Viitorul Audi A7 Sportback: detalii despre următoarea generație a coupe-ului cu patru uși
Audi lucrează în prezent la viitoarea generație a modelului A7 Sportback. Coupe-ul cu patru uși este așteptat pe piață abia în anul 2017, cu o serie de tehnologii revoluțonare.
Audi A7 Sportback a fost primul rival al pionierului Mercedes CLS în segmentul coupe-urilor cu patru uși. De-a lungul carierei sale, A7 a reușit să atragă cu succes o mare parte din clienții premium care și-au dorit o astfel de mașină. Cu o asemenea rețetă în meniu, Audi lucrează de zor la o nouă generație a actualului A7, programată să debuteze undeva la mijlocul lui 2017.
Primele informații încep deja să apară, surse neoficiale susținând că A7 Sportback va renunța la linia posterioară care l-a consacrat, dar care i-a atras și unele critici. Caroseria viitorului model va avea o lățime mai mare, iar garda la sol va fi coborâtă pentru a îmbunătăți manevrabilitatea și pentru a sugera un spirit sportiv.
Un design diferit de celelalte modele din gamă
În ceea ce privește designul, el va fi influențat decisiv de liniile conceptului Prologue, ceea ce înseamnă o filosofie angulară, creată de March Lichte, omul care conduce acum departamentul de creație Audi. Potrivit acestuia, viitorul A7 ”va combina eleganța subtilă cu sportivitatea extrovertită.”
Dacă ar fi să ne luăm după declarațiile anterioare ale lui Lichte, A7 Sportback ar urma să fie diferit de celelalte modele Audi, designerul promițând deja o individualizare a viitoarelor modele. Lista detaliilor estetice include elemente aerodinamice active, o grilă frontală simplistă, dar la fel de generoasă, pasaje ale roților ceva mai pronunțate, lumini full LED cu tehnologie Matrix oferită în standard și laser pe lista de opționale.
Interiorul va miza mult pe noile tehnologii, iar asta presupune adoptarea unor funcții tactile și a recunoașterii gesturilor. Butoanele vor fi uitate.
Motor de 2.0 litri e-turbo cu 326 de cai putere
Noutăți importante și în lista de motorizări, acolo unde își va face loc un propulsor pe benzină de 2.0 litri cu tehnologia e-turbo. Acesta va fi mult mai eficient decât unitățile cu turbocompresoare convenționale și va putea livra 326 de cai putere.
Va exista în continuare o versiune S7, care ar putea ajunge chiar și la 500 de cai putere. Bineînțeles, vârful de gamă va sta sub indicativul RS& și ar putea aduce sub capotă un total impresionant: 575 de cai putere. Toți furnizați de un motor V8 bi-turbo de 4.0 litri.
Pentru cei care preferă dieselul, Audi va pregăti și un V6 de 3.0 litri cu până la 350 de cai putere. Și pentru că trendul este acela de a oferi versiuni hibride pentru fiecare model din gamă, A7 Sportback nu va face excpție. El va beneficia de o versiune hibridă alimentată la priză. Ea va fi disponibilă cu două versiuni de putere, centrate fie în jurul unui motor turbo cu patru cilindri, fie în jurul unui V6.