Cadillac CTS-V, rivalul american al lui BMW M5, dezvăluit oficial

Publicat luni, 22.12.2014 10:52 de Bogdan Mirică

Cadillac a prezentat astăzi oficial noua sa armă împotriva unor modele germane ca BMW M5 și Mercedes E63 AMG. Replica americană este noua generație CTS-V, echipată cu un motor V8 impresionant.

Salonul Auto de la Detroit va marca revenirea Cadillac în segmentul sedanurilor mari de performanță, acolo unde activează deja cu succes BMW M5 și Mercedes E63 AMG. Replica americanilor, Cadillac CTS-V, a fost dezvăluită deja oficial și urmează să își facă public apariția luna viitoare.

Infuzie estetică de sportivitate

Modelul beneficiază de o serie de modificări estetice importante, menite să amplifice agresivitatea și să sugereze ceea ce se ascunde sub capotă. Partea frontală a devenit mai agresivă, cu o grilă complet nouă, cu prize de aer mai mari, cu o extensie pentru bara față și cu lumini LED diurne.

Partea frontală a devenit mult mai agresivă.

Kitul aerodinamic include și ventilație pentru capotă, bosaje mai largi, praguri laterale noi, un eleron posterior, patru țevi de evacuare și jante de 19 inch din aluminiu, încălțate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport.

Pentru cei care vor mai mult de atât, există și un alt kit estetic, botezat Carbon Fiber și oferit, după cum o sugerează și numele, cu accesorii mai agresive realizate din fibră de carbon.

Instrumentar de bord digital

Pentru interior, americanii au ales să sugereze spiritul sportiv cu o piele specială, foarte fină, cu scaune sport, cu inserții din fibră de carbon, cu un instrumentar de bord de 12.3 inch și cu un sistem care înregistrează parametrii sportivi ai mașinii: Performance Data Recorder. Echiparea generoasă mai include și sistemul multimedia CUE, dar și un sistem audio performant de la Bose.

Interiorul nu diferă cu mult de cel al modelului standard.

Motor de 640 de cai putere

Ajungem și la ce interesează mai mult în cazul unei asemenea mașini: resursele. Sub capota noii generații CTS-V, Cadillac a instalat un motor V8 supraalimentat, capabil să producă 640 de cai putere și 855 de Nm. Este cu mult peste ce oferă BMW M5 și Mercedes E63 AMG, motiv pentru care și sprintul de la 0 la aproape 100 de km/h se face în 3.7 secunde.

Ajutat de o transmisie automată cu opt rapoarte, motorul V8 beneficiază și de launch-control pentru a putea așeza eficient cei 855 de Nm pe asfalt. Viteza maximă se oprește la 322 de km/h.

Pentru a putea face față bagajului de putere impresionant, noul Cadillac CTS-V a primit o caroserie rigidizată cu 25%, prin adăugarea unor componente noi. Nu lipsesc suspensia sport, o direcție îmbunătățită, un diferențial spate electronic cu alunecare limitată și un sistem Magnetic Ride Control, capabil să ajusteze ținuta de drum în timp real, în funcție de condiția asfaltului. Pentru a putea opri sedanul, Cadillac folosește un set de frâne Brembo.

Noul Cadillac CTS-V este așteptat să își facă apariția pe piață în vara lui 2015.

  • velociraptor, luni, 22.12.2014 11:26

    WOW!! Sincer,nu cred ca exista pe piata sedan care sa arate mai bine decat acest CTS-V. Despre putere ce sa zic,este cu mult peste ce ofera triada germana in acest moment. Good job,Caddy!

  • someone, luni, 22.12.2014 11:27

    sa-mi baaag.... ce cifre !!!

  • da,da, luni, 22.12.2014 12:37

    excluzand...cifrele, cum spune someone, de la mine are nota 10.

  • Claudiu, luni, 22.12.2014 13:05

    Chiar da cu tifla RS,AMG.M-urilor.Ce ti-e si cu americanii astia,ca si in bancul ala.....groasa,mai groasa,mult mai groasa....si mai....tocmai buna :) 640 CP si 717 CP tocmai buni.Americanii la aceste cifre,cred ca la final fac masina,nicidecum invers.

  • Cosmin, luni, 22.12.2014 14:21

    Trebuie sa atraga si ei cu ceva...

  • HP, luni, 22.12.2014 15:13

    De data asta Cadillac da de pamant cu concurenta germana si la putere si la design,la orice aspect. Singurul concurent serios pentru cts-v este tot un american,Charger Hellcat (707cp).

