Porsche se disculpă: ”Paul Walker este vinovat pentru moartea sa”
Acționați în judecată de către fiica lui Paul Walker, cei de la Porsche se apără, susținând că actorul s-a urcat de bună voie într-o mașină care nu era întreținută.
La fix doi ani de la decesul actorului Paul Walker pe scaunul din dreapta al unui vechi supercar Carrera GT, rudele au acționat în judecată Porsche. Fiica actorului susține că Porsche a făcut compromisuri de siguranță atunci când a construit mașina. Compromisuri care ar fi dus la accident și la moartea tatălui său.
Avocatul lui Meadow Waker a cerut un proces cu jurați. Porsche a angajat o casă de avocatură, Cranbrook Partners, care a declarat că actorul este vinovat pentru moartea sa. Ancheta desfășurată la momentul accidentului a stabilit că totul s-a petrecut din cauza vitezei excesive și nu a unei defecțiuni a mașinii.
Prin urmare, avocații Porsche susțin că Paul Walker, voluntar și în cunoștință de cauză și-a asumat toate riscurile și pericolele. Tot în comunicatul oficial se arată că exemplarul Carrera GT deținut de Roger Rodas, cel care se afla la volan în momentul accidentului, nu era întreținut corespunzător și era abuzat de proprietar. Tocmai aceste probleme au contibuit la producerea accidentului.
De cealaltă parte, avocatul lui Meadow Walker susține că Porsche încearcă să arunci vina asupra victimei. ”Paul era pasager într-o mașină care nu a fost proiectată pentru a-și proteja ocupanții. Deși viteza a fost excesivă, ea a fost cu mult sub cea promovată de constructor. Paul Walker a supraviețuit accidentului, dar a rămas blocat în mașină și a ars de viu din cauza designului necorespunzător al acesteia”.
via automotivenews (înreg.)
-
Chinezu', vineri, 20.11.2015 08:53
Acum cred ca le pare rau ca nu au condus un Volvo, dar vorba aia , nu-i cool, e masina de bosorogi, ii o cutie, cum zicea unu de i-a murit firma (Sabb) preferata, iar una tunata nu-i cupe.....ca nu poti s-o faci si sigura si cupe, din cauza asta nu se mai face c30!! Asta-i viata, pacat ca mandria-i prea mare....Drumuri bune sa aveti!
-
@Chinezu, vineri, 20.11.2015 10:25
Vezi-ti barna din ochi! Tu nu esti MANDRU ca esti mai DESTEPT decat altii???
-
mowgli, vineri, 20.11.2015 10:57
@Chinezu' ca tu de aveai 400.000 de euro sa dai pe o masina, iti lua un Volvo C30. Mno binie.
-
Chinezu', vineri, 20.11.2015 11:42
@mowgli: N-am atacat personal pe nimeni!!!! Ce mi-as fi luat sau ce nu e alta treaba, dar daca esti asa de agresiv, da mi-as fi luat un S6o tunat official la vreo 300.000 de ($) , de competitive, care scoate 3.9 sec la 100km pe ora, poti cauta pe net, daca tot vrei polemica......Sorry, dar c30 era un exemplu, n-ai vrut sa intelegi, doar sa ataci! Imi pare rau ca si cei mai vechi au devenit ahtiati dupa atacuri personale!
-
@Chinezu, vineri, 20.11.2015 13:23
arata-mi un studiu in care se arata ca cei care conduc volvo nu mor in accidente. mai lasa miturile urbane cu volvo. poate obama ar trebui sa aleaga un volvo in loc de cadillacu' ala blindat
-
@Chinezu, vineri, 20.11.2015 13:44
astia care tot dati minus, daca tot sunteti asa destepti mai bine explicati-mi ce gresesc, nu dati minus ca maimutele
-
mowgli, vineri, 20.11.2015 13:52
@chinezu stai cuminte ca nu atac pe nimeni. Te intrebam, neincrezator, ce ai face tu cu 400.000 de coco, caci nu cred ca ti-ai lua volvo. Acuma zici ca ai da pe un S60, bravo tie... e trist tare, dar bravo. Eu sunt mai putin original, mai cocalar daca vrei, si mi-as lua un Porsche. Cum zicea cineva mai sus, sari intr-un perete cu S60-le tau, la 160 de km/h, sa vedem rezultatul. Ca Volvo face masini sigure, asta nu contesta nimeni. Ca fac masini care te protejeaza de orice impact, mai bine decat orice alta masina, asta deja e de domeniul SF-ului. De fapt, as crede ca niciun Volvo de serie, nu e mai sigur decat un Porsche GT. Asta pentru ca rollcage, scaune sport si centuri.
