estimeze deja pierderile companiei franceze vorbesc de aproximativ cinci miliarde de euro și de cea mai neagră zi la bursă a companiei franceze de când a fost listată (anul 1994).

Ce a dus la o asemenea prăbușire? O simplă vizită a Direcției Generale a Concurenței, Consumului și a Înlăturării Fraudei din Franța. Aceștia au decis să inițieze o anchetă – investigațiile fiind făcute atât pe vehicule, cât și pe situri – care să valideze elementele rezultate din analiza desfășurată de Comisia Tehnică Independentă. Comisia Tehnică Independentă, denumită și Comisia Royal, a fost înființată de guvernul francez imediat după izbucnirea Dieselgate pentru a verifica dacă constructorii francezi au folosit software-uri similare în echiparea vehiculelor. Aceștia testează în prezent 100 de vehicule aflate în circulație, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proporțională cu cota de piață Renault în Franța. Până la sfârșitul lui decembrie 2015, se testaseră deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault.

Potrivit lui Franck Daout, șeful unui sindicat din cadrul Renault, în cursul săptămânii trecute, anchetatori ai Direcției Generale a Concurenței, Consumului și a Înlăturării Fraudei au făcut o vizită în cadrul mai multor centre de cercetare Renault. Acțiunea a dus la confiscarea computerele directorilor și ale altor persoane din conducere sub suspiciunea de fraudă.

Cum descinderile au vizat în primul rând birourile departamentelor care se ocupă de motoare, Centrul Tehnic de la Lardy și Technocentre Guyancourt, toate speculațiile indicau o suspiciune de păcălire a testelor de emisii și consum. Adică un scandal similar celui în care a fost implicat Volkswagen în toamna lui 2015.

Cutremurul se naște la numai o lună după ce Renault a anunțat că va investi 50 de milioane de euro pentru a aduce limitele de emisii ale mașinilor sale la același nivel cu normele din lumea reală.

Membrii sindicatelor au cerut lămuriri din partea conducerii, însă au primit un răspuns oficial abia azi, prin intermediul comunicatului oficial. Reuters și AFP au cerut la rândul lor explicații la Ministerul de Finanțe francez, dar solicitările au rămas fără răspuns.

via reuters

  • hazard, joi, 14.01.2016 15:16

    NU NU NU NU... Doar VW umbla cu cioara vopsita, ceilalti sunt curati ca lacrima :)))

  • Andy, joi, 14.01.2016 15:20

    Marele lor avantaj e ca nu-s prezenti pe piata americana si vor rezolva usor si cu costuri relativ mici problemele. Exista Nissan in SUA, e adevarat, insa sunt benzinare si au in general motorizari diferite fata de cele impartite traditional cu Renault. Oricum se pare ca magaria continua si probabil ca pe viitor alti dieselari vor iesi in fata ca niste paria dupa ce au fost testati. Go hybrid guys!

  • vianu, joi, 14.01.2016 15:20

    trist daca se va confirma..pentru ca pata de mizerie aruncata va deveni si mai urata daca apar noi jucatori in aceasta hora a bataii de joc. si cu toate aceastea...ok, si "arma crimei" unde e? Sau se identifica autorul moral si dupa aia mai vedem noi?

  • db, joi, 14.01.2016 15:30

    Ce bine... poate le da si renocerilor niste despagubiri... ce nu mai volksvaginii sa se bucure???

