Directorul Volkswagen SUA: "Ştiam despre problemele de emisii din primăvara lui 2014"
Michael Horn, directorul diviziei americane a Grupului Volkswagen, va susţine astăzi în faţa unei comisii a Casei Albe că ştia despre emisiile neconforme ale maşinilor din grup încă din 2014. "Mi s-a spus că problema se rezolvă", declară oficialul VW.
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Directorul biroului american al Grupului Volkswagen va recunoaşte astăzi, în faţa unui comitet de anchetă al Casei Albe, că a fost informat cu privire la neregulile la nivel de emisii pe unele maşini vândute de compania pe care o conduce în Statele Unite încă din primăvara anului 2014. Declaraţiile pe care Michael Horn le va da în faţa oficialilor americani au fost deja publicate de Sky News.
"Am fost informat că regulile EPA (Agenţia de Mediu din SUA. n.r.) includ diferite penalizări pentru neconcordanţe la nivelul standardelor de emisii şi că agenţiile pot organiza teste independente cu analize detaliate care pot depista software-ul ce manipulează testele oficiale de emisii", se arată în declaraţia lui Michael Horn.
"Am fost de asemenea informat că inginerii companiei noastre vor lucra cu Agenţiile pentru ca problema să fie rezolvată. Spre sfârşitul lui 2014 am fost informat că echipele tehnice au un plan clar al remediilor care aduc maşinile în standarde şi că aceste echipe se află în legătură cu Agenţiile în legătură cu acest proces", susţine directorul Volkswagen SUA în discursul oficial.
Oficialul grupului german susţine că Volkswagen va lucra îndeaproape cu autorităţile pentru a găsi soluţiile corecte, compania fiind determinată să "rezolve lucrurile".
Presa germană: "Soft-ul a fost activ şi pe maşinile din Europa"
În altă ordine de idei, Volkswagen publicaţia germană Suddeutsche Zeitung anunţă astăzi într-un material exclusiv că software-ul utilizat de grupul german pentru a ascunde emisiile în timpul testelor oficiale din Statele Unite a fost folosit şi în Europa în acelaşi cadru.
Această informaţie, venită de la surse anonime din cadrul Grupului VW, clarifică o serie de zvonuri anterioare care susţineau că cele 8 milioane de maşini europene implicate în scandal nu au avut nevoie de activarea unui astfel de soft pentru că regulile de emisii din Europa sunt mai puţin stringente decât în SUA.
In America doar 17 state au legi cu privire la nivelul de emisii. Dintre primele trei state cu cel mai mare numar de automobile diesel, California, Texas si Florida, doar California are restrictii de emisii. S-ar putea ca in realitate VW sa scape mult mai ieftin cu rechemarile, cel putin in US. Multi nici macar n-au auzit de tevatura asta iar pe si mai multi ii doare la basca de EPA. Deja au estimat ca maxim 70% din proprietarii de VW diesel se vor prezenta la un upgrade. Iar daca soft-ul va reduce puterea motorului si va mari consumul, proprietarii de VW au spus ca le trimit bezele celor de la EPA si cam atat. Deja ecologistii sunt disperati pentru ca nu exista inca legislatie care sa oblige oamenii sa-si modifice masina pentru a se conforma normelor de emisii. Din nou, California e singurul stat care conditioneaza annual inoirea inmatricularii de trecerea testului de emisii. VW cred ca va juca totul ca la carte, vor veni cu declaratii, vor colabora cu guvernul, vor implementa masurile pe care le vor gasi de cuviinta, bla-bla-bla si cam atat. La radio vad ca deja au inceput reclamele la VW certificate (sh), deci ceva vor face in directia asta. Se pare ca programul de "resapare" va incepe la 1 Ianuarie si va dura pe toata perioada anului viitor. E o criza, dar pana acum doar un singur official VW a declarat ca s-ar putea sa fie o "criza existentiala", cu alte cuvinte care sa duca la falimentul VW. In orice caz, n-am auzit inca de masuri disperate cum a facut taiota in 2011 cand au vandut saptamani la rand masinile in pierdere, doar sa-si mentina cifrele de vanzari. Ce este sigur este ca VW are o baza solida de clienti pe care pot conta. Cine a condus vreodata un VW stie de ce.