-
lorinczi.thomas, vineri, 20.11.2015 15:56
pentru "designul necorespunzător" sa dea vina pe domnul designer stalp, care, chiar daca s-a trezit cu un porsche scump proptit in el cu 160 km/h, putea sa il indoaie in asa fel cat sa iasa paul de acolo, dar a zis ca nu, ca era deja prea faimos
-
inexorabil, vineri, 20.11.2015 21:08
Tragic, dar și interesant caz…Am citit cu atenție tot filmul ȋntâmplării și, după umila mea părere de nespecialist atât pe plan judiciar, cât și pe cel medical, firma Porsche nu trebuie ȋnvinuită de nimic! Cercetările au relevat o viteză de impact mai mare de 130 km/h! Ȋn oraș, dragilor!! La viteze enorme, poți muri ȋn accident ȋn mod totalmente independent de structura mașinii și de gradul ei de siguranță, măi Chinezule!!! Pur și simplu, te ucid mai ȋntâi eternele și necruțătoarele…legi ale fizicii. Logic, dacă intri ȋn zid sau ȋn stâlp cu viteze mult peste 100 km/h, te oprești brusc din mișcare, automat și organele tale la fel, care călătoreau cu aceeași viteză, se subȋnțelege. Cordul și plămânii se lovesc de cutia toracică, respectiv creierul de cutia craniană, ȋn ambele variante atât de violent, ȋncât ar fi imposibil să nu se producă vreo leziune internă gravă și/sau o hemoragie masivă, deci mașina ca atare n-ar avea nicio legătură cu procesele fatale pe care le suferi ȋn mod inevitabil. Prin absurd, dacă ea ar rămâne intactă, fără nici cea mai măruntă avarie, tot ȋn zadar ar fi pentru viața ta – ai fi doar un mort ȋn condiții de lux și confort. Aaa, mă rog, ȋn faza cu Walker a izbucnit incendiul, dar, chiar și fără foc, doar un miracol al suveranului hazard i-ar fi salvat pe cei doi…vinovați (pilotul de pierderea controlului pe fond de viteză excesivă, copilotul de…consimțământ la veleitățile super-dinamice ale amicului său, ȋn spirit de “adrenalină” – oare se deplasau ȋn interes de serviciu sau pentru vreo urgență personală? doar plecaseră de la un eveniment caritabil). Un aspect al problemei, foarte important ȋn ecuația stabilirii culpei (exclusiv ȋn direcția…proprietarului bolidului), l-a constituit…vechimea anvelopelor. Nouă ani?! După cum lesne se poate constata, toate elementele ȋi incriminează, indiscutabil, pe cei doi. Ce-o vrea acum fata lui Walker? S-a sculat strict ȋntru ȋmplinirea “justiției” sau ar fi alt motiv la mijloc?... N-am nimic ȋmpotriva lui Paul Walker și nici nu vreau să ȋntinez memoria victimelor, dar acțiunea ambelor familii (mai ȋntâi Rodas, acum Walker) lansată ȋmpotriva producătorului mașinii denotă ori obtuzitate, ori rea-voință. Haideți să conducem toți ca descreierații și, dacă ni se ȋntâmplă ceva lugubru, urmașii noștri vor trebui să se mobilizeze (evident, fiind ghidați de niște avocați “buni”) pentru a găsi niște vinovați – obligatoriu alții decât noi ȋnșine – că, cine știe?, niște eventuale sume babane acordate ca “daune morale” le vor face viața mai dulce (dar de ce dulce? se presupune că trebuie să ne jelească amarnic clipă de clipă, ca dovadă supremă a iubirii pe care ne-au purtat-o, nu?).
-
ioi, vineri, 20.11.2015 21:58
@inexo... merci pt parere, insa as fi vrut sa pui accent pe "invincibilitatea" volvoului "chinezului"; cum ne palce sa ne imbatam cu apa rece si sa credem publicitatea; sa o absorbim ca un burete
-
AndreiRN, vineri, 20.11.2015 22:25
In momentul in care depasesti limita legala de viteza iti asumi toata responsabilitatea.