  • S, joi, 14.01.2016 15:36

    Nu erau astia cu dci-urile lor cu frunza verde care dadeau cu piere in afumatorile VW ? Acelasi 1.5 se foloseste si la Mercedes. Eu v-am mai explicat ca toti producatorii mint, deoarece niciunul nu are consumul declarat in mediul real. Sunt teste de laborator alea. Parca era vorba ca in 2016 consumurile oficiale se vor face in mediu real. Nu intelegeam pana nu demult, cum nemtii dadeau consum la Golful 2 1.6D de vreo 6% mediu si avea putini cai, iar un diesel "modern" are din 1.6D de la 120cp in sus si consum de 3.5%. Ca reglaje la consum se faceau si in 1980, nu numai in 2015, o fi evoluand tehnologia, dar nu in asa fel incat sa reduca jumatate din consum, ca tot pe aceleasi principii functioneaza motorul. Iar in realitate, soferii de golf 2 aveau acelasi consum ca astia cu un diesel modern, insa pe hartie treaba era cu totul diferita. Eu sper din tot sufletul sa-i prinda si pe astia cu cioara vopsita, cat si pe restul producatorilor si sa pot citi anul aceasta niste consumuri reale cand imi aleg o masina si sa nu mai vad consumuri medii de 4% ... ca poate la alea extrurbane imi produce motorul motorina in rezervor...

  • Alex, joi, 14.01.2016 15:50

    La auzul acestei stiri, actiunile Vw au inceput sa creasca cu 10% ! :)

  • hazard, joi, 14.01.2016 16:15

    Eu sunt curios in mod special de emisiile motorului tri-turbo diesel facut de BMW :)) Iata si cifrele producatorului pentru M550d xDrive Touring: 381cp, 740nm cuplu, 6.3l/100km, 165 g/km CO2... Nu stiu insa nimic de emisiile de oxizi de azot. Dar BMW se lauda ca cu trei turbine aceste emisii scad!! HA!!! :))

  • lorinczi.thomas, joi, 14.01.2016 16:22

    De-as fi in locul lor, as face controale tuturor producatorilor, ca sa nu dicriminam. Go electric guys!

  • noname00, joi, 14.01.2016 17:24

    @hazard - in testele de laborator, cred ca acel motor poate atinge cel putin consumul oficial. Sunt mai multe motive pentru asta. Modul de fuctionare Eco (nu stiu ce face exact, dar presupun ca functioneaza asemanator cu softul de pacalire al emisiilor de la VAG si reduce puterea) combinat cu modul economic de conducere in cazul testelor de consum care nu cere prea mult cuplu de la motor si nu va necesita utilizarea tuturor turbinelor, duc la un consum destul de mic. Pana la urma Claudiu David a reusit un consum de 4 l/100Km cu BMW 520d xDrive pe drumuri publice. Dar da, fara a conduce cat mai economic cu putinta, valorile oficiale nu vor fi atinse in realitate. Tot ce am scris aici este valabil pentru orice masina, nu doar pentru M550d.

  • Andy, joi, 14.01.2016 18:10

    Update (de pe hotnews): nu s-au gasit ilegalitati. Pana la urma actiunile la sfarsitul zilei sunt cu 10% mai mici doar, fata de maximul de 22%.

  • vianu, joi, 14.01.2016 18:27

    s-au miscat rapid....ceva e putred...dimineata ridici arhive...seara rufele sunt albe si curate in fine, daca e pe bune, 10% pierderi temporare merita daca la sfarsit poti spune "Eu sunt curat, in comparatie cuu..." PS. urmeaza Ford? Opel? Pariurile sunt deschise....

  • Auto, joi, 14.01.2016 18:44

    Presa straina prezinta mult mai multe detalii: de exemplu motorul nou 1.6 dCI se pare ca in viata reala are emisii de 11 ori (da, ati citit bine!!) mai mari in realitate decat pe hartie. Nu au gasit soft, dar are o problema motorul asta minune. A fost primul din generatia noua cu performante bune, urmat de 1.6 cdti de la Opel cu 136 CP. Bag mana in foc ca urmeaza Opel.

  • Auto, joi, 14.01.2016 18:56

    Ce mai comenteaza presa straina: se pare ca si Volvo si Nissan au motorizari diesel cu emisii foarte mari. La Volvo D4 dar nu stiu modelul (probabil S40) iar la Nissan X-Trail-ul de 1.6.

  • @hazard, joi, 14.01.2016 19:06

    Deocamdata nu vad sa fi dovedit nimic concret. Sunt niste suspiciuni in conditiile in care intreaga industrie auto este sub lupa. Daca Renault a negat, inseamna ca are si argumente. Sa vedem.

