Volkswagen anunță revoluția schimbării: noul Phaeton va fi complet electric
Dieselgate generează schimbări importante în strategia Volkswagen. Nemții vor chipa toate motoarele diesel cu tehnologii noi și vor lansa o versiune electrică a viitorului Phaeton.
Dieselgate are și urmări pozitive. După ce a răscolit presa internațională și se pregătește să golească vistieria Grupului Volkswagen, scandalul emisiilor atrage și primele schimbări de strategie pentru conglomeratul german.
Toate dieselurile vor avea tehnologie SCR sau AdBlue
Într-un comunicat de presă publicat azi, Volkswagen anunță că strategia pentru motoarele diesel s-a schimbat. Începând cu acest an, toate produsele din gama europeană și americană echipate cu unități pe motorină vor fi echipate cu filtre SCR (Selective Catalytic Reduction) sau AdBlue pentru reducerea emisiilor. Germanii susțin că vor folosi ”cele mai bune tehnologii de protecție a mediului”.
De asemenea, platforma MQB, răspândită deja la nivelul întregului grup, va fi dzvoltată în continuare pentru a putea suporta versiuni hibride plug-in. Acestea vor beneficia de un motor electric de 48 de volți, disponibil alături de motoare eficiente pe benzină, motorină sau CNG. Tot această platformă va servi și pentru vehicule electrice a căror autonomie va ajunge la 300 de kilometri.
Pe lângă platforma MQB va mai exista o arhitectură electrică nouă, botezată MEB, destinată vehiculelor compacte de pasageri și vehiculelor utilitare. Aceasta va fi standardizată pentru a putea fi adaptată pe mai multe tipuri de caroserie și va putea garanta mașinilor o autonomie cu zero emisii, cuprinsă între 250 și 500 de kilometri.
Noul Phaeton, vârful de lance al tehnologiei Volkswagen
Marea noutate îl privește însă pe Phaeton, vârful de gamă al brandului Volkswagen, așteptat să revină pe piață de mai mulți ani. Pentru că predecesorul a fost un promotor al noilor tehnologii, Volkswagen a regândit nivelul de echipamente, tocmai pentru ca noul Pheton să fie un conglomerat al viitoarelor tehnologii așteptate în gama VW.
Mai mult, Phaeton va servi ca exemplu și în ceea ce privește soluția alternativă de propulsie, Volkswagen plănuind un sistem electric, gata să ofere o autonomie generoasă, cel mai probabil apropiată de cei 500 de kilometri anunțați de viitorul Audi Q6.
Pe lângă versiunea electrică, noul Phaeton va dispune de noi servicii de conectivitate și de o serie de sisteme de siguranță care îl vor apropia de ideea unei rulări autonome.
Deși nu vehiculează o dată de lansare, Volkswagen susține că noul Phaeton va fi nava amiral pentru următorul deceniu, ceea ce ne face să ne gândim că un debut ar putea fi consemnat chiar în 2020, la începutul unui nou ciclu pentru VW.
-
Marius, marţi, 13.10.2015 16:06
Da, desigur, VW inoveaza din nou. In curand pentru a recastiga increderea vor face ceva revolutionar: motoarele lor vor purifica aerul ! Eeeee, asta da stire demna de VW. Si daca de la Toyota Miray poti bea apa rezultata, de la VW iti poti umple buteliile cu aer super curat !
-
Revolutia schimbarii., marţi, 13.10.2015 16:11
Mai bine schimbati sigla ptr. o noua identitate. Cu asta de acum sunteti de bascalie si poveste.
-
tyd, marţi, 13.10.2015 16:49
daca mai apuca sa lanseze ceva nou
-
exCEO Winterkorn sayings, marţi, 13.10.2015 18:00
Carlos Ghosn unimpressed by VW's EV posturing Martin Winterkorn said the company would have 14 electric and hybrid cars on sale by 2015, including vehicles from Audi, Seat and Skoda, and Volkswagen would dominate the world's electric-car market by 2018. But Volkswagen's ambitions seemed to draw out a mix of hard-edged response and playful bemusement from the chief of Renault-Nissan, which already has Renault's Zoe and Twizy and the Nissan Leaf on the market. "I have been told that we have some competition to become the largest maker of electric cars in the world," Mr. Ghosn said. "I have been told this competition is going to come from a company that last year said electric power was only good for golf carts. (aluzie vag) "By 2018, this rival suggests it will be the biggest. I applaud that but I will challenge it because we are already the leader and are showing leadership. "They want to be number one? We are number one and we will stay there." sursa:roadandtrack.com
-
Boss, marţi, 13.10.2015 21:19
O sa vanda doar in China. Restu prefera S class si seria 7. Mai pui ceva dar ai masina !
