Ferrari FXX K, o versiune extremă a lui La Ferrari, a fost prezentat astăzi şi dezvoltă 1.050 CP
Ferrari a prezentat astăzi modelul FXX K. Acesta este o versiune mai performantă a lui La Ferrari, dar care nu poate fi condusă pe drumurile publice şi fi oferită unui grup "exclusiv" de clienţi.
Ferrari a prezentat astăzi modelul FXX K în cadrul unui eveniment special derulat în Abu Dhabi. Modelul reprezintă o versiune mai performantă a celui mai rapid model de serie din oferta sa, La Ferrari, şi dezvoltă 1.050 CP. Noua creaţie a italienilor are un sistem hibrid KERS inspriat din Formula 1 şi are moduri de rulare destinate rulării pe circuit în diferite regimuri, de la calificări la cursă întreagă, în funcţie de tipul de competiţie în care este pus la bătaie, iar noutatea absolută este un mod ”Manual”, care va permite eliberarea tuturor resurselor la apăsarea respectivului buton. Pe volan există încă un controller Manettino care reglează sistemul de control al tracţiunii, diferenţialul controlat electronic şi sistemul Racing Side Slip Angle Control. Toate aceste sisteme vor ajuta clienţii implicaţi în programul XX de la Ferrari să controleze seria limitată de modele FXX K în cadrul programului ”Client-Test Driver”.
Acest program, derulat în trecut cu alte modele FXX, este un cvasi-campionat mono-marcă ultra exclusivist în care clienţii mărcii pot să testeze contracost noile idei şi tehnologii care vor ajunge pe viitoarele maşini de serie ale mărcii. Altfel spus, Ferrari FXX K este un laborator pe roţi pentru viitoarele tehnologii ale mărcii şi nu va ajunge să concureze în niciun campionat sub egida FIA, ci doar va face deliciul unei clientele denumite ”selecte” de reprezentanţii Ferrari. Această precizare este interesantă atunci când vine din partea unei mărci aproape sinonime cu exclusivismul, din moment ce alege să nu vândă mai mult de 7.000 de unităţi pe an şi preferă să fabrice cu o maşină mai puţin decât consideră că pot să vândă doar pentru a-şi conserva această exclusivitate.
Pentru că FXX K nu va alerga niciodată într-un campionat oficial, cei de la Ferrari au putut să folosească elemente de aerodinamică activă extreme, care pot să mărească apăsarea aerodinamică cu până la 50% în anumite situaţii. La nivel mecanic, maşina prezintă o motorizare V12 aspirată de 860 CP, susţinută de un motor electric de 190 CP. Împreună, cele două motoare formează un sistem hibrid de 1.050 CP şi ”peste 900 Nm”. Motorizarea de 6.2 litri fost modificată semnificativ şi nu mai are niciun sistem de limitare a zgomotului generat. Modelul are pneuri cu senzori integraţi care monitorizarea acceleraţia longitudinală, laterală şi radială, pe lângă temperatura şi presiunea fiecărei anvelope în parte. Datele privind performanţele dinamice, preţul şi numărul de unităţi care vor fi fabricate nu au fost prezentate.
Via Ferrari
ce masini mai frate.....senzori in pneuri si chesti...... oare ce dracu vor conduce bogatasii acestei lumi peste 20 de ani????? eu cu siguranta cred ca vor exista masini care vor da piept cu prototipu Audi RSQ din iRobot........