Legendarul McLaren F1, o investiție mai profitabilă decât un conac englezesc

Publicat miercuri, 17.12.2014 13:35 de Bogdan Mirică

O agenție din Marea Britanie a comparat aprecierea unui McLaren F1 cu cea a unui conac englezesc de la marginea Londrei. Surprinzător, mașina s-a dovedit a fi o investiție mai bună.

Investițiile se pot dovedi păguboase sau, dimpotrivă, extrem de avantajoase dacă sunt făcute atunci când trebuie și în ce trebuie. Dacă în 1994 ați fi avut în cont echivalentul a un milion de euro, în ce i-ați fi investit? Cu siguranță nu într-o mașină.

Totuși, se pare că o anumită mașină v-ar fi adus mai mulți bani decât un conac la marginea Londrei. O agenție imobiliară din Marea Britanie a realizat un studiu care compară evoluția prețurilor unui McLaren F1 și a unui conac de la marginea capitalei englezești.

În 1994, momentul achiziției, ambele au costat la fel de mult, adică 650.000 de lire, echivalentul a un milion de euro în prezent. Mulți evitau însă ideea cumpărării unei mașini, La 20 de ani de la achiziție, valoarea lor a evoluat mult, însă diferențele sunt extrem de mari.

Agenția imobiliară a creat chiar și un scurt filmuleț despre cum una dintre achiziții s-a transformat într-o adevărată „Cloșcă cu puii de aur”.

  • mowgli, miercuri, 17.12.2014 13:42

    Probabil cel mai bun si ultimul supercar pur. Cu motor BMW, evident... asta asa, pentru postacii Audi care se umezesc la gandul ca BMW nu-i in stare sa faca un rival pentru R8.

  • @, miercuri, 17.12.2014 14:06

    Un motor nu face doi bani, oricat de bun ar fi, daca restul masinii este jalnic. Daca acelasi motor BMW(eu) era pus pe un Tico ce mai ziceai? Asa ca mesajul tau este mai mult decat stupid si dai apa la moara celor care vor avea 1000 de argumente sa spuna ca R8 este o masina adevarata cu totul. Esti cam stresat...

  • dan_grc, miercuri, 17.12.2014 14:17

    Domnule @, consideri ca restul mașinii este jalnic, exceptând motorul? Ești conștient ca și azi un McLaren este superior unui R8, după 20 de ani?

  • mowgli, miercuri, 17.12.2014 14:37

    @@ Esti constient dragule ca articolul asta dovedeste ca masina asta este intr-adevar una speciala nu ? Crezi ca s-a dovedit o investitie extraordinara doar pt motor ? Sper ca esti la fel de constient ca masina asta a fost cea mai rapida masina de productie timp de 12 ani la rand, detronata doar de Bugatti cu inca 4 cilindri in plus si 4 turbine. A fost prima masina de productie cu sasiu realizat din fribra de carbon si inca ramane pana astazi cea mai rapida masina construita vreodata cu un motor aspirat, avand o viteza maxima de aproape 400 de km/h si asta inca din 1992!!! No, cand o sa castigi tu cursa de anduranta de la LeMans cu un Tico, atunci o sa fiu stresat, deocamdata sunt foarte calm :)

  • nume, miercuri, 17.12.2014 14:38

    @dan_grc nu ai inteles nimic..

  • lorinczi.thomas, joi, 18.12.2014 15:04

    Mclaren intr-adevar este o investitie profitabila, daca detii si o retea de benzinarii cu rafinarie la care sa iti alimentezi bolidul, ori daca il tii la inchiriat, pentru cate 2-3 ore, cu riscul sa fie facut muci de vreun neexperimentat.

  • vianu, joi, 18.12.2014 17:07

    in sfarsit un articol care atinge doar marginal, din pacate, ceea ce a fost una dintre bijuteriile auto a ultimilor ani. de'as avea banii nu Veyron nu Enzo ci un F1 :)