Acura NSX, fratele american al legendarului Honda NSX, primeşte o nouă generaţie
Japonezii de la Acura, divizia premium a mărcii Honda, au prezentat la Salonul Auto de la Detroit versiunea de serie a celei de-a doua generaţie a lui NSX. Prima generaţie a lui NSX a ieşit din producţie acum zece ani.
Acura NSX, varianta americană a celebrului Honda NSX, a sosit la ediţia 2015 a Salonului Auto de la Detroit în varianta de serie. Modelul mult-aşteptat de fanii constructorului japonez a fost scos din producţie în urmă cu aproape un deceniu, dar succesorul său promite să compenseze perioada de aşteptare cu specificaţii impresionante şi un design ieşit din comun. Cei de la Acura s-au inspirat în mod evident de la conceptul din 2013 pentru modelul lor de serie prezentat astăzi, dar sistemul de propulsie care intră în echiparea lui NSX este cu siguranţă complet nou: trei motoare electrice şi o unitate V6 twin-turbo pentru ceea ce promite să fie cel mai performant model de serie construit vreodată de Honda şi de ramura sa premium, Acura.
Cu toate că nu au publicat încă datele tehnice ale noului NSX, cei de la Acura au specificat că motorizarea V6 twin-turbo montată longitudinal dezvoltă peste 550 CP şi este asistată de trei motoare electrice. Două dintre ele sunt montate pe puntea faţă şi angrenează roţile anterioare, în timp ce al treilea susţine motorul şi lucrează doar cu roţile din spate. Împreună, sistemul hibrid formează ceea ce japonezii numesc Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive. Cu toate că denumirea nu este deloc incitantă, modelul impresionează prin complexitate, având 10 radiatoare pentru a răci întregul ansamblu propulsor, iar unul dintre acestea se ocupă exclusiv de transmisia cu nouă trepte şi două ambreiaje din dotare, prima de acest gen din lume.
Varianta de serie a lui Acura NSX are o lungime de 4.470 milimetri, o lăţime de 1.940 milimetri şi o înălţime de 1.215 milimetri. Ampatamentul său totalizează 2.630 milimetri. Este mai mare, mai lată, mai lungă şi mai înaltă decât conceptul prezentat de producătorul premium din Japonia în urmă cu doi ani. În materie de jante şi anvelope, puntea faţă este echipată cu jante de 19 inch îmbrăcate cu anvelope 245/35Z R19, în timp ce puntea spate are pneuri 295/30Z R20 care echipau jantele de 20 inch. Respectivele jante ascund un sistem de frânare carbon-ceramic cu şase pistonaşe pentru fiecare etrier al punţii faţă, respectiv patru pistonaşe pentru puntea spate.
Noul supercar de la Acura are un comutator de schimbare al modului de rulare cu patru moduri disponibile, de la Quiet şi Sport la ”Track”. În funcţie de setarea aleasă, modelul schimbă reacţia direcţiei, suspensiei, motorului, transmisiei şi a sistemului hibrid pentru a răspunde aşteptărilor şoferului. Există şi o funcţie care pune la bătaie cele trei motoare electrice în compania motorului cu ardere internă pentru a îmbunătăţi acceleraţia de la 0 la 100 km/h.
Via Acura
Ba, esti nebun?