Va fi aproape imposibil să parchezi pe trotuar: o nouă lege ar putea impune o lăţime de minim 2 metri pentru pietoni
Maşinile ar putea fi parcate pe trotuar doar pe locuri speciale amenajate şi dacă pietonii vor avea la dispoziţie o lăţime de cel puţin 2 metri pentru a circula, potrivit unui nou proiect pentru modificarea Codului Rutier.
După ce şi-au făcut de cap cu numeroasele schimbări la Codul Fiscal implementate la începutul anului, parlamentarii au luat cu asalt şi Codul Rutier.
Pe lângă proiectul care prevede sancţionarea dură a şoferilor "agresivi", a apărut o nouă propunere, care de data aceasta vizează parcarea maşinilor pe trotuar. Astfel, noul proiect propune limitarea drastică a posibilităţii ca şoferii să parcheze pe trotuar: o astfel de manevră va fi permisă doar pe spaţii special amenajate şi doar dacă pietonii vor avea la dispoziţie o lăţime de cel puţin 2 metri din trotuar.
"Administratorul drumului public poate permite oprirea, staţionarea sau parcarea unui vehicul pe trotuar, parţial ori total, numai cu respectarea marcajului şi numai dacă rămâne liber cel puţin un culoar de minimum 2 m lăţime înspre marginea opusă părţii carosabile, destinat circulaţiei pietonilor", se arătă în proiectul de lege.
În prezent, în Codul Rutier se menţionează că parcarea pe trotuar este permisă doar în spaţii special amenajate, dacă lăţimea minimă a trotuarului disponibil pentru pietoni este de cel puţin un metru. Cu toate acestea, instanţele de judecată au stabilit deja că parcarea pe trotuar este interzisă în toate situaţiile dacă nu există spaţii special amenajate în acest scop.
Chiar şi aşa, trotuarele sunt folosite frecvent pentru parcare, chiar dacă nu există marcaje speciale şi chiar dacă nu se respectă lăţimea minimă pentru pietoni de un metru, însă aproape toate cazurile sunt tolerate de poliţie.
Legea a fost propusă ca urmare a faptului că ambulanţele şi alte servicii de urgenţă întâmpină dificultăţi să ajungă la locul unui eveniment din cauza spaţiului insuficient de pe trotuare, dar şi din cauza faptului că, pe anumite trotuare, pietonii sunt nevoiţi să circule pe prima bandă a carosabilului din cauza maşinilor parcate.
-
ioi, luni, 11.01.2016 13:23
Nu mai simplu era/este sa le impuna dezvoltatorilor imobiliari sa poate construi DOAR DACA pun la dispozitie si parcari pt fiecare apartament?? Se pare ca nu, fiindca e mai usor sa dai ulterior amenzi, sa ridici masini si sa faci zazanie intre colocatarii blocului. (sarcastic)
-
LauCalin, luni, 11.01.2016 13:42
Eu astept cu nerăbdare un proiect de lege prin care pietonii care traversează pe rosu sa fie întrebati de sănătate. Legi din ce in ce mai cretine intr-o tara in care anual se investesc zeci si sute de milioane de euro in niste autostrăzi inexistente si in care RCA-ul te rupe daca ai "tupeul" sa ai sub 30 de ani si masina pe numele tau. Adevărul e ca asta era ultima grija. Cel putin un metru nu erau suficienti. Adevărul e ca romanii se tot ingrasa si nu mai au spatiu suficient pe trotuar. Asa da!
-
amin, luni, 11.01.2016 13:43
doamne ajuta .ca mergi numai pe capote in p mea de sedentari
-
ioi, luni, 11.01.2016 13:45
cei care mia-u dat minusuri la primul comentariu, mai bine mi-ar explica unde am gresit; P.S. si daca trotuarul are 3 metri, parchez cu juma' de masine pe partea carosabila ? :PPP
-
amin, luni, 11.01.2016 14:10
nu conteaza ca ajungi in 15 min pe jos la servici conteaza ca stai jumate de ora la semafor :)) si te obliga statul sa ocupi locurile pietonale :)).ar trebui sa interzica circulatia masinilor personale in toate orasele mari .amin
-
ioi, luni, 11.01.2016 14:20
vad ca unii nu stiu nici macar sa citeasca ce am scris, dar stiu sa apese pe manuta rosie :DDD Nu va place verdele ? inca nu e copt ? :-PPP
-
Raultm, luni, 11.01.2016 14:24
O lege foarte buna dar sa fie si aplicata! Si eu sunt sofer si sufar din cauza locurilor de parcare dar sufar mai tare ca pieton si trebuie sa ocolesc "obstacolele" prin zona verde(adica noroi) sau pe carosabil pe langa camioane. Nesimtirea multor soferi n-are limite. Nu se gandesc ca pe trotuar trec femei cu carucioare sau batrani.
