Presa germană: Martin Winterkorn va fi înlocuit vineri din poziţia de CEO al Volkswagen Group
Scandalul major în care este implicat Grupul Volkswagen va scutura serios ierarhiile constructorului german. Prima ţintă este chiar CEO-ul VAG, Martin Winterkorn.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Povestea Dieselgate, în care Grupul Volkswagen este acuzat că a falsificat rezultatele testelor de emisii şi de consum pentru a putea să vândă motoarele 2.0 TDI în SUA, ajunge la inevitabilul subiect al vinovaţilor. Iar publicaţia germană Tagesspiegel anunţă astăzi că zilele lui Martin Winterkorn în fruntea gigantului auto german sunt numărate.
Conform jurnaliştilor germani, Winterkorn (68 de ani) va fi schimbat din funcţie cu Matthias Muller, actualul CEO al Porsche, într-o întâlnire extraordinară a Consiliului de Administraţie Volkswagen AG care va avea loc vineri, 25 septembrie. Muller, în vârstă de 59 de ani, conduce destinele Porsche din 2010, reuşind să transforme marca într-un model de succes la nivel mondial şi orchestrând revirimentul acesteia din ultimele sezoane.
"Winterkorn nu mai beneficiază de încrederea Consiliului de Administraţie", notează publicaţia germană, citând surse din interiorul Volkswagen Group.
Poziţia lui Winterkorn a devenit foarte şubredă în cele două zile de la declanşarea scandalului în SUA. Nume mari din politica germană cer înlăturarea omului care a condus atât VW Group din poziţia de CEO, cât şi marca Volkswagen din postura de director. "Sunt sigur că vor exista consecinţe la nivel de personal în cadrul grupului Volkswagen, nu există niciun dubiu cu privire la asta", a declarat astăzi Olaf Lies, politician german şi membru în comisia de supraveghere a Grupului Volkswagen.
Şi analiştii consideră că poziţia lui Winterkorn se clatină serios, Arndt Ellinghorst (Evercore ISI) susţinând că nu există nicio explicaţie pentru care Winterkorn să nu ştie despre problema celor 11 milioane de maşini afectate de problema Dieselgate: "Winterkorn fie ştia despre ceea ce se întâmpla în SUA, fie nu i s-a raportat nimic. În prima situaţie, ar trebui să demisioneze imediat. În a doua situaţie, ar trebui să ne întrebăm de ce o astfel de neregulă majoră nu a fost raportată la vârf, iar de aici lucrurile devin din nou complicate", spune analistul german.
via Automotive news (înreg.)
Era si timpul ! Bye, bye... mos parsiv !