  • Andy, joi, 14.01.2016 19:14

    @Auto Insa motorizarile alea VW aveau emisii si de 40 de ori mai mari. Acum stim ca toti sunt mai mult sau mai putin mincinosi, altfel n-ar fi comercianti... Oricum eu toata treaba o vad ca pe o mare actiune anti diesel care va duce in orasele mari din vest (in capitale mai mult ca sigur) ca pana in 2020 sa fie interzise. Pe termen scurt-mediu urmeaza ca hibridele benzinare aspirate-electice si turbo-electrice sa ia locul dieselurilor pentru cei care doresc si consum mic si performante ok. Pe terman lung, electicele probabil ca vor reprezenta viitorul, insa asta nu inainte de 2030.

  • mowgli, joi, 14.01.2016 19:29

    Si daca nu au trisat? daca totul e in regula? cine plateste paguba financiara si de imagine a Renault? Cum apar investigatiile astea in presa? De unde? Pana nu se termina investigatiile, n-ar trebui nimeni sa se comenteze ceva in spatiul public.

  • LauCalin, joi, 14.01.2016 20:07

    Au tristat. Renault a recunoscut, insa nu a folosit pentru asta un soft, asa cum a facut VW. Update la 19:00. Imi amintesc cand a aparut scandalul "dieselgate" cum fanii Renault ii acuzau pe cei de la VW, in frunte cu Winterkorn. Un mare patetic dealtfel, asa cum chiar ei ziceau. Atunci am spus ca nu e frumos sa te bucuri de raul altuia. In primul rand pentru ca toti sunt o apa si un pamant si mai presus de toate sunt banii. Iar unde este VW, ar putea fi cam oricine. Evident am fost contrazis si jignit tocmai de acesti fani, spunandumi-se ca habar nu am ce vorbesc si ce stiu eu. Na belea, ca (din nou) atunci cand vine vorba de Renault mai ales, nu m-am inselat. Si nici nu prea e greu. Daca de pe urma unei suspiciuni actiunile au scazut enorm, ganditi-va ce s-ar intampla daca acest scandal s-ar dezvolta, la ce colaps s-ar ajunge. Si am asa o presimtire ca nu peste mult timp va urma si PSA. Adica inca unii care se lauda cu motoare curate, consumuri si emisii foarte scazute.

  • EfficientDynamics, joi, 14.01.2016 21:29

    Anul trecut,in Germania,peste Renault ,s-a dus "Autoritatea germană pentru transport rutier" in control,doar, doar or gasi ceva. Remember,era suspectata si Dacia... Si n-au gasit.. Mi-e greu sa cred ca tocmai francezii lor, i-ar fi neneorocit acum. Eu merg si mai departe si ii suspectez doar de o miscare de imagine,cu riscul uni -10% pe bursa la final de zi. Curati fiind,maine actiunile vor creste.

  • Mda, joi, 14.01.2016 23:22

    Eu suspectez ca in Europa se poate ascunde mai usor si repede sub pres mizeria. Daca ii prindeau americanii o festeleau de-un faliment. Acestea sunt doar inceputurile sfarsitului dieselului. In America n-a mers cu dieselul (vezi vw) in europa o sa mai mearga pe burta ca se poate, pana se sparge si aici bula. Daca vw nu era implicat in America se intampla la fel cum e stirea asta. Recunosc ca-mi plac credulii care dau vina pe vw. Singura chestie cu care ii poti blama este ca s-au lacomit si au vrut si piata americana pe care o putea cuceri rapid doar cu diesel.. un fel de ww2. Aveam impresia ca au invatat :)

  • anonimus, joi, 14.01.2016 23:32

    Pana la urma trebuie sfarsita si aceasta "era" a diesel-urilor ! Sunt mult mai periculoase decat motoarele pe benzina ! Parerea mea ca Hybrid-urile sunt cea mai buna varianta deocamdata !

