Volkswagen riscă cea mai mare amendă din istorie pentru influențarea testelor de emisii din SUA. Acțiunile companiei scad
Președintele Volkswagen declară că scandalul în care este implicată compania știrbește încrederea clienților. Consecințele sunt grave, pentru că germanii riscă cea mai mare amendă din istoria industriei auto: 16 miliarde de euro.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Scandalul în care este implicat Grupul Volkswagen în Statele Unite ia amploare. Autoritățile guvernamentale americane au acuzat conglomeratul german că a păcălit testele de consum și emisii desfășurate de EPA (Agenția de Mediu din Statele Unite) în mod intenționat.
La numai câteva zile de la aceste acuze, Volkswagen face primele declarații și promite să colaboreze cu organele de anchetă. Potrivit EPA, germanii au admis instalarea unui soft capabil să păcălească normele de testare EPA. Grupul VAG a implementat programe de software complexe, create special pentru a manipula testele EPA.
Consecințele sunt mult mai grave de atât, întrucât Volkswagen a încălcat cu bună știință legea Clean Air Act. Aceasta stabilește o limită legală pentru emisiile de oxizi de azot, însă în cazul Volkswagen valorile înregistrate de mașinile testate puteau depăși chiar și de 40 de ori pragul stabilit. Depășirea flagrantă a acesor norme are un impact puternic și asupra mediului înconjurător.
Experții susțin că nivelul ridicat de emisii de oxizi de azot era o consecință a reducerii consumului de către software-ul instalat.
Șeful VW: ”Sunt întristat că am înșelat încrederea publicului”
Cynthia Gilles, administratorul desemnat al EPA a făcut o serie de noi declarații care vin să arunce o pată neagră asupra reputației Volkswagen. ”Aceste nereguli sunt foarte grave, nu doar pentru că s-au descoperit metode de fraudare, ci și pentru că Volkswagen a ascuns voit aceste valori față de EPA și față de clienții săi din America. Mă așteptam la mai mult din partea Volkswagen”, a concluzionat cu dezamăgire Cynthia Gilles, care nu a reușit să ofere un motiv public pentru fapta comisă de Volkswagen. Nici germanii nu au vrut să facă comentarii pe marginea motivației.
Cum era de așteptat, scandalul a aruncat o avalanșă de întrebări în direcția VAG. Prin urmare, Volkswagen a ieșit la rampă cu un comunicat de presă și o declarație oficială a lui Martin Winterkorn, președintele executiv Volkswagen.
Winterkorn și-a exprimat regretul și a promis că va colabora cu EPA pentru finalizarea anchetei. ”Eu, personal, sunt extrem de întristat de faptul că am distrus încrederea clienților noștri și a publicului general”.
Oficialul a continuat discursul pe un ton justițiar: ”Nu tolerăm și nu vom tolera încălcări ale regulamentelor noastre interne și ale legilor în vigoare. Prin urmare, vom coopera 100% cu EPA în cadrul investigației și, la rândul nostru, vom organiza o anchetă internă pentru a stabili vinovații”, a concluzionat Winterkorn.
500.000 de mașini cu emisii mincinoase
Atitudinea Agenției de Mediu din Statele Unite a fost destul de fermă. Americanii au cerut rechemarea în service a mașinilor echipate cu programul de păcălire a testelor de emisii. Este vorba despre 482.000 de mașini: exemplare VW Jetta, Beetle și Golf produse între 2009 și 2015, exemplare Passat produse între 2014 și 2015 și chiar exemplare Audi A3 produse între 2009 și 2015.
Toate mașinile rechemte în service au fost echipate cu motorul 2.0 TDI, cu patru cilindri, capabil să ofere 150 de cai putere. Culmea, motorul este promovat de germani cu eticheta ”Clean diesel”. Este încă neclar dacă rechemarea în service pentru înlăturarea software-lui va fi extinsă și asupra mașinilor vândute pe piața europeană. Cert este că Volkswagen a oprit, momentan, comercializarea modelelor afectate în SUA și ar putea avea probleme mari cu introducerea altor versiuni diesel pe piața de peste Ocean.
Cea mai mare amendă din istoria automobilului
Scandalul ar urma să aibă și implicații financiare grave pentru Grupul Volkswagen. În trecut, Kia și Hyundai au fost amendați cu 300 de milioane de dolari pentru măsluirea cifrelor oficiale de consum, tot pe piața din Statele Unite. Având în vedere gravitatea faptei, Grupul Volkswagen ar putea primi o amendă și mai mare.
Surse din cadrul EPA susțin că Volkswagen ar putea fi amendat cu până la 37.500 de euro pentru fiecare mașină cu probleme. Asta ar duce la cea mai mare amendă din istoria industriei auto: aproximativ 18 miliarde de dolari, ehivalentul a 16 miliarde de euro. Ca să înțelegem ce înseamnă această sumă pentru al doilea cel mai mare grup auto din lume (după cifrele de producție înregistrate în 2014), facem o scurtă trimitere în trecut, când VAG anunța o investiție de 20 de miliarde de euro până în 2020, pentru cercetarea și dezvoltarea noilor tehnologii la nivelul întregului grup.
În anul 2014, vânzările Grupului Volkswagen au adus în vistierie 202.5 miliarde de euro, cu 2.8% mai mult decât în 2013. Cu toate acestea, profitul operațional a fost de 12.7 miliarde de euro. De asemenea, lichiditățile pentru Divizia Automobile ajunseseră 16.9 miliarde de euro la finalul anului fiscal. Prin urmare, dacă amenda se confirmă, Volkswagen s-ar putea trezi în mijlocul unei probleme financiare.
Acțiunile companiei au scăzut dramatic
Consecințele financiare grave nu se opresc aici. Scandalul izbucnit la finalul săptămânii trecut a adus o evoluție de coșmar pentru acțiunile VAG, odată cu deschiderea bursei. Acestea au scăzut prima dată cu 18% și au ajuns apoi mai mici cu 23%, consemnând astfel o depreciere a brandului de aproximativ 15.4 miliarde de euro. Efectele ar putea avea consecințe pe termen lung, doarece acțiunile ar putea să scadă pe măsură ce sancțiunile americanilor vor fi din ce în ce mai drastice.
Mai mult, această cădere dramatică a valorii acțiunilor ar putea avea consecințe și asupra comitetului de conducere. Un analist german al Commerzbank AG, susține că verdictul unei fraude ar putea atrage înlocuirea conducerii Volkswagen.
-
Hunter, luni, 21.09.2015 14:54
Tertipuri nesimtite. Chiar daca apreciez grupul VAG, stirile din ultima perioada cam lasa un gust amar multor persoane (clienti actuali, clienti viitor si intreaga industrie). In conditiile in care tu ca VW si ca grup urmaresti sa devi nr. 1 mondial, nu recurgi la asa ceva. Din pacate VW nu mai este ceea ce a fost, cand la conducere se afla Ferdinand Piëch. De cand cu Winterkorn asta, multe s-au schimbat, iar la unele aspecte in rau. Pacat, pentru ca dupa mine, pentru VAG urmeaza o perioada de stagnare sau scadere la toate capitolele. Si deja putem vedea din articol reactia bursei. Totul depinde acuma de clienti....cat de repede vor uita acest scandal, cum vor uita si mai ales daca vor uita.
-
ALEIX, luni, 21.09.2015 15:01
Ancheta interna , ca nu se stia ce si cum la varf...dar marmota da cu invelitul ciocolatei in continuare .
