Iute ca săgeata! Bugatti Chiron, prima maşină care va ajunge la 500 km/h?
Bugatti Chiron, înlocuitorul celebrului Veyron, ar putea atinge o viteză maximă de 500 km/h graţie unui motor de 1500 CP. Supercarul va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva din 2016.
La 10 ani de la lansarea oficială pe piaţă, Bugatti Veyron se pregăteşte să predea ştafeta, iar urmaşul său se anunţa şi mai spectaculos.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autogespot, Bugatti Chiron va deveni cea mai rapidă maşina din lume, întrucât va fi capabilă să atingă o viteză maximă de 500 km/h, cu aproape 100 km/h mai mult decât versiunea Super Sport a lui Veyron, care ajunge la 430.9 km/h.
Dacă va fi confirmată, această performanţă de invidiat se va datora unui motor W16 cu patru turbine cu capacitatea de 8 litri, capabil să genereze 1.500 de cai putere şi un cuplu de 1.500 Nm. În acelaşi timp, transmisia va fi asigurată de o cutie de viteze DSG în şapte trepte.
De asemenea, Chiron va avea nevoie de numai 2.3 secunde pentru a ajunge la 100 km/h şi de 15 secunde pentru a atinge 300 km/h. Cu o astfel de maşină, dacă infrastructura ar fi suficient de bună, iar legislaţia rutieră ar permite atingerea unor astfel de viteze, ai putea parcurge distanţa Bucureşti - Arad de 515 km în ceva mai mult de o oră.
Pentru moment există doar fotografii neoficiale cu Chiron, care cel mai probabil va fi inspirat din conceptul Bugatti Vision Gran Turismo, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie.
Preţul? Evident, nu va fi unul accesibil. Pentru moment, se speculează că Bugatti Chiron va costa undeva între 2.2 - 2.5 milioane de euro. Supercarul va debuta oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, care îşi va deschide porţile în martie 2016.
Via L'Argus
-
tzenu_bmw, miercuri, 25.11.2015 11:58
@slab 2.3 secunde pana la suta e un timp destul de rezonabil....avand in vedere ca masina va fi 'destul' de grea.....e vorba totusi de tractiune de aderenta de presiunea in pneuri de temperaturi nu doar de putere bruta.......
-
@slab, miercuri, 25.11.2015 11:58
Nu e deloc jalnic , la un supercar mai important e timpul 0-200 decat 0-100
-
S, miercuri, 25.11.2015 12:01
@slab: explica-mi si mie cum pornesti brusc de pe loc fara sa pierzi aderenta mai repede de atat ? Si nu uita ca au pneuri speciale, late cat la un tractor agricol john deere.
-
slab, miercuri, 25.11.2015 12:09
@S, Eu nu am spus ca ''2,3 sec 0-100 '' este un timp nu prea bun. Am spus doar ca altii scot aceasta performanta dintr-un V6 de 600 CP .
-
Remus, miercuri, 25.11.2015 12:12
@slab : comentariu inept al unui Nissan GTR fan boy. 0-100km/h conta in anii 90. La nivelul de performanta la care s-a ajuns, indicatoarele cele mai corecte cred ca sunt top speed si acceleratia 0-300, 300-0 asa cum face Keonigsegg.
-
slab, miercuri, 25.11.2015 12:20
Comentariul inept al unui roman. 0-300 este este o indicatie de circuit/pista. Poate ne gandim si de faptul ca aceste masini nu vor fi conduse doar de piloti pe circuite/piste, ci vor fi conduse si de soferi amatori ca pe masini de strada ( pe drumuri publice in speta ). Deci 0-100 este un punct de reper .
-
MCD, miercuri, 25.11.2015 20:23
"Bucureşti - Arad de 515 km în ceva mai mult de o oră." haha sau hoho ca e perioada, fraza de m-ai sus prinde numa la aia gen "mamaruta, carpatos" si restu din zona aia. Ai parcurge distanta aia chiar daca nene cap de creta/infrastructura te-ar lasa cu minim 5 opriri in statia de alimentare, cat 80l la 100 km consuma la viteza de 500 km/h?!. Dar na stiri scrise fara gandire de uimit audienta inapta, o moda generala din pacate
-
nume, miercuri, 25.11.2015 20:36
Care-s aia de scot 2.3 se (0 - 100 km/h) cu un V6 de 600 CP?
