Toyota Mirai a ajuns în Europa. Modelul alimentat cu hidrogen e disponibil deocamdată în doar trei țări: Germania, Anglia și Danemarca
Vești bune pentru cei care cred într-un viitor al modelelor electrice alimentate cu hidrogen. Toyota a anunțat că primele exemplare ale lui Mirai, primul model de serie de acest tip, au ajuns în Europa.
În timp ce mașinile electrice cu energia stocată în baterii Litiu-Ion încep să facă ochi în Europa (apropo, dacă nu ați citit jurnalul nostru de test cu Renault Zoe vă invităm s-o faceți AICI), Toyota încearcă marea cu degetul și anunță "aterizarea" în Europa a primelor exemplare ale modelului Mirai. Dacă ați lipsit de la lecția despre mașinile de serie electrice Fuel Cell alimentate pe baza celulelor de hidrogen, aflați că Mirai este primul model de acest tip produs în serie care este comercializat mass-market pe toate continentele.
Toyota a decis astfel să sară pasul clasic, al modelelor pur electrice alimentate pe bază de baterii, și să treacă direct la pilele de hidrogen care completează gama eco formată din versiuni hibride și hibride plug-in ale modelelor din gamă.
Evident, Toyota Mirai nu e încă o mașină care să conteze pe piață la nivel de cifre de vânzări, însă impactul tehnologic pe care-l aduce acest model în lumea auto este unul extrem de important. De altfel, una dintre primele fotografii ale lui Mirai pe tărâm european, în portul britanic Portbury, înfățișează modelul japonez alături de prima generație Prius, elementul simbolic din imagine fiind extrem de bine conturat.
Desfacere în doar trei țări europene
Toyota Mirai nu va fi disponibil în prima fază decât pe trei piețe europene: Germania, Anglia și Danemarca. Pe scurt, este vorba de singurele țări care au investit în dezvoltarea unei rețele - și așa limitate - de pompe de alimentare cu hidrogen. Conform celor de la Toyota, Mirai va fi lansat ulterior și pe alte piețe, pe măsură ce rețelele de alimentare de acest tip se vor dezvolta în Europa.
Prețul de listă al unui Toyota Mirai în Germania este de 66.000 de euro fără taxe, iar volumul de vânzări așteptat de Toyota pentru primul an este unul extrem de modest: 50-100 de unități. În Japonia, Mirai a primit 1500 de comenzi încă înainte de lansarea oficială care a avut loc în primăvara acestui an.
Toyota Mirai are o autonomie de aproape 500 de kilometri şi este primul automobil de serie mare oferit doar într-o versiune alimentată cu hidrogen. Acesta are pile de combustibil care transformă hidrogenul în energie electrică şi foloseşte energia rezultată pentru a angrena roţile.Singurul lucru care iese pe ţeava de eşapament a acestui vehicul este apă, iar reprezentanţii mărcii nipone afirmă că este sigură pentru consumul uman, în ciuda faptului că este produsă de un autovehicul.
via Toyota
Felicitari Toyota! Jos palaria . Ai deschis un nou capitol in industria auto, iar asta este de apreciat. Asteptam ca si modelele Lexus sa aiba propulsii pe hidrogen.