-
Cristi, luni, 11.01.2016 14:29
Eu nu stiue de unde vine asta..... "doar smecherii parcheaza pe trotuar", faceti articole de ce nu se fac parcari si dupa faci articol de ce se parcheaza pe trotuar, indiferent cant de smecher esti,inteligent, sau idiot , nu ai cum sa ai loc de parcare liber iar tu sa parchezi langa pe trotuar, sa fim seriosi......
-
@Raultm, luni, 11.01.2016 14:31
eu cred ca cei de la primarie "Nu se gandesc ca pe trotuar trec femei cu carucioare sau batrani." si e "nesimtirea" lor; ei au dat avize de constructie aiurea si in loc sa reconfigureze unele strazi, DOAR skimba dalele si planteaza panselute la preturi de 25 de ori mai mari. Crezi ca doar cei care au dat avize celor de la "Colectiv" sunt vinovati???
-
Nae, luni, 11.01.2016 14:46
"DOAR DACA pun la dispozitie si parcari pt fiecare apartament" - nu te obliga nimeni sa cumperi daca nu iti da loc de parcare. "90% parcheaza aiurea ca n-au alta varianta." - ba da, sa duca masina in prima parcare libera, chiar daca nu este chiar la nasul lor
-
@Raulltm, luni, 11.01.2016 14:46
Daca esti sofer, presupun ca inseamna ca ai si masina; atunci, ori stai la casa ori esti PRIVILEGIAT si ai loc de parcare; STIU CA NU ITI BAGI MASINA IN BUZUNAR SI O URCI IN APARTAMENT; Asa ca daca esti privilegiat, nu-i mai judeca pe cei care nu au loc de parcare din cauza conjuncturii nefavorabile
-
@Nae, luni, 11.01.2016 14:48
Ce logica "debordanta"!!! Dar nici pe tine n te obliga nimeni sa stai la oras sau sa te plimbi pe trotuar. LOOOL; Hai ca ai fost tare; P.S. si care e prima parcare libera??? cea dintre orase, cum se afla pe marginea drumului sau CARE E LIBERA???
-
Alex, luni, 11.01.2016 17:11
Sunt total de acord cu legea si cu aplicarea ei, dar numai dupa ce primariile ofera alternative viabile. Cartierele de tip "dormitor" cu blocuri de P+11 nivele din marile orase nu ofera solutii suficiente pentru parcarea masinilor. Locurile de parcare sunt limitate si se dau de cele mai multe ori "pe spaga" sau in cel mai fericit caz sunt mostenite la momentul cumpararii unui imobil. Astfel se ajunge la parcarea pe trotuar sau la strada, ocupand prima banda de circulatie. Nu zic ca este normal, dar nu poti impaca si capra si varza: dorim inmatriculari de masini noi si a avea o masina inseamna un nivel mai bun de trai, dar autoritatile trebuie sa se gandeasca si la gestinuea acestor masini. Pe unde circula si unde le parcam. Daca ofera parcari supraetajate/subterane de cartier, unde oricare cetatean poate plati catre autoritatile locale locul de parcare in mod cinstit, atunci vor avea toata sustinerea mea!
-
@Nae, luni, 11.01.2016 17:15
Si daca mi-am luat apartament fara parcare pe vremea cand era voie sa parchezi daca lasi 1metru liber... ce fac, imi vand apartamentul unuia CARE NU POSEDA MASINA ? :DDDD
-
@amin, luni, 11.01.2016 17:17
tu sigur n-ai masina, asa k esti ANTEMA!
