Acura NSX, fratele american al legendarului Honda NSX, primeşte o nouă generaţie

Publicat luni, 12.01.2015 19:44 de Sebastian Toma

Japonezii de la Acura, divizia premium a mărcii Honda, au prezentat la Salonul Auto de la Detroit versiunea de serie a celei de-a doua generaţie a lui NSX. Prima generaţie a lui NSX a ieşit din producţie acum zece ani.

Acura NSX, varianta americană a celebrului Honda NSX, a sosit la ediţia 2015 a Salonului Auto de la Detroit în varianta de serie. Modelul mult-aşteptat de fanii constructorului japonez a fost scos din producţie în urmă cu aproape un deceniu, dar succesorul său promite să compenseze perioada de aşteptare cu specificaţii impresionante şi un design ieşit din comun. Cei de la Acura s-au inspirat în mod evident de la conceptul din 2013 pentru modelul lor de serie prezentat astăzi, dar sistemul de propulsie care intră în echiparea lui NSX este cu siguranţă complet nou: trei motoare electrice şi o unitate V6 twin-turbo pentru ceea ce promite să fie cel mai performant model de serie construit vreodată de Honda şi de ramura sa premium, Acura.

Cu toate că nu au publicat încă datele tehnice ale noului NSX, cei de la Acura au specificat că motorizarea V6 twin-turbo montată longitudinal dezvoltă peste 550 CP şi este asistată de trei motoare electrice. Două dintre ele sunt montate pe puntea faţă şi angrenează roţile anterioare, în timp ce al treilea susţine motorul şi lucrează doar cu roţile din spate. Împreună, sistemul hibrid formează ceea ce japonezii numesc Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive. Cu toate că denumirea nu este deloc incitantă, modelul impresionează prin complexitate, având 10 radiatoare pentru a răci întregul ansamblu propulsor, iar unul dintre acestea se ocupă exclusiv de transmisia cu nouă trepte şi două ambreiaje din dotare, prima de acest gen din lume.

Aşa arată sistemul de propulsie al lui Acura NSX.

Varianta de serie a lui Acura NSX are o lungime de 4.470 milimetri, o lăţime de 1.940 milimetri şi o înălţime de 1.215 milimetri. Ampatamentul său totalizează 2.630 milimetri. Este mai mare, mai lată, mai lungă şi mai înaltă decât conceptul prezentat de producătorul premium din Japonia în urmă cu doi ani. În materie de jante şi anvelope, puntea faţă este echipată cu jante de 19 inch îmbrăcate cu anvelope 245/35Z R19, în timp ce puntea spate are pneuri 295/30Z R20 care echipau jantele de 20 inch. Respectivele jante ascund un sistem de frânare carbon-ceramic cu şase pistonaşe pentru fiecare etrier al punţii faţă, respectiv patru pistonaşe pentru puntea spate.

Noul supercar de la Acura are un comutator de schimbare al modului de rulare cu patru moduri disponibile, de la Quiet şi Sport la ”Track”. În funcţie de setarea aleasă, modelul schimbă reacţia direcţiei, suspensiei, motorului, transmisiei şi a sistemului hibrid pentru a răspunde aşteptărilor şoferului. Există şi o funcţie care pune la bătaie cele trei motoare electrice în compania motorului cu ardere internă pentru a îmbunătăţi acceleraţia de la 0 la 100 km/h.

Via Acura

  • Sak, luni, 12.01.2015 20:33

    Ba, esti nebun?

  • denon, luni, 12.01.2015 21:11

    Nu sunt eu un fan al japonezeleor, dar si cand scot asa ceva nu au cum sa nu iti atraga atentia ..

  • mog, luni, 12.01.2015 21:14

    abia astept s`o conduc...in NFS.

  • Marian.Nedelcu, luni, 12.01.2015 23:56

    Na aici putere . Peste 550 cp , va maltrasii la propriu cacarezul de Porsche si Bi Em Dabal Yu I8 . Nu sunt fan al motoarelor turbo, insa japonezii au demonstrat ceea ce pot atunci cand ''se joaca cu turbinele'' . V6 mai puternic decat NSX o mai fi ? Ah da la GT-R , dar stai la marci nemtesti ? AHAHAHAHAHAHAHAHA.......ce aberatie scot si eu pe gura, am uitat ca nemtii nu pot scoate mai mult dintr-un v6 . Mai de graba Moskwicz va concuracu I8 , fiind singurul care il egaleaza la propriu.

  • mm, marţi, 13.01.2015 08:37

    japii la un moment dat erau sinonimii inovatiei si sportivitatii, lucru care nu s-a mai intamplat de mai bine de 10 ani, reprofilandu-se pe masini rationale, iar lumea a incetat sa mai fie interesata de ei, se pare ca cea mai buna solutie de marketing este sa te dai mare, cu NSX cred ca au reusit.

  • Andrei.P, marţi, 13.01.2015 08:37

    Nici macar nu au anuntat capacitatea cilindrica la V6 ala, poate sa fie de 4 litri si astfel puterea litrica nu o sa fie asa impresionanta, imi pare rau pentru tine ca esti atat de prost :(

  • someone, marţi, 13.01.2015 10:05

    eu acum am o foarte mare dilema : sa aleg NSX-ul asta rosu, sau GT-ul galben din articolul precedent? sa-nebunesti nu alta ..............................

  • Andi, marţi, 13.01.2015 10:07

    Salonul Auto de la Detroit? Nu stiam ca Detroit-ul mai este locuit :P

  • vlad, marţi, 13.01.2015 10:36

    Care o fi pretul de pornire? Vreau si eu una!

  • ztele, marţi, 13.01.2015 10:38

    3700 cc V6

  • edi80, marţi, 13.01.2015 10:44

    Fantezie pe roti!!

  • lorinczi.thomas, marţi, 13.01.2015 16:06

    Domnul Marian.Nedelcu "Cristi Borcea" a primit din nou acces la internet de la puscarie si ne scrie iarasi. #JeSuisMARIAN.NEDELCU

  • mihai, duminică, 18.01.2015 23:31

    Ca de obicei japonezii duc lucrurile la superlativ.Clar este peste i8,cand sunt noi,dupa 70-80k km,nici nu mai trebuiesc comparate,nu suntem asa siguri ca sistemul hibrid de pe bemvheu va mai functiona,ca la asta se pricep cel mai bine,sa dea chix.Oricum,pentru fanii bemvee,asteptam noul i5 cu tehnologie Toyota.

  • jakavelli, marţi, 21.04.2015 15:13

    Pentru cei care inca nu au aflat cand ne referim la constructorii japonezi acestia nu folosesc tuningul,acesti sunt tuningul! Dorinta este sa ii bata pe europeni cu armele proprii adica cu tehnologia hibrida, stim ca supraalimentarea si tuningul lookului masinii se trage din japonia asa cum masinile de serie turbo diesel ne leaga de Germania. Oricum am dao noul NSX va fi ceva de vis, un super-car, banuiesc ca pretul va fi si el pe masura se estimeaza ca in jur de 150.000 $.