Vânzările de modele cabrio au scăzut la jumătate în ultimii şapte ani
Automobilele decapotabile nu mai sunt la fel de populare ca acum câţiva ani. În Europa şi America de Nord, vânzările au scăzut la jumătate faţă de cifrele din 2007.
Vânzările de automobile decapotabile au scăzut dramatic pe parcursul ultimilor şapte ani. În anul 2007 se vindeau aproximativ 827.000 de unităţi pe pieţele din Europa şi Statele Unite ale Americii. În 2013, cifra a scăzut la 444.000 unităţi. Dacă transformăm aceste cifre în procente, vânzările de decapotabile însemnau 5.4% din vânzările generale, iar în 2013, acest procent a scăzut la 3.3%.
Faptul că publicul nu mai este interesant de maşini cu plafon decapotabil este reflectat şi de către Martin Winterkorn, CEO-ul grupului Volkswagen care a declarat pentru publicaţia Automotive News că două modele decapotabile sunt mai multe decât suficiente pentru marca Volkswagen. În acest moment, grupul Volkswagen oferă 12 modele decapotabile prin intermediul tuturor mărcilor din grup. Winterkorn a spus că în mod sigur nu toate aceste 12 modele vor avea un înlocuitor. Volkwagen Eos, de exemplu, nu va mai primi o generaţie nouă.
Problema este că cei care cumpărau modele decapotabile au migrat către automobile SUV sau crossover. Iar scăderea numărului de carbriolete vândute afectează producătorii de sisteme pentru decapotare. Webasto este cel mai mare producător din acest segment cu o cotă de piaţă de 49%. Webasto a închis deja o serie de uzine, iar probleme afectează şi ceilalţi jucători din industrie: Magna CTS (34% cotă de piaţă) şi Valmet (15%). Valmet este o companie finlandeză care a preluat divizia Karmann din Germania în 2010 pentru a putea face cererii de plafoane decapotabile. Astăzi, Valmet intenţionează să îşi închidă operaţiunile din Germania până în anul 2017.
Chiar şi când vânzările nu erau o problemă, piaţa pentru cabriolete era limitată. Acest tip de caroserie era popular în Europa în special Germania, Marea Britanie, Danemarca şi Suedia. Statele Unite erau o altă piaţă favorabilă automobilelor decapotabile, mai ales în statele însorite ca Florida şi California. În schimb, automobilele cabrio nu se vând aproape deloc în Orientul Mijlociu, China sau Singapore. Specialiştii sunt sceptici în ceea ce priveşte revigorarea acestui segment. "Un automobil decapotabil era achiziţionat pentru a aparţine unei comunităţi aparte, de oameni care aveau bani pentru un anumit stil de viaţă. Astăzi, aceiaşi oameni preferă să investească într-un automobil ecologic, sau dacă doresc să conducă sub cerul liber, aleg un automobil cu plafon panoramic", spune Sven Gabor Janszky, futurolog şi cercetător al tendinţelor pieţei.
Via Automotive News / worldcarfans
Exact asta spuneau mai marii industrei auto: unele segmente sunt mai active decat altele. Segmentul cabrioletelor se restrange, nu cred ca va fi vorba de extinctie.