Volkswagen strânge cureaua: germanii vor să stoarcă trei miliarde de euro de la furnizori
Grupul Volkswagen se pregătește de cea mai puternică lovitură financiară din istoria sa. Pentru asta, germanii taie bugetele de investiții, salariile și renunță la anumiți furnizori importanți.
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul "Dieselgate"
Deși a pus deoparte 6.5 miliarde de euro pentru rezolvarea problemelor generate de scandalul Dieselgate, Volkswagen începe să înțeleagă că suma ar putea fi insignifiantă în fața dezastrului financiar, prognozat de unii specialiști la 40 de miliarde de euro.
Pentru a face față valului de proces, care a început deja cu 250 de acționări în judecată în Statele Unite, Volkswagen vrea să reducă o parte din costurile anuale. Atenția germanilor se îndreaptă către contractele cu furnizorii.
Potrivit unor informații furnizate de cotidianul german Handelsblatt și preluate de Automotive News, Volkswagen plănuiește să extragă trei miliarde de euro din contractele cu furnizorii. Decizia face parte dintr-un plan mai amplu, de reducere a costurilor, care include tăieri masive din bugetele pentru publicitate, salarizare, sponsorizare și chiar dezvoltare.
Însuși Matthias Muller, noul președinte al Grupului VW, a declarat că anumite proiecte, care nu sunt importante pentru gamă, vor fi puse în așteptare. Mai mult, investițiile anuale vor fi limitate cu aproximativ un miliard de euro.
via automotivenews (înreg.)
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 14.10.2015 12:19
Se citeste disperarea si foamea de bani pe fata lor. Vb celui de sus, era de ajuns ca clientii primeau doar uluzia unor masini calitative, acum se pare ca vor primii iluzia unei masini calitative asamblata pe vapor.
-
Dodo, miercuri, 14.10.2015 12:20
Sunt curios sa vad efectele acestui scandal peste 5-10 ani la noile generatii de modele... Dar probabil ca nu va trebui sa asteptam atat.
-
@S, miercuri, 14.10.2015 12:22
Mai slab calitativ de atat se poate ? Adica pica distributia, pompa de apa si aerul conditionat la 5.000 km in loc de 10.000 km ? Pai daca asta e planul lor de management se indreapta sigur in directia cea buna. Dupa ce ca fac produse proaste dar o gramada de reclama, acum taie si din bugetul pentru reclame ? Pai aia vindea produsele lor, reclama ! Nu ne ramane decat sa le dorim succes in rezolvarea proceselor, ca produsele sunt si vor fi praf in continuare. Pana acum sunt doar 250 de procese in SUA. Cu siguranta vor urma si altele si prin Europa. Pe langa clienti vor fi dati in judecata si de autoritati care le-au acordat reduceri importante in baza Euro 6.
-
someone, miercuri, 14.10.2015 12:23
participarea in WRC? echipa de fotbal Wolksburg ? viitorul bugatti? si daca renunta la furnizori importanti, vor alege altii ce le ofera piese la preturi mai mici? ( si calitatea pieselor la fel )
-
un fan, miercuri, 14.10.2015 12:31
am spus bine...s-a spart buboiul...ce a iesit, se vede....
-
mishazaitev, miercuri, 14.10.2015 12:37
Pana la urma s-ar putea ca din tot scandalul acesta sa exista si un beneficiu pentru consumatorul final, in sensul in care VW ar putea sa lase figurile si sa redevina cu adevara VOLKSwagen.
-
S, miercuri, 14.10.2015 12:39
In 2005 au facut un salt spre o calitate inferioara odata cu trecerea la Golf 5, Passat B6, etc. In 2015 o sa faca un nou salt tot in jos. Designul o sa fie din ce in ce mai ok, ca sa poata atrage si mai multi cumparatori, interiorul sigur va fi calitativ, insa eu ma refer la calitatea pieselor mecanice ale masinii, tabla, etc. Eu am vazut A4 B8 cu rugina, A6 C6 la fel. A4 B6 n-am vazut si nici A6 C5. Deci ?
