Mercedes confirmă lansarea primului pick-up premium din lume

Publicat vineri, 27.03.2015 15:24 de Bogdan Mirică

Mercedes a anunţat că lucrează la un pick-up de clasă medie. El va fi gata până la finalul acestui deceniu şi va fi primul vehicul de acest gen cu pretenţii premium.

Mercedes caută să îşi extindă nu doar gama de modele pentru pasageri, ci şi gama de modele utilitare. O recunoaşte chiar Volker Mornhinweg, şeful diviziei Mercedes Vans, care susţine că viitorul ne va aduce şi un pick-up premium semnat de constructorul din Stuttgart, cel mai probabil până la sfârşitul acestui deceniu.

Va fi primul pick-up de clasă medie din lume, deschizând astfel drumul către un nou segment.

”Un pick-up Mercedes Benz va avea o contribuţie importantă la atingerea ţintelor noastre de vânzări. Vom intra pe acest segment cu identitatea de brand pe care o ştiţi deja şi cu toate atributele brandului. Ne vom concentra pe siguranţă, confort, motorizări şi valoare”, a declarat Dieter Zetsche, preşedintele grupului Daimler.

În anunţul oficial, Mercedes îşi motivează simplu decizia: segmentul pick-up-urilor medii trece în prezent printr-o transformare, maşinile fiind folosite mai mult pentru scopuri personale, nu neapărat pentru scopuri utilitare. Mai mult, clienţii unor asemenea vehicule, indiferent de utilizarea lor, îşi doresc să beneficieze de atributele unor maşini normale.

Prin urmare, Mercedes simte că ar putea exploata această tendinţă cu prima propunere premium. Prima schiţă oferită de constructorul german întăreşte intenţia de a dezvolta un pick-up gata să ofere confortul, siguranţa şi designul unei maşini de pasageri.

Noul pick-up Mercedes se va adresa doar anumitor pieţe la nivel mondial: America latină, Africa de sud, Australia şi Europa.

  • misazaitev, vineri, 27.03.2015 16:19

    Probabil ca piata americana cere asemenea masini ... Pe de alta parte nu ar fi de mirare ca Mercedes sa speculeze si anumite legislatii europene, printre care si a Romaniei care prevad reduceri semnificative atat a taxei de inmatriculare cat si a impozitelor pentru acest gen de masini comparativ cu SUV-urile cu motoare de aceeasi capacitate....

  • zarnesteanu, vineri, 27.03.2015 16:54

    Mi se pare o extindere destul de naturala a gamei avand in vedere ca deja exista G Class plus G63 6 x 6 si G63 4 x 4 (la patrat). Pe piata americana exista de ani de zile camionete premium in curtea celor de la Cadillac si Lincoln. Sunt curios pick-up-ul german pe ce platform se va baza. Pe M Class sau GL? Ma rog, GLE sau GLS :):). Avand in vedere ca vizeaza America de Sud probabil ca nu vor construi unul full size. Vom vedea.

  • hai sa nu..., vineri, 27.03.2015 17:34

    ...ne dam palaria jos la orice.......ce dracu sa cari cu el?cocalaritele de lux?tie zarne ,oricum, cand vine vb. de germane ti se pare normal orice...merc sa fac mori de vant...de ex.