-
@Hunter, luni, 21.09.2015 15:02
De acord cu tine. Sunt nesimtiti. Dar da-mi voie sa "prezic" ce se va intampla in Europa: desigur astfel de modele cu aceleasi motoare au ajuns si in Europa si va veni valul si pe aici. Ca urmare se va observa o crestere a importurilor de SH-uri diesel in urmatorii ani in tarile mai sarace, ca Romania, pentru ca pe la noi inca lumea nu constientizeaza cat de daunatoare sunt noxele. In acest fel germanii vor continua sa-si vanda jafurile in Romania si sa-si cumpere alte marci mai putin poluante. Deci afectate nu sunt tarile europene mai evoluate, ci tot cele mai sarace.
-
ALEIX, luni, 21.09.2015 15:02
Ancheta interna , ca nu se stia ce si cum la varf...dar marmota da cu invelitul ciocolatei in continuare .
-
LauCalin, luni, 21.09.2015 15:03
Foarte bine! Sa plateasca de le sar capacele! Daca si VW recunoaste greseala este cat se poate de clar ca a fost ceva intentionat. Pentru ca stia de ea, insa spera sa nu se prinda nimeni. Dar asa e cand alergi dupa bani, putere si faima. Cred ca VW s-a lins pe bot de nr. 1 mondial. Sau poate ca va ajunge pentru ca va avea avans datorate vanzarilor de pana acum. Si daca se va intampla asta, va ajunge nr.1 la limita. Desi eu sincer sa nu fiu nu cred ca vor ajunge. Si intre noi fie vorba, in acest mod nici nu imi doresc sa ajunga. Eu ma intreb cu cat a fost platit furnizorul ca sa livreze un soft de genul acesta pentru VW. Si mai ales cine e furnizorul ala.
-
Sergiu, luni, 21.09.2015 15:14
”Eu, personal, sunt extrem de întristat de faptul că am distrus încrederea clienților noștri și a publicului general”. Serios? Asta spui când eşti nevinovat, nu după ce recunoşti că totul a fost făcut intenţionat. Eu, personal, cred că e extrem de întristat că au fost prinşi.
-
Cyrus, luni, 21.09.2015 15:15
E grav ce-au facut, dar nici amenda de 16 miliarde nu este mica...
-
zarnesteanu, luni, 21.09.2015 15:17
Ma intreb cat ar fi pierdut cu adevarat din vanzari daca erau corecti si prezentau cifrele reale ale emisiilor? Ce mare lucru era daca aveau un consum un pic mai ridicat dar poluarea cu noxe era in limitele legale? Unul din primele lucruri pe care le inveti la o scoala de business este sa fii correct pana in varful unghiilor, cu orice pret. Chiar se merita o gaura uriasa in buget si imaginea terfelita pe ani de zile pentru niste cifre pe hartie? Oricum, cred ca anul asta isi pot lua adio de la numarul 1 in vanzari. Poate si la anul. Ca si in cazul medicamentelor otravite de la Tylenol sau criza de la American Experss, nu pot sa nu remarc reactia "ca la carte" a Management-ului VW. Iesirea imediat la rampa, asumarea vinei, si promisiunea de colaborare cu autoritatile. Tardiv, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Mi-e foarte greu sa cred ca Winterkorn n-a stiut personal de magaria asta. Deasemenea mi-e foarte greu sa inteleg cum tu, ca si corporatie, iti asumi un risc enorm sa manaresti un software si sa tragi in piept autoritatile intr-o tara cu cele mai stricte norme de poluare si mai rau, intr-o tara care este o forta incontestabila in informatica? Bai frate, ca ma apuc io Gica Padurica sa-mi fac un upgrade la soft prin Kleemann, Vaith, Brabus sau mai stiu eu care si sper sa nu ma prinda Mercedes si sa-mi anuleze garantia e un lucru. Dar sa vii oficial ca si companie si sa bagi niste linii de cod si sa speri ca aia sunt asa de prosti si nu vad, asta deja e cretinism acut. Ce ma deranjeaza si mai tare este ca se stie de ani de zile cat sunt de cancerigene emisiile de la diesel. Iar acum afli in media ca emisiile astea de fapt sunt de 40 (patruzeci !!!) de ori mai mari decat limitele admise? Ce se intampla in aglomerarile urbane de milioane de locuitori? VW a zbarcit-o urat de tot de data asta si se pare ca ciomagul o sa le fie pe masura. Pacat de ei si de toata munca enorma pe care au depus-o ani si ani de zile sa ajunga la nivelul la care sunt acum.
-
@LauCalin, luni, 21.09.2015 15:17
O intrebare de tine de morala: ai prefera sa fii numarul unul modial trisand sau curat ? Ce te face sa crezi ca nu vor minti si la numarul de unitati vandute, doar de dragul sa fie germanii "cei mai primii" ? Stii cam cum e cu astia numarul 1 mondial? Cam cum e cu romanii care au numai presedinti si primari corupti si hoti. Mi-e scarba de tot ce inseamna minciuna. Despre produsele germane am avut mereu o parere bunicica insa nu am fost niciodata fan al masinilor produse de germani, pentru ca stiu ca mint. @Hunter: pe piata din Romania nu se vor schimba preferintele clientilor spalati pe creier de ideea ca germanii fac cele mai bune masini. Tot pe TeDeI se vor orienta, "ca e cele mai bune"
-
Andy, luni, 21.09.2015 15:37
Va dati seama cam cum au mintit insa in trecut toate firmele consumatorii... pe vremea cand nu existau organisme de reglementare si spaga de nivel inalt era la ea acasa chiar si in vest? E nasol rau ce se intampla si acum. Practic au ales sa minta desi stiau ca se pot arde rau. Probabil ca profitul ar fi fost prea mare si atunci au ales sa riste, gandindu-se ca sunt mici sansele sa fie prinsi. Intamplarea demonstreaza ca nemtii nu-s asa de corecti si constiinciosi asa cum sunt vazuti pe plaiurile mioritice...ca un fel de semizei. Valabil si pentru japonezi care nu mai sunt ce erau acum zeci de ani. Profetia mea e ca in urmatorii 2 ani cel putin, VW ca grup nu va ajunge pe primul loc. Toyota, VW si GM va ramane tripleta din frunte cu mari semne de intrebare si pentru GM pentru ca Hyundai-Kia le sufla in ceafa de ceva vreme.
-
LauCalin, luni, 21.09.2015 15:57
@@LauCalin, pai asta spuneam si eu. Chiar daca va ajunge pe primul loc va fi praf in ochi doar pentru habarnisti, care in afara de nemti nu exista nimeni si nimic. Si daca imi permiteti un mic off topic, in Germania cel putin o data pe saptamana se difuzeaza documentare despre holocaust, Hitler, al doilea Raboi Mondial, lagare etc. pe motiv ca nemtii si acum regreta cele intamplate acum mai bine de 70 de ani. Ei bine, si asta e praf in ochi. Nu zic ca li se pare in ordine ce s-a intamplat acum, dar in prezent ii cam doare in cot. Cam cum i-a durut in cot si pe cei de la VW cand au pornit toata nebunia asta.