-
inexorabil, marţi, 13.10.2015 22:14
Electric, neelectric, uite că “ȋncăpățânații” de la VW nu renunță, nici picați cu smoală clocotită, la “eșecul de piață” numit Phaeton. Nici nu mă miră; ca să reiau o idee recentă pe care am exprimat-o pe AM, VW și Chevrolet sunt mărcile-fanion din cele două mari corporații (VAG și “noul GM”) care s-au săturat de volum și, de aceea, vor să-și arate colții intențiilor…premium. Pericolul iminent al unor asemenea planuri vizează concurența…internă. Totuși, este greu de crezut că VW se va ridica prea curând la nivelul lui Audi; ȋn schimb, ȋn tabăra americană, mi se pare că deja Chevy ȋl poate aborda cu tupeu pe “aristocratul” Caddy (nu mă refer atât la “full-size” Impala, cât la “mid-size” Malibu, pe care eu, unul, l-aș alege ȋn dauna lui CTS!). Ȋn fond, @zărneșteanu are dreptate: pentru orice om cu capul pe umeri, Dieselgate nu ȋnseamnă decât o…promisiune și anume că, ȋn viitor, va merita, fără nicio ȋndoială, să te dotezi personal cu un VW nou-nouț, iar recomandările mele imediate sunt (numai) Golf și Jetta, dar, iarăși, numai cei isteți ar pricepe de ce…
-
Escu Popoviciu Budante, marţi, 13.10.2015 23:10
@inexorabil, Stai sa vezi cand vor fi actionati in instanta de catre proprietari, atunci va fi salamul mai iute pt VAG .Totusi, eu i-as pali cu cate o amenda si pt testele de siguranta, la IIHS sunt un esec total. Toyota s-a indreptat in directia buna dupa esecul cu Prius si Cammry, de atunci nici un model nu s-a clasat slab.
-
Mda, marţi, 13.10.2015 23:53
@Escu tu unde te uiti cand zici ca VAG este esec total la IIHS. Passat, Jetta , Golf 2015 toate sunt cu Top Safety Pick. Nu mai vorbesc de Audi. Sau vorbeai ca sa nu adormi?
-
mishazaitev, miercuri, 14.10.2015 09:19
@Mda Cu tot respectul, dar o firma care mituieste un juriu pentru a obtine un premiu, o firma care minte cu nesimtire de dragul vanzarilor, este capabila de absolut orice de dragul imaginii. Eu nu mai cred nimic legat de VAG.
-
@misha, miercuri, 14.10.2015 10:18
te cred cand vei scrie chestia asta LOGAT pentru ca sunt o sumedenie de tampiti care ajung sa scrie in numele celor mai vechi deci....
-
mishazaitev, miercuri, 14.10.2015 13:02
@@misha Eu nu stiu cum emiti pretentii sa scriu eu logat cand tu nu doar ca postezi nelogat dar nici macar nu spui cine esti. Nu simt nevoia de nico justificare pentru ca pot sa traiesc si cu gandul ca nu ma crezi. Iti spun doar ca faptul ca nu mai POT sa scriu logat se datoreaza unei epigrame pe care am scris-o si care avea ca obiect multiplele greseli de exprimare dintr-un articol de pe acest site. De atunci nu am putut sa-mi reactivez userul si nici sa-mi recuperez parola.
-
mircea, miercuri, 14.10.2015 13:06
@mishazaitev Ia vezi acum :)
-
Dodo, miercuri, 14.10.2015 13:31
Ce erau sa zica? Ca va fi complet DIESEL?! :)))
-
Andy, miercuri, 14.10.2015 13:52
Phaeton e un surogat de A8, nimic mai mult. Un surogat stupid pentru ca 90% din clientii VAG care au bani de o nava amiral isi iau A8. Cei cu si mai multi bani se indreapta spre Bentley. S-a vazut in vanzari cat de apreciat a fost Phaeton-ul initial. Daca scad costurile cu furnizorii asa cum zicea o stire de azi, majoritatea pieselor vor fi fabricate in China, Rusia, Europa de Est etc, la o calitate ce nu are nimic de-a face cu ceea ce made in Germany insemna acum 20 si mai bine de ani...
