Carlos Ghosn vrea Renault-Nissan în Top 3 mondial: "Suntem optimiști că vom depăși General Motors"
Clasamentul vânzărilor la nivel mondial va suporta modificări importante până în 2018 dacă ambițiile lui Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, se vor confirma. Brazilianul vrea ca Alianța să ajungă pe podium.
Rezultatele de vânzări ale ultimilor ani ne-au demonstrat că cei mai mari constructori auto ai lumii rămân Toyota, Volkswagen Group şi General Motors, chiar dacă ordinea lor a suferit modificări din cauze externe, aşa cum a fost dezastrul natural care a lovit Japonia în 2011. În acest context, faptul că CEO-ul Renault Nissan, Carlos Ghosn, anunţă că grupul său îşi propune să ajungă pe podium până în 2018, retrogradând GM pe poziţia a patra, poate părea o surpriză pentru mulţi. Nu şi pentru directorul de origine braziliană a Alianţei.
"Sunt optimist că cifrele noastre vor crește", spune Carlos Ghosn într-un interviu acordat la Salonul de la Geneva publicației Automotive News. "Pe unele piețe elanul ne e tăiat de faptul că vântul bate invers, dar cu toate acestea am reușit să vindem 8.5 milioane de mașini anul trecut. Numărul 3 (n.r. General Motors) se află la 1.4 milioane în fața noastră, însă în această industrie lucrurile se schimbă rapid", continuă oficialul Renault-Nissan.
Întrebat dacă Renault-Nissan nu și-a propus să ajungă la aceste cifre printr-o alianță, Ghosn exclude această posibilitate: "Parteneriatele sunt o chestiune de oportunitate, de sinergie și de complementaritate. Nu pui la cale colaborări doar de dragul de a avea volume mai mari. Numărul de mașini vândute este o problemă, bineînțeles, dar în cazul nostru vorbim de 8.5 milioane de unități, ceea ce înseamnă că nu avem probleme la acest capitol. Alții trebuie să-și facă griji la acest capitol, nu noi".
Alte declarații interesante ale lui Carlos Ghosn
► "Piața din Rusia se prăbușește doarte repede, dar își revine foarte repede"
► "Piața din Europa nu crește, ci își revine. E o mare diferență. Europa e încă la 20% sub vârful din 2007"
► "Recuperarea pieței din SUA s-a încheiat, acum vorbim de o pantă ascendentă de creștere. Nu cred că SUA a ajuns încă la vârful potențial"
► "Vreau o cotă de 10% din piața din SUA, iar calculele mele arată că suntem în cărți. Planul funcționează"
► "China va continua să crească, dar ritmul încetinește, ceea ce e normal. Nu consider că piața din China riscă să fie o bulă care să explodeze. Pot exista excese ici-colo, însă nu există niciun element major care să amenințe industria auto din China"
► "Mă voi retrage până la finalul acestui deceniu. Nu știu care vor fi succesorii mei, pentru că mai sunt trei ani și jumătate până atunci (n.r. în 2018, mandatul lui Ghosn se încheie)"
► "Renault-Nissan își dorește să fie un vârf al mașinilor autonome, ceea ce înseamnă să-i dăm posibilitatea șoferului să conducă sau nu atunci când dorește asta. Vrem să readucem în prim-plan plăcerea de a conduce. Pentru că ce plăcere ai atunci câns stai cu ochii pe mașina din față și cu mâinile pe volan atunci când te afli în trafic aglomerat? În același timp, nu ne interesează mașinile fără șofer. Este un subiect complet diferit"
► "Acum cinci ani, eram singurul producător auto care avea în gamă mașini electrice pure. Acum avem mărci care vin după noi, cum sunt BMW, Mitsubishi, Volkswagen și alții, deci nu ne simțim singuri. Sunt convins că mașinile electrice vor reprezenta o mare parte a viitorului".
via Automotive News (înreg.)
Vise placute bosorogule! GM va ramane cea mai tare companie auto din istoria automobilului!