-
GAGA, luni, 11.01.2016 17:33
Romanul nu poate trece de la starea naturala de nesimtit la cea de bunsimt decat prin lege .
-
Andrei, luni, 11.01.2016 17:43
10 locuri de parcare in fata blocului si 30 de masini. Deci unde o pun ?
-
@GAGA, luni, 11.01.2016 18:40
ti-ai ales bine numele daca stii ce inseamna; are sens negativ; DAR. ARATA-NE DUMNEATA STRAINE CUM AI PUTEA FI "CIVILIZAT" IN LIPSA PARCARILOR. MATALE CUM PROCEDEZI, PRESUPUNAND CA AI MASINA, ceea ce ma insel. LUMINEAZA-NE pe noi, astia "necivilizati"
-
@Nae, luni, 11.01.2016 18:46
macar exista trotuare de 3,5-4 metri, ca sa poata incapea si masina de 1,5-2m latime + cei 2 metri pt pietoni? Ca asa poti da orice lege inepta; de exemplu sa fie necesar sa lasi 10 m intre masina si marginea trotuarului... de ce nu? care naiba parcheaza aiurea, cand are loc de parcare? crezi ca posesorilor de automobile le place sa li se frece toti de ele?
-
@amin, luni, 11.01.2016 18:52
erata* ANATEMA
-
NU CONTEAZA, luni, 11.01.2016 19:39
SI CU CEI CARE OCUPA TOT TROTUARUL CU TERASELE LOR JEGOASE CUM RAMANE????
-
caty, luni, 11.01.2016 20:00
Ca de obicei se dau tot timpul legi si regulamente pe care nu le poti respecta pt ca nu exista conditiile de a le respecta
-
Nae, luni, 11.01.2016 20:10
Va placpietonii care merg sau stau pe sosea?
-
@Nae, luni, 11.01.2016 20:19
NU era nevoie sa mai imi dai un exemplu; am inteles din primul comentariu ca ai probleme cu logica. N-are nicio legatura situatia de fata cu pietonii "pe sosea", sau cel putin nu cum justifici tu lucrurile :DDD
-
@Nae, luni, 11.01.2016 20:27
Tu nu intelegi ca nu se cerea ocuparea completa a trotuarului. Pietonul avea 1 metru, sau ai 250kg si nu incapi?!?!?!? Deci nu se poate asemui cu pietonii "pe sosea". La fel de bine putea sa fie facut de constructorul drumului trotuarul de 1 m si portiunea suplimentara de trotuar sa fi facut parte din partea carosabila; despre ce vorbim aici??
-
TC1900, luni, 11.01.2016 20:37
problema e ca sunt prea multe masini in bucuresti, sunt atat de multe pt un oras inghesuit ca bucurestiul, ca singura solutie ar fi sa creasca taxele si masina sa devina un semilux iar cu banii aia din taxe sa se investeasca in transport in comun. in Londra 95% din cei din city vin cu metroul la munca si nu le pica rangul masina e un lux , nu o drept
-
dorinteodor, luni, 11.01.2016 22:50
este o aberatie de lege. nimeni nu parcheaza pe trotuar daca are unde sa parcheze.legea nu este aplicabila in realitate....
-
Eu, luni, 11.01.2016 23:05
Cel mai fain aspect este ca 99% din frustratii comentatori de aici viseaza la o masina proprie in 99% din minutele petrecute frecand-se in autobuze infecte unul de altu. Normal este sa dai o lege atunci cand respectarea ei este posibila; ce nu stiu acesti calatori cu autobuzul este ca acest transport in comun ineficient este sustinut si facut posibil DOAR din taxele platite de automobilisti. Aceste legi populiste au fost si vor fi degeaba. Lumea va parca departe exact cum o face si acum pt ca nu exista un ement esential: parcari. Daca muncesc si-mi permit o masina nu sunt obligat sa dau explicatii nimanui pt alegerea mea de a sta in trafic. Gasesc parcare legitima in raza de 500 m fata de destinatie - o folosesc, nu gasesc parcare - folosesc trotuarul, spatiul verde sau orice spatiu liber care-mi iese in cale pentru ca politicianu coclit de la primarie dublat de acest stat infect ia de la mine: rovinieta, taxa de poluare, 2 accize pe combustibil, impozit auto, impozit pe rca, taxa de inmatriculare, taxa de numere, taxa de talon. Asa ca domnule pieton, spatiul pe care circuli dumneata (metrul ala lasat liber) este platit de mine automobilitul; daca eu automobilistul nu era, tu domnule pieton ai fi mers inca in cizme de cauciuc prin nameti. QED
-
@EU, luni, 11.01.2016 23:21
un adevarat cocalar de Bucale care a strans din buci , si-a cumparat o conserva si acum are dreptul sa o parcheze si la masa in ....
