Volkswagen își ia gândul de la supremația mondială: ”Ne dorim calitate, nu cantitate. Abia în 2025 sperăm să devenim lideri”
Noul președinte al Grupului Volkswagen abandonează planurile de cucerire globală și anunță o atenție mai mare acordată nivelului de calitate. Germanii speră să devină numărul unu mondial abia în 2025.
Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”
În urmă cu aproximativ 10 luni, la finalul anului 2014, Grupul Volkswagen privea cu încredere către 2015, anul în care, potrivit statisticilor, urma să devină cel mai mare constructor auto din lume. Cu trei ani înaintea celor mai optimiste estimări. Doar 90.000 de mașini îi despărțeau pe germani de rivalii japonezi de la Toyota, care vânduseră în 2015 un total de 10.23 milioane de mașini.
Șampania Volkswagen trebuie să mai stea însă la rece, pentru că 2015 nu va consemna triumful companiei. Cel puțin așa zic statisticile după scandalul Dieselgate. De altfel, nici conglomeratului auto nu prea mai ia în considerare cifrele și se concentrează asupra plângerilor pe care trebuie să le rezolve în instanță.
Planurile de a vinde 10 milioane de mașini în 2018 și de a deveni numărul unu mondal au fost și ele abandonate. O spune chiar Matthias Muller, noul șef al Gruplui VW, cel care îl înlocuiește pe Martin Winterkorn. Muller a declarat că fiecare model lansat va fi supus unei investigații stricte.
Tot el a condamnat dorința unor membri din conducerea de a atinge recorduri de producție cu orice preț. ”Mulți oameni din afară Volkswagen, dar și mulți dintre noi nu am înțeles că strategia noastră pentru 2018 se baza pe mult mai mult decât numere. Foarte mulți s-au lăsat subordonați principiului care presupunea să fim mai rapizi, mai mari mai profitabili în materie de vânzări”, a declarat Muller.
Noul lider al grupului german a susținut că toate brandurile vor fi supuse unor studii de profitabilitate, în special Bugatti, pentru a stabili dacă acestea au capacitatea de a ajuta brandul în viitor. ”Vom evalua în detaliu fiecare din cele 300 de modele care se află în prezent în portofoliul nostru. Vom vedea astfel contribuția fiecăruia la profitabilitatea grupului”, a declarat același Muller.
Odată cu aceste anunțuri, Muller a prezentat și noul plan de dezvoltare pe termen lung al companiei, denumit Strategy 2025. Acesta promite revenirea companiei în vârful industriei auto și are cinci direcții importante: repararea mașinilor implicate în scandalul Dieselgate, pedepsirea celor vinovați de măsluirea datelor oficiale, reformarea legăturilor dintre branduri cu sinergii ceva mai profitabile, remodelarea atitudinii angajaților care trebuie să fie mult mai creativi și deschiși către comunicare, și o prioritizare a creșterii calității nu a numărului de unități produse.
via caranddriver
Adica sa intelegem ca pana acum si-au dorit cantitate si nu calitate?