-
someone, vineri, 20.11.2015 22:26
@ ioi si @ inexo stiti de ce testele de impact se fac doar pana la viteze de 64 km/ora? pt ca mai sus de asta oraganele nu supravietuiesc intacte deceleratiei, asa ca nu are rost. e asa cum zicea inexorabil, masina poate sa nu aiba nici o zgarietura dupa impact, dar tu pe dinauntru esti "varza" ....chiar cu airbaguri si centura. si acum sincer, dupa ce ca a murit cum a murit, mai conteaza cine e vinovat? RIP Paul
-
inexorabil, sâmbătă, 21.11.2015 01:13
@ioi, da, scuză-mă, acum am ȋnțeles ce anume te interesează. Chinezu’ absolutizează siguranța concepută de Volvo? Această marcă ȋncă nu apăruse când GM aplica cu succes rugged-soil test și vehicle water-immersion test. GM a inventat indispensabilul crash-test de astăzi, plus rollover. Volvo este acreditat ca primul constructor care a mizat pe noțiunea fundamentală de "safety cage" (modelul PV444 din 1944), dar vă rog să căutați pe Youtube “Auto Body Design 1936 Chevrolet”. Buick și Oldsmobile aveau deja centuri ȋn dotare (cu prindere ȋn numai două puncte, ce-i drept, dar, de fapt, strânsoarea “de la un șold la celălalt” te ține ȋn scaun și ea contează cel mai mult ca mecanism de protecție), când Volvo și Saab ȋncă studiau problema (prinderea ȋn trei puncte este, la origine, tot concepție americană!). “Collapsible steering column” – reamintiți-vă de compania care s-a ocupat prima de acest foarte important element de siguranță. Prin 1970, tot GM analiza pe computer zonele de impact și de deformare ale mașinilor. Ȋn 1971, Saab se lăuda că a introdus, ȋn premieră mondială, bara amortizantă (deși ea apăruse deja ca standard la Olds Delta 88 din același an) și ȋncălzirea electrică a scaunelor (ca să nu răcească iarna pasagerii, deși conceptul GM Le Sabre din 1951 fusese primul ȋn domeniu). Primul airbag destinat uzului public i-a aparținut lui Olds Toronado (1974). Cam atât despre Volvo și Saab, alias tandemul de fier al siguranței.
-
inexorabil, sâmbătă, 21.11.2015 10:31
Acum să n-aveți impresia că m-am dedat la un “cult al personalității” (față de o persoană juridică, nu fizică). Eu nu proslăvesc GM-ul (istoric), ci doar ȋi acord cuvenita recunoaștere valorică. Un “fan orb” – cum sugestiv ȋl cataloghează @ioi – nu admite nici mort adoptarea tonului critic față de obiectul propriei lui pasiuni, nici măcar atunci când conștiința cea veșnic judicioasă (că doar coincide cu glasul lui Dumnezeu din om, fie el drept, fie păcătos!) ȋl avertizează că este cazul să presteze mustrare (ȋn public chiar) la adresa companiei favorite. Eu n-am nicio problemă din acest punct de vedere. Concret, după excepționalul an 1970 (mai ales pentru legendarele – astea sunt legendare, Mafia! – musclecaruri), a ȋnceput decăderea colosului din Detroit (evident, sub ambele aspecte: calitativ și moral), accentuându-se după 1985, când au apărut niște pocitanii (că nu le pot numi altfel) care au afectat inclusiv tridentul Buick-Oldsmobile-Pontiac (cu excepțiile de rigoare, desigur). Referindu-ne la evoluția siguranței, după 1990, situația a degenerat de-a dreptul din cauza fenomenului de “chevroletizare” a mărcilor americane din GM. Familia U-Platform: un dezastru. La fel Chevy Astro Van (la testul IIHS din 1996, a reieșit clar că puteai s-o mierlești la volanul acelui cavou pe roți, ȋn caz de coliziune frontală la doar 64 km/h !!! ). Culmea tupeului: cu jandarmii intransigenți IIHS și NHTSA ȋn coaste! Iar tridentului (din fericire, mai puțin lui Buick) i s-a transmis, ȋn mod tunător, de la centrul bolșevic de comandă: “Ajunge cu tehnologia, exclusivismul și respectul față de clienți. Zeci de ani ați dus-o așa, de capul vostru. Noul nostru principiu călăuzitor să vi-l lipiți și voi pe frunte: less car and more money. Nu mai aveți voie să vă concentrați pe sedanuri și coupe-uri. Vă băgăm pe gât rahaturile alea de SUV-uri și minivan-uri, chit că se potrivesc tradițiilor voastre ca nuca ȋn perete. Nu se admit comentarii sau eschivări, e ordin!”