-
Robert, luni, 11.01.2016 23:24
Cel mai amuzant e faptul ca exista deja o lege prin care ai voie sa parchezi pe trotuar doar daca exista parcaj cu parcare , nu ca daca lasi un metru ai voie sa parchezi peste tot , dar jegurile de la militie nu fac nimic in sensul asta . Unde mai pui ca si prostii de militieni au impresia ca ai voie sa parchezi :))
-
Gerula, marţi, 12.01.2016 01:03
Ce cacat atata nu am unde sa parchez? nu parchezi, mai mergi si pe jos sau cu metroul. nu e nimeni obligat s-ti faca tie locuri de parcare. Trotuarul e pentru petoni si strada pentru masini, sau esti greu de cap? Dormi cu masina in pat in poula mea de fraier, dar in patul tau nu al meu. si nu incurca locul meu pe trotuar ca ti-o fac de maine svaiter!
-
Gerula, marţi, 12.01.2016 01:10
EU De ce nu folosesti spatiul verde din cimitir, ca ai plantat tu iarba, bou sinistru ce esti, la fel si trotuarul, o sa inventam o miscare de zgariat groaznic rablele voastre pana va ridica politia. Chiar, cum ar fi sa scornim chiar acum o miscare impotriva NESIMTITILOR ca EU asta, care plateste un CACAT, nu trotuarul meu de pieton. Nu mai avem loc de cacati ca tine care cred ca daca platesc un nimic ca sa poata sa-si plimbe ranza in masina ca un papgal sinistru. Cre ca esti moldovean, oricum esti la prima generatie intr-un oras mare, de ce nu stai in satul tau de marlani ca ai loc pe ulita ta sa parchezi si doua basculante cretinule?
-
Gerula, marţi, 12.01.2016 01:16
Pentru conformitate, am patru masini cretini comentatori ai lipsei parcarilor si merg la munca cu bicicleta ca e sanatos, iar soferii de doi bani care parcheaza ca bizonii, a se citi boii, pe trotuar ma claxoneaza când merg pe sosea. Sunt indreptatiti, au masini protii dracu si drepturi ca platesc un cacat detaxe. P.S. Abia astept sa va ridice fir-a-ti ai dracului de marlani!
-
Scorpionul.negru, marţi, 12.01.2016 02:22
In mai toate orasele din Romania si nu numai chiar si tarile civilizate din Europa se confrunta cu lipsa locurilor de parcare in orase. Nu exista soloutie pt. asta decat sa se mai faca ici colo o parcare subterana sau ceva..... UE nu e ca SUA. Vrem sa iesim din casa cu masina si sa ne ducem oriunde in oras cu masina sa gasim fiecare loc de parcare, ne mutam cu totii in America unde ai loc garantat. Sau stam aici si o lasam in colo de masina personala ca nu murim sa mergem pe jos, cu bicicleta sau cu mijloace de transport in comun. Europa e mai medievala in sesnul asta....mai ales Bucuresti-ul si alte cateva orase mari de la noi care a fost conepute pt. cateva masini ale mai marilor vremii interbelice si comuniste. @ioi Nu vad cum ar putea un P+7 sau 10 de Bucuresti sa ofere in subteran sau in fata blocului atate locuri de parcare la cate apartamente sunt in el. Iti trebuie teren mare ceea ce in orase e greu sa mai gasesti. Iar blocurile vechi nu au fost prevazute cu atate locuri de parcare pt. ca pe atunci nu toti aveau sau isi permitea o masina. In America aproape fiecare are masina pt ca are si casa cu garaj mare. Nu prea stau la bloc ei. Iar acolo la ce strazi late au, pot parca linistit pe marginea strazii fara sa deranjeze trotoarele sau carosabilul. Pe cand la noi cum am spus chiar si in UE abea iti ajunge banda sa mergi cu un SUV prin oras pe majoritatea strazilor.