-
@inexorabil, miercuri, 14.10.2015 14:14
Neaparat trebuie sa-ti iei un VW nou pe viitor. Mai ales ca acum vor taia masiv din investitii si costurile cu furnizorii. Dar daca chiar vrei VW, nu astepta vreo 2-3 ani ca s-ar putea sa nu mai existe firma. Da navala acum si cumpara vreo 5: una sa o conduci si pe restul le tii pentru piese de schimb =)) Tu oare te crezi ce spui, sau ai vreun VW caruia ai constatat ca i-a scazut brusc pretul cu vreo 80% si nu ti-l mai cumpara nimeni ? Vezi ca in timp ce vanzarile au crescut in Europa, interesul pentru VW a scazut considerabil.
-
Unu, miercuri, 14.10.2015 14:33
"Nava amiral a urmatorului deceniu" este deja aici si se numeste Tesla Model S. Iar Tesla Model X este SUV-ul viitorului.
-
eu, miercuri, 14.10.2015 14:55
Romanul e atat de ingust la minte si atat de mistocar incat d-aia suntem cea mai saraca tara din Europa( lasand la o parte tampitii care ne conduc) e plina tara de ingineri si cunoscatori. Ideea sta in felul urmator ca prea va kkti pe voi ca vezi domne VW nu mai sunt bune ca gata nu va mai inspira incredere ca s-a intamplat faza cu dieselurile...ei serios? Si care-s motivele? Plangeti ca poluati natura mai mult decat credeati? Asta nu-i problema ca oricum la semafor si la colt de strada aruncati tigarea si punga pe jos . Sau va e ca platiti mai mult fiind masina euro 4 din euro 5 cica? Oricum o dati la mistocareala nu va intrece nimeni. Chiar asa credeti ca celelalte firme nu folosesc tot felul de trucuri? Va zic eu ca folosesc insa n-au iesit inca la iveala..
-
@misha, miercuri, 14.10.2015 15:15
cine sunt eu nu are importanta dar vad o oarece schimbare in opinie dupa ce atrageai atentia unora sau altora pentru "ura" pentru TOT ce era german. Iti replicasem atunci ca, personal, DOAR vag si atitudinea acestui concern imi "merge" la suflet nu si Mercedes ori BMW. uite cum acum scandalul vag confirma fix ce tot spuneam eu....un mare buboi plin de mizerie. PS1. acum te cred ca esti chiar misha :) PS2. m-ai citeste odata primul mesaj...nu era un repros ci doar incercam sa ma conving ca esti acelasi misha cu care am avut intodeauna un schimb de replici absolut civilizat in conditiile in care ne-am situat pe pozitii, nu neaparat diametral dar, macar opuse.
-
mishazaitev, miercuri, 14.10.2015 16:06
@Mircea Mester Acum a mers. Multumesc. @@misha (Dl. Vianu) Sa traiti! -::))))) Nu cred ca reply-ul meu a fost unul necivilizat. As zice doar... un pic iritat. Pe scurt problema este urmatoarea. Niciodata nu mi-a placut sa generalizez. Nu am spus niciodata ca o marca face DOAR masini proaste. Insa cand un producator face o porcarie de genul acesta, mai ales dupa ce am fost de doua ori client al grupului respectiv, dati-mi voie sa-mi revendic dreptul la ...scarba! Si da, recunosc! Ati avut dreptate! Si n-as zice ca am fost tot timpul pe pozitii opuse. Macar cand a fost vorba de a aprecia masinile de legenda cred ca ne-am situat pe aceeasi lungime de unda.... Sperand ca nu ma inseala memoria, as vrea sa exemplific in acest sens, evocand un oarecare A 110 Berlinette -::)))
-
mishazaitev, miercuri, 14.10.2015 16:11
Eu, Vezi tu, mai draga domnule eu, tocmai asta-i problema. Nu arunc tigara pe jos la semafor si nu pland pentru ca poluez! Sunt suparat doar pentru ca am fost mintit. Atat. Daca tu treci mai usoar peste chestia asta, iti meriti soarta. Si ai dreptate. Nu neg. E posibil sa mai fie si alti producatori care mint. Da niciunul atat flagrant. Cand va fi prins unul cu o asa mizerie, te asigur ca singura masina pe care ma voi baza si pe care o voi conduce, va fi batrana Dacie 1100.
-
joe21, miercuri, 14.10.2015 17:40
doar asa mai scot niste inventii de pe la sertar, descoperite demult dar puse lacatul pe ele...
-
@misha, miercuri, 14.10.2015 18:23
1. thumb up! 2. da, reactia a fost usor de iritare (n-am zis ca necivilizata) ci doar ca schimbul general de replici a fost absolut OK 3. pozitiile contrare au vizat doar subiectul fierbinte si atat de mediatizat...Indiferent, dialogul a fost o...placere. 4. cu toate ca scandalul asta imi ofera o oarecare satisfactie voi avea bunul simt ( ce chestie) sa nu fac nici un comentariu pe seama lui. Cu toate ca apa la moara...oho! Ma rog...cele max 10 interventii telegrafice de pana acum nu se pun. 5. m-am oprit aici...definitiv.