  • Ivanoff, vineri, 27.03.2015 17:42

    Alt Marsadas Bantz, alte obiceiuri, proaste. Dar in general soferii de Bemve sunt " cei mai speciali", indiferent de model si motoare , au impresia ca sigla bavareza vine la pachet cu 5537372112 de cai putere si inca 4 perechi de coaie. Nu toti, doar majoritatea, dar parca mai penibili sunt cei cu SH-uri rupte-n 14. Isi cumpara masina la pret de scooter, cel mai probabil cu volan pe dreapta, ca nah asa e si mai ieftina, pai cred si eu, la cat sunt de praf ce om cu capul pe umeri si cu cultura autombilistica adecvata, ar vrea sa conduca asa ceva ? Oricum se gasesc multi "Schumi" care arunca toba sport pe ele si alearga de parca s-ar fi nascut piloti de F1. Prima oara auzi de la departare sunetul "agresiv" al tobelor, si zici : mama, stai sa vezi ce Lancer EVO sau WRX STi apare, si cand colo vezi ca vine unul din pasajul Obor cu BMW pisicutza obosit, cu un far ars, care polueaza 5 hectare de padure si care lasa o dara de fum in urma lui.....motorul urla turat in limitare, dar tot acolo sta ca doar are 9j de cai , si aia lesinati. De exemplu ''prietenul'' @zarnesteanu din Zarnesti e sinonim lor. Tine-o tot asa zarnestene, sper sa aiba si ''tableta'' noul pick-up . Poate pe viitor vor scoate si masini de gunoi cu ''tableta'' la bord.

  • Asko, vineri, 27.03.2015 19:51

    Vise si iar vise........ Americanii nu vor da doi bani pe pick-upul lor de kkt. Intr-o lume in care Toyota Tundra, Ford F150, Ford Super Duty si Nissan Titan XD sau Frontier, fac legea nu vei vedea tipenie de Marsadas . Americanii nu-s asa batuti in cap, sa plateasca 80 de mii ( cat va cere Marsadas , ca deobicei ) pe o utilitara care va fi la ani lumina in ''off road'' pe langa cele numerate mai sus.

  • MPT, sâmbătă, 28.03.2015 01:26

    Nu va agitati prea tare. Nu se apucau dei de la Mercedes de facut pick-up-uri daca nu stiau cat e ceasul. Si de obicei cam ei dau ora exacta:)

  • Lache, sâmbătă, 28.03.2015 04:45

    Se pare ca ivanov(sau asko,mafia,robert,cetateanul turmentat,siminica,bozo,un oarecare samd) este Nostradamus reincarnat !

  • zarnesteanu, sâmbătă, 28.03.2015 14:20

    nissan armada (SUV) si nissan titan (pick-up) sunt printre cele mai proaste masini din America de Nord. Le vad frecvent la coada topului "not recommended". Transmisie, motor, electronica, you name it. Deci explica-ne si noua cum fac legea? toiota pick-up? Uita-te singur pe internet.

  • big yo, sâmbătă, 28.03.2015 15:20

    sunt curios cum va arata varianta finala cea reala

  • inexorabil, sâmbătă, 28.03.2015 22:42

    Primul pick-up premium din lume? "Mai" premium decât consacratul GMC Sierra 1500? Zărne, până la urmă, Cadillac Escalade EXT s-a dovedit un eşec. A fost doar o excentricitate a fostei mărci de superlux a fostului GM. La fel şi Lincoln Blackwood în curtea lui Ford. Dar la ce altceva să te aştepţi atunci când se iau decizii nechibzuite? Sincer, eu consider că monumentalului Mercedes nu-i stă deloc bine cu alură de camionetă. Nu înţeleg ce se întâmplă cu acest simbol uriaş al lumii auto...Astăzi, steaua cu trei colţuri a lui Gottlieb Daimler nu-mi sare în ochi pe stradă decât prin SLS AMG (oricum, o prezenţă rară în rromanika --- când postam ca "Giga Motors", am elogiat ediţia Black Series...un exemplar galben parcă mi-aş dori şi acum, chiar dacă modelul SLS AMG a fost înlocuit cu AMG GT-ul mai "cuminte" şi..."boring") şi prin S-Klasse (dar, dacă nu poartă semnătura lui AMG, nu mă las uşor impresionat). Ehei, ce atmosferă feerică ne blagoslovise odată. Îmi amintesc de filmele cu BD: miliţienii se deplasau cu Mercedes-Benz 190c negru, iar gangsterii cu Buick Skylark convertible (când stăteau acasă, ascultau tranzistorul japonez).

  • Lache, duminică, 29.03.2015 01:26

    Ivanov,in afara de tine,care esti doar o aberatie amarata,toata lumea este normal.Pentru tine,este imposibil sa pricepi asa ceva. Apropos,numele meu este Senior Lucian Niculae ,asa ca nu te mai zdrobi inca o data!

