Citroen renunță la suspensia hidraulică
Oficialii Citroen au confirmat oficial că renunță la suspensia hidraulică odată cu scoaterea din producție a actualei generații C5.
Celebra suspensie hidraulică a mărcii Citroen, Hydractive, ajunsă la a treia generație din era modernă, va fi eliminată din producție odată cu actuala generație a lui C5. Decizia are rolul de a reduce costurile, deoarece sistemul este complex și costisitor, iar furnizorii de componente au deja propuneri la fel de eficiente care să funcționeze mai simplu. Oficialii PSA Peugeot-Citroenau confirmat informațiile prezentate acum o lună.Francezii de la Citroen mai utilizau tehnologia suspensiei hidraulice pe un singur model din gamă, C5, care este construit într-o singură fabrică și are vânzări în scădere, ceea ce aduce pierderi pentru companie. În mod ironic, noua marcă DS, izvorâtă din modele Citroen modificate semnificativ, nu folosește suspensia Hydractive.
Carlos Tavares, noul CEO al conglomeratului PSA Peugeot-Citroen, a luat în ultimele luni mai multe decizii de reducere a costurilor care par dure la prima vedere, dar au rolul de a readuce la profit compania. Tavares a decis renunțarea la Hydractive după o analiză detaliată a costurilor și beneficiilor aduse de această suspensie, care se dovedește a fi mai scumpă și mai puțin performantă decât actualele soluții ale competiției. Drept exemplificare a eficienței noilor tehnologii dezvoltare de furnizori, vârful actual al gamei DS, crossoverul DS5, are o suspensie realizată de nemții de la ZF. Respectiva suspensie are amortizoare cu supape lineare preîncărcate, care au rolul de a asigura un nivel ridicat de confort și de sportivitate la un preț mai redus.
Pe parcursul întregului an 2014, Citroen a vândut mai puțin de 10.000 de mașini echipate cu suspensii Hydractive 3+, actuala generație a acestei suspensii, aflată doar în echiparea lui C5. Primul model modern de la Citroen lansat cu suspensia hidraulică Hydractive debuta pe piață în urmă cu peste 25 de ani. La vremea aceea, suspensia hidraulică de la Citroen era oferită pe mai multe modele din ofertă, printre care se numărau XM și Xantia, echivalentele de atunci ale lui C6 și C5.
Via AutomotiveNews (înreg.) | Citroen
Cu alte cuvinte, Citroen confirma planurile de renuntare la vanzari.