-
Escu Popoviciu Budante, luni, 21.09.2015 16:04
Si citeam odata comentaiul unui ''anonim'' frustrat cand zicea ca ''VW va ajunge numarul unu anul asta'' , vorbea cu atat patos......Acum mi se face mila de el saracutul cand Volzvagan va fii chiar sub GM :)))))
-
Valeriu, luni, 21.09.2015 16:07
VW nu a pacalit doar autoritatile. Ei isi pacalesc constat de ani buni de zile clientii. Unii din ei, mai destepti, se prind si renunta la VW, Audi, Skoda, Seat, dar altii nu se prind o viata si raman fideli VW oricate pompe, distributii si motoare ar schimba. Nu vrea sa-i numesc bauti in cap, ci doar fani inflacarati ai marcii germane. VW numarul 1 mondial la vanzari ? Cui ii pasa. Pot iesi si la distanta de 10 milioane de auto vandute fata de urmatorii clasati. Asta nu ma va convinge pe mine ca sunt seriosi. Si Audi sau BMW vand mai bine ca alte marci premium, insa asta pentru ca altii sunt foarte limitati si nu stiu ca mai exista si altceva.
-
Marian, luni, 21.09.2015 16:21
Ce masini prefera europenii in 2015 ? 1. VW Golf; 2. VW Polo; ... 5. VW Passat. O fi raport platit de VW sau europenii sunt destul de creduli la Ad-Blue, pardon Ad-bullshit ? Daca acest clasament ramane la fel si anul viitor, atunci e grav rau. Trebuie sa fii prost tare ca sa pui botul la reclame frumoase si beculete ca sa mergi pe VW cand ai atatea alte variante fiabile si mai bune.
-
verde, luni, 21.09.2015 16:29
Rușinos.
-
mm, luni, 21.09.2015 16:50
de fapt asistam la o criza a corporatismului care seamana foarte mult cu cea a comunismului, s-a ajuns la organisme supraponderale a caror administrare devine din ce in ce mai ineficienta, ajungandu-se astfel la un lant continuu de incompetenta care se apara prin declaratii pompoase si falsificarea rezultatelor (sa nu uitam productiile record de pe vremea comunistilor), iar vag nu cred ca-i singuru caz, stati sa vedeti cand se va sparge buboiul apple..
-
mk9, luni, 21.09.2015 16:54
un bun moment pentru a cumpara actiuni vag, sunt curios cum se va schimba structura actionariatului?
-
Andrei, luni, 21.09.2015 18:02
Numai americanii puteau sa faca o astfel de manevra, e ceva asemanator cu Apple - Samsung.....pai cum sa mai scada si ei vanzarile concurentei si sa impulseze propria industrie, uite in modul asta....tancurile lor de masini, scot fum vizibil.....dar acel fum negru este nepoluant, in schimb Vw a poluat cu 50 de grame in plus...fata de cat a declarat...CEA MAI MARE ESCROCHERIE.....si cu emigrantii astia la fel este...o manipulare totala a maselor si a mass-media....interese mari...oricum e mizerabila treaba cu SUA, singurii care isi pot permite sa le dea peste nas americanilor cand devin escroci sunt rusii, si o fac foarte bine....daca vor dobandi autonomia in tarile baltice, atunci chiar le da peste nas yankeilor foarte bine.
-
Corect, luni, 21.09.2015 18:18
Productiile mari manevreaza castigurile mari si majoritatea populatiei, cel mai bine este sa iti cumperi o masina careia nu i se face reclama si promovari artificiale....si americanii au bubele lor, dar isi spala rufele bine, si de, cine sa se puna cu ei....cum e cu Hyundai acum .... o promocare iesita din comun, prefer un Subaru oricand si in detrimentul oricarei masini premium. Pana la urma ce ai nevoie de atat lux, de ai fi vreo personalitate....motorul acela boxer in patru cilindri face toti banii...cand ceva incepe sa devina popular si laudat artificial deja nu miroase a bine....oricum Vw ma indoiesc ca face masini nesigure si necalitatite, dar produce atat de mult incat incurca multe interese venite din exterior. A cam furat din maiul americanilor si japonezilor in China, dar asta e acum a iesit scandalul asta...pana la urma, le mai taie din elan...cand cobori, alternativa contrara este, a urca si a munci mai mult si mai bine. Asa ca nu ma deranjeaza pe mine cu nimic aceasta propaganda mass-media, la fel cum nu ma deranjeaza nici propaganda refugiatilor si toate vrajelile scornite! Chiar ne cred prosti!? nu au decat, dar nu suntem prosti....cei care vor sa puna botul la aceste fumuri in vant nu au decat.
-
rov, luni, 21.09.2015 18:27
Toti gresim mai mult sau mai putin. Nu suntem perfecti. Dar si aici este un mare DAR, cel ce recunoaste greseala poate fi iertat, cel ce insita ...niciodata. Imi era teama ca nemtii vor insista in prostie (ca pontalacu) Dar nu. Au fost prinsi...scuze. Aici e diferenta.
-
Moscow, luni, 21.09.2015 18:29
uite momentul in care apreciez liniste rusului si "incapacitatea" lui de a fi perfectibil, cum este cazul germanilor, japonezilor, "americanilor", care cuprind cam tot ce e bun de prin toate nationalitatile si culturile, chiar si tu cel care citesti acest comentariu poti fi americanul...unul mai sus zicea de corectitudinea germanilor, dar corectitudinea americanilor o fi ea chiar atat de mare. Cine a facut majoritatea razboaielor si manevreaza interese mondiale, americanii, cine au dat bombe atomice in Japonia, fiecare natie perfectibila atat de multi detine si multi nebuni.....propabil noi care comentam la acest fum in vant suntem parte din ei.
-
dan_grc, luni, 21.09.2015 18:41
Sa le faca o esalonare totusi, cu dobanda mica, ca la prima casa, aici sa se numeasca " prima amenda record". @Valeriu Chiar ma intrebam cand apare si Bmw in peisaj, acum pe bune, eu inteleg ca asta este un bun prilej de a pune toate marcile nemtesti la gunoi, dar nu e chiar asa, lumea stie de zeci de ani ca mai exista si alte marci, tu crezi ca acest scandal va schimba raportul de forte peste noapte, clientii cu bani vor renunta brusc la Audi, bineinteles si la Bmw? Normal ca nu, pentru ca sunt spalati pe creier, o sa spui, dar asa pot renunta si la GM, si la Hyundai Kia, nici ei n-au fost tocmai corecti, probabil ca se vor mai descoperi, Doamne ajuta sa fie si Bmw pe acolo, sa vezi cum va zburda Lexus si Infiniti pe mapamond, adica daca nici asa, sa stii ca e chiar grav, vorba lui @Marian.
-
OVIDIU, luni, 21.09.2015 19:01
INTERESANT NU CRED CA LA W IN URMATORII MULTI ANI SE V-A PUNE PROBLEMA DACA E NR.1,2 SAU3 IN LUME CI PUR SI SIMPLU DACA V-A SUPRAVIETUI PENTRU CA VOR PIERDE PIETE MARI DE DESFACERE-USA, CANADA, IN EUROPA TARILE NORDICE CATEGORIC, PARTIAL VESTICII SI PARTEA NOASTRA DE EST IAR EXPANSIUNEA CHINEZA V-A LUA SFARSIT IAR BURSA V-A SPECULA OPORTUNITATEA ACTIUNILE CRED CA VOR SCADEA MULT DE TOT SI PROBABIL PESTE ANI VOR APAREA ACTIONARI IMPORTANTI CU TOTUL NOI TOATE ACESTEA VOR PROPULSA IN FATA MARCILE FRANCEZE CARE INCEARCA DE ANI BUNI SA INTRE PE PIATA DIN SUA UNDE SE PARE CA ABIA ACUM CITRO CU DS-URILE LOR AU INCERCARI TIMIDE, IN CHINA TOT CITRO STA FOARTE BINE IAR RENO ARE INTERZIS SI NUSTIU NIMIC DE INDIA. PROBABIL VOR SUPRAVIETUI DAR PENTRU CA VOR TREBUI SA FACA CU ADEVARAT CERCETARE VOR VINDE DIN MARCILE MULTE DE ALTFEL PE CARE LE DETIN
-
Alex, luni, 21.09.2015 19:07
Intai au mintit cu consumul la XL1, dupa aceea cu normele de testare a sigurantei la Audi, ADAC a falsificat voturi in favoarea lui Golf, in 2012 a fost compania cea mai PUTIN verde din lume, acum asta....Alti producatori BUNI se chinuie sa fie cumparati si mincinosii astia ajung pe locul 1 in lume la vanzari....