  • mishazaitev, duminică, 29.03.2015 13:14

    @inexorabil Chiar daca randurile urmatoarea risca sa declanseze din partea geniului dumneavoastra neanteles, o noua serie de jigniri, legat de B.D. se impun cateva precizari, ca tot ati adus vorba ... Buick-ul a fost o masina folosita in mai multe firme romanesti. Alte doua care-mi vin acum in minte sunt "Nea Marin miliardar" si "Secretul lui Bahus" Cat despre seria "B.D.", mie mai emblematica decat alte masini folosite in film, (Ford Taunus, Fiat 124, Opel Record, IMS), marturisesc ca mi s-a parut Volga alba (culmea, nu neagra) condusa de Cristoloveanu. Oricum filmul si-a atins scopul propagandistic asa cum a facut-o si seria frantuzeasca despre jandarmi care i-a servit ca model.

  • mishazaitev, duminică, 29.03.2015 13:14

    @inexorabil Chiar daca randurile urmatoarea risca sa declanseze din partea geniului dumneavoastra neanteles, o noua serie de jigniri, legat de B.D. se impun cateva precizari, ca tot ati adus vorba ... Buick-ul a fost o masina folosita in mai multe firme romanesti. Alte doua care-mi vin acum in minte sunt "Nea Marin miliardar" si "Secretul lui Bahus" Cat despre seria "B.D.", mie mai emblematica decat alte masini folosite in film, (Ford Taunus, Fiat 124, Opel Record, IMS), marturisesc ca mi s-a parut Volga alba (culmea, nu neagra) condusa de Cristoloveanu. Oricum filmul si-a atins scopul propagandistic asa cum a facut-o si seria frantuzeasca despre jandarmi care i-a servit ca model.

  • inexorabil, duminică, 29.03.2015 15:40

    Stimate domnule mishazaitev (acum cică ne respectăm folosind pronumele de politeţe), n-am de ce să vă “spurc”, fiindcă n-am făcut-o niciodată. Nu vă consider în mintea mea cu nimic inferior mie şi nu sunt deloc ironic, fiindcă o eventuală ironie, chiar şi foarte fină, ar fi total inadecvată în acest caz. M-aţi acuzat odinioară (v-aţi exprimat la modul general, fără să mă incriminaţi direct, dar eu am priceput pe loc unde “bateţi”) că sunt un fanatic GM care ignoră sau dispreţuieşte contribuţia altor nenumărate mărci la întreţinerea acestei fabuloase pasiuni numite automobilism. Cea mai solidă dovadă împotriva speculaţiei dvs. maliţioase este tocmai…clasamentul meu personal de pe contul AM, care s-a stabilizat de multă vreme. Nu apreciez alte companii, hm? Cât despre acel Buick apărut în BD, eu îl asociez cu regretatul Dem Rădulescu, mentorul comediei (autentice) româneşti, care a filmat cu splendoarea respectivă şi în “De trei ori Bucureşti” (1967). În scheciul “Cip cirip” (1972), maestrul a străbătut B-dul Magheru la volanul unei maşini care nu se observă în detaliu, dar eu bănuiesc că era Opel Rekord B. Una peste alta, aş fi dat orice ca să “prind” acea perioadă extraordinară pentru automobilism. Nu conta că trăiai în comunism sau în capitalism – totul părea un rai…Evident, nu Raiul adevărat şi veşnic din Ceruri al lui Dumnezeu, dar, orişicum, diametral opus milenarismului care se prefigurează şi care va fi definit de: patima consumistă, molima uniformizării (inclusiv: modus vivendi, modus pensandi, chiar şi modus amandi), alienarea prin tehnologism, prozelitismul inovaţiilor “culturale”, corectitudinea politică, ura rafinată, egoismul legiferat, lipsa de idealuri transcendentale şi caracterul duplicitar al pământenilor de astăzi… Hotărâsem să nu le mai răspund, sub nicio formă, “amicilor” mei…Dar dvs. v-am răspuns ;)

  • mishazaitev, duminică, 29.03.2015 21:12

    @inexorabil Laegat de replicile mai vechi, las-o asa, eu nu pastrez niciun resentiment. In rest, numai bine!

