Volkswagen: ”Softul de păcălire a emisiilor a fost activ și în Europa”
Șeful Volkswagen Marea Britanie a declarat că sistemul de păcălire a emisiilor a fost activ și în Europa. Tot el a lămurit și cum vor fi remediate problemele motoarelor diesel. Între timp, agenția Standard & Poor`s mai dă o lovitură VW.
Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul "Dieselgate"
Dieselgate, cel mai mare scandal în care a fost atras vreodată Grupul Volkswagen, continuă să își deruleze povestea și în Europa. Șeful diviziei VW din Marea Britanie a declarat că software-ul de păcălire a emisiilor a fost activ și în Europa și a afectat testele de noxe.
În trecut, Volkswagen confirmase existența sistemului, dar nu anunțase că el ar fi fost activ și pe Bătrânul Continent. Paul Willis, șeful Volkswagen Marea Britanie, a făcut însă declarația în cadrul unei întâlniri cu primul ministru.
”Am scăpat situația de sub control”
”Din ce am aflat se pare că sistemul de păcălire a emisiilor a influențat valorile NOx și în cazul mașinilor vândute în UK. Aceste mașini sunt comune cu cele vândute în toată Europa și au fost aprobate de organisme similare și în Germania și în alte țări. Am scăpat situația de sub control până când mașinile noastre s-au comportat diferit în regim de test și în regim de rulare normală. De aceea trebuie să aducem oamenii în service, să reparăm problema. Este clar că sistemul a limitat emisia de NOx în timpul testelor, iar valorile reale au fost mult mai mari”, a declarat Willis.
Același Willis a dat asigurări că cele 1.2 milioane de mașini diesel cu probleme, vândute în Marea Britanie, nu vor avea nevoie de un rezervor de uree pentru a reduce nivelul NOx. Soluția pentru cele 400.000 de unități echipate cu motorul 1.6 TDI va fi, fără îndoială, una mecanică și va presupune înlocuirea injectoarelor. Va fi o operațiune de lungă durată și ceva mai costisitoare.
Celelalte motoare diesel, 2.0 TDI și 1.2 TDI, vor putea fi ajustate cu un simplu software.Willis a dat asigurări că aceste modificări nu vor afecta valorile de consum anunțate inițial.
Rating mai mic oferit de agenția Standard & Poor`s
În ciuda reacțiilor prompte din partea oficialilor Volkswagen și a soluțiilor salvatoare pentru rezolvarea testelor de emisii, agenția Standard & Poor`s a redus calificativul pentru Volkswagen AG de la A la A-, al patrulea nivel de siguranță pentru investiții. Agenția a declarat că scandalul Dieselgate a scos la iveală probleme de management și un potențial de îndatorare foarte mare.
”Controalele interne Volkswagen au fost insuficiente în identificarea și prevenirea unor comportamente deviante, iar aceste violări ale regulamentelor interne reprezintă un risc important pentru reputație și securitate financiară”, a declarat un analist Standard & Poor`s.
Decizia agenției ar putea fi influențată și de cele 250 de procese intentate deja celor de la Volkswagen în Statele Unite.
via autonews (înreg.) ll autocar
Si uite asa o sa aiba toate motoarele 1.6 TDi injectoare noi. Cei care sperau sa scada preturile acestor masini la mana a doua tocmai au primit o veste proasta.