-
LauCalin, miercuri, 25.11.2015 22:08
@Cand vorbim de simple masini, da, 0-100 km/h este un reper. Cand vorbim de masini sport si supersport 0-200 km/h conteaza mai mult. pentru ca sunt mai puternice decat masinile obisnuite si sunt gandite (si) pentru o dinamica ridicata sau de top. Sa te limitezi la 0-100 km/h la un supersport e ca si cum te-ai intreba in cat timp ajunge pana la 50-60 km/h km/h o masina obisnuita de 100-120 CP. In plus aceasta masina nu se compara cu absolut nimic. Nu pentru asta a fost gandita si nici nu s-a avut in vedere asa ceva. Ah, ca tu o faci si arunci cu rosii in ea, e altceva. Dar te intreb o chestie: daca acel Nissan ajunte la 100 km/h intr-un timp aproape la fel, ajunge la 400 km/h? Ca deh, are sprint de supercar.
-
slab, miercuri, 25.11.2015 23:10
O intrebare asemanatoare iti sugerez si eu+ raspunsul meu la a ta : GT-R nu ajunge la 400km/h ( are motor mai mic si de acum 7-8 ani vechime ), dar in schimb acest Bugatti va putea bate recordul de viteza pe un lac inghetat cu al sau sistem de tractiune ? Eu ti-am raspuns. Te rog sa imi raspunzi si tu ! Multumesc ...
-
slab, miercuri, 25.11.2015 23:12
PS: Am spus, nu contest absolut deloc faptul ca ''2,3 sec'' este un timp mare . NU ! Este un timp chiar spectaculos as putea spune, insa aceasta cifra se poate obtine si din motoare mai mici cum ar fi 918 Spyder sau Acura NSX , deci iata ca nu doar GTR.
-
LauCalin, miercuri, 25.11.2015 23:31
Nu vad acel raspuns. Vad o intrebare insa. Ok, nici nu ma mir. Cate masini supersport merg pe lac? Cursele se fac cumva pe lac? Este o moda sa te lauzi ca esti cel mai rapid pe Nurburgring, nu pe un lac. Asemenea stiri, cum ca ai fi cel mai rapid pe lac, de parca de-asta ti-ai cumpara un GT-R, apar la rubrica de pe Automarket numita "o lume nebuna". GT-R-ul cred ca se poate lauda cu alte lucruri mult mai importante. In plus acel lac avea un strat de gheata. Este unul din motivele pentru care a putut fi traversat cu 300 km/h. Sa fi convinsa ca daca vorbeam doar de apa, viteza nu era suficienta. Deci experimentul asta... daca se poate numi experiment, nu este ceva iesit din comun. Este o chestie cool, o chestie fuc-ing cool care se supune legilor fizicii, pe care nu le-a inventat GT-R-ul acum. Este mai mult marketing cum ii placea cuiva de pe-aici sa spuna. Si totusi, daca un Nissan ajunge la 100 km/h aproape la fel de rapid ca un Bugatti, ajunge si la 400 km/h? Ca sa nu zic 430 km/h sau peste. Tot nu mi-ai raspus. raportand lucrurile la 0-100 km/h cum ai spus, doar vorbim de masini supersport, nu?
-
Scorpionul.negru, joi, 26.11.2015 00:36
Si cine va avea curaj sa mearga cu viteza aia chiar si pe un circuit ? Putini ! O milisecunda de neatentie sau o mica denivelare poate fi fatala la asa viteza ! Se dezintegreaza :))
-
LauCalin, joi, 26.11.2015 01:19
Nu cred ca despre asta e vorba. Oare cu toate Ferrari-urile s-a depasit viteza de 300 km/h?
-
S, joi, 26.11.2015 01:59
@slab: Tu vorbesti de performante de +2.5secunde si le compari ca asemanatoare cu 2.3secunde. In lumea asta a masinilor, dupa ce scazi de la secunda 5 in jos de exemplu, trebuie sa muncesti foarte mult pentru fiecare sutime, de la secunda 3 in jos nici nu are rost sa mai discutam, intervin cifre pe care nu le-am putea numara. BUGATTI nu inseamna numai sprintul 0-100 sau 0-400. Sunt masini modificate si mai rapide. BUGATTI ofera ceva aparte, ofera pe langa calitate foarte ridicata, mult lux, ofera o fiabilitate foarte buna. O masina modificata la fel de rapida are un scaun scoica, un volan fara air-bag, o cusca de protectie, confort 0, dupa cateva ture se strica ceva la ea.