-
Koss, luni, 21.09.2015 19:13
Diesel = Cancer
-
Bailesti, luni, 21.09.2015 19:20
Iese zaibaru la romani, ce dracu mai conteaza ca americanii iar iau sabotat si iau sanctionat pe nemti...
-
Daniel, luni, 21.09.2015 19:26
Am lucrat pentru ei si pot spune ca VW sunt niste mizerii. Stiu sa faca multe...dar prost si pentru scurt timp ca se defecteaza repede. Acum lucrez pentru Renault si nu ma pot opri sa nu vad diferenta de calitate la piese si ansambluri importante: motor, cutie si alte sisteme. Mai empirice, mai putin tehnologizate, calitativ mai bune per total si...mult mai rentabile.
-
Scrooge, luni, 21.09.2015 19:49
.....Das Auto
-
Marius, luni, 21.09.2015 20:30
Pai dacă germanii sunt cei mai tari, atunci să și primească cea mai mare amendă. Oare mai putem avea incredere în vreo marcă auto care-și face atât de multă reclamă? Așa sunt unii obișnuiți să-și plătească pozițiile de tot. No.1 la vânzări prin minciuni. Și mai zic unii ca germanii sunt corecți... Sa se facă și un clasament cu mărcile care își fac cel mai puțin reclamă, că vreau să-mi cumpăr și eu mașină. Nu din asta foarte renumită, cumpărată de toți europenii, ci una mai necunoscută.
-
Gogu, luni, 21.09.2015 20:40
Spuneti-mi voi care e diferenta intre un neamt mincinos si un tigan din Targul Vitan care da kilometrajul inapoi?
-
Andy, luni, 21.09.2015 20:44
@Daniel Ideea e ca cu cat un produs e mai complex, mai electronizat si mai bazat pe soft, cu atat sansele sa pice cresc exponenetial fata de un produs bazat pe solutii mai simple. Acum conteaza fiecare ce vrea. Unii poate vor super tehnologie, dotari, confort etc. pentru ca oricum isi schimba masina la 4-5 ani...adica exact cand iese din garantie, altii poate se gandesc ca atunci cand achizitioneaza o masina noua fiabilitatea si costurile scazute in exploatare sunt mai importante pentru ca intentioneaza sa foloseasca masina 8-10 ani sau mai mult. Romanii pica undeva la mijloc, pentru ca majoritatea achizitioneaza sh-uri. Sh-uri iesite de prin garantie aduse de afara. Genul 3-4-5 ani cu 100.000-200.000 km rulati. Rezultatul e catastrofal: costuri mari de intretinere, nervi etc. Ideea e ca masinile complexe nu-s pentru oricine, iar romanii saraci care cumpara sh-uri se ard. Aici vina e si a guvernantilor din ultimii 25 de ani care au dus tara asta unde au dus-o...Puteam sa fim la nivel cu cehii si polonezii, peste unguri, sloveni, croati sau slovaci. Dar asta e...Pacat ca in poveste intervine si zicala "caine raios cu coada pe sus" care se aplica celor care au 10-15.000 de euro si prefera sh, eventual premium doar ca sa dea impresia ca apartin unor clase sociale superioare...de parca nu stie toata lumea ca majoritatea masinilor premium de pe piata de la noi sunt la a nspea mana...
-
bbb, luni, 21.09.2015 20:49
Cand spuneam acum cateva luni ca din SUA o sa se traga declinul VAG nu ma credea nimeni. Cam asta este respectul aratat fata de clienti si chiar si fata de ei. SCOPUL PRINCIPAL ESTE BANUL.
-
@Alex, luni, 21.09.2015 21:13
http://www.automarket.ro/stiri/studiu-toyota-este-cel-mai-verde-brand-din-lume-45455.html este pe locul 3 , nu pe ultimul loc nebunule (articolul e din 2012) Cu ce au mintit in legatura cu XL1 ? canta la alta masa , ca incepi sa delirezi P.S : daca tot te iei si de Golf : http://www.automarket.ro/stiri/studiu-toyota-este-cel-mai-verde-brand-din-lume-45455.html
-
@Alex, luni, 21.09.2015 21:14
P.S : daca tot te iei si de Golf : http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-devine-prima-masina-non-nipona-care-castiga-titlul-masina-54182.html Acesta este link-ul care vroiam sa il pun
-
bbb, luni, 21.09.2015 21:23
Si uite asa Renault Group va ajunge numarul unu mondial. Oricum Talisman si Megane au cel mai avansat sistem de directie din segmentul din care fac parte si cu toate astea nu-s simple, dar fiabilitatea lor este deasupra lui VW Group. Cu timpul, va cadea si Toyo Motors Corporeisan , si uite asa Ivanoff isi va mai baga burete in nas, adica @Pana alias Ivanoff alias Vianu, cati or mai fii .Stiu ca e dureroasa realitatea dar Renault face masini mult calitative pe langa VW si chiar Audi.
-
Mecanicu', luni, 21.09.2015 21:37
Daca UE nu amendeaza tot ce misca prin Europa sub steag american habar nu are de politica: McDonalds, Coca Cola, Microsoft, Oracle., Chevrolet, Ford tot ce misca ca motive sunt multe.....numai pentru spaguta in estul Europei poti ancheta mai toate companiile americane de soft.... Astia sunt niste ipocriti ce n-ai vazut ! fac niste masini de 2 lei cu motoare de 5 l, 6 l, 12l care cosuma si au emisii de noxe cat tractoarele... cine a fost prin SUA si a condus masini americane cu motoare mari si-a dat seama ca sunt mult mai puturoase decat masinile nemtesti cu motoare de 2l si 3l, cu mici exceptii... Asta este politica si razboi economic, daca UE nu reactioneaza suntem un continent de fraieri: - coca cola are datorii catre fiscul american de 3,3 miliarde de dolari http://www.businessinsider.com/irs-coca-cola-tax-bill-2015-9 - la fel datorii foarte mari au microsoft, amazon.com si alte companii americane cunoscute - banutii trebuie recuperrati de undeva bine ar fi din afara Americii - Volkswagen a devansat GM, devenind al doilea mare producător auto mondial in 2014 - ce om sanatos la cap ar da la schimb vw sau masina lui audi pe un model echivalent de la GM? - se negociaza intens intre SUA si UE un acord de liber schimb pentru o mega piata dupa modelul UE insa americanii au o problema cu standardele de calitate din Europa care sunt prea inalte pentru producatorii americani....vezi mai multe detalii aici: http://ec.europa.eu/priorities/eu-us-free-trade/index_ro.htm
-
Sam93, luni, 21.09.2015 22:38
Mecanicule, vezi ca esti un inept de zile mari. Un Corvette cu motor de 7 litri pe benzina, aspirat natural, o sa bata oricand la fundulet cu Passat 2.0 TDI cand vine vorba de noxe. Se vede ca habar nu ai de mecanica sau de automobile. Daca ai aveai, ai stii de Malaise Era si de toata istoria normelor auto de poluare din SUA. Ai stii ca ei iau asa de serios aceasta problema ca in anii 70 aproape ca si-au sabotat singuri propria industrie auto, de dragul eliminarii poluarii. Si aici nu ma refer la magicul CO2 de care se teme toata lumea in prezent, ci la oxizii de azot si alti compusi extrem de periculosi pentru sanatatea umana. De aia faceau motoarele lor aspirate de 6 litri doar cate 150-200 de cai, pentru ca erau sufocate de masurile anti-poluare. Poti lua in prezent orice motor V8 aspirat pe benzina de la GM sau Chrysler si va garantez ca iese la noxe net superior oricarui diesel VW, pentru ca asa ii natura dieselului. Doar ca adblue mai poti capta din poluarea asta, dar VW sa dadea mare ca ii singura companie care nu are nevoie de adblue. Acum stim de ce. Cand Chevy Cruze 2.0 diesel a inceput sa fie vandut in America, si avea adblue, review-eri ziceau ca VW ii mai misto ca nu are nevoie. Ei bine, acum ne dam seama cat de misto era. Si vad ca multi o dau in conspiratii anti-americane extrem de juvenile si naive, pe cand altii prevand moartea VW. Va asigur ca pentru o corporatie care face peste 200 de miliarde de dolari anual din vanzari, 18 miliarde amenda nu o sa fiu sfarsitul. Eventual mai vand si ei un brand ceva, ca si asa au prea multe. Si nu are rost nici sa o dam pe ura. Toate corporatiile mici si mari (GM, Ford, Toyota, Honda (Takata airbags), VW, Chrysler) au facut magarii si in cele din urma au fost prinse cu ele, si probabil vor mai face. Deci sper ca ne putem calma si analiza situatia ca niste oameni rationali si maturi, nu ca niste prescolari agitati.
