BMW i3 şi BMW i8 pot fi cumpărate de azi în România. Cea mai ieftină maşină electrică BMW pleacă de la 37.000 de euro
BMW i3, primul model electric al bavarezilor, poate fi cumpărat din România pentru 37.000 de euro, în timp ce pentru sportiva hibridă BMW i8 ai nevoie de fonduri mult mai generoase: peste 138.000 de euro.
BMW a anunţat preţurile pentru România ale celor două modele de maşini pe care le dezvoltă în gama i, destinată vehiculelor electrice sau hibride de sine stătătoare. i3 și i8 se adresează unor segmente de piaţă diametral opuse: dacă prima este o mașină de oraș, a doua este o sportivă hibridă care impresionează mai ales prin soluțiile tehnice și tehnologice și mai puțin prin performanțe pure.
BMW i3 este o maşină electrică subcompactă care poate fi achiziţionată în două versiuni. Prima dintre ele are doar un motor electric de 125 kW (echivalentul a 170 CP), oferă o autonomie de maxim 190 de kilometri şi costă 37.076 de euro.
În cazul în care îţi doreşti o autonomie mai mare, poţi opta pentru versiunea BMW i3 REX, care include, pe lângă motorul electric, şi un motor tradiţional pe benzină de 0.6 litri utilizat exclusiv pentru generarea de energie electrică pentru acumulatori. Acesta permite creşterea autonomiei la 340 de kilometri în schimbul unui consum de carburant de 0.6 litri la sută de kilometri, iar preţul ajunge astfel la 41.788 de euro.
Ambele versiuni beneficiază de o baterie pe Li-Ion cu garanţie de 8 ani sau 100.000 de kilometri.
Motor electric | Motor benzina | Autonomie | Pret |
125 kW (170 CP) | - | 190 | 37.076 |
125 kW (170 CP) | 0.647 litri | 340 | 41.788 |
BMW i3 intră astfel pe o nişă îngustă de maşini electrice disponibile în România. Cel mai apropiat model asemănător este Renault Zoe, care face de asemenea parte din segmentul B (subcompacte) şi are de partea sa avantajul unui preţ mai mic, facilitat de modelul de vânzare diferit: Renault oferă mașina separat de baterie, care e închiriată contra unei sume de 79-150 de euro pe lună. Un alt model asemănător este Volkswagen e-Golf, o compactă cu preţ foarte apropiat de cel al lui BMW i3.
Primul test Automarket cu noul BMW i3 poate fi citit AICI.
BMW i3 vs. CONCURENŢA |
|||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (kW) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Renault Zoe | 64 | 13.5 | 20.900 |
Volkswagen e-Golf | 85 | 10.4 | 36.654 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
BMW i8 - sportiva de 138.000 de euro
BMW i8 se adresează pasionaţilor de maşini sport, iar preţul este unul pe măsura aşteptărilor celor care își doreau un astfel de model în gama bavarezilor. Pentru a intra în posesia acestui hibrid trebuie să scoţi din banca 138.384 de euro, preţ pentru care primeşti un sistem de propulsie complex format dintr-un motor electric de 266 kW (362 CP) şi un motor pe benzină de 1.5 litri care furnizează 231 CP.
În această combinaţie, maşina oferă o autonomie de 340 de kilometri prin intermediul bateriei Li-Ion cu garanţie de 8 ani sau 100.000 de kilometri.
Prin prisma segmentului şi a preţului solicitat de producător, BMW i8 nu are în prezent niciun rival pe piaţa din România.
Primul test Automarket cu noul BMW i8 poate fi citit AICI.
Motor electric | Motor benzina | Autonomie | Pret |
266 kW (362 CP) | 1.5 litri | 340 | 138.384 |
Consumul lui i3 nu poate fi 0.6 litri. Banuiesc ca 6 e mai corect. Avand un rezervor de 9 litri la consumul de 0.6 ar parcurge inca peste 1000 de km. Iar in tabelul concurentilor nu inteleg ce legatura are abrevierea 1.6 CDTI sau 1.6 TDI.