. O asemenea gândire iresponsabilă și-a primit ȋnsă binemeritata pedeapsă: Motors Liquidation Company, pa și pusi. Dar pata cumplită pe obrazul fascinantei istorii a lui GM va rămâne de neșters, pe vecie… Acum, din fericire, nu mai există condițiile psiho-sociale care să permită abordări abuzive și atitudini disprețuitoare (față de legile scrise și nescrise), deoarece a intervenit pe fir entitarea supremă: Congresul american! Cu ăștia nu te joci: dacă săvârșești “nasoale”, te trezești imediat cu citație, indiferent cine ești și de ce influențe politice te bucuri. Când ești citat de principala autoritate a statului, trebuie să te prezinți obligatoriu și urgent, automat și cu explicații persuasive pregătite de-acasă, altfel va fi jale pentru tine…Credeți că Barra & co nu conștientizează riscul la care s-ar expune dacă ar neglija domeniul vital al siguranței? Ȋn acest sens, produsele lor vor deveni din ce ȋn ce mai demne de ȋncrederea populară (logic, o fac de teama repercusiunilor legale, nu din convingere fermă sau murind de grija clienților), dar mă tem că atâția ani de stagnare și chiar de regres au acționat ȋn favoarea lui…Volvo, care a avansat spre un nivel ȋncă inaccesibil “noului GM”. Asta-i realitatea crudă, @ioi: actualmente, nimeni nu se poate compara cu Volvo ȋn materie de “safety gauges” (deși mie, personal, mi se pare că Chevy Equinox a ieșit chiar mai bine decât Volvo XC90 la crâncenul IIHS-SOT, ediția 2014, ba chiar și decât ultima ședință a aceluiași XC90, dar sigur nu contează micile diferențe la evaluarea “Good”, deci eu vorbesc doar așa, din…orgoliu). Suedezii și-au văzut liniștiți de treabă, pe când americanii, deși mai capabili intelectual, s-au ȋncurcat ȋn politichie, care cunoaștem prea bine din experiența locală ce ȋnseamnă…
-
Mihai, sâmbătă, 21.11.2015 14:34
Eu consider ca oricine isi ia masina sport isi asuma riscurile. Ce-ar fi sa dea toti fraierii in judecata Ferrari, Lamborghini, Audi, BMW, pentru ca masinile iau foc sau ca ajung prin pomi si se fac bucati ?
-
vianu, sâmbătă, 21.11.2015 18:52
@inexorabil.....strânsoarea “de la un șold la celălalt” te ține ȋn scaun și ea contează cel mai mult ca mecanism de protecție" e cea mai mare IDIOTENIE pe care am auzit-o vreodata. SI nu e prima oara cand o aud de la tine. I-a spune-mi, ai avut vreodata accident? macar unul usor? Stii cum se comporta corpul tau chiar daca te infingi cu mainile in volan? Miscarea in fata a bustului este de neoprit si iti lasi amprenta dentara pe volan. Ai vazut cum se face corpul unui copil atunci cand (chiar si in scaunul special) este prins "inteligent" cu "strânsoarea de la un șold la celălalt"? Nu? Am o banuiala ca nici nu ai copii. Pentru a incheia. Te rog eu, dincolo de romanele care cu nespusa placere le scrii abtine-te de la a emite judecati ce tin de siguranta pasagerului. Imi tai si-o mana dar fara indoiala n-ai nici o "patalama" care sa iti permita sa dai sfaturi nici macar sub forma unei opinii personale. ok?
-
inexorabil, sâmbătă, 21.11.2015 21:55
Hm, tot așteptam o (re)confirmare despre acest Pavianu, care lasă dâre ca melcul: ”i-a”. Cum ar fi putut să-mi scape acest “nesemnificativ” indiciu? Au fost situații ȋn care, fiind la volan ori eu, ori altcineva, a trebuit frânată mașina (la viteze rezonabile, totuși – la viteze mari sau foarte mari, am șanse s-o mierlesc oricum, cu sau fără centură), dar reflexul de apărare a proptit imediat mâinile pe volan, pe bord sau pe scaunele din față, iar mușchii s-au tensionat imediat. Evident că această reacție previne (mai eficient decât segmentul toraco-abdominal al centurii) lovirea de care pomenește bolovanul de mai sus…care se pretinde și chiar pare că se pricepe a fi “anti-Mafia”, dar prefer să nu intru ȋn jocul ființei cu o mie de fețe…Ce tactică jalnică, ușor de demolat: “Nici eu nu sunt specialist (nota mea: ȋn biomecanică, nu ȋn sisteme de siguranță, care n-au relevanță ȋn această discuție), dar hai să denunț, să incriminez și, eventual, să accentuez starea de nespecialist a celui pe care nu-l suport”. Nici dacă aș avea centuri pretensionate, nu m-aș simți mai protejat. Tot ȋn mila Celui de Sus nădăjduiesc. Chiar dacă, evident, inerția apleacă trunchiul, mai mult sau mai puțin (ȋn funcție de forța impactului, nu?), la fel de evident este faptul că strânsoarea “de la un șold la celălalt” este responsabilă de ȋmpiedicarea deplasării spre față a ȋntregului corp, ȋn caz de coliziune a mașinii. Iar cum eu circul, de obicei, cu scaunul culisat cât mai mult spre spate, ȋmi voi izbi dantura de volan (?!) când pavianii se vor prezenta in corpore la frizerie. De fapt, nu mă pot minți singur: prevăd că va fi război lung și aprig pe AM, cu garda jos (Mafia se va loga, probabil, dar nu va renunța la puzderia lui de alter-ego, vă ȋncumetați să pariați?), ȋnsă noroc că toleranța zero va deveni al doilea meu nume…A ȋncercat să mă intimideze ȋncă de pe acum? Heeeh-heh-he. Ȋmi plac tupeiștii! M-hm!! De acum până ȋn 2016, chiar că nu-l mai bag deloc ȋn s(z)eamă.