  • Vabis, luni, 22.12.2014 15:50

    Partea frontala zici ca e din 2010.La consola centrala se mai putea lucra insa da-le dracu pe toate are 640 CP!!!! Sunt foarte curios sa vad cum suna si poate de un test

  • inexorabil, luni, 22.12.2014 15:53

    V8 turbo…Dacă Triada se adresează demenţilor vitezei, MLC vrea să-i scoată în evidenţă pe căpcăunii vitezei. Chiar mă gândeam deunăzi: ştiind foarte bine că, propunând nişte cifre inferioare sau sensibil egale, n-are nicio şansă împotriva nemţilor, mai ales în Europa, Cadillac va încerca să devină…mai catolic decât papa. Adică să se dedice…cocalariatului mondial. Îmi urăsc propria intuiţie, fiindcă mi se pare foarte previzibilă şi…obositoare. La drept vorbind, cine din rromanika ar fi dispus să suporte cheltuielile exorbitante pe care le-ar pricinui CTS-V? Şi – vorba aceea – “pe care străzi de la noi să-l bagi?”…cu acceleraţia lui de supercar. Dacă nu eşti un şofer iscusit, te vei trezi cu acest monstru în (Cadil) lac. În concluzie, nu sunt impresionat! La cât am repetat, cunoaşteţi pe de rost ce vreau eu de la Caddy. Dacă această ideologie “high-performance” ar viza…Buick, tot nu m-aş înfoia ca un curcan, deoarece aş fi perfect conştient cărei "categorii sociale" ar fi destinat. Prefer parametrii sportivi...decenţi. Întotdeauna trebuie impuse nişte limite, indiferent în ce latură existenţială – “Tot ce este exagerat devine insignifiant” (Talleyrand).

  • Sam@Inexorabil, luni, 22.12.2014 16:49

    Ce V8 turbo visezi? Ii supercharged (supraalimentat). Totusi ii ceva diferenta fata de un turbo. Si prea exagerezi cu traitul in trecut. Caddy daca vrea sa supravietuiasca trebuie sa se adapteze contextului actual. Si ar trebui sa fi impresionat pentru ca ii unul dintre cele mai rapide sedan-uri produse vreodata. Defapt, daca stai sa te gandesti, are performante cam similare cu Lamborghini Galardo, transportand 5 oameni in comfort. Eu as zice ca ii destul de impresionant. Si stiu, nu ii in spiritul vechilor masini americane, blah, blah, blah, ii foarte tare.

  • zarnesteanu, luni, 22.12.2014 16:54

    Intr-adever, impresionant. Ramane de vazut tinuta de drum. Daca si acolo e ok, atunci chiar nu au de ce sa se teama. Singurul impediment ar fi emblema de pe capota. Daca il pozitioneaza corect ca si pret s-au scos. Americanii pot face treaba buna cand vor sau ... cand sunt stransi cu usa :) Este foarte aproape ca si performante de E63 AMG S Model. Cred ca doar tractiunea pe spate il face mai lent ca Mercedes-ul. @inexorabil, daca te consoleaza cu ceva, gandeste-te ca si Mercedes are S63 care in teorie nu prea are sens, dar totusi se vinde destul incat sa-i justifice productia, generatii de-a randul. Nu mai vorbim de BMW si Audi,

  • Sam@Inexorabil, luni, 22.12.2014 18:05

    Si te rog nu ma intelege gresit. Si mie mi-ar placea sa mai vad masini Americane construite in spiritul anilor 60. Modele geniale de la Cadillac, Buick, Lincoln. Adevarate barje a luxului pe 4 roti. Numai ca din pacate nu mai traim in acea lume si lucrurile sau schimbat mult. Asa ca trebuie sa ne trezim la crunta realitate a prezentului, caracterizata de hibride, electrice, tot felul de electronice si alte masuri disperate in numele salvarii mediului. Si acum luxul este mai mult sinonim cu puterea si sportivitatea. Gandestete la Cadillac CTS-V ca la un fel de muscle car American modern si luxos.

  • tzenu_bmw, luni, 22.12.2014 18:55

    si acum intrebarea de care probabil multi se feresc .........Oare va incerca triada germana sa intre in acest joc cu multi multi multi cai putere...... Eu personal cred ca nu va urma exemplul Cadillac sa se ajunga la aproape 650 CP

  • Andi, luni, 22.12.2014 21:38

    Pacat ca in Europa, din cauza cilindreei foarte mari modelul va avea o viata foarte scurta si multe exemplare vor ajunge epave in cativa ani... O cilindree de 4-5 litri in clasa asta mai e cat de cat suportabila, dar ceva de peste 6 litri inseamna deja multe mii de euro pe an doar taxe...