-
530, joi, 26.11.2015 02:43
scrieti prostii iar, 430+100=530kmh nu 500(viteza estimata) -------------------------- ''capabilă să atingă o viteză maximă de 500 km/h, cu aproape 100 km/h mai mult decât versiunea Super Sport a lui Veyron, care ajunge la 430.9 km/h''
-
slab, joi, 26.11.2015 11:40
@LauCalin, raspunsul meu il ai mai sus. Acel lac este LOGIC ca avea un strat de gheata, ce ai vrea ? Ca o masina sa ''innoate'' prin lac ? :)))) Cu atat mai LOGIC ca putini pot exersa acest experiment. Nu cu orice sistem de tractiune poti face acest lucru. Daca e prost gandit, vei face ''oglinda'' sub tine, iar plecarea de pe loc va esua lamentabil . Intelegi ce vreau sa zic. In rest lasand la o parte , 918 SI NSX au performante asemanatoare in acceleratie si anumite reprize. @S, Pai da ..... 0,2 sec este chiar o diferenta COLOSALA. Atat de >MARE< incat nici macar Steve McQueen nu ar fi simtit diferenta, dar un sofer amator de B ? :))))))) . In lumea masinilor dupa ce scade de la 5 in jos se ''munceste'' mult doar pt profit fiindca ca diferente nu se observa nimic. E ca si cum ai compara 2.0 145CP vs 2.0 165CP benzina de la Mazda . Diferenta de performante este de 0,4 sec in acceleratia 0-100 . Asadar pentru ce sa mai dai inca 5 mii euro in plus pt a castiga aceasta diferenta insesizabila ? Daca doresti intr-adevar o performanta cat de cat mai buna, cu 300-400 euro faci un chip si vei obtine poate chiar mai mult de o secunda, in functie de motor.si tot vei iesi mai ieftin .
-
Dodo, joi, 26.11.2015 13:15
Dupa parerea mea, nici la ora actuala Veyron-ul nu a fost nici macar egalat, ce sa mai zic de intrecut... Sunt masini care merg cu 400+ , dar nu in conditiile in care o face Veyron-ul; unii ar pune aici Koenigsegg, dar cred ca mai degraba se incadreaza in hipercar "sport" decat "de lux" daca pot spune asa.
-
LauCalin, joi, 26.11.2015 13:51
@slab "Acel lac este LOGIC ca avea un strat de gheata, ce ai vrea ? Ca o masina sa ''innoate'' prin lac ? :)))) Cu atat mai LOGIC ca putini pot exersa acest experiment." Pai tocmai asta e. Performanta pe care a reusit-o acel Nissan pe gheata o poate reusi orice masina sport sau supersport. Nu ai inteles ce legatura avea mesajul meu si o eventuala lipsa a ghetii. Si nu este vorba de tractiune, ci de viteza raportata la suprafata de rulare, in cazul de fata de capacitatea ei de a sustine greutatea masinii (adica de caracteristicile ghetii). Se poate merge si pe apa, in loc de gheata DAR asta inseamna niste lucruri foarte diferite. Nu ma apuc acum sa-ti explic ca nu are rost sa o dam si mai rau in off topic. Tine de fizica treaba asta si daca esti curios iti recomand sa te interesezi. La o asemenea viteza, de 300 km/h, nu era neaparat nevoie de o gheata suficient de solida care sa mentina in totalitate greutatea masinii. In schimb, daca masina mergea mai incet, greutatea ei apasa mai puternic pe gheata si era foarte posbil sa se sparga si evident chestia asta cool devenea un dezastru.
-
mowgli, joi, 26.11.2015 14:09
@Laucalin inca te chinui sa-i explici lui Ivanoff ceva, orice ? Ok, succes !
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
''2.3 secunde este intervalul de timp în care Bugatti Chiron va ajunge la 100 km/h'', daca doar atat pot ei din 1.500CP e JALNIC !!!!!!!!! Amintesc de un supercar care doar dintr-un V6 ''invechit'' cu 600CP scoate 2,4 sec de la 0-100 . Deci ?