  • inexorabil, duminică, 29.03.2015 23:44

    Ca să ne dăm seama în ce lume “mirobolantă” suntem FORŢAŢI să ne târâm zilele (aşa vrei Tu, Doamne, sau aşa ne-am ales noi?...una din două!) : aici, recent, la rubrica “Întrebări şi răspunsuri”, cineva a folosit o formulă simplă de adresare, dar care, de obicei, face cinste oricărui forum (nu numai de tematică auto) şi denotă bună cuviinţă indiscutabilă – “Salut, prieteni” – iar altul…reproduc cuvintele lui: “fa bine si ia-o la muie ma pisat vomitat ce esti, baga-mi-as pula-n gayu ma-tii de scursura a societatii ce esti!”. O să-mi replicaţi că “există oameni şi oameni”, dar eu, unul, m-am săturat de atâta “antagonism” sesizabil la fiecare pas în viaţa asta…Este sigur faptul că acum oamenii se împart, în cel mai vizibil mod cu putinţă, în ceea ce au fost întotdeauna (singurul criteriu acceptabil de diferenţiere tipologică) : cei care Îl slujesc (şi, implicit, Îl caută) pe Dumnezeu – ceea ce înseamnă că îşi iubesc necondiţionat semenii, indiferent cum îi percep moralmente – şi…restul (sau resturile, dacă vreţi aşa). Doar proporţia dintre ei s-a schimbat: ultimii au…împânzit planeta, sufocând-o.

  • Amarok, luni, 30.03.2015 00:03

    deja ofera o masina foarte fiabila,Mercedes va veni cu ceva electrizant....sper ca exteriorul sa semene cu cel de mai sus,iar interiorul sa aiba elemente din clasa V,sunt de top...va fi o masina care va aduce vanzari comfort si utilitate la cel mai inalt nivel...nu prea se ofera asta din partea pick-upurilor.

  • zarnesteanu, luni, 30.03.2015 04:37

    @inexorabil, nu pot sa ma pronunt despre succesul camionetelor Caddillac sau Lincoln, dar am vazut destule pe strazi. E drept ca sunt o aparitie mai rara, dar nu gen Ferrarri, Lamborghini, Rolls Royce etc. Gandeste-te ca Mercedes fabrica aproape tot ce misca pe 4 roti ca productie de masa, de la camioane grele pana la Smart. Probabil ai auzit de Unimog. Sunt folosite si in ziua de azi in general pentru aplicatii industriale, militare, etc. Consider ca au tot know-how-ul necesar pentru a construi o camioneta de top si daca si-au pus in gand s-o faca sunt sigur c-o sa le si reuseasca. Daca va avea succes comercial, asta ramane de vazut. R Class este o masina absolut superba dar nu s-a vandut bine. Poate a fost design-ul, poate nisa de piata, cine stie? Dar dupa 7 ani n-a mai avut urmasi si au scos-o de pe linia de fabricatie sa faca loc la GL care pur si simplu zbura din loturile dealership-urilor. Deci se intampla si la case mai mari sa greseasca socotelile. Sunt curios ce-o sa iasa, si cred ca n-o sa ne deziluzioneze, nici ca design nici ca si capabilitati off road, tractare, si tot ce inseamna un pick-up. Cat despre AMG GT, stai sa-l vedem in realitate si pe urma o sa vedem ce si cum. SLS aproape ca nu mi-a placut la aparitie, dar dupa cativa ani am inceput sa-l apreciez asa cum trebuie. Varainta decapotabila cel putin mi se pare de vis. Pentru mine asa a fost aproape mereu: designul la Mercedes nu ma fascineaza la inceput dar cu trecerea timpului incep sa-i inteleg rostul. E o marca pe care trecerea timpului o avantajeaza si imbatraneste frumos. La altele este exact invers.