  • LauCalin, luni, 22.12.2014 22:19

    Mi se pare mie sau partea frontala aminteste de Nissan GT-R? Bine, asta nu poate fi un lucru rau. Oricum un rival interesant pentru nemti care vine cu o cu totul alta abordare intr-o era a motoarelor supraalimentate. Pana acum Cadillac nu prea i-a facut pe cei de la BMW si Mercedes sa tremure. Sper sa o faca acum. Spectacolul ar fi... placut. :)

  • Sam@Andi, luni, 22.12.2014 23:16

    Asa am crezut si eu dar dupa mai multe verificari se pare ca numai in Romania se mai practica cretinitatea cu taxarea pe cilindree. Alte tari din EU taxeaza pe CO2 si pe putere.

  • mm, marţi, 23.12.2014 06:57

    Poporul vrea cifre, restul fiind irelevant. O politica de piata nu se face in baza a 5% din populatie care mai si gandeste.

  • mowgli, marţi, 23.12.2014 10:32

    Eu vad fara rost masina asta, nu o vad ca pe "o batalie intre constructori" si "vai, va fi foarte intesant". Cred ca batalia asta a cailor putere ar trebui sa ramana pana in 500 de cai. Vorbim totusi de sedan-uri. Daca vrei 640 de cai iti iei Lamborghini. Americanii au fost intotdeauna atletii aia din liceu, frumosi, musculosi si cu rezultate bunicele in domeniul lor, dar prosti ca noaptea in orice altceva.

  • unckle, marţi, 23.12.2014 13:55

    Sa vedem si ce au invatat la capitolul "masina", ca motoare cu multi cai face oricine - masini bune insa, mai greu. Daca masina va fi o reusita, si etalonul actual va avea imaginea afectata, o sa castige toata lumea - este cazul ca si nemtii sa mai primeasca cate un șut in 0o ... ca li se cam urca la cap ca-s buni si incep sa uite ca trebuie sa faca o masina nu un profit cu orice pret.

  • dan_grc, marţi, 23.12.2014 14:30

    Pe viitor cred ca aceste puteri vor scădea, lupta se va da la scăderea greutății, viitorul M5 sigur va merge spre aceasta direcție, puterile sunt arhisuficiente in prezent, deja au ajuns la valori de supercar. Noul CTS-V arată agresiv, foarte performant, dar prea mare puterea:). Totuși timpul de 3.7 secunde cred ca va fi batut, ma gândesc ca anul acesta a aparut o versiune specială M5 de 600 de cai care scoate 3.9, versiune dedicată împlinirii a 30 de ani de M5, deci pe viitor nu cred ca e nevoie de peste 600 de cai, cură de slăbire. Decât !

  • Mircea, marţi, 23.12.2014 15:46

    http://www.automarket.ro/masini-noi/mercedes-benz/e-63-amg-facelift-2013-prezent-55-e-63-amg-s-4matic-109234/specificatii.html

  • inexorabil, marţi, 23.12.2014 17:20

    Sam, ce spirit de observaţie ai, hm? La corijarea ta s-ar fi pretat oricine. Ce, crezi că nu aflasem dinainte (inclusiv d.p.d.v. tehnic) cum se va prezenta noul CTS-V? “V8 turbo” este un răspuns pe măsura manierei superficiale în care a fost realizat articolul. “V8 supraalimentat”…Supraalimentat cum?? În comparaţie, 4tuning.ro a mizat pe detaliile obligatorii: “motor LT4 de 6.2 litri V8 cu un compresor mecanic”. Mai jos scrie: “Acelaşi motor este instalat şi pe Chevrolet Corvette Z06”. Aşa se face gazetărie! AM nu-şi dă seama că mulţi compatrioţi asociază supraalimentarea cu turbocompresorul şi atât?! Încumetaţi-vă la un sondaj de opinie, efectuat pe stradă! M-am manifestat tocmai în acest spirit, care tinde spre "urechism" în ultima vreme…Jurnaliştii trebuie să-şi asume teribila sarcină de a-l preveni tot timpul! Domnilor redactori, oferiţi cititorilor “mură în gură” (nu glumesc!), că poate unii se limitează la informaţiile servite de voi, fără a se obosi să-şi suplimenteze bagajul de cunoştinţe în alte zări. Nu mă siliţi să mă desprind de acest grup de cititori exclusivişti… “Cilindree cmc 6.2”…AM, ce-i cu voi?? Reveniţi-vă! Same, dacă tu consideri că supercharged şi supraalimentat sunt sinonime, atunci te voi întreba direct: te prefaci, ca şi mine, că exact asta crezi, nu? Apropo, un 4.5 V8 bi-turbo ar fi fost mai apropiat de tipicul german…