-
Bujie, miercuri, 14.10.2015 16:06
Pe scurt. Cand am zis ca VAG face masini de cacat mi-ati sarit in cap. Am fost posesor de VAG (Octavi RS 2010 diesel 170 cp si Audi A4 150 cp 2014). Pata mi s-a pus cand la Audi le-am cerut garantie extinsa de la 2 la 4 ani. RASPUNSUL: LA VAG GARANTIA SE ALEGE IN MOMENTUL COMANDARII MASINII. DACA MASINA A PARASIT POARTA FABRICII NU SE MAI POATE EXTINDE NICI CONTRA COST SUB NICI O FORMA. NICI MACAR CAND MASINA ESTE IN VAMA LA CURTICI SI CLIENTUL NU A PUS PICIORUL PE EA GARANTIA NU SE POATE EXTINDE. Eu consider ca daca nu era diferenta de calitate la piese acest lucru se putea face. Uite acum mi-am vandut A4-ul fix pana sa inceapa scandalul si mi-am comandata Mazda 6. PTR 200€ am extins garantia de la 3 la 5 ani simplu si frumos. APROPO LA AUDI IN DOAR 30.000 km ma pregateam de o volanta noua.....si am avut solenza, logan, megane si skoda si la niciuna nu am schimbat nici macar ambreiajul .....iar la asta sa imi pice volanta in 30.000 km. RUSINE VAG.
-
Edb, miercuri, 14.10.2015 16:08
Vad ca nu spune nimeni nimic de lacomia americanilor. Au vrut sa loveasca in producatorul auto numarul unu din lume si asta au facut. Costul estimat de 40 de mld este enorm...depaseste PIB-urile unor tari. Hai sa fim seriosi, au trisat la emisii, n-au pus perne cu puf in loc de airbag-uri. Procesele de peste ocean sunt ca si pierdute. Daca ajung sa fie nevoiti sa plateasca atat de mult, multe job-uri vor fi pierdute, nu numai germane, complet degeaba. Si economia Germaniei va avea de suferit, daca pica tot concernul. Nu vad niciun motiv de bucurie si nimic bun in asta.
-
momo, miercuri, 14.10.2015 16:14
a se citi - renuntam la furnizorii nostri scumpi (oricum, la limita calitatii si aia), alegem altii mai ieftini si mai prosti, dar masinile le vindem tot scump, ca sa recuperam pierderile.
-
Bujie, miercuri, 14.10.2015 16:17
DE CE NU IMI APARE COMENTUL PE VERIUNEA MOBILE A SITE-ului DVS????
-
Bujie, miercuri, 14.10.2015 16:20
Mai scriem iar. Pe scurt. Cand am zis ca VAG face masini de cacat mi-ati sarit in cap. Am fost posesor de VAG (Octavia RS 2010 diesel 170 cp si Audi A4 150 cp 2014). Pata mi s-a pus cand la Audi le-am cerut garantie extinsa de la 2 la 4 ani. RASPUNSUL: LA VAG GARANTIA SE ALEGE IN MOMENTUL COMANDARII MASINII. DACA MASINA A PARASIT POARTA FABRICII NU SE MAI POATE EXTINDE NICI CONTRA COST SUB NICI O FORMA. NICI MACAR CAND MASINA ESTE IN VAMA LA CURTICI SI CLIENTUL NU A PUS PICIORUL PE EA GARANTIA NU SE POATE EXTINDE. Eu consider ca daca nu era diferenta de calitate la piese acest lucru se putea face. Uite acum mi-am vandut A4-ul fix pana sa inceapa scandalul si mi-am comandata Mazda 6. PTR 200€ am extins garantia de la 3 la 5 ani simplu si frumos. APROPO LA AUDI IN DOAR 30.000 km ma pregateam de o volanta noua.....si am avut solenza, logan, megane si skoda si la niciuna nu am schimbat nici macar ambreiajul .....iar la asta sa imi pice volanta in 30.000 km. RUSINE VAG.
