Peugeot 308 R Hybrid: prima compactă franceză cu performanţe de supercar

Publicat joi, 16.04.2015 12:59 de Bogdan Mirică

Peugeot a dezvăluit conceptul 308 R Hybrid, un model compact cu performanţe de supercar. Hatchback-ul beneficiază de o putere totală de 500 de cai putere, oferiţi de un ansamblu cu trei motoare.

Peugeot vrea să ducă la extrem ideea de hatchback de performanţă. Cel puţin asta demonstrează francezii odată cu dezvăluirea conceptului Peugeot 308 R Hybrid, cea mai puternică propunere din segmentul compact venită vreodată de la un producător din Hexagon.

După experimentul 308 R Concept , prezentat în urmă cu doi ani în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, divizia sportivă a Leului recidivează. De această data este vorba, după cum o sugerează şi numele, de un model hibrid, compus din alăturarea a trei motoare. O noutate, dacă stăm să ne gândim că până acum sistemele hibride de serie ale francezilor erau compuse din numai două motoare.

În cazul lui 308 R Hybrid vorbim despre un agregat convenţional, cu doar patru cilindri, de 1.6 litri turbo. El este asistat însă de alte două motoare electrice, cu 115 cai putere fiecare, poziţionate pe câte o axă a compactei şi oferind astfel beneficiile unei tracţiuni integrale. Rezultatul acestei alăturări este unul impresionant pentru un model din acest segment: 500 de cai putere şi un cuplu motor total de 730 de Nm.

Peugeot 308 R Hybrid dispune de tracţiune integrală.

Cu un asemenea bagaj de putere nu este de mirare că 308 R Hybrid poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4 secunde şi poate atinge o viteză maximă, limitată electronic, de 250 de km/h. Un adevărat ”hatchback de familie cu performanţe de supercar”, după cum sugerează chiar francezii în comunicatul lor oficial de presă.

Cei 500 de cai putere de sub capotă vor fi însă exploataţi diferit, cu ajutorul a patru moduri diferite de rulare. Cel mai cuminte dintre ele va fi cel electric, botezat ZEV. El va folosi unitatea electrică de pe puntea spate şi, la nevoie, va face apel şi la cea de pe axa frontală.

Cel de-al doilea mod de rulare se numeşte Road şi este destinat rulării zilnice, fără prea multe solicitări sportive. În această situaţie complexul hibrid livrează o putere de 300 de cai şi 400 de Nm.

Pentru situaţiile sportive există şi modul Track, capabil să dezlănţuie 400 de cai şi 530 de Nm. Iar pentru a-i ajuta pe cei de la volan să îşi piardă minţile, 308 R Hybrid vine şi cu modul Hot Lap, unde sub pedala de acceleraţie se aştern toţi cei 500 de cai putere.

  • I M, joi, 16.04.2015 13:33

    Toate aceste performante au si un pret ?

  • someone, joi, 16.04.2015 13:41

    nu au pret pentru ca e doar concept :(

  • gogu, joi, 16.04.2015 13:50

    sa visezi e gratis. oricum, masina e excelenta si doar cu 130 de caluti

  • Andy, joi, 16.04.2015 14:45

    Performante intr-adevar de super car insa ceea ce ne scapa noua acum e altceva...Va inchipuiti ce performante va avea NXS-ul nou? Va avea 3 motoare electrice plus unul clasic cu o putere ~550cp inglobate intr-o masina cu forma de super car adevarat! 0-100 sub 3 sec asta e clar :-)

  • dumbravaandrei, vineri, 17.04.2015 09:20

    nu inteleg rolul motorului pe benzina... e doar generator pentru acumulatorii motoarelor electrice, e legat si el la punti si poate oferi putere la roata in mod direct?

  • unckle, vineri, 17.04.2015 09:58

    doua motoare de 115CP nu dau 500CP, deci si motorul termic este legat la roti

  • vlad, vineri, 17.04.2015 10:50

    Sa intelegem ca un motor turbo conventional de 1600 cc dezvolta 270 CP? Ma indoiesc de acest lucru.

  • @vlad, vineri, 17.04.2015 12:51

    exista deja pe RCZ R....deci sa crezi.