  • Sam@Inexorabil, marţi, 23.12.2014 23:04

    Inexorabile, sincer habar nu aveam cum ii zicea la supercharged in limba romana, asa ca am scris cum mi-o dat Google translate. Idea era ca motorul nu-i turbo (din fericire). Nu prea le am cu termenii tehnici in limba romana.

  • Sam@Inexorabil, marţi, 23.12.2014 23:04

    Inexorabile, sincer habar nu aveam cum ii zicea la supercharged in limba romana, asa ca am scris cum mi-o dat Google translate. Idea era ca motorul nu-i turbo (din fericire). Nu prea le am cu termenii tehnici in limba romana.

  • Ivanoff, miercuri, 24.12.2014 00:51

    Astazi zambesc. Nu datorita faptului ca mi-am luat concediu, iar o luna de zile nu o sa-mi mai misc burta din fotoliu indopata cu caltabos . Zambesc, si incep sa rad murmur cand dau ''clic'' la aceasta stire si o citesc. Imi soptesc in sine, un cuvant de bucurie, si o recunosc cu mandrie ca M5 a luat-o in ''barba'' chiar de Craciun ( cadoul perfect ). Caddy nu se joaca. Performantele sunt similiare cu cele unui ''muscle car'' aka ( Dodge Charger SRT Hellcat ) . Chiar asa mai, sa isi bata joc ''burtosii'' de americani de ''tiranul'' sedanurilor de performanta ( cica) . Ba mai mult, la anul va avea de infruntat si lovitura din partea japonezilor, care il va ''taia'' pe MR. M5 ca o sabie taioasa . Lexus GS F este aproape de productie, conform informatiilor va dispune de un sistem de propulsie hybrid v8 + 2 motoare electrice care vor produce un total de 633 cp ( conform unor surse din cadrul publicatiilor Britanice ) . Ca design/calitate/performante/fiabilitate , va turui pe jos cu BMW M caca Power , va spun de pe acum.

  • inexorabil, miercuri, 24.12.2014 03:08

    @Mafia, nu-mi este caracteristic să mă pretind “doctorul sufletelor”, dar mă forţezi să mă trezesc în plină noapte…Lasă caltaboşul şi fă ce te-am rugat, dacă nu ţi-e cu ofuscare, Măria Ta! Loghează-te odată, renunţă la “germanofobie” (nu ratezi niciun prilej de a “bobârnăci” BMW-ul şi, indirect, pe Dan Grc, pe care mai ai puţin şi o să-l transformi în martir în ochii cititorilor AM) şi nu mai încerca să-ţi “distribui” personalitatea (aia care este, aşa cum este) în nenumărate micro-identităţi…Ce, nu ştii că doar Satan este “fiinţa cu o mie de feţe” ? După aceea, luptă-te cu mine pe tărâmul strict al ideilor, dacă te ţin bojocii.

  • Lache, miercuri, 24.12.2014 06:45

    Astazi,si eu zambesc.Dar zambetul este precum @mafia.Adica tamp. Asta e tot. Nimic nu mai este de spus.Lumea e plina de ivani,mafioti.E prea mare inghesuiala.

  • mowgli, miercuri, 24.12.2014 13:12

    @Ivanoff, era stricat caltabosul ala ? O fi avand porcul trichineloza...

  • unckle, miercuri, 24.12.2014 15:41

    citind cele de mai sus ma simt ca in curtea scolii, cand ne "masuram" in caii putere ai masinilor de pe surprizele TURBO, sunteti amuzanti copii, serios :)

  • arogantul, joi, 25.12.2014 00:45

    exterior taiat cu drujba ok, cifre impresionante, dar stie sa ia virajele?

  • un sofer slab, duminică, 28.12.2014 18:28

    parca nu are tractiune integrala, nu prea vad cum sta pe sosea la puterea asta....nu toti suntem campioni de raliu. fata de un quattro ,xdrive sau 4 matic....nu vad superioritatea supercarului. Mie unul imi este frica sa conduc cu tractiune spate pe circuit...prefer 4x4...