-
vianu, sâmbătă, 21.11.2015 23:07
@inexorabil cum iti asezi copii in centura? Poti raspunde concret la intrebare? Sau nu poti pentru ca sange in "pix" ai doar pe AM? esti in stare sa iti sustii TAMPENIA expusa mai sus altfel decat laudandu-te cu "reflexul de apărare"? Nu toti pasagerii au reflexe de aparare (unii pot chiar sa doarma in scaun, altii nu ajung la bord, altii nu au timp sau nu sunt atenti) Poti argumenta inexorabil sau preferi sa ma confunzi cu "stii tu cine"? Pentru ca eu, zau, n-am sa intru in jocul asta de-a "cu masca si fara masca" asta fiind problem ta, fata de care iti sugerez o vizita la medic.
-
mecanicul vesel, duminică, 22.11.2015 09:08
Ciresc aici niste tampenii spuse, dupa parerea mea, de pustani fara minte .... cum dracu sa-ti incordezi mainile pe volan in caz de impct ? Numai un nescolit poate spune asta .... incercati voi sa faceti asta si or sa va hraneasca parintii pana se vor vindeca fracturile ! Atat am avut de spus, sper sa nu aveti nevoie de *maini pe volan* ....
-
someone, duminică, 22.11.2015 10:30
cu legatura la ccidente, centuri si altele, nu la paul: daca nu ai centura , si te lovesti frontal cu 55 km/ ora de ceva, stiti cu ce forta se loveste corpul de volan? indiferent daca ti sau nu mainile pe volan? decelaratia e la fel ca si cum ai cadea pe piept de la etajul 4. asa ca ti mainile sau nu le ti pe volan, daca nu ai centura ai cam pus-o. airbaguri sau nu
-
mowgli, duminică, 22.11.2015 13:36
@Inexorabil amice, esti in eroare grav. Cele mai sigure centuri in momentul de fata, sunt cele in 6 puncte. Crezi ca degeaba "prostii" dau sute sau mii de euro pe un set de astfel de centuri ? Gandeste-te logic, ai nevoie de ceva sa-ti tina trunchiul lipit de scaun si pe langa asta, ar fi dragut daca am avea ceva sa ne tina si capul. Mainile pe bord sau volan nu te ajuta cu absolut nimic la viteze mai mari de 20km/h. Acuma daca tu iti pui nadejdea in al' de sus, atunci ai putea circula si legat la ochi, ca e tot aia, nu ? Adica daca Domnul nu te vrea in imparatia lui, tu poti sa faci orice tampenie, ca tot nu te cureti. Cum ar fi ? ai fi cel mai tare cascador.
-
inexorabil, duminică, 22.11.2015 15:56
Mă miră că tu poți emite o astfel de opinie, Mow. Nu cred că m-ai ȋnțeles. Am precizat: viteze rezonabile- unu la mână. Te poți proteja cu mâinile dacă ai musai centura pusă! – doi la mână. Fără centură, chiar și la viteze mai mici, dacă frânezi brusc, te poți duce lesne cu capul ȋn parbriz și eu am pățit-o deja, deoarece creierul n-are timp să reacționeze dacă trupul se află ȋn mișcare naturală, nu că n-ar fi capabil. Segmentul de care am tot pomenit rămâne cel mai important; centura sugerată de tine este cvasi-ideală (ȋntr-adevăr, dacă ar fi posibilă și imobilizarea capului, motivele de ȋngrijorare s-ar reduce considerabil), după cum am reținut din alte surse, dar nu este chiar accesibilă ca preț, nu? Poate că mă voi ȋnvoi la acest efort, mai știi? Dar tot mila Domnului rămâne prioritară, indiferent de răstălmăcirile unora. Totuși, una peste alta, tot ce scriem noi pe tema siguranței poate deveni nul și neavenit la viteze de peste 70 km/h. De ce? Vedem mai sus, ȋn același topic. Oricum, așa te exprimi la adresa mea, deși observi că ȋncerc să arunc din acest site mărul discordiei?...Mă “iei de sus” : “amice”. Mulțam, Mow! Fir-ar să fie de ȋnțelepciune populară: “Apără-mă de găini, că de câini nu mă tem” (Ion Creangă, Povestea lui Harap-Alb).