  • Madalescu_Georgian, vineri, 15.01.2016 00:14

    Mai sa fie. Ieri Volzvagan si Bembeu . Azi Renault. Maine Marsadas ? Nu m-ar mira. Intre timp Merkel primeste noi ''transe'' de refugiati . Curand ii vor angaja si pe linia de asamblare auto. Atunci CALITATE ''germana'' . Sirian = un fel de ''takumi'' ( artizan japonez ) care lucreaza pt DE ....... Superb :))))))

  • Crapa ranza in voi :)), vineri, 15.01.2016 00:34

    Deci Renault a dezmintit zvonurile, dar TDI-stii continua sa arunce cu noroi.

  • Alex, vineri, 15.01.2016 08:55

    Mazdalescu' , lasa-ne cu aberatiie tale zilnice! Saracu' de tine, cred ca ai suferit mult in copilarie cand te punea taticu' sa-i impingi trabantul sa porneasca!

  • Mihai, vineri, 15.01.2016 12:04

    @LauCalin, cititul in stele nu se pune! Arata-ne un link unde ai citit tu informatia asta! Ultima noutate e asta: "Update: Renault has posted an official statement concerning the raid on its offices by agents of DGCCRF. The company says that it's been working with France's various regulatory bodies to ensure that it does not install emissions-cheating devices into its cars. It says that the nation's environmental agency already believes that the "procedure would not reveal the presence of a defeat device on Renault's vehicles." In addition, the visit by the anti-fraud office was simply to "definitively confirm the first findings resulting from the analysis of the independent technical commission." Which, we guess, means that it's back to business as usual at Renault "

  • LauCalin, vineri, 15.01.2016 12:18

    Ce spui tu s-a intamplat in cursul dupa amiezii. Deci update-ul tau nu prea a fost ultimul. Uite aici o sursa, asta la o prima cautare: http://observator.tv/extern/ancheta-la-renault-cutremur-la-bursa-171788.html Iti garantez ca informatiile sunt preluate de la France Presse si a fost oferite la ora 19:00, ora Romaniei. Acum astept si eu sursa ta. Dar sper sa fie de pe pamant, nu "din stele" ca a mea. :)) Apropo, dupa prima zi pe fondul unei probleme recunoscute, actiunile VW au scazut cu 20%?

  • @LauCalin, vineri, 15.01.2016 13:16

    1.Observator nu spune nimic diferit de ce-i in articolul Automarket 2.Daca puneai un flux de stiri in timp real sau vedeam un link /analiza autoexpress, ams sau autobuild poate te luam in serios, dar asa... esti destul de ridicol cu observator-tv-stirile-de-la-ora-19.00

  • LauCalin, vineri, 15.01.2016 13:24

    Asta ai inteles tu. Pacat. Ridicol sau nu, cam ce scriu pe-aici se cam adevereste. Nu o data s-a intamplat. Ca tu vezi lucrurile mai oblic, e problema ta. Sa vedem ce va spune ancheta. Si vei vedea ca vor urma si altii dupa Renault. Sa nu zici ca nu ti-am spus. Nu trebuie sa fii un geniu ca sa-ti dai seama, trebuie sa fii doar obiectiv. Dar cand e vorba de Renault si masini japoneze, pe automarket.ro e cam greu sa fii obiectiv. Si te mai intreb o data. Cu cat au scazut actiunive VW dupa ce chiar ei au confirmat ca au mintit? Diferenta este ca la Renault au scazut cu peste 20% dupa un simplu zvon. Dupa o confirmare ce s-ar fi intamplat cu actiunile Renault?

  • xxx, vineri, 15.01.2016 13:38

    Un șef de sindicat Renault a declanșat scandalul!!??? O fi adevărat? Are ceva polițe de plătit? O fi dus cu capul? Vreo manevra ca unii sa cumpere acțiuni ieftin si la le vândă scump? Vreo schema prin care vor arata ca Renault sta cel mai bine la capitolul asta? Vom vedea

