Mazda nu renunță la motoarele rotative: "Avem o echipă dedicată dezvoltării acestor propulsoare"
La trei ani de la ieșirea din producție a ultimelor motoare rotative moderne oferite de Mazda, alături de modelul RX-8, constructorul nipon și-a reafirmat intențiile de dezvoltare ale unei noi generații de propulsoare Wankel.
Mazda, singurul constructor de automobile care a oferit motoare rotative pe mașini de serie moderne, a confirmat existența unei echipe de dezvoltare preocupată exclusiv de acest timp de propulsoare. Constructorul nipon a scos din producție modelul RX-8 în 2012 din motive ce țineau de vânzările slabe și de imposibilitatea adoptării unităților Renesys de la acea vreme la normele Euro 5, dar Masamichi Kogai, Președintele Mazda, a reafirmat intențiile companiei de dezvoltare a unei noi generații de propulsoare fără pistoane. În cadrul declarațiilor de la Salonul Auto de la Frankfurt, Masamichi Kogai a specificat că există o echipă dedicată dezvoltării de motoare de tip Wankel, dar că unitățile dezvoltate de aceștia vor ajunge pe piață doar dacă vor reuși să fie cel puțin la fel de eficiente ca motoarele contemporane cu pistoane.
Compania niponă dezvoltase în trecut o variantă turbo a propulsorului Renesys care intra în echiparea modelului RX-8, dar vânzările estimate pe piața niponă ale acestui motor nu justificau intrarea sa în producție și continuarea cercetărilor în această direcție. Cei de la Mazda și-au numit motoarele rotative Renesys, dar ele funcționează conform tehnologiei dezvoltate de Felix Wankel, germanul responsabil de acest tip de propulsor. Spre deosebire de motoarele convenționale cu pistoane, propulsoarele Wankel folosesc rotoare și au o cameră de combustie complet diferită de ceea ce găsim la agregatele uzuale.
Echipa de dezvoltare a noii generații de motoare Wankel are sarcina de a îmbunătăți atât emisiile motoarelor rotative la pornirea la rece și caracteristicile acestor motoare în condițiile specifice acestei situații, precum și reducerea emisiilor de CO2 în timpul rulării și mărirea cuplului disponibil la turații joase. Din pricina construcției și a limitărilor aduse de tehnologia actuală a materialelor, motoarele rotative ajung să fie mai poluante decât echivalentele lor cu pistoane și să consume mai mult decât acestea. Principalele beneficii ale acestor motorizări sunt centrul de greutate mai redus al mașinilor pe care le echipează, masa mai redusă, nivelul de putere ridicat în raport cu cilindreea, mai puține piese în mișcare decât la motoarele convenționale și capacitatea de a atinge turații ridicate fără vreo problemă tehnică. Din păcate, motoarele rotative au și câteva slăbiciuni importante: depunerile de carbon în interiorul camerelor de combustie și diferența de temperatură semnificativă între partea de combustie și partea rece a motorizării.
Mazda 767B: motor rotativ cu patru rotoare, aspirat natural și cu 2.616 centimetri cubi cilindree. Dezvoltă 630 CP la 8.500 rpm și un cuplu maxim de 510 Nm.
Via Autocar
unii pun bazele viitorului prin cercetare si risc(cu rx8 s-au cam riscat)...altii pun ceasuri si telefoane din aur cu diamante...pe masini tipic unora.......