-
inexorabil, duminică, 22.11.2015 16:09
PS: echivalentul frazei “mila Domnului” este: cum o vrea Domnul!!! Nu iubesc lumea asta (dar viața da, căci este de la Duhul Sfânt) și nu mi-e frică de moartea trupului.
-
mowgli, duminică, 22.11.2015 16:40
@Inexo, dude, nu te iau de sus. Dar restu cam au dreptate si te criticam pentru aceeasi afirmatie, cum ca centura de la sold conteaza cel mai mult. Daca arunci marul discordiei (desi nu inteleg ce plan malefic ai si nici nu vad cum ai putea face ceva, eventual sa pui un blestem la biserica impotriva lui Mafia ) asta nu inseamna ca trebuie sa fim de acord cu absolut tot ce spui tu si nici sa-ti aducem ofrande. La fel si cu Mafia, daca omul scrie ceva ce pentru mine are sens, ii dau dreptate, chiar daca saracul nu-i cu toate tiglele pe casa. Am inteles ce inseamna mila domnului, nu stiu daca tu ai inteles ce am vrut sa spun dar da... doamne ajuta.
-
vianu, duminică, 22.11.2015 17:00
ce ma deranjeaza nu e cum isi poarta unul sau altul centura (si-o poate pune si de gat) dar in spatele unui discurs construtit alambicat (si care de multe ori care pare chiar si inteligent) ti se serveste o TAMPENIE cat casa si o iei de buna in virtutea inertiei. PS. a observat cineva, da' "mafia" nu a mai dat pe site. Redactia chiar o fi reactionat? Sunt tare curios de maine, luni, daca rasare cu alt nick-name sau pur si simplu isi continua "numerele" vad @ mowgli ca tu erai chiar pornit sa-ti pui banderola pe brat (voiam sa zic pe tastatura). Adica se pare ca lumea chiar a dat un feedback asa cum era de asteptat. Si ai grija la termeni dude, amice - astia nu se folosesc chiar cu oricine. Putina decenta, te rog, imaginea autoconstruita de pe vremea lui SaabCuantic este ce a unui tip cu un cap mai sus decat restu' si a carui cuvant este lege. Unul dintre tertipurile ieftine fiind vesnica invocare (pe text) a celui de sus.
-
vianu, duminică, 22.11.2015 17:02
LE: nu vesnica invocare ci permanenta invocare....mici detalii
-
mowgli, duminică, 22.11.2015 17:19
@Vianu nu stiu ce ai vrut sa spui, probabil sunt prea prost. Consider ca apelativul "dude" este egal cu "omule" cel putin in dictionarul meu. Daca cineva se simte jignit... ghinion. Ii recomand sa ma raporteze pentru asta. De fapt, "dude" in contextul de mai sus, adresat lui Inexo, este un 'dude" amical. Da' totusi, care-i faza cu banderola ?
-
vianu, duminică, 22.11.2015 17:54
http://www.automarket.ro/stiri/mazda-are-de-acum-si-un-varf-de-gama-autentic-faceti-cunostinta-cu-noul-67711.html ultimul comentariu...inca putin si intrai in greva japoneza lamurit? :)
-
mowgli, duminică, 22.11.2015 18:00
V-am zis ca-s bolnav si ca am nevoie de sustinere. Oricum, aici discutam cu prietenul Inexo si eram de acord cu tine.
