Toyota, BMW şi Mercedes sunt cele mai valoroase branduri auto din lume în 2015
Topul anual realizat de compania Interbrand ne indică evoluţia valorii de piaţă a celor mai importante companii de pe Glob, indiferent de domeniul de activitate. 15 companii auto se află în Top 100 mondial.
Toyota, BMW şi Mercedes-Benz sunt cele mai valoroase branduri din lumea auto în 2015. Informaţia a fost confirmată oficial de celebrul Top 100 Interbrand, un studiu care analizează anual creşterile şi descreşterile valorilor companiilor din toate domeniile la nivel mondial.
Recordul industriei auto: locul al şaselea la General
La fel ca anul trecut, Toyota rămâne cel mai valoros brand al lumii auto, ocupând poziţia 6 la general. Constructorul japonez urcă două poziţii în comparaţie cu 2014 şi ajunge pe cea mai înaltă treaptă ocupată vreodată de un producător de maşini în clasamentul Interbrands. Valoarea estimată a celor de la Toyota este de 49.05 miliarde de dolari, în creştere cu 16% faţă de anul trecut. De notat şi faptul că în 2011 Toyota se afla pe locul al 11-lea la general, fiind şi atunci marca cel mai bine clasată în acest clasament.
Pe locul al doilea în clasamentul constructorilor auto se află BMW, marca bavareză reuşind să crească cu 9% faţă de anul trecut. Valoarea estimată a brandului BMW este de 37.2 miliarde de dolari, valoarea care poziţionează constructorul german pe locul 11 în clasamentul general.
Locul al treilea pe podiumul industriei auto la capitolul valoarea de piaţă este ocupat de Mercedes-Benz, care vine în clasamentul general imediat după BMW: pe poziţia a 12-a. Conform analiştilor Interbrand, valoarea de piaţă a mărcii Mercedes-Benz este de 36.7 miliarde de dolari.
Topul auto adună în total 15 mărci de renume internaţional, cea mai interesantă apariţie fiind cea a brandului Mini, new entry în Top 100, care ocupă poziţia a 98-a. De asemenea, este interesant de notat faptul că, deşi toate mărcile auto din Top 100 au crescut ca valoare de anul trecât până acum, recentul scandal Dieselgate a afectat Volkswagen, singurul producător auto în scădere (-9%, locul 35 la General). Audi a reuşit să treacă mai uşor peste şocul din grup, crescând cu 5% (locul 44 la General).
Apple domină topul Interbrand
În clasamentul general pe toate industriile, topul este dominat de companii care activează în zona tehnologică. Apple domină clar topul Interbrands, cu o valoare estimată de 170.3 miliarde de dolari (+43%), gigantul american fiind secondat de Google, locul al doilea, cu o valoare de 120.3 miliarde de dolari. Pe locul al treilea se clasează Coca-Cola, cu o valoare de 78.4 miliarde de dolari.
TOP 100 Interbrand | |||
Poz. | Brand | Valoare de piaţă (miliarde dolari) |
+/- faţă de 2014 |
1 | Apple | 170.3 | +43% |
2 | 120.3 | +12% | |
3 | Coca-Cola | 78.4 | -4% |
4 | Microsoft | 67.7 | +11% |
5 | IBM | 65.1 | -10% |
6 | Toyota | 49.05 | +16% |
7 | Samsung | 45.3 | 0% |
8 | General Electric | 42.3 | -7% |
9 | McDonald's | 39.8 | -6% |
10 | Amazon | 37.9 | +29% |
11 | BMW | 37.2 | +9% |
12 | Mercedes-Benz | 36.7 | +7% |
19 | Honda | 23 | +6% |
35 | Volkswagen | 12.5 | -9% |
38 | Ford | 11.6 | +6% |
39 | Hyundai | 11.3 | +8% |
44 | Audi | 10.3 | +5% |
49 | Nissan | 9.1 | +19% |
56 | Porsche | 8.06 | +12% |
74 | Kia | 5.7 | +5% |
79 | Harley-Davidson | 5.5 | +14% |
85 | Chevrolet | 5.13 | +2% |
87 | Land Rover | 5.10 | +14% |
98 | Mini | 4.2 | Nou |
dupa IBM si noi ceva, vw a cazut in mufarina cu 9% usor usor isi va gasi si brandul asta mic un loc cuvenit...mai spre coada clasamentelor.