-
inexorabil, miercuri, 14.10.2015 18:34
@@inexorabil (am oroare de “lanțurile” formate din A rond, dar cum să te abordez astfel?), “dacă chiar vrei VW”…Nu, Mafia (dă-te prins, poznaș mic ce ești!), chiar nu vreau VW. Doar că respect cel mai puternic adversar al companiei mele preferate (totodată, și al companiei tale…). Tu ȋl maculezi și atâta tot. Iar o frază precum “s-ar putea să nu mai existe” trădează ura ta auto-mistuitoare față de un nume care, oricum, creează produse mai confortabile decât cele ale Toyotei și chiar decât cele ale lui Opel Motors (deocamdată). La urma urmei, cel mai elocvent clasament al vânzărilor mondiale va fi cel din 2016, nu cel din 2015! Așadar, de abia la ȋnceputul lui 2017 vom afla și ne vom lămuri cât a contat nebunia Dieselgate (și clienții din rromanika au un cuvânt greu de spus, n’est ce pas?). Până atunci, vom rămâne robii speculațiilor și, probabil, vom continua să ne “căpăcim”.
-
Sam93, miercuri, 14.10.2015 20:01
@Andy nu sunt de acord cu ce ai spus tu. Nu sunt fan VAG dar sunt fanul fostului Phaeton si crede-ma ca era o masina superioara in comparatie cu Audi A8. Practic era un Bentley, cu sigla VW. Esec comercial da, pentru ca stim cu totii cat de snobi is oamenii. Dar masina era una extraordinara. Sa nu mai vorbesc de siguranta. Am avut un prieten de familie cu Phaeton care a pierdut controlul pe un drum umed si alunecos la 90 km/h ajungand intr-un copac. Masina a fost distrusa total in partea din fata dar cu zero instruzie in habitaclu iar el a scapat cu o usoara fractura la un brat din cauza bruscarii. O masina care nu o pot descrie decat cu termenul "overengineered". Ma intristeaza sa aud ca fa vi electrica. Sa faca si ei electrice de volum, ca Phaeton oricum nu conteaza pentru mediu. Cat vor vinde? Cateva mii de exemplare?
-
Rares, miercuri, 14.10.2015 20:05
Tocmai ce a anuntat la PROtv ca vw - a anuntat guvernul american ca au mai instalat niste dispozitive pe masinile pe care le vor lansa la anul in USA. Ce companie. Ce caracter, parca acum aveti mai multa incredere in Fiat, Ford si Fopel sau in Peugeor si Citroen
-
Scorpionul_negru, joi, 15.10.2015 00:58
@Sam93 Da. Ai dreptate. Era un Bentley Continental F.S cu alte haine. Dar A8 imi placea mai mult. Era mai elegant. Si la materiale iti spun ei ca era putin sub A8.
-
mishazaitev, vineri, 16.10.2015 10:02
@Vianu Va asigur de tot respectul meu si astept cu mult interes postarile dumnevoastre intelepte si .... neanonime!
-
Raul, vineri, 27.11.2015 05:45
Teribilistii taranoi veniti la oras, care-si tuneaza motoarele, nu vor agrea automobilul electric. Cauza find ca nu paraie ingrozitor, atuul principal sa fie bagati in seama, ca au si ei ceva deosebit.
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Trebuie sa recastige poporul din nou, problema se pune ca majoritatea nu vor nici adblue, nici scr, in special romanii vor sa simta mirosul de fum generat de bijuteria tehnologica 2.0tdi. Cum facem ? Eu unul diesel nu as mai cumpara decat pana in anul 2007-2009 cand s-au produs ultimele masini fara filtru de particule (unele modele doar), dupa acesti ani categoric benzina, deoarece e mai ieftin de intretinut, performante la fel de bune ca sunt acuma turbo, nu are catalizatoare si minuni, sunt eficiente si incep sa consume putin, iarna se incalzesc mai repede, nu mai e nevoie de problemele specifice diesel (volanta, turbo, injectoare, dpf, egr, etc) - la benzinare turbo e ft fiabil din cate am inteles. iar pretul de achizitie e mai mic la benzinar. Electricele incep sa-mi placa, cand trec pe langa mine si nu au deloc motorul mi se pare genial. As vrea sa conduc si eu asa ceva prin oras.