Senatul a respins proiectul care ar fi limitat circulația în România a mașinilor înmatriculate în Bulgaria
Proiectul de lege care ar fi restricționat dreptul de circulație pe drumurile publice românești la 90 de zile de la intrarea în țară pentru autovehiculele înmatriculate în alte state a fost respins de Senatul României.
Senatul a respins în ședința din 11 iunie 2015 proiectul de lege propus în martie care prevederea restricționarea dreptului de circulație pe drumurile publice din România al mașinilor înmatriculate în Bulgaria. Propunerea viza restricționarea accesul acestora la 90 de zile de la momentul intrării în țară, dar senatorii au susținut că nu poate fi calculată exact perioada respectivă din moment ce nu se poate stabili momentul intrării în țară al vehiculelor înmatriculate în alt stat. În plus, măsura ar fi fost discriminatorie și ar fi încălcat dreptul la liberă circulație al autoturismelor în Uniunea Europeană, ceea ce ar fi dus la o sacnțiune din partea Comisiei Europene.
Proiectul propus de cei zece senatori și deputați PSD viza sancțiuni situate între 560 și 1.420 de lei, în funcție de gravitatea contravenției, pentru șoferii care încălcau această normativă. Pe lângă amendă, șoferii respectivi puteau fi sancționați și cu reținerea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare. Estimările Poliției Române arată că sunt în circulație pe drumurile publice din România aproximativ 20.000 de mașini înmatriculate în Bulgaria și încă 25.000 înmatriculate în alte state, cum ar fi Italia, Spania sau Marea Britanie.
Motivațiile din spatele înmatriculării unui autovehicul în Bulgaria sunt de ordin economic, cei care apelează la această variantă fiind descurajați de taxele aplicate în țara noastră. În unele cazuri, majorarea impozitului pentru vehicule a dus la înmatricularea mașinilor afectat în Bulgaria, costurile pentru anumite categorii de cilindree fiind exorbitante. Majoritatea românilor care au apelat la înmatricularea în Bulgaria au cumpărat vehicule rulate din Europa de Vest, pentru care timbrul de mediu aplicat în România ar fi avut o valoare prea ridicată. Între timp, cei care au propus proiectul de lege atrag atenția că mulți șoferi circulă cu autovehicule înmatriculate în Bulgaria care nu au asigurarea la zi sau se află într-o stare tehnică improprie circulației pe drumurile publice. Această situație apare atât din motive birocratice legate de companiile de asigurări și diferențele legislative dintre țara noastră și Bulgaria, cât și dintr-o diferență de standarde de inspecție tehnică între noi și bulgari.
Via MariusTucă
In sfarsit un pic de "common sense".