-
inexorabil, luni, 21.09.2015 22:40
Fraţilor, acum să stăm drept şi să judecăm şi mai drept: cine este acel redus mintal care îşi închipuie că, astăzi, poţi ajunge pe podium numai datorită calităţilor profesionale şi a probităţii? Toţi umblă cu fofârlica, mai ales "granzii", indiferent de continentul de provenienţă, măi dragă Mecanicule vădit părtinitor (pro-vaginist) şi trivial americanofob. Am aflat deunăzi, cu oarece mirare, despre nişte rechemări masive petrecute prin anii...'70. Simt că trebuie să mă întreb tot mai serios dacă nu cumva pasiunea mea pentru automobilism este o opţiune...greşită. Evident, niciodată n-am elogiat maşina "perfectă", fiind continuu conştient că, prin legea firii, aceasta nu poate exista...Utopia supremă, de! Totuşi, am ajuns să cred că decenţa poate fi concepută într-un univers atât de vast, de complex şi de imprevizibil (deseori şi inextricabil) precum automobilismul, iar ea, decenţa --- acest Everest tot mai înalt şi mai greu de atins în zilele noastre --- s-ar traduce prin repudierea concomitentă a Diesel-ului şi a...SUV-ului (automat, şi a utilitarelor), ceea ce înseamnă o gravă "incorectitudine politică", pe care, de-a lungul istoriei şi al "evoluţiei", şi-a permis-o o singură marcă (dintre cele de prim rang, desigur). O asemenea realitate, privită prin prisma marasmului actual, îi conferă retroactiv acestui constructor (prefer să nu-l nominalizez) o aureolă şi o savoare aparte. Dacă aş fi cu adevărat isteţ, s-ar cuveni să-l îmbrăţişez numaidecât şi irevocabil, chiar dacă au trecut vreo 25 de ani de când nici acesta nu mai străluceşte pe firmamentul Valorilor...
-
Madalescu_Georgian, luni, 21.09.2015 22:46
Cand va iesi la iveala si faptul ca au incercat sa ascunda timp de 2 ani si vulnerabilitati de securitate antifurt ale masinilor din Grup , si nu numai VW ci toate marcile Jermane astea ''calitative'' ? Citez dintr-o stire : >>Grupul Volkswagen a incercat timp de doi ani sa ascunda vulnerabilitati de securitate antifurt ale masinilor sale, fie ca e vorba despre marca Volkswagen in sine, Audi, Bentley sau Porsche. Este vorba despre imobilizatorul electronic al motorului – componenta de siguranta care da dureri de cap si altor marci: BMW, Land Rover, Fiat, Ferrari si Maserati, scrie Bloomberg. Volkswagen ar fi insa singurii care au incercat sa ascunda problema, noteaza publicatia
-
Banal, luni, 21.09.2015 22:47
Cata drama prin comentarii, mare chestie VW a vrut sa vanda dieseluri in America fara adblue si i-au fript. Imi suna a intelegere gone wrong din diverse motive. Mi se pare un fleac asta, la articolul cu amenda luata de GM care are milioane de rechemari din care au rezultat si raniti nu se comenteaza , cum GM a facut piesa aia defecta pentru a economisii 1$ la o masina .. nimic? Aia e ok presupun. Sau de milioanele de recalluri facute de japonezi de la Toyota care tot asa soldate cu raniti , nimic? La fel super ok. Ipocrizia, frustrarea este la cota maxime iar haterii de germane sunt penibili deja. Numai zic ca 80% din cei care comenteaza au diesel poluant , indiferent de marca, unii cu DPF anulat. Deabia astept sa-i vad cu adblue dupa ei , cum insista americanii ca ar trebui sa aiba dieselurile. Eu le-as interzice direct pe toate , sa nu se mai chiunuie nici unul. Americanii oricum nu vor dieseluri in tara ( pe buna dreptate), ca si francezii(cu toate ca masinile majoritare vandute sunt dci)
-
Madalescu_Georgian, luni, 21.09.2015 22:55
Cu parere de rau pentru ''bietii useri anonimi'' care faceau spumitze la guritza, dar copilasi, Volzvagan nu cred ca va mai pupa nici peste 10 ani primul loc in ritmul acesta. Volkswagen, Seat, Audi, Porsche si Skoda au probleme de fiabilitate, iar VAG ar trebui sa isi trateze clientii cu mai mult respect. Este inadmisibil ca o masina cum este VW Passat CC 1.8 TSI sa intre in service pentru reparatii capitale la motor pana in 100.000 km. Golf cu motoare 1.2/1.4 TSI, la fel, pompe de apa, lanturi de distributie si injectoare schimbate pana in 50.000 km.Iar un Phaeton masina aia ''calitativa'' si ''mult peste un Equus si K900'' ( cu toate ca nu este lansata acum 15 ani) are probleme capitale la motor si la transmisii, iar VAG tot ascunde lucrul asta. Cu toate astea e Jermana domle deci e mult ''peste Hyundai Equus'' cu garantie 10 ani la partea tehnica. Pacat.! Dar mi-e asa mila de @zarnesteanu si de baietasii aceia care erau fani VAG, asta ca sa fiu finut si sa nu zic ''melteni'' asa cum e de fapt. Oricum, aici nu incape discutie doar pt VAG, Mercedes cu a sa limuzina ''ultra de top ~tiganeasca'' w222 ar trebui sa efectueze un recall la toate exemplarele iesite de pe linie, in schimb ei ascund gunoiul sub pres, iar un corean a ramas in pana de 3 ori cu o asemenea ''bijuterie germana'', iar un altul a luat w222 simplu a luat foc la nici 2 saptamani dupa achizitie. Asta numiti voi seriozitate si calitate garantata ? Sa-mi fie cu iertare, dar Lexus LS da clasa la orice alta limuzina de clasa F , nu a fost semnalat nici un caz de acest gen pana in prezent, nici macar la Equus care-i cea mai ieftina din segment si cam ''slaba'' de decat ''calitativul'' Phaeton! Penibil!
