Dieselgate continuă: Volkswagen pregătise un al doilea sistem de păcălire a emisiilor în SUA
Scandalul Dieselgate capătă noi dimensiuni în SUA, unde oficialii Volkswagen au recunoscut că aveau un sistem suplimentar de păcălire a testelor de emisii, pe care voiau să-l folosească pe mașinile generație 2016.
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Dieselgate, scandalul în care s-au trezit cei de la Volkswagen după ce au fost prinși că foloseau un sistem de păcălire a testelor de emisii și au recunoscut utilizarea lui pe 11 milioane de maşini, a fost la un pas să treacă la un nou nivel. Cei de la Volkswagen le-au recunoscut autorităților americane că au pregătit un sistem suplimentar de păcălire a testelor de emisii, care urma să fie instalat pe modelele generație 2016 echipate cu motoare 2.0 TDI și vândute în Statele Unite ale Americii. Acestea din urmă au fost retrase de la omologare de fabricant și scoase temporar din oferta din SUA. Pentru moment, nu există nicio informație care să sugereze utilizarea acestui dispozitiv suplimentar și în Europa sau pe alte piețe pe care activează concernul Volkswagen.
Sistemul suplimentar de păcălire a testelor de emisii era descris drept un ”dispozitiv auxiliar de control al emisiilor” și este diferit de cel vizat de scandalul Dieselgate. Secretul noului sistem prevedea încălzirea rapidă a catalizatorului pentru a reduce emisiile de NOx-uri. Ideea nu este nouă, multe automobile fiind optimizate pentru a asigura încălzirea rapidă a motorului până la temperatura optimă de funcționare, lucru care scade uzura propulsorului în timp și crește eficiența catalizatorului. Nu este clar cum este văzut acest dispozitiv drept un sistem de păcălire a testelor de emisii. Singura presupunere ar fi încălzirea accelerată a catalizatorului în timpul detectării unui test de emisii, ceea ce ar reprezenta într-adevăr o strategie de păcălire a testelor de emisii derulate pe bancul de probă.
Dacă EPA, organismul american de protecție a mediului, descoperă că dispozitivul auxiliar de control a al emisiilor este într-adevăr unul menit să păcălească testele de emisii și nu un sistem avansat de depoluare, problema celor de la Volkswagen Group se va agrava în SUA. Acest lucru se poate întâmpla deoarece Michael Horn, șeful diviziei americane a Volkswagen Group, a declarat că managerii nu știau de existența vechiului sistem de păcălire a testelor de emisii și că întregul scandal este cauzat de deciziile independente a unor ingineri. În cazul în care se descoperă că directorii Volkswagen din SUA erau la curent cu existența acestui sistem și scopul său, ei ar putea fi acuzați de autoritățile competente din Statele Unite ale Americii.
Via ABCNews | WCF | Associated Press
Devine ca la poker: dubleaza pot-ul...in cazul asta pierderile, pierderi estimate initial de Credit Suisse la un maxim de 78 mld de euro...in care intrac amenzi, procese, despagubiri si scaderea cotatiei bursiere. Ironia face ca VW sa fie o marca visata de Hitler insa creata pe banii americani ai planului Marshall de dupa razboi. Rezulta o poveste din seria "americanii au dat, americanii au luat" :-).