  • zarnesteanu, luni, 30.03.2015 21:41

    @inexorabil, Bravo tie! Ma intreb cati inteleg si accepta ceea ce ai scris in ultimul paragraf. Cateodata am impresia ca sunt ultimul mohican demodat, alterat si inchistat in principiile pe care le-am primit de mic. Unul din multele lucruri frumoase care se intampla cand mergi la biserica este ca dai peste oameni care mai gandesc si simt ca tine. Fara excese, fara fanatism, fara ipocrize. Iar dintre cititorii site-ului asta mai sunt cel putin 2 in afara de noi care sunt la fel si probabil multi altii care accepta dar nu spun nimic. Sperante exista :)

  • inexorabil, marţi, 31.03.2015 02:25

    Zărne, nu ne mai permitem să fim răi în mod...gratuit. Judecata de Apoi se apropie cu viteză...warp. Nu înţeleg ce se petrece în sufletul cleios al acestui individ dizarmonic incurabil, Mafia...Invectivele ca invectivele --- el nu concepe să se auto-cenzureze pentru nimic în lume --- dar faptul deja banal (încetăţenit) şi incontestabil că pot fi remarcaţi în traficul de zi cu zi destui "melteni" şi "cocalari" cu...Toyota şi chiar cu Lexus (SUV-uri) se face că nu-l cunoaşte...Ba chiar eu însumi am avut de-a face cu doi-trei "aroganţi" care îşi pilotau agresiv Land Cruiser-ele, "tăindu-mi faţa" ca să câştige câţiva metri înainte în ambuteiaj... SUBIECTIVISMUL este la putere astăzi, ce să mai discutăm?! Revenind la ceea ce ne interesează, îmi dau seama cât preţuieşti Mercedes, la justa lui valoare, şi te susţin întrutotul! Dar cu siguranţă şi tu eşti conştient că nimic nu mai este "ca pe vremuri"...Eu consider că ultimele Mercedes-uri (am oroare de argoul "Merţan" sau "Merţ") autentice (mă refer strict la autoturisme, nu la autovehicule utilitare şi grele sau la specialităţile Unimog, care-mi plac şi mie) au fost cele din faimoasa şi irepetabila serie Cobra (W123), care propunea acea caroserie distinctă (radia personalitate), acel spaţiu interior generos şi acel bord simplu şi foarte practic, pentru o satisfacţie ergonomică maximă: https://c1.staticflickr.com/1/51/141403648_287f7e7cac_b.jpg Oare întâmplător a fost şi cea mai vândută serie din istoria mărcii, când, nota bene, tentaţia profitului nu le sucea minţile tuturor producătorilor ca astăzi? Nu ştiu dacă ai citit pe net topicul "Societate de consum - Mercedes e acum...mercedes". Aş putea să plămădesc şi eu ceva asemănător: Giem e acum...gem. Cel mai profund regret la Daimler AG..."concedierea" lui Maybach. Nu mi s-a părut justificată, chiar dacă s-au invocat costurile ridicate şi profiturile scăzute. Iar ideea de "renaştere" ca submarcă ultraluxoasă a lui S-Klasse o calific drept bizarerie. De exemplu, cum vine asta: Mercedes-Maybach S600? Aştept ziua în care va fi disponibil Volkswagen-Audi A8. Nu comentez mai mult.

  • inexorabil, marţi, 31.03.2015 02:40

    PS: Evident, asocierea pe care am folosit-o (VW-Audi) este una de tip volum-lux, nu lux-superlux, iar Audi vinde "în draci", deci nu este cazul să fie vreodată dizolvat. Pur şi simplu nu înţeleg cum o ditamai marca poate deveni...model. Doar dacă tocmai proprietarul ei n-o mai respectă...