-
dan_grc, luni, 21.09.2015 23:23
Stii ce-ar fi amuzant draga @Mada, sa ajunga la sfarsitul anului pe primul loc, n-ar fi cea mai tare chestie? In mod normal asa ar trebui, la cat de batuti in cap sunt clientii VAG, nu baga de seama acest scandal, pt cateva TDI-uri vandute in SUA. Chiar, sper ca nu vor amana si mai mult lansarea viitorului Phaeton, ar fi pacat, pt 16 miliarde, o nimica toata, si asa aveau prea multi bani. Eu le-as propune o varianta in care sa plateasca mult mai putin, sa recunoasca, asa cum multi experti de aici stiau deja de mult, ca au falsificat si vanzarile, de fapt nu sunt 482 000 de unitati, sunt 284 000, economie de multe miliarde, ai auzit Winterkorn??
-
@madalescu, luni, 21.09.2015 23:25
Explica-ne si cum sta campionul recall-urilor in service , mari japonezi Toyota? Hai ivanove distreaza-ne , plictiseala mare fara tine.
-
inexorabil, luni, 21.09.2015 23:58
În definitiv, marca sau compania care se apropie cel mai mult de calitatea ideală ar trebui descrisă astfel: ioc Diesel, canci SUV, neam electronică, ciuciu profit, faliment garantat (dar niciun recall vreodată, sic!).
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 00:09
Era imposibil sa nu apara si ofticatii ! Era plictisitor articolul fara frustrarile lor printre comentarii :)))) ''Anonimule'', ti-ai dat singur cu ciocanul peste degete, si tu insusi ai adus in discutie un mare avantaj si seriozitate a japonezilor de la Toyota. Acum ca sa o scurtez, nu stiu ce-i mai penibil, sa trisezi si sa ascunzi asta, sau sa recunosti ca ai gresit si sa indrepti pe banii tai ( asa cum face Toyota ) in acelasi tim castigand increderea si marind marja de satisfactie a clientilor ...... te las pe tine sa te gandesti, stiu ca esti ''profesionist'' in ale logicii :))))))........ Nu stiu de cate ori Toyota a ascuns gunoiul sub pres , dar VW a facut-o de multe ori.......Acum te intreb pe tine ce-i mai jalnic ? Ce face VW mintind clientii sau ce face Toyota indreptand greselile ? Citez din alt comentariu ''meserias'' : >>Stii ce-ar fi amuzant draga @Mada, sa ajunga la sfarsitul anului pe primul loc, n-ar fi cea mai tare chestie?
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 00:16
Acum raspunzand la pasajul citat din ''experimentatul'' comentariu al userului @dan_grc. Ce pot sa zic....... ar fi, nu amuzant , ci ceva real ca VW sa ajunga numarul 1 la vanzari, avand in vedere ca e ceva ''nativ'' pt domnii nemti sa umble cu ''bisnita'' si sa falsifice multe clasamente, gen cel cu Golf sau cel legat de securitatea masinilor sau chiar cel prezent, se poate intampla sa fie ''maltrasite'' si vanzarile totale, doar pt a-si pune ghiarele pe locul unu. Un lucru umilitor, avand in vedere ca Toyota Motors Corporation nu si-a dorit niciodata pozitia fruntasa, doa au vrut ca masinile lor sa satisfaca toti clientii ridicandu-se la un standard de fiabilitate inegalabil in industrie, de depasit e cam greu . Dupa parerea mea asta inseamna adevarata cinste si respect fata de clienti.
-
Mda, marţi, 22.09.2015 00:32
@dan_grc nu mai fa misto de experti ca-ti iei numai manute rosii, lasa-i sa creada ca s-au falsificat vanzari ca pica etc, pun pariu ca nici un expert dasta nu si-a cumparat vreodata o masina nou. Despre subiect e banal , nu inteleg de unde atata tevatura degeaba. Toti astia mari care vand mult GM, Toyota si-o luasera cu recalluri multe , acum era randul si lui VW. Ce e asa mirare, surpriza? GM a fost prins ca facea econimie 1$ la o componenta care normal s-a defectat si s-a soldat cu nasoale iar Toyota nu mai zic de recalluri si probleme. GM a luat amenda doar aproape de 1 miliard dar daca pui di un recall de 2,6 mil masini iti dai seama ca suma pierduta este uriasa, idem la Toyota. Recall-urile nu sunt ieftine deloc, amenda daca este cateva miliarde e frectie. Probabil o sa urmeze si cei de pe locul 4 hyundai-kia. Se dramatizeaza prea mult ca VW nu o sa se mai vanda, vai ce o sa cica clientii etc. GM sau Toyota au fost grav afectati si nu stiu eu? Chiar cand au fost cazuri de accidente? Sa fim seriosi, unii parca's copii pe aici sau mai rau copii frustrati fara sa-l punem pe madalin/ivanoff/mafia care se stie ca e tatal frustratilor.
-
@madalescu, marţi, 22.09.2015 00:38
Iti raspund simplu, prefer sa nu am accident din cauza fabricatie cum s-a intamplat in cazul superbitatilor masini Toyota si sa ma minta VW in America cu noxele si prim faptul ca aveau nevoie de adblue pe diesel.
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 00:42
Exista Toyota, Mitsubishi, Subaru, Mazda, Honda, Suzuki, marci fenomenale cu privire la satisfactia clientilor, chiar si Kia-Hyundai cu garantie 10 ani in SUA sunt peste VW Group la fiabilitate. Acum stau si gandesc : Daca nemtii chiar ar fi cei mai buni, de ce ar trebui sa minta ??? Cand esti cel mai bun nu ai nevoie de abureli si minciuni nu ? Rusinos! Asta inseamna ''calitatea germana'', s-a dus de rapa acum. Dar e bine totusi ca vand masini la supra pret gen Passat de 6j de mii de euro, si alte penibilitati, dar calitatea au lasat-o in urma.
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 00:50
''anonimul'' , de acord cu tine. E mai preferabil sa te minta VW cum ca transmisiile DSG ( care te pot ucide intr-o eventuala depasire ) care zic ei ca nu au probleme ( noroc cu China ) ,sau cu vulnerabilitati de securitate antifurt ale masinilor din Grup, caz in care hackerii pun stapanire pe masina ta si te pot chiar omora, sau cu probleme de fiabilitate la distributii, caz in care se poate rupe cureaua ducand la un posbil accident intrand in panica si tragand de volan, lururi preferabile de altfel. In schimb ''nesimtitii'' de la Toyota, chiar atat de ''escroci'' sunt incat sa recunoasca si sa indrepte greselile cauzate de o minuscula defectiune tehnica care poate aparea abia peste 10 ani la masini care au iesit demult din garantie, cat de urat din partea lor, lucrul asta chiar nu poate fi iertat sunt de acord cu tine ;)
-
@mada, marţi, 22.09.2015 01:30
Vorbesti doar cu se poate, daca se intampla etc. Eu am vb de o chestie concreta , accidente reale. Cat despre Toyota ca ar fi recunoscut, vad ca si VW a recunoscut .. pe mine nu ma incalzeste asta. Poti sa le spui asta si celor care au suferit un accident din cauza proastei proiectari\fabricare a masinilor Toyota? Parca era vorba de fiabilitate la toyota chiar dupa iesirea din garantia, sau acolo nu se pune? toyota a ascuns defectul (cum a facut vw cu noxele) , numai ca la Toyota a fost mai grav cu pedala de acceleratie. Defect minor?? Masini de 10 ani vechime , care se poate intampla?? Esti pe dinafara sau ignorant total , uite sa-ti aduci aminte : http://abcnews.go.com/Blotter/toyota-pay-12b-hiding-deadly-unintended-acceleration/story?id=22972214 Need medicine?