  • vianu, vineri, 15.01.2016 14:39

    @LauCalin...ma scuzi ca te disturbez Primii au incasat-o sa zicem lejer....bomba diesel si a furaciunilor nu era inca amorsata...au trecut anii pana sa se recunoasca oficial manareala la teste...s-a mers pe burta si cand s-a spart buboiul pozitia forta de leader a unei CORPORATII (cu influenta -fieasca dealtfel - economica, politica ori sociala) si-a spus cuvantul; socul marii revelatii fiind temeperat chiar de faptul ca nimanui nu i-ar fi placut sa cada in aceeasi groapa cu o companie cu care direct/indirect ar fi putut sa aiba legatura. cat despre astilalti...mai mici, mai firavi, mai francezi...si cu o opiniune publica si asa pornita sa reactioneze exgerat la orice partz a oficlitatilor au incasat scurt pe doi un douj'la suta sa fim obiectivi, nu? ceea ce se intampla acum s-ar fi intamplat cu orice jucator de pe piata indiferent care ar fi furat primul si orice nume ar fi purtat al doilea care (cel putin pana acum) se dovedeste doar o victima colaterala.

  • LauCalin, vineri, 15.01.2016 14:56

    In principiu sunt de acord cu tine. Dar totusi nu cred ca au incasat 22% pentru ca reactioneaza exagerat la orice partz al oficialitatilor. Pana la urma, asa cum am spus, oricine poate fi in situatia lor pentru ca normele in general sunt tot mai dure si mai stricte si este f greu sa le aliniezi la ele intr-un timp scurt. Pentru ca timpul înseamnă bani. Iar in afaceri banii contează cel mai mult.

  • vianu, vineri, 15.01.2016 15:10

    ba eu chiar cred asta...e principiul bulgarelui de zapada ce guverneaza lumea bursiera. In situatia in care s-au deschis ochii asupra unui automotive care pare sa confirme banuielile ca furtul e a doua sa natura, indivizii vor reactiona supradimensionat. caderea busei in anii 20 sau acum recent sunt exemple pe care este imposibil sa nu le stii. Investitorii sunt geana pe un domeniu in care increderea e la cote minime. Si da, orice partz duce la detonarea unei nucleare chiar daca jucatorii sunt mai mici. Si cu cat sunt mai mici cu atat o vor incasa mai rau... PS. corect, 22%

  • mecanicul vesel, vineri, 15.01.2016 15:23

    nu e necesr ca trompetele din hexagon sa pacaleasca la testele de noxe , ele pacalesc la *testul ruginii* ....

  • cineva, vineri, 15.01.2016 15:59

    Ati si sarit cu diagnosticul, desi inca analizele nu sunt gata. Plin de specialisti...

  • Madalescu_Georgian, vineri, 15.01.2016 16:13

    @Alex, Ai dreptate amice ! Astazi impig Bembeuri si Marsadasuri , gratie ''fiabilitatii'' dovedite ''Ghermance'' >>>> Za best Cualiti .

  • vianu, vineri, 15.01.2016 16:37

    @cineva cu toate ca ar trebui sa-mi tin gura, cumva ma simt vizat de caracterizarea ta nu dam verdicte, incercam doar explicatii. Nu suntem specialisti ci doar chibiti. Suntem pe un site auto cu subiecte auto. Nu injuram ci discutam. Poate ca e mai ok comentariul de mai sus, plin de intelepciune, profund ce abordeaza punctual si fix problema Renault.

  • @LauCalin, marţi, 19.01.2016 14:26

    Pe 15 ianuarie LauCalin scrie, citez: "Au tristat. Renault a recunoscut (...) Iti garantez ca informatiile sunt...bla bla bla " Apoi pe 18 ianuarie AM editeaza si il contrazice flagrant: "Nu am trişat, în teste respectăm normele europene" Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/renault-pregateste-un-plan-pentru-reducerea-emisiilor-nu-am-trisat-in-68709.html Domnul care le stie pe toate...si de fapt nu stie nimic ! "Aplauze" pt LauCalin

  • hello, miercuri, 20.01.2016 11:20

    @hazard E o diferenta intre Renault si Vw. VAG a premeditat si a inventat un sistem mincinos incalcand legea , pe cand renault n-a incalcat nicio lege. E cam acelasi lucru cu o rechemare pentru un airbag defect. Daca constati ca nu functioneaza in parametri normali, faci rechemare.