  • Ivanoff, marţi, 31.03.2015 14:06

    Salut inexorabil ! E in regula! Faptul ca am fost injurat gratuit de acel individ ''anonim'' , asa cum am spus si la stirea in speta, nu ma supara. Doar ca vb astea rau graitoare ma face sa imi accentuez impresia ca ''fanii'' marcilor germane sunt mai ''culti'' decat credeam de fapt . Recunosc ca nu m-am ''auto-cenzurat'' la acele comentarii unde imi iesisem din pepeni. Imi cer scuze in fata ta si a oamenilor ''normali'' de pe acest website. Chiar si asa, nu am absolut nimic cu persoana care s-a exprimat jignitor, imi inchipui ca se va indrepta intr-o buna zi, si va intelege ca a dat cu bata-n balta in tot acest timp. Nu vreau raul niciunui om,( vb aceea '' D-zeu nu vrea moartea pacatosului, ci indreptarea lui'' ) , eu doar ii raspund cu aceeasi moneda , pe ''intelesul lui'' cu abordarea esentiala articolului ,atat. Toate cele bune, draga inexorabil, si iti urez de pe acum multa sanatate si bunastare de Sfintele Sarbatori Pascale. Numai bine !

  • zarnesteanu, marţi, 31.03.2015 14:46

    @Inexorabil, ai spus foarte bine :):):) Ca apreciez Mercedes la justa lui valoare. Adica cu bune si rele. Nici o masina nu e perfecta pe lumea asta. Iar Mercedes nu este decat o masina. Cu punctele ei forte si mai putin. Ca o prefer inaintea majoritatii masinilor, este si asta adevarat :) Parerea mea este ca Mercedes a fost o masina deosebita de-a lungul timpului, fiecare generatie la vremea ei. Ce imi place este ca si-au mentinut filozofia de a oferi lux, confort si prestanta la un pret, accesibil nu doar regilor si bogatanilor lumii ci si pentru omul de rand. Iti spun sincer ca n-am studiat in mod deosebit Cobra. Am rasfoit cateva volume foarte interesante despre istoria marcii cand asteptam la dealer pentru servicii pe care nu le puteam presta acasa, dar nimic altceva. Da, au avut modele absolut superbe inca de-acum 100 de ani si au stiut mereu sa ridice la rang de arta absolut tot ce inseamna o masina. De la mecanica, la design, functionalitate, rasfat, etc. La mine la dealer este expus un SL 280 (cred) decapotabil de prin anii 50-60 intr-o stare absolut impecabila. Are un semn mare de "Nu e de vanzare" :):):) si de cate ori merg acolo este cineva care se uita la masina aia. Stiu ca ai o nostalgie pentru lucrurile de odinioara :) dar crede-ma ca si in ziua de azi gasesti bijuterii autentice. Chiar daca sunt intesate cu electronica nu inseamna ca sunt mai prejos decat ce se fabrica acum 50-60 de ani. Asatzi artistii au computere, camere digitale si roboti dar nu sunt mai putin artisti decat cei care aveau pensula, creionul sau dalta in mana. Iti inteleg deasemenea "deznadejdea" in ceea ce priveste accesul liber si facil la informatie. Cu toate avantajele si primejdiile care vin la pachet. Dar asta e cursul vietii in ziua de azi si tot ce putem spera este ca in lumea asta plina de "zgomot" o sa mai gasim loc si pentru Dumnezeu si sa-I dam toate cate I se cuvin. Fara exagerare sau patimi exaltate, ci rational, cu recunostinta si cu inima calda. PS, Si mie imi pare foarte rau de Maybach. Au fost cateva greseli capitale la lansarea pe piata iar pentru noul S Class Maybach deocamdata pot doar sa spun ... "wait and see".