-
Andy, marţi, 22.09.2015 01:40
@@mada Dar cu dieselul care e cancerigen cum sta treaba? (du-te si intreaba un pneumolog daca crezi ca bat campii) Omoara mai multi decat accidentele de slaba proiectare ai unor producatori...
-
@Andy, marţi, 22.09.2015 02:11
Eu sunt de acord cu interzicerea dieselului, nu sun fan .. sunt petrolhead. Dar in America faza cu vw e mic copil, acolo dieseluriele sut rare , la noi in Europa este opus. Sustin ideea ca Europa sa fie diesel free, sa se interzica. Spuneam doar ca atunci si toyota a ascuns defectul deliberat iar peste 1 mil de masini problematice sunt mai rau decat 500 mii dieseluri ca poluare in America, la cate masini sunt acolo este un numar infim.
-
Tony_LPP, marţi, 22.09.2015 02:39
Cand am vazut stirea aceasta nu am fost surprins. Volkswagen au privit ani de-a randul atat pe consumatori, dar si pe cei din presa auto cu aroganta, ingamfare si chiar nepretuire. Consumatorilor li se vindea iluzia unor masini perfecte, calitative, niste masini adevarate, germane. Cele mai performante, cele mai economice, cele mai, cele... Ii suspectam pe cei de la VAG de absolut orice, numai de prostie nu. Nu spun ca masinile lor sunt proaste, dar pentru un producator ce are ambitia de a deveni numarul 1 mondial la vanzari, ce scoate in evidenta mereu ca este in fata concurentei din punctul de vedere al avansului tehnologic, nu procedezi ca un jucator de alba neagra. Acum toti producatorii au consumuri declarate mai mici decat cele reale, insa sa faci in asa fel incat sa ascunzi emisiile reale ale autovehiculelor pe care le comercializezi prin intermediul unui soft... asta este apogeul minciunii! Au reusit sa compromita, in afara de propria reputatie, ideea de diesel in Statele Unite. Americanii dezavueaza profund motoarele diesel, iar cei ce au cumparat TDI-uri le-au cumparat pentru ca au vazut ca au emisii reduse, ca polueaza putin, etc... In afara de posibila amenda de 18 miliarde de dolari s-ar putea sa se trezeasca si cu alte mii sau zeci de mii de procese intentate de utilizatorii acelor masini. Si daca cumva au procedat la fel in Europa si China nu-i vad bine deloc. Nici macar demisia lui Martin Winterkorn nu va putea spala rusinea in care a ajuns grupul VAG. Indiferent de cuantumul amenzii pe care o vor plati reputatia lor va avea de suferit ani de zile de acum incolo. Mi-ar placea sa vad o investigatie de genul acesta si in legatura si cu ceilalti producatori auto. Poate asa se vor schimba putin standardele in lumea auto si atunci cand cumperi o masina in a carei carte tehnica scrie ca are un consum mediu de 5%, atat sa consume, nu 8%.
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 02:53
@Tony, +1 pentru evidentierea ''trasaturilor mediocre'' a lui VW Group. Si eu cred ca si tine, ca VW vinde mai mult iluzia unor masini fiabile si calitative, in schimb vorba aia ''nu judeca produsul doar dupa ambalaj''. ''anonimul dezorientat'' stiu ca te doare flacau si ti-e greu sa recunosti greselile VAG, dar de atat intristare vad ca o iei haisa pe miriste cu ideile :)))). Toyota a recunosc indreptand greselile prin fapte. Pe gand VW a recunoscut prin vorbe , iar asta spui când eşti nevinovat, nu după ce recunoşti că totul a fost făcut intenţionat. ( vb celui de sus) . Exemplele de mai sus sunt chestii absolut concrete, adica problema cutiilor DSG chiar poate provoca accidente nasoale, la fel si vulnerabilitatile de securitate antifurt, sau distributiile , etc. Cazul pedalei de acceleratie nu-i ceva concret, si mult mai putin disputat. Cazul VW este la a mia abatere de acest gen, iar ei continua sa fenteze orice legatura cu realitate. Pe bune ? Pai daca sunt atat de convinsi de ''calitatile'' incontestabile ale masinilor lor , dc au mintit ?
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 02:57
Ahh era sa uit: Puteai macar sa ne spui si de aceasta problema la Mercedes, cea cu ''blocarea acceleratiei'' nu doar de Toyota. http://0-100.hotnews.ro/2013/05/31/dupa-toyota-si-lexus-problema-covoraselor-care-blocheaza-acceleratia-ajunge-si-la-mercedes-benz-455-unitati-ml-din-romania-sunt-rechemate-in-service/
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 02:58
Inca ceva, de cand un covoras care blocheaza acceleratie este considerata o problema tehnica ? :))))) .Ia zii maestre ?
-
@Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 03:12
Nebunule vezi ca Toyota a omorat 3 oameni si a desfigurat peste 100 cu airbagurile lor imputite
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 03:21
Stiu, stiu, stiu, te macina rau adevarul . Dar nu-i nevoie sa ramai blocat pe una si aceeasi chestie. Te referi cumva la airbag-urile alea care sunt puse si pe VW Group, BMW , Mercedes, Chrysler, etc ? Multi i-a mai desfigurat :)))))) Oricum, VW a intrat intr-un mare ''rahatel'' ca sa-ti traduc asa. Asta ca sa inchei polemica cu tine, esti prea aprins de oftica :)))))........mi-e mila de tine, ca nu ti se va mai adeverii comentariul unde spuneai ca ''VW va ajunge locul unu'' , probabil trisand ca acum poate , altfel nu :))). VW trebuie sa mai invete cum sa faca masini .
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 03:25
PS: Chiar acum cateva zile, am avut un Jetta la test drive. Masina nu rulase decat 38.000 de km in conditii profunde de test drive. La rulajul ala deja incepuse greierasii sa-ti aduca aminte de o cutiuta muzicala, iar vinilinul de pe scaunea, deja arata ''tavalit'' . Asta inseamna ''calitatea'' VAG, vorba lui @Tony, iti vand doar iluzia calitatii atat. Stiu, iti va venii foarte greu sa treci peste acesat veste proasta , tu fan infocat VAG , dar asta-i realitatea amice, au facut-o lata iar :))))
-
lulu, marţi, 22.09.2015 09:06
Acum se explica de ce preturile VW au crescut mult in ultimii ani, orice soft, fie el si ascuns, trebuie platit de consumatorul final!!!
