Avanpremieră mondială. Noua generaţie Opel Astra, prezentată la Bucureşti înainte de Frankfurt 2015
Cu ocazia venirii noii generaţii Astra în România, unul dintre fanii Opel de pe Automarket va câştiga o şedinţă foto profesionistă cu el şi maşina sa.
De obicei, marile premiere mondiale sunt rezervate pentru cele mai importante Saloane Auto ale lumii. Noul Opel Astra, care va fi prezenţa centrală a standului Opel de la Salonul Auto de la Frankfurt (15-27 septembrie 2015), a debutat însă deja în faţa jurnaliştilor din România la Bucureşti, acolo unde maşina a fost adusă în avanpremieră şi admirată în showroom-ul Rădăcini Motors din cartierul Militari.
Gestul făcut de cei de la Opel este o premieră în sine, pentru că, după cunoştinţele noastre, niciun alt constructor nu a reuşit să aducă la Bucureşti o maşină înainte de debutul oficial al acesteia în faţa jurnaliştilor europeni. Cu toate acestea, totul este explicabil: Astra este un model atât de interesant pentru marca germană, încât brandul din Russelsheim a hotărât să nu piardă nicio ocazie pentru a-l promova.
Marea revoluţie de la interior
Şi, fie vorba între noi, au ce să promoveze. Noul Opel Astra vine ca o evoluţie stilistică, tehnologică, calitativă şi de rafinament în raport cu generaţia pe care o putem deja numi cea veche. La primul contact, realizat în cadru restrâns, am avut în faţă o maşină care evoluează estetic la exterior, dar care aduce un interior regândit din temelii. Prioritatea designerilor Opel a fost clară şi a vizat curăţarea completă a bordului de elementele redundante, astfel că acum vorbim de un Opel Astra mult mai aerisit, din care a dispărut pădurea de butoane care domina zona de control pe vechiul model.
Noul Astra e mai glossy, mai "vesel" decât model tocmai înlocuit, iar asta îl va face foarte atrăgător pentru tineri. Opel va prelua de altfel de fraţii mai mici al lui Astra, noul Corsa şi Adam, şi o parte din paleta de personalizare a interiorului, deci vă veţi putea configura maşina după gusturile personale.
Materialele sunt de calitate superioară în majoritatea zonelor de contact tactil, iar piesa centrală a maşinii – display-ul cu diagonala de 8 inch – domină un bord mult mai uşor de înţele şi de utilizat încă de la prima întâlnire. Apropo de display, noul Opel Astra renunţă vine cu o grafică superioară excelentă, feeling-ul şi viteza de răspuns fiind asemănătoare cu cele pe care le regăsim pe un iPad. Sentimentul este acela al accesării unei aplicaţii destinate maşinii tale. Şi nu e rău deloc că se întâmplă asta.
Noul Astra vine cu scaune mult mai bine profilate, care seamănă cu cele prezente pe modelele din zona premium, iar dotările ataşate acestora sunt şi ele din acest peisaj: pe lângă încălzirea în scaune, clienţii vor putea comanda aerisire şi chiar masaj, element de confort prezent în premieră în segmentul compact.
Exterior: evoluţie şi dinamism
Exteriorul noii generaţii Opel Astra concentrează avantajele estetice ale vechii generaţii şi le duce mai departe, rezultatul fiind un model ceva mai matur care câştigă la capitolul dinamică percepută. Dacă doriţi o comparaţie, pare că noul Astra s-a inspirat foarte mult din liniile sportive ale versiunii GTC, maşina prezentându-se acum în faţa clienţilor cu muchii fluide şi cu elemente conceptuale dinamice bine definite. Tocmai din acest motiv putem să spunem încă de acum că întâlnirea cu viitorul Astra GTC, versiunea coupe a compactei germane, va fi una extrem de intreresantă. Probabil că aceasta va avea loc în 2016.
Din punctul meu de vedere, spatele este partea cea mai bine definită a noii generaţii a modelului german. Stopurile au câştigat subtilitate prin implementarea luminilor LED. Apropo de asta, tehnologia IntelliLux LED Matrix va fi o altă premieră în clasa compactă, luminile inteligente urmând să fie opţionale pe noua generaţie a modelului Opel.
Fişa tehnică a noului Astra spune că modelul este mai scurt şi mai îngust decât cel vechi, însă schimbările de dimensiuni nu se simt din interior şi cu atât mai mult din exterior. De altfel, “dieta” la care a fost supus Opel Astra îl face să elimine între 120 şi 200 de kilograme faţă de generaţia precedentă – practic, e ca şi cum doi-trei oameni ar fi coborât din maşină între generaţii. Inginerii din Russelsheim au decis să opereze o mulțime de modificări structurale pentru a putea renunța la nu mai puțin de 200 de kilograme din masa vechiului model.
Dietă radicală
Cea mai importantă reducere s-a făcut la nivelul arhitecturii, structura celulei de siguranță fiind mai ușoară cu 77 de kilograme. Alte 50 de kilograme au fost scăzute prin folosirea unor componente ușoare pentru suspensie și prin decizia de a nu folosi panouri aerodinamice sub caroserie. Sistemul de evacuare a fost și el regândit și cântărește acum cu 4.5 kilograme mai puțin.
Modificări importante și în ceea ce privește contactul cu asfaltul. Opel folosește acum jante și anvelope care cântăresc cu 11.5 kilograme mai puțin. Acest aspect a făcut și ca sistemul de frânare să fie unul ceva mai compact și mai eficient, și el fiind mai ușor cu 10 kilograme decât cel vechi.
Nu în ultimul rând, Opel Astra folosește motoare mai ușoare. Inginerii ne oferă drept exemplu unitatea de 1.4 litri EcoTec, care este bazată pe un bloc din aluminiu și este mai ușoară cu 10 kilograme decât predecesorul. Până și transmisiile sunt acum mai ușoare cu 10 kilograme.
Diferenţele se vor simţi mai ales dinamic, dar despre asta rămâne să vorbim la sfârşitul lui septembrie, atunci când vom fi prezenţi la primul test oficial cu noul Opel Astra.
Mai revizuiti-va info. Opel Astra K este de vanzare in Germania de cel putin o saptamana. Daca nu ma credeti intrati pe configuratorul de acolo. In plus, au si masini stoc gata configurate. Explicatia consta in faptul ca au lansat fff tarziu modelul si acum si-au dat peste cap tot programul de marketing oferind in acelasi timp masina la vanzare. Ce sa-i faci, marca germana, management american...iese un haos!