-
Andy, miercuri, 14.10.2015 16:26
Edb Toyota va termina pe primul loc la sfarsitul anului. VW a fost numarul 1 in prima jumatate de an, insa stii cum e...conteaza rezultatul anual final. Americanii chiar n-au nicio vina in afacerea asta. Nemtii de la VW au fost atat de prosti incat s-au jucat tocmai in tara in care legea domneste si consumatorul e rege. Teapa! Nu le-a iesit. Unde mai pui ca acolo fiecare are avocat deci numarul proceselor intentate va fi mult mai mare decat ce vedem in prezent. Credit Suisse estima un cost total de pana la 78 mld de euro...dublu fata de ce se vehiculeaza in prezent. Da, e nasol de omul de rand, de muncitor, de cei care vor pierde locurile de munca. Insa la asta trebuiau sa se gandeasca inainte de magarie managerii care fac zeci de milioane pe an din salarii. Plus ca economia Germaniei in 2050 va fi a 3-a in Europa dupa UK si Franta. Motivul e foarte simplu: imbatranirea populatiei. Germania va avea 70-72 mil locuitori in timp ce celelalte doua vor atinge aproape 80, asta la PIB-uri/locuitor similare, deci logic ca PIB-urile totale al fostelor puteri coloniale sa fie peste cel german. Asta e si unul din motivele pentru care Germania vrea cu disperare refugiati. Refugiati care in 80% din cazuri sunt tineri (
-
Andy, miercuri, 14.10.2015 16:29
Nu mi-a luat restul de comentariu. 80% din refugiati sunt tineri, de sex masculin, sanatosi si in putere. Ii pun la munca...e simplu. Oricum neamtul de mijloc nu mai face meseriile de jos. E valabil si pentru britanici, francezi etc. Toti au pakistanezi/indieni, negrii/arabi sau turci pentru asa ceva. E o realitate pe care o observi din prima cand calatoresti in cele 3 tari mentionate. Daca stai si mai mult si vorbesti cu lumea, situatia devine si mai clara...
-
ztele, miercuri, 14.10.2015 16:32
Eu sper sa-si revina si sa ofere masini bune in continuare, VW niciodata n-au fost masini proaste. E o lovitura atat de imagine, cat si financiara, dar eu ma gandesc la angajati, care chiar nu au nicio vina. Sper sa nu existe taieri masive de personal din cauza inconstientei de la varf. Chit ca n-am apreciat niciodata in mod special vreunul din produsele companiei, le doresc tot binele si sa-si revina cat mai repede posibil.
-
Traducere, miercuri, 14.10.2015 18:32
In traducere libera: Vw o sa scada calitatea sa se alinieze standardelor Subaru sau Toyota. Ca spre restul (Mazda, Suzuki, Renault, Peugeot, Citroen, Ford, Fiat si ceilalti "volumari") este imposibil sa scazi in acest moment, sunt prea jos (in traducere libera apropiati de Dacia) ca sa ai cum sa compari.
-
radu, miercuri, 14.10.2015 18:50
In momentul cand s-a facut saltul de la un euro4 la 5,s.a.m.d.si pretul a crescut.In realitate,banii da-ti in plus pentru un euro mai bun,a fost o hotie.Ai dat banii pe o masina cu motor euro5 spre exemplu,cu un motor mai performant si mai viabil,si ai primit de fapt un motor euro 2,mai slab calitativ,dar cu un soft destept.Avantaj firma,dezavantaj client.
-
Bujie, miercuri, 14.10.2015 20:54
@ Traducere. Mai mult VOLUM ca la VAG credema ca nu exista.....Imi poti spune si mie ce le-a reusit asa mult. La benzinare le pica distributii, lanturi, papa ulei cu bidoanele de 5 litri. La diseluri pe langa dpf-uri, pompe, injectoare acum trebuie sa scoata camasa pe undeva ca au fost prinsi cu mata-n sac. Daca la restul masinilor de "volum" solenza si megane nu am schimbat nimik in 75.000 respectiv 98.000 uite ca la skoda am schimbat dpf-ul la 50.000 si compresorul ac la 100.000. Iar de Audi ce sa zic volanata la 30.000......... Daca vrei iti dau serii de sasiu sa verifici in reprezentante. Toate le-am cumparat noi din tara.
-
Daniel, miercuri, 14.10.2015 21:01
Consider ca Volkswagen AG merita ceea ce primesc, dar deja o dam in comentarii haotice, copilaresti, fara nicio noima... @Traducere, Madalescu_Georgian, Mafia sau cum ti-oi mai spune in viitor: mai da-o-n spanac cu postarile astea cretine ! Mai iesi din casa copile ! ia aer!