  • inexorabil, marţi, 31.03.2015 23:34

    Zărne, cine a îndrăznit să-ţi dea “dislike” ?! Pe cine îl deranjează o atitudine de bun simţ?? Deţinem în familie un Mercedes-Benz E200 2.2 16V CDI 116 CP, transmisie automată, producţie 2000. Eu nu circul mai deloc cu el fiindcă, în general, “urăsc” Diesel-ul, dar maşina se “înfige” straşnic în şosea când apeşi acceleraţia (deşi “plaja” este estimată la 12-13 sec, ajunge de la 0 la 100 km/h de parcă ar fi o "sportivă"). Consumul te lasă cu gura căscată (teoretic: 4,8 “afară”; dar poţi să “scoţi” şi 4,2!). Interiorul îmi stârneşte senzaţia de…sufragerie. Spaţiu…galactic. Piele neagră. Confort la pătrat. Singurul aspect problematic este…computerul de bord (singurul în care îţi vine să-ţi…). Nici locul unde este plasată frâna “de mână” nu mi se pare…inspirat. Poate fi confundată cu pedala de ambreiaj de acela obişnuit cu cutia manuală şi care urcă pentru prima dată în acest E200. Am dat cu capul în parbriz din cauza asta, neavând centura pusă; noroc că de-abia pornisem de pe loc – din reflex, am vrut să “bag într-a doua” :) Într-adevăr, Zărne, orice maşină este caracterizată de puncte forte şi puncte slabe. Un truism iremediabil, dar care constituie farmecul ei aparte. Mă tem însă că dreptul de a avea puncte slabe va fi…suspendat în viitorul cel “non-vulnerabil” al omenirii. “Maşinile autonome” (aşa i-am poreclit eu pe “oamenii” stăpâniţi de patima antihristico-tehnologistă) ne vor considera chiar pe noi, robii lui Dumnezeu, punctul slab, “balastul”, “cancerul” planetei. Cine s-a uitat cu luare aminte la seriile Terminator şi Matrix a înţeles că acelea au fost nişte ficţiuni cu învăţăminte despre…realitate (mai mult decât ipotetică). @Mafia, ce-ar fi să te porţi la fel de măgulitor cu toată...lumea, nu numai cu mine! Nu, nu răspunde nimănui “cu aceeaşi monedă”, ci fii mai înţelept decât adversarii tăi! Imită-mă, dacă poţi! În mod “normal”, dacă m-aş fi ţinut băţos ca de obicei, @mishazaitev nu mi-ar fi urat “Numai bine!” (cu sinceritate) 100 de ani la rând. Sunt sigur că mulţi anticipau, când am "ameninţat" că mă voi cuminţi, că voi aplica "de fapt" cine ştie ce tactică "şmecheră", doldora de venin, din care să reiasă, vezi Doamne, ce "inteligent", ce "superior" şi ce "victimă" aş fi eu...Uite că i-am "păcălit". Tu, ştampilând în stânga şi în dreapta “melteni” şi “cocalari”, îţi vei atrage doar oprobriul lor…Garantat! Văd că, mai nou, îţi arogi precepte ortodoxe…Însă conştiinţa ta nu te îndeamnă să “extragi” din semenii tăi tot ce este (încă) uman? Chiar nu înţelegi ce anume se va abate asupra noastră şi a întregii lumi? Sf. Ilie Cleopa: “Ştiti dumneavoastră ce vremuri trăim noi? Noi suntem cei de pe urmă! Ar trebui numai să plângem în toată ziua, dar nu simţim! Trăim în nesimţire, că aşa au trăit cei dinainte de potop ...”. Sf. Apostol Petru: “Fiţi treji, privegheaţi. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită” (1 Petru 5:8). Şi iarăşi citim în Apocalipsă, la cap.12 vs.12: “Vai vouă, pământule şi mare, fiindcă diavolul (prin Antihrist) a coborât la voi, având mânie mare, căci ştie că timpul lui este scurt” (va avea răgaz de a prăbuşi cât mai mulţi oameni în gheenă până la apariţia intempestivă a Domnului Însuşi, când “Iisus îl va ucide cu suflarea gurii Sale şi-l va nimici cu strălucirea venirii Sale” – 2 Tesaloniceni 2:8). Dacă ai cunoaşte temeinic adevărul, ai fi mult mai chibzuit…Altă intervenţie de acest gen nu-mi voi mai permite la adresa ta, fiindcă ţi-am arătat prea multă bunăvoinţă şi de prea multe ori! Toţi “amici” tăi de aici te ironizează, te înfierează şi te etichetează cu acelaşi etalon de măsură. Numai “sentimentalistul” şi paseistul de @inexorabil te-a tratat altfel, chiar dacă şi lui i-a mai “sărit muştarul”, că de! oameni suntem, pui (îndopaţi cu steroizi) mâncăm.