-
@Gerula, marţi, 12.01.2016 09:50
Esti doar un FRUSTRAT si INVIDIOS pe altii ca-si PERMIT MASINA; Tu sigur NU AI fiindca daca ai avea ti-ai pune si tu problema unde sa parchezi;
-
@Eu, marţi, 12.01.2016 09:52
Ti-as da 10+ Pe mine cel mai tare ma mira cum pe un site auto ajung atatia sa fie contra automobilului presupunand ca multi au automobil); pe un site general de stiri inteleg, dar pe site auto, nu;
-
Marcel, marţi, 12.01.2016 11:42
O lege buna, care ar trebui sa se puna in aplicare in momentul in care se vor face parcari (supraetajate la subsolurile blocurilor....etc.), dar de ce sa se faca parcari...lasa ca fraierul care are masina parcheaza el pe unde apuca, nu ma intereseaza pe mine ca si constructor unde parcheaza el...cred ca asta este gandirea majoritatii care construiesc blocuri...ar trebui obligati prin lege sa ofere parcari in momentul in care construiesc un bloc. Ce nu inteleg iarasim este....de ce nu fac primariile parcari, supraetajate, asa cum spunea cineva mai devreme??? Eu unul as fi dispus sa platesc pe an o anumita suma de bani, si am parcare, si primaria primeste anual o suma de bani...care in scurt timp va acoperi investitia initiala cu parcarea...Dar de...traim in Romania si nu ai de unde, nu ai cu cine, mai bine se fura si se dau legi tampite, ca sa ne prinda la ingesuiala si sa ne arda cu vreo amenda...ca asa e "frumos"
-
radu, marţi, 12.01.2016 17:32
Legea trebuie sa impuna administratiei locale mai intai largirea trotuarelor la 2m tinand seama ca multe sunt f inguste.DD9A
-
gigi smardoi, miercuri, 13.01.2016 01:09
pentru @eu cu cele 99% de motive Prietene, las-o mai moale cu mentalitatea eu platesc eu trebuie sa primesc ca nu ai primit nici un act care sa iti zica ca vei primi loc de parcare cand ti-ai luat rabla. Mentalitatea astea de balcanic care da cativa lei la buget si i se pare ca i se cuvine tot e total deplasata; te rog sa calculezi cate taxe platesti tu cu rahatu ala de masina pe AN si vei vedea ca este o suma modica, ca pieton probabil dau mai multe taxe statului lunar decat dai tu anual cu cazanu si nu am pretentii. Deci pana sa o arzi cu parcatul pe spatiile verzi , care apropo din banii tuturor se intretin si tu meltean vii si le distrugi, sterget-ti scuipatu din coltu gurii si fa exercitii de imaginatie
-
@gigi, miercuri, 13.01.2016 11:34
si cu "mentalitate de balcanic"; te pomenesti ca tu ii fi vreun viking; si cum "nu ai pretentii"? tocmai prin faptul ca ai comentat impotriva soferilor se vede ca ai "pretentii"; si cine iti da dreptul sa faci masina altuia "cazan"? ca nici tu nu esti vreun bogatas; ca daca ai fi n-ai sta la bloc :DDDD asa ca mai incet cu "trompeta"
-
@gigi, miercuri, 13.01.2016 11:45
te pomenesti ca platesti >25 milioane taxe la primarie, mai mult decat unul care doar pe masina cu motor de 3.000 cmc da atat. sau platesti pt cele 10 apartamente pe care le detii in bucuresti, dar nu ai masina; tu macar te auzi ce vorbesti, cu dublul tau standard???
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Legi din pix inepte e usor de dat; Legi facute cu cap e mai greu in Romania; E adevarat ca sunt si nesimtiti, dar 90% parcheaza aiurea ca n-au alta varianta. Hai sa nu fim ipocriti, "domnilor" legiuitori!!!!