-
Nicu, miercuri, 14.10.2015 23:55
Exact cum spuneam si eu ( desi comment-ul meu nu a aparut niciodată ) cand cineva de pe-aici punea la pariu cei doi penny ai lui intr-o opinie de cat de curate va face VAG-ul noul Tiguan, si nu numai. Desi nu sunt fan dar încet încet devin, Megane-ul meu sedan face 200.000 km ( masina de familie ) peste 130.000 in oras făcuti, nu am schimbat nimic la el încă , nu are nimic la motor , cutie sau altceva. Destule cunostinte de-ale mele posesori de Volkswagen, skoda si Audi înfundă foarte des service-urile cu probleme pentru care te inchini ca ar putea deja sa le aibă masini aproape noi unele si "aproape noi" altele , pe care au dat zeci de mii de euro , chiar si 35.000 , 40.000 , 50.000 Touareg , umbla cu bidoabe de ulei si completează la cateva mii de km si eu ii tractez uneori prin oras. Deci fiabile nu prea dar multeeeeee.....omfg. si despre ce design nemaipomenit si nemaiîntâlnit este vorba la ei că sunt destul de fade pentru cât erau lăudate. Mai citeam , pentru cine nu a condus niciodată passat. Cum ziceam, nu prea eram fan, dar când în passat luai megafonul cu tine sa vb cu celălalt, in pagina te lua frica si stăteai cu ochii pe turometru sa vezi daca nu cumva i s-a oprit motorul masinii. Ca sa nu mai vb de spatiu, ca nici passat-ul ăsta nou nu excelează fata de altele precum Mondeo, de Citroen C5 nu mai zic sau altele. Posibil sa fiu contestat aici , e normal ca oricine are un subiectivism al lui . Iar daca sunt , partea nu a este ca cei de la AM mi-au scapat comment-ul
-
Nicu, miercuri, 14.10.2015 23:57
In pagina = in Laguna. Scuze
-
Dram, joi, 15.10.2015 02:50
@Bujie Te asigur dupa 3 masini VW pe benzina ca nu mi-a picat la niciuna distributia iar in 90.000km (cat le-am avut) nu am avut nici cea mai mica problema cu ele, si nu mi-a papat ulei. Pe bune mai credem in basme mult? Diesel nu am avut si nici nu ma intereseaza. Mie mi se cam rupe de acest scandal cu dieseluri , am mai spus-o si ma repet acesta este inceputul sfarsitului diesel-urilor si ma refer la general nu la vw. Acest scandal o sa aiba eco-uri mari deja s-a anuntat grabirea spre teste 'adevarate' in EU iar diesel nu o sa mai aiba multi ani de acum, practic s-a grabit inevitabilul si acela este renuntarea definitiva la diesel. Cand o sa bage toate marcile adblue pe langa dpf o sa rad cu lacrimi. Cel mai mult imi plac astia ciob de oala sparta care comenteaza si sunt fani dieseluri care nu realizeaza ca o sa-i loveasca si pe ei kit ca nu au vw , nu prin rechemari ci prin faptul ca o sa dispara toate , nemaifiind rentabile de cumparat, ma refer la cele noi. Unii pe aici nu se mai suporta pur si simplu genul @S , madalescu si altii care au cele mai puerile comentarii pe orice topic citesti. Iar altii care traiesc in trecut gen bujie sau andy care inca cred ca vw mai are distributii pe lant la 1.2 benzina sau etc. Toti e mari cunoscatori domne ce sa faci.
-
Bujie, joi, 15.10.2015 10:07
@ Dram.... Nu traiesc in trecut. Am avut 2 masini de la VAG fiecare de ULTIMA GENERATIE LA MOMENTUL EI...2010 si 2014. Dar trebuie sa recunosti ca sunt probleme si cand dai o caciula de bani pe o masina consider ca nu trebuie sa auzi fraza: ASA FACE TOATE DOMN'LE. E arhi cunoscut faptul ca 1.4 benzina face acel zgomot la pornire (unele da, altele nu), ca 1.8 si 2.0 benzina papa ulei CA ASA E MOTORUL ASTA DOMN'LE. Chiar eram bucuros cand mi-am luat Audi si diferenta intre Skoda si Audi a fost de aprox 15. 000 Euro. Skoda 25.700 in 2010 iar Audi 40.000 in 2014. In cazul meu am zis ca ba ma sacrific dar imi iau masina buna....si ce am primit......O CONSTATARE OCHIO SHOW DE LA PORSCHE PIPERA IN CARE IMI SPUNEAU SA PLATESC 1500 ptr demontat cutia ptr verficare volanta dar ca mai mult ca sigur e din vina mea......la 30.000 de km. Mie unu nu mi se pare normal NICI ATITUDINEA ASTA DAR MAI ALES SA ITI PICE VOLANTA PANA IN PRIMUL SCHIMB DE ULEI. CA LA AUDI ASA SE SCHIMBA LA 30.000 km......