-
Mecanicu', marţi, 22.09.2015 12:15
@ Sam93 - "Se vede ca habar nu ai de mecanica sau de automobile. Daca ai aveai, ai stii de Malaise Era si de toata istoria normelor auto de poluare din SUA"............................:))))))))))))))))))))) ----- mai baietica....pentru toate femeile ce se cred barbati din generatia Lady Gaga am o vorba pentru voi : Gutu-va-n Morgen ! Trezirea bai nu mai cititi toate tampeniile, si nu mai tineti cu dusmanii ca nu sunt asa cinstiti cum ati crede voi si nu spun tot adevarul iar tragediile provocate de americani sunt mai mari decat cele ale VW...iar romania traieste de pe urma industriei auto din europa, vedeti cate firme din vest lucreaza pentru nemti..... " Numărul oficial al victimelor accidentelor nu este încă definit, dar fondul GM dedicat despăgubirii familiilor victimelor accidentelor cauzate de contactele defecte a compensat financiar 124 de decese până în martie 2015, de zece ori mai multe decât erau raportate de directorii companiei din Detroit în aprilie 2014. " - http://www.automarket.ro/stiri/general-motors-a-primit-o-amenda-de-900-de-milioane-de-dolari-pentru-65987.html puneti mana si aprofundati despre europenii care au scris istorie si multi dintre ei folosesc componente produse in romania: - Bugatti - Lamborghini - Bentley - Porsche - Ferrari - Maserati - Rolls Royce - Mercedes - BMW - Alfa Romeo - Audi - Mercedes - Jaguar - Aston Martin - McLaren - Renault - Peugeot - Citroen - Fiat
-
Madalescu_Georgian, marţi, 22.09.2015 12:59
@Mecanicu', te vad putin agitat. Cred ca iti trebuie un prosopel sa nu tte umpli de sudoare. I-a explica-ne mai bine cum VW a mintit milioane de clienti ? Imaginea lor este stricata rau de tot, iar in urmatorii ani nu-i vad bine la vanzari.
-
Vasile, marţi, 22.09.2015 13:16
@ Madalescu_Georgian - sa speram ca din toate porcariile astea o sa aiba de castigat clientii insa asta numai dreptate nu este, este clar ca e razboi: - VW a mintit in privinta consumului si emisiilor, nu a murit nimeni - 16,5 miliarde de dolari amenda - GM - au murit oameni datorita masinilor produse de ei - amenda 900 de miniloane de dolari
-
dan, marţi, 22.09.2015 16:04
Imi vine greu a crede ca nu se stia de magaria asta, si de o parte, si de alta. Asistam, de fapt, la un razboi economic total intre americani si europeni. In goana dupa bani, toata lumea minte si face intelegeri banoase stiind fiecare de minciunile celuilalt, in functie de ce "motor" de spionaj industrial are. Acum e vorba pur si simplu de un as din maneca americanilor aruncat in fata nemtilor. Daca cineva in secolul disperarii dupa bani mai crede ca nemtii sunt curati ca lacrima si cinstiti pana-n maduva oaselor, iar americanii alerga dupa justitie pe post de super eroi, traieste intr-un taram al basmelor. Alte discutii, despre ce-a facut VW sau de ce nu e pace pe pamant, sunt complet inutile.
-
LauCalin, marţi, 22.09.2015 16:07
In timp ce marcile ridicate in slavi pe-aici regreta cele patite de VW pentru ca doar fanii se iau de par si se calca pe cap, ultrasii se lauda... cu ce? Cu Toyota care a racut ditamai recall-ul si si-a recunoscut greseala? Si ei s-au chinuit sa-si revina. Da, asa este. Dar daca pica, doar ei au voie sa-si revina. Restul nu, ca nu-s japonezi. Sa nu uitam ca GM a omorat peste 100 de oameni. Vad ca nimeni nu comenteaza nimic. Asta apropo si de frustrari, ca vad ca se tot discuta pe-aici. Companiile auto sunt mai unite decat fanii lor, care in afara sa dea cu pietre si sa injure nu stiu nimic. De-asta exista aliante auto, pentru acesti constructori sunt mult mai destepti decat fanii lor si stiu sa-si aprecieze concurenta. De atatitudinea unora care se dau si se cred fani chiar imi este scarba.
-
Felix, marţi, 22.09.2015 16:10
De-aia nu putem sa mai respiram in orasele noastre si suferim de boli respiratorii, prea multa minciuna cu minunatiile tehnologice nemtesti promovate de un marcheting nesimtit . Niste jafuri care au la baza tehnologii din al doilea razboi mondial vandute cu preturi absurde. Mai au si nesimtirea sa afirme acum dupa ce au fost prinsi cu minciuna ca vor colabora cu organismele de ancheta.........,pai cum vine asta.....la puscarie direct!!! Trebuie sa avem si noi mandria noastra, ca sa nu mai importam si sa utilizam toate cazanele(gunoiul) second hand din Germania. Inca mai exista Dumnezeu pe pamant, Doamne Ajuta.
-
inexorabil, marţi, 22.09.2015 20:52
Către toţi indignaţii din obor (vai, şi tu, Lau?!) care clămpănesc sentenţios cum că GM a ucis...Cine este GM? Billy Durant, D.D. Buick, Ransom Olds, Louis Chevrolet, Harvey Earl, Alfred Sloan şi lista poate continua...Au ucis aceşti oameni??? Sau o conducere obtuză şi nedemnă care parazitează, de vreo 40 de ani încoace, cea mai frumoasă companie auto din istorie? Nu confundaţi noţiunile, pentru numele lui Dumnezeu. N-aţi observat că eu critic Renaissance Center, nicidecum corporaţia în ansamblu? Dacă aş afirma că Germania a exterminat milioane de oameni în al doilea război mondial, cum aţi reacţiona? "Te înşeli, amice, Hitler şi naziştii lui au făcut-o".
-
mowgli, marţi, 22.09.2015 23:36
@Inexorabil pe mine sincer ma doare in cot ce nume sau grup ierarhic e de vina. Tot ce stiu e ca nu mi-as baga familia intr-un SUV GM. Asta vede clientul, asta-i tot ce conteaza. Tu daca primesti un rahat in farfurie la un restaurant, te mai duci si a doua oara, ca-i alt bucatar pe tura ? Eu nu.
-
inexorabil, miercuri, 23.09.2015 02:21
Mowgli, noi ne-am "faultat" pe o temă de tristă amintire, remember? Nu vreau să fie cazul şi acum. SUV-urile alea de "cacao", cum le califici tu, vor deveni tot mai...sigure. GM Company le va plăsmui anume pentru a trece cu brio de proba supremă: IIHS-SOT. Cel mai important gest ar fi, în opinia mea, eliminarea din schemă a lui...Opel. Când vezi că "muribundul" Buick depăşeşte la vânzări globale marca responsabilă cu cele mai multe motoare şi platforme în cadrul Grupului, care nu merge nici în căruţă, nici în teleguţă (adică nu-şi propune să atace zona premium, dar nici ca volum nu entuziasmează), atunci există o problemă căreia trebuie cumva să-i dai de capăt. Dacă GMNA (General Motors North America) ar rămâne singura forţă directoare, n-ar încăpea îndoială că ar creşte şi mai mult calitatea produselor. Poate ai sesizat deja tendinţa impetuoasă a lui Chevrolet de a bate la porţile cetăţii premium cu gama plănuită pentru 2016. Opel şi-a constituit propria afacere discreţionară în Europa şi "suge" fonduri corporative frumuşele în acest sens, dar rezultatele nu sunt pe măsura ambiţiilor, plus că nu-i în stare să iasă la rampă cu un sedan autentic şi convingător după atâţia ani, Insignia părând uzată moral, stagnată. Mă rog, om trăi şi om vide. Până una alta, te rog să-mi prezinţi nişte dovezi solide (dacă le-ai acumulat datorită experienţelor personale, cu atât mai bine) pe baza cărora ai ajuns la concluzia ta categorică despre calitatea presupus execrabilă a SUV-urilor lui GM (NA?).
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Deci VAG a dat cu mucii in fasole in SUA. Asteptam reactia Europei pt ca normele de poluare nu difera. Pana la urma francezii nu sunt chiar prosti degeaba.