Prețuri Volkswagen Golf hibrid și electric în România: ambele versiuni eco pornesc de la 37.000 de euro

Publicat luni, 27.07.2015 17:40 de Bogdan Mirică

Volkswagen a publicat prețurile noilor Golf GTE și e-Golf pe piața din România. Fie că optați pentru versiunea hibridă, fie pentru cea electrică, prețurile de pornire sunt extrem de apropiate și încep de la 37.000 de euro.

Începând cu această vară, Volkswagen devine constructorul cu cea mai diversificată gamă de motorizări din segmentul compact, oferind pe lângă versiunile diesel și benzină deja cunoscute și două noi soluții de propulsie alternativă. Prima dintre ele este una hibridă și a fost instalată pe Golf GTE, iar cea de-a doua este complet electrică și se găseșe pe noul e-Golf.

Volkswagen Golf hibrid alimentat la priză

Hibridul Golf GTE folosește un motor pe benzină 1.4 TSI de 150 de cai, ajutat de unul electric, totalizând 204 cai putere ș un cuplu motor generos, de 350 Nm. Resursele sunt suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 7.6 secunde și pentru a atinge o viteză maximă de 222 km/h.

Ajutat de o transmisie DSG cu șase rapoarte și de un pachet de baterii litiu-ion, noul Golf GTE poate oferi utilizatorilor săi din România o autonomie pur electrică de 50 de kilometri, cu o singură condiție: viteza maximă de rulare să nu fie mai mare de 130 de km/h. La cei 50 de kilometri se adaugă și autonomia convențională, generată de cei 40 de litri ascunși în rezervor. Asta face ca autonomia totală să ajungă la 940 de kilometri.

Prețurile noului Golf GTE pornesc de la aproape 37.000 de euro, iar pentru această sumă clienții primesc o mașină destul de bine echipată: aer condiționat Climatronic, pe două zone, șapte airbaguri, patru geamuri electrice, cablu de încărcare 220V, computer de bord color, pilot automat adaptiv, detector de oboseală, pedale din aluminiu, lumini LED diurne, faruri de tip ”Cornering”, un sistem multimedia cu ecran de 7 inch, monitorizarea presiunii în anvelope și sistem de frânare automată Multi Collision Brake.

MOTOR PUTERE
CUPLU
PREŢ
(€ cu TVA)
Golf GTE 204 CP
350 Nm
36.891
e-Golf 115 CP
270 Nm
36.654

Volkswagen Golf electric

Cealaltă premieră eco în gama popularului Golf este versiunea complet electrică, echipată cu un agregat cu zero emisii, care asigură 116 cai putere și 270 de Nm, adică suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.4 secunde. Acumulatorul este de aproape trei ori mai mare decât cel al versiunii hibride și poate garanta o autonomie cuprinsă între 130 și 190 de kilometri, în funcție de stilul de șofat.

Ca și în cazul lui Golf GTE, echiparea este una destul de generoasă. Avem cam aceleași dotări standard, cu precizarea că în cazul lui e-Golf sistemul multimedia este proiectat pe un ecran de 8 inch și are o capacitate de stocare internă de 64 Gb. Nu lipsesc nici comenzile vocale și nici volanul îmbrăcat în piele. Prețul acestei versiuni este extrem de apropiat de cel al lui Golf GTE, adică aproximativ 36.600 de euro.

Volkswagen e-Golf vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 

Volkswagen e-Golf

116 190 10.4 36.654

Kia Soul EV

111 212 11.2 37.188

Renault Zoe

87 210 13.5 22.000**

* Preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
** În preţul lui Renault Zoe nu este inclusă chiria lunară a bateriei

  • S, luni, 27.07.2015 19:09

    Inca tot mica e autonomia unei masini electrice. E pueril sa mergi la un drum lung cu familia (400km) si sa faci intr-o parte 2 reincarcari, adica sa stai cu masina in pana pana se reincarca. Iar daca toti vor avea electrice, statiile nu vor face fata nici in tarile dezvoltate, pe cand in Romania niciodata nu se va intampla asta. Am auzit ca au inventat ceva tehnologie revolutionara privind autonomia, insa e in stagiul de concept. Cand va avea autonomie de peste 3-400km o astfel de masina atunci mi-as dori si eu una.

  • Vasile Gogosar, luni, 27.07.2015 21:08

    Imi place combinatia hibrida cu motorul turbo si ofera performante super bune, varianta electrica dupa cum s-a spus mai sus cred ca este oarecum inutila atunci cand in calcul intra drumurile extraurbane si acum pe bune, cine da 37000 pe o masina sa o foloseasca doar in oras? Tot legat de pret, bai frate de banii astia aproape ca iti iei golf R, da stiu ca este cam deplasata comparatia, insa pentru o baterie si un motor electric sa umflii pretul cu cel putin 10000 Euro mi se pare o nebunie, de altfel comparatia cea mai ok ar fi cu Toyota Auris hibrid, unde la nivelul maxim de echipare ajunge pe la 22000-23000 Euro, cred ca pana si anostul ala de Prius este mai ieftin(da stiu, VW ofera performante mai bune insa diferenta de pret este uriasa). Si sa nu mai spun ca de obicei clientii de masini germane au obiceiul sa isi personalizeze masina, fapt ce poate duce pretul usor peste 40k Euro.