-
@Dram, joi, 15.10.2015 10:13
Sa vezi de acum basme ce vei mai auzi. Se pare ca si noile modele Euro 6 umbla cu marmota si au un sistem mai istet de detectare a momentului cand masinile sunt testate pentru noxe. Sa vezi veselie pe dealerii care au curtea plina de masini noi cum stau si le sterg de praf. Oare daca nu ai vanzari mai iei bonus ? Sa vezi cand vor incepe sa plece oamenii nemultumiti ca li se taie salariile la alte companii si dealerii vor da faliment ca nu mai trece nimeni pe la ei. Problema a fost foarte putin gandita si au crezut ca vor rezolva problema cu 6,5 miliarde de euro. Daca scapa si cu de 5 ori valoarea asta, tot bine vor iesi din ciocolata asta. Am fost mereu fan masini japoneze si nu mi-a placut abordarea germana axata pe sportivitate si frumusete, uitand (sau ignorand total) partea cu fiabilitatea. Sunt convins ca lumea se va lamuri in curand si cu BMW, Mercedes.
-
Bujie, joi, 15.10.2015 10:32
Dealerii si clientii in toata mizeria asta sunt victime colaterale. Am un prieten care vinde skoda. El nu are nicio vina saracul ca produsul care il promvova a fost o teapa. Ca pana la urma asta a fost un motor din 2005-2008 la pret de 2010-2014. Iar acum urmatoarea teapa 2016 ARE ALT SOFT CARE INFLUENTEAZA CO2-ul adika pret 2016 ptr un motor tot din 2010-2014 care la randul lui este din 2005-2008.
-
ionut, joi, 15.10.2015 11:23
Frapant este ca lumea nu este la fel de revoltata impotriva acestor institutii ale statului, in SUA.. in EU, care au omologat aceste masini! Daca nu au reusit sa constate ca sunt pacalite de VW de unde stim ca nu sunt pacalite prin alte metode si de multe alte companii! Nu respiram praf de carbune, ci altceva mai 'fin' si mai toxic.
-
dgate, joi, 15.10.2015 11:45
@bujie, schimbatul volantei mai depinde si de sofer sa ti zic sincer. un sofer prost o duce in cateva mii de km, acum daca ai "dat in ea" normal ca pica. lasand gluma la o parte ar putea sa fie defect de fabrica , acel 1-2% care e statistica si ne ustura la buzunar. cat despre reprezentante, la noi toate sunt la fel. nu isi asuma niciuna responsabilitatea la piese scumpe sunt toti jepcari, asta nu numai la audi....cat despre problema cu poluare, ne-am transformat toti in ecologisti dar de fapt adevaru e altu: http://www3.epa.gov/climatechange/gh...gases/n2o.html 70% din Nox e emis de ingrasamintele chimice asa ca toata chestia asta e un veritabil bullshit. asa e cum a zis cel de mai zis, sa si dea deimisia toti sefii EPA si al autoritatilor care au omologat masinile, acolo e problema, cum a pacalit VW pacalesc toti....doar ca nu au fost prinsi
-
Andy, joi, 15.10.2015 11:48
@Dram 2013 nu inseamna trecut la modul la care o zici tu ca nu vorbim de 2003 sau 1993. Daca ai Polo 1.2 sau Golf 1.2 luate in 2013 ai problema cu distributia. Punct. Nu-si schimba nimeni masina dupa 2 ani doar de dragul VW care a reproiectat intre timp niste sisteme. E bataie de joc...
-
bujie, joi, 15.10.2015 12:49
@ dgate Dupa cum am scris mai sus am avut masini mult mai slab cotate.....automat mult mai ieftine: solenza, logan van (pe care inca il am), megane la care nu am schimbat decat cate un cap de bara, o birleta, un rulment datorita drumurilor. Nici la masin sotiei nu am schimbat ambreiaj, care stiti ca ele mai uita piciorul pe ambreiaj. Culmea ironiei Audi l-am luat cand am devenit tatic......si de aici mers mai incet, mai constant ca doarme bebe.