-
ioi @ mowgli si vianu, duminică, 22.11.2015 19:39
ideea era ineptia spusa la inceput, ca gata, daca esti in VOLVO scapi de moarte in accident;(spusa indirect) lasati in pl faza cu centura
-
inexorabil, duminică, 22.11.2015 20:51
Mow, aici, pe AM, “adulmec” multă, muuultă toxicitate…Dacă nu placi unuia și altuia, ei sar repede cu epitetiada (dacă ar avea loc să ȋnșire toți termenii negativi din DEX, nu s-ar sfii s-o facă). Nostim mi se pare faptul că tocmai cei care aruncă acuzații precum “arogant”, “dus cu pluta” sau “pretins cult / infailibil” ȋndeplinesc toate condițiile de a fi ceea ce impută altora! Dar cu mine nu le va merge mârșăvia (sau nu-i va merge…). Nu-mi mai priește AM și nu mai am nicio așteptare de la acest site, dar nu le (nu-i) voi mai permite să mă maculeze…Nu mai contează dacă voi ataca primul sau voi răspunde la provocări; țintele ȋnsă nu se schimbă: afinii ȋntru venin (rafinat). Eu ȋi depistez imediat cu ochii minții…Nu le (nu-i) voi arăta nicio indulgență ori de câte ori voi socoti că trebuie să reacționez, precum am tot precizat ȋn ultima vreme. “Staţi împotriva diavolului şi el va fugi de la voi” (Iacov 4:7). Voi reveni după Revelion…Și, atunci, ei (el) vor (va) strâmba din nas: “Ce previzibil!”. Da, logic, fiindcă am anunțat dinainte. PS: Ȋți mulțumesc pentru intervenție, @ioi. Nu s-ar fi ajuns la discuțiile ulterioare, dacă nu mi s-ar fi pus ȋn cârcă “idioțenii” / “tâmpenii”. Eu relatasem ce mi s-a ȋntâmplat mie, personal, cum m-am manifestat și la ce concluzii am ajuns eu, iar ei (el) nu și nu, că n-are cum! Mă rog, nu cer nimănui să se ralieze opiniilor mele, dar fără “idiotule” / “tâmpitule” sau “du-te de te caută la cap” nu se poate? Oricum, sper că te-am mulțumit ȋn ceea ce mi-ai cerut. Ȋmi pare rău că nu voi mai conversa o perioadă cu oameni ca tine, dar vreau s-o scot la capăt aici, oricum ar fi.
-
vianu, duminică, 22.11.2015 21:37
nu ai raspuns la intrebare: cum iti fixezi copilul in scaun si de ce? ESTI IN STARE SA RASPUNZI? Ti-am "injurat" solutia care se dovedeste ERONATA. Ai preferat, rapid, sa ma confunzi (repet, voit) cu mafia, sa ataci persoana si sa te dai drept victima inocenta maculata de cum ai zis, un bolovan? Pai de poate? Adica se poate da' ma doare in basca. Pentru ca stiu ca am dreptate. Daca esti asa cum pretinzi (fata de ceilalti nu fata de mine) considera intrebarea venind de la cel mai bun prieten al tau. PS e cel putin a 3 a oara cand te retragi ca un martir si de fiecare ti-am spus ca te vei intoarce. Si asta ai si facut. Nevoia de recunoastere publica e ca un drog si tu stii foarte bine asta. PS si poarta centura asa cum o poarta tot poporul.
-
ioi, duminică, 22.11.2015 22:08
@inexo merci de feedback; o sa te urmaresc pe celalat site, fara specific auto; pacat ca trebuie sa caut informatia despre nick-ul tau :-(
-
ioi, duminică, 22.11.2015 22:11
@vianu mai sunt si persoane care-l apreciaza pe inexorabil, cel putin pentru stilul de expresie, pe care nu-l egaleaza nici un comentator de pe AM; tu sigur nu; asa ca nu mai hasai tu lumea de pe aici, ca nu e site-ul tau
-
top, duminică, 22.11.2015 22:37
inexorabil - “Staţi împotriva diavolului şi el va fugi de la voi” (Iacov 4:7) E foarte adevarat numai ca trebuie sa pui si in practica acest lucru.Prin ceea ce declari, anume ca nu vei mai tolera pe nimeni din 2016 arata exact opusul a ceea ce ai citat. Lumina sa aveti!!!
-
zarnesteanu, luni, 23.11.2015 05:00
@vianu, Cred ca postarile de la articolul asta sunt o reflexie foarte buna a minusurilor pe care le primesti adesea aici pe site. Stiu, minusurile nu conteaza mai ales cand esti convins ca ai dreptate si se discuta despre o problema grava. Ceea ce conteaza din pacate este ca iti faci dusmani absolut gratuit prin exprimarea extrem de taioasa cand este si nu este cazul, cu oricine se nimereste indiferent de loc si de situatie. Acuma, pentru ca nu sunt direct vizat, de data asta sper sa imi acorzi o pozitie de neutralitate. Am observat ca in ultimele zile te-ai referit la mine ca la "cel mai bun prieten" de pe site-ul asta. Desi pare aberant la prima vedere, poate chiar iti sunt prieten. La fel cum si tu imi esti mie. De multe ori in viata avem nevoie de cineva care sa ne spuna verde in fata ceea ce altii gandesc despre noi. Uneori este foarte dureros, mai ales cand cuvintele alese sunt acide si pline de venin. Un prieten adevarat iti spune acelasi lucru, dar intr-o forma mai umana, mai digerabila. Cred ca aici este diferenta dintre ghilimele si lipsa lor in cuvantul prieten. Eu pot sa-ti inteleg aciditatea pana la un punct, dar nu tot timpul si nejustificat, indiferent ca e vorba de mine sau de altii. In afara de @mafia si @bombardierul, care cazuri penale de 2 din 500 de milioane chiar ti se pare ca @inexorabil e atat de idiot incat sa nu inteleaga niste lucruri elementare? Si chiar era nevoie de "idiotenie", "tampenie" "ai sange-n pix" samd? Chiar nu se pot gasi si alte cuvinte, mai ales cand vorbim intre noi, fara prezenta acelui dobitoc care iriita doar prin simpla postare a numelui? Eu cred ca totul a pornit de la o exprimare nefericita si din cauza indignarii cu totii am pierdut din vedere niste mici detalii : "(cu prindere ȋn numai două puncte, ce-i drept, dar, de fapt, strânsoarea “de la un șold la celălalt” te ține ȋn scaun și ea contează cel mai mult ca mecanism de protecție), " Omul a spus ca asta conteaza "cel mai mult". Nu a spus "in totalitate". Este evident ca prinderea in 2 puncte este deficitara si net inferioara celei in 3 puncte. Totusi in contextul original @inexorabil vroia sa sublinieze ideea de a opri corpul uman in scaun, ca si inovatie. Cred ca daca am incerca in postarile noastre sa intelegem ideea si sa trecem cu mai multa ingaduinta peste stangaciile de exprimare, am rezolva foarte multe conflicte din fasa. Faptul ca mai tarziu a incercat sa dreaga busuiocul cu proptitul mainilor pe volan, n-a facut decat sa agraveze lucrurile si mai rau, cu toate ca omul a spus "la viteze rezonabile", nu la 100 km/h. Nu sunt avocatul lui si n-am nici o intentie sa-l apar pana in panzele albe, dar cred ca totul a pornit de la o mici scapari de exprimare. Multumesc Domnului, am avut doar doua accidente absolut minore in viata mea, la sub 20 km/h, dar am avut in Romania unul la peste 80 km/h viteza mea si 110 km/h a celuilalt. A fost o coliziune exact de genul "small overlap test" care se face astazi pentru ca am reusit in ultima clipa sa evit o coliziune frontala. Celalat adormise la volan intr-o curba la stanga si daca n-as fi avut prezenta de spirit intram in plin unul in altul. Cred ca sunt indreptati sa spun ca stiu exact ce se intampla intr-un moment din asta. Pentru ca eram in plina manevra de evitare, nici n-a mai fost vorba sa am timp "sa-mi proptesc" mainile de volan. Aveam centura pusa si cu toate astea am tras un nas zdravan de volan si cam asta a fost tot. Dar desi toracele a fost blocat in centura tot am ajuns cu capul pana la volan. Pai daca aveam o centura in 2 puncte era nasol de tot si poate nu mai apucam sa scriu astazi pe-aici. Deci iti dau dreptate si tie si celorlalti. Iar pe @inexorabil eu cred ca trebuie sa-l luam asa cum e. Toti avem bune si rele, iar faptul ca vorbim aici despre masini e un lucru fantastic. De ce? Pentru ca nimeni nu le stie pe toate si site-ul asta e un mediu in care putem invata fiecare din experientele celorlalti. Depinde insa numai de noi daca stim sa facem aceasta experienta un placuta sau nu.
-
vianu, luni, 23.11.2015 09:47
WHAT?????? n-am fata aia de "uimire totala".... adica vreau sa spun THUMB UP, @zarnasteanu ! Punctual, de la @inexorabil am pretentia sa fie exact in ceea ce spune. E adult deci cuvintele potrivite si exprimarea tre' sa fie la maximum. Io fi placand lui sa scrie "baroc" dar cand e vorba de siguranta (+ un exemplu atat de singular incat nu poate fi luat in considerare ca argument viabil) tre' sa fii fara echivoc. Nu exista alternativa! Nu ne jucam in cuvintzele, nu facem polologhia inventiilor care s-au dovedit deficitare si nu emitem opinii pe post de "lumea e proasta" io stiu mai bine. Si eu am condus "like a boss" - reminiscente dintr-un sport in care pozitia era practic la orizontala si unde purtam centura in 5 puncte. Anyway, in trafic pozitia asta m-a scos dintr-un rahat de carmabol pentru ca franand in diperare m-am proptit cu mainile in volan. Am avut timp sa reactionez dar socul cu cel din fata s-a transmis prin maini si parca am izbit un zid. Nici una dintre masini nu a avut nici pe dracu', eram eu m-ai zdruncinat. in rest, ramane cum am stabilit. Fiecare isi are stilul, cu bune cu rele, cu manute rosii ori verzi. Peace!
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
mi se pare normal ... toti ceilalti producatori auto proiecteaza masinile sa isi protejeze 100% ocupantii si sa fie in stare perfecta de functionare dupa un impact lateral la 160km/h .. porșe este niște bulangii care nu face masini bune, deci e vinovaț