  • S, luni, 27.07.2015 21:31

    Cine crede ca peste cativa ani cand majoritatea vor avea electrice, energia electrica, efectiv va exploda ?

  • @Vasile, luni, 27.07.2015 22:06

    Toyota Prius pleaca de la 26.000 euro pret de baza.

  • @Vasile, luni, 27.07.2015 22:07

    Scuze, Auris Hybrid.

  • kk, luni, 27.07.2015 22:26

    preturi mari specifice vw , calitate din ce in ce mai slaba si marketing cat cuprinde

  • CCC, marţi, 28.07.2015 00:04

    Mai bine ar anunta scoaterea boului Golf 8 ca ne-am plictisit de asta. Si asa o sa arate tot la fel dar macar e ceva nou.

  • AndreiRN, marţi, 28.07.2015 07:52

    Un pret exagerat pt o masina Chinezeasca.

  • unckle, marţi, 28.07.2015 09:59

    Cam scumpe, dar nu prea ... sa ne aducem aminte ca un Polo este 18000, cu ceva dotari si un motor cât de cât (adica ala de 110cp...). Autonomia ... un golf complet electric este o chestie excentrica pentru vremurile in care traim. Un Golf hibrid, insa, este ceva cat se poate de "normal" daca vrei sa mergi catre viitorul automobilelor. Autonomia de 50km in modul electric este data de departamentul de marketing, inginerii probabil ar fi spus 30-35km (in conditii medii de utilizare si temperatura, iar prin "medie" nu intelegem 20-25grade afara, cum a avut Mircea la testul cu Ampera). Chiar si la 30-40km de autonomie electrica aceasta masina corespunde cerintelor majoritatii potentialilor clienti. Trendul general al lumii civilizate este de a impune restrictii si taxe pe masini, scutind masinile hibride/electrice. Cei 37000E sunt insotiti prin toata lumea civilizata de scutiri de taxe, scutiri de impozite (sau reduceri masive - 95% la noi in tara), de bonusuri "ecologice" din partea statului etc.

  • mog, marţi, 28.07.2015 12:10

    @S - ma indoiesc. spre deosebire de petrol, energie electrica iti pot genera singur acasa: celule fotovoltaice sau turbina eoliana. am vazut chiar unele pensiuni la munte care au mini hidrocentrale pe diverse paraiase.

  • @ Vasile Gogosar, marţi, 28.07.2015 13:01

    In primele 6 luni din 2015 VW e-Golf conduce detasat clasamentul celor mai vandute masini electrice din Europa fiind lider de piata in tari ca Norvegia, Germania, Marea Britanie sau Spania .

  • Vasile Gogosar, marţi, 28.07.2015 15:36

    Foarte bine pentru performantele lor atat tehnice cat si in vanzari, ma uitasem pe site la toyota totusi cred ca preturile la Auris pe la 23000 sunt cu discount, in fine eu cred ca VW si alti constructori au introdus asta cu hibridul doar ca sa aibe in portofoliu si optiunea asta, iar preturile astea sunt asa pentru ca si tehnologia este la fel de prohibitiva.

  • faruri, marţi, 01.09.2015 21:20

    Vrei autonomie cumpara Tesla...sau nu ca 70.000 cumperi casa si masina si mai ai 20.000 pt benzina

  • Pt al' de Mache, duminică, 30.10.2016 03:17

    Vila cu piscina si Passat pe motorina. Masina electrica ,oricum ar fi ea , e viitorul. Cititi cat de "prost" e vanduta, la nivel mondial, Nissan Leaf. Pt restul : benzina si motorina, sa " aiva" si românu masinã ! " Pentru manelomani "

  • DATKUPAREREA, luni, 12.02.2018 11:55

    DUPA,ce conduci un hybrid, daka nu ai una pur electrica, vezi ce economie faci la carburant in UNA luna. APOI MAI VORBIM!!!!!!

  • DATKUPAREREA, luni, 12.02.2018 13:03

    Am avut placerea sa conduc un HYUNDAI AVANTE HYBRID,(1,6 GPL+mot.electic 15KW) pe ruta BUC-ORADEA si retur. COSTUL TOTAL AL CALATORIEI A FOST 280LEI!!!!!!! O FI BINE CU hybrid............

  • dobre eugen, miercuri, 07.03.2018 08:41

    Sunt navetist de 20 de ani ,majoritatea acestui timp am facut naveta cu masina personala .In medie distanta de naveta in lume nu depaseste 100 km dus -intors.Concediile cu familia reprezinta 1 procent din deplasarea cu masina persomnala .Concluzie ,daca aveam bani eram deja Electric (logic)