-
@bujie, joi, 15.10.2015 14:18
Da pana la urma imi pare rau daca te ai suparat. e evident ca ai fost ghinionist, asta e :( 1% defect de fabricatie cu volanta din lot cu probleme..dar nah , nu degeaba rad dealeri cand intreaba de garantie extinsa, stiu ei ce stiu, sunt curios daca s-a reparat pe garantie ? si eu am luat o masina de noua nu VAG, si am schimbat clima pe garantie doar dupa plangere la ANPC.Restul ramane cum am zis, prea multi visatori la VAG au ajuns subit ecologisti si tot comenteaza ironic in totala necunostiinta de cauza. multi habar nu au ce e Nox. Legat de masinile electrice, am facut azi o simulare la prea laudatul Zoe si concluzie stupida, tre sa platesti lunar chirie pe baterie la Renault, deci tehnologia inovativa costa si costa mai mult decat ofera. momentan eu cred ca e un inceput de drum pentru masinile electrice care trebuia batatorit prin eliminarea motoarelor diesel. si nu ma luati cu Tesla model x,y,z ca nici 0.05% din voi nu au bani sa cumpere sau sa intretina o asemenea masina ( in afara de bujie poate).... dar toate la timpul lor
-
OVIDIU, joi, 15.10.2015 21:15
DRAMOIDULELE ESTI PENIBIL RAU DE TOT CA SI CEILALTI LATRATORI INTRU W NU INTELEGETI CA ESTE VORBA DE O LEGE INCALCATA GROSOLAN DE O HOTIE SI CA ACUMA W ARE CE MERITA SI IN NICI UN CAZ LA ECONOMIILE PE CARE VOR TREBUI SA LE FACA SA NU MAI MANCATI ... DESPRE VREO CALITATE LA VIITOARELE W IN REST NUMAI DE BINE
-
VM, vineri, 16.10.2015 08:13
Nu "mult prea laudatul zoe', ci "pe merit laudatul zoe" e un model de nisa vandut printr-un sistem de LEASING OPERATIONAL (nu c-ai stii ce inseamna asta... tu spune-i "chirie"), adica o oferta cu adresabilitate conceputa special pentru PROFITABILITATEA CLIENTILOR-COMPANII (pe viitor, mai mult ca sigur vor introduce o oferta avantajoasa si pentru persoane fizice, dar deocamdata asta-i situatia. Suge burta si mergi inainte! ) Una dintre aceste companii e chiar operatorul de telefonie mobila nr.1 in Romania , ORANGE care a achizitionat o flota de Renault Zoe. Dupa cum spun ei " Procesul de selecție a acestor autovehicule a debutat cu o analiză a TCO* și a nevoilor specifice angajaților Orange, cu scopul de a crește economiile de costuri și a beneficia de o flotă cu impact redus asupra mediului." ...deci economie de costuri, intelegi domnu'? *Total Cost of Ownership
-
@VM, vineri, 16.10.2015 12:29
Prietene, si daca nu as cunoaste termenul , l-as cauta si mi-as da seama, dar din proprie experienta stiu ce inseamna leasing operational si care sunt dezavantajele lui. Iar tu nu ai inteles nimic din ce am vrut sa spun, asta e daca vrei sa i faci reclama poti incerca , eu nu vreau sa utilizez masina firmei eu vreau masina personala in care chiar daca bag bani e masina mea si pot sa fac ce vreau cu ea ,daca mi permit., daca nu ma reorientez. Iar Zoe o masina despre a carei fiabilitate nu stim inca nimic, e o masina STRICT DE ORAS asa ca mai incerc sa explic si pe intelesul celor ca tine: motoarele electrice sunt la inceput de drum si se pot dovedi la fel de proaste ca orice produs de prima generatie. Cat despre leasing operational e ca si cum ai spune ca locuinta in care stai in chirie e a ta si tu platesti doar depreciearea ei pentru ca o utilizezi :)) tu poti sa spui ce vrei dar mie nu mi place si punct. bafta!
